Announcement

Collapse
No announcement yet.

523i -97 melkein kaikki tehot poissa?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmuisti
    Newbiemmer
    • Mar 2013
    • 24
    • nummi-pusula

    523i -97 melkein kaikki tehot poissa?

    eli oireet alkoi alakierroksilla tehottomuudella
    nykyisin kierros alue on tasainen mutta todella laiska... Kulutuskin kasvanyt paljon. 0-100 noin 30 sec

    moottori käy hyvin ja suhteellisen tasaisesti, mutta on MOPO!

    vaimon Renault clio 1.4 on paljon tehokkaampi tällä hetkellä


    vikakoodeja ei ole...

    koneeseen vaihettu:
    -Puolan ja tulpan väliset tangot
    -tulpat
    -venttiilikannen tiiivisteet
    -nokka ja kampiakselien anturit

    tarkastettu:
    -öljyn huohotin
    -letkut\putket (vuodot)
    -käyty sähkö liittimet läpi
    -katti tarkastettu

    alkaa jo ideat loppumaan :(

    auto nyt seissyt leimattuna jo 2kk kun alkoi kyllästyttää ja meinasin polttaa jo koko auton..

    nyt yritetään uusin voimin saada auto kuntoon..
    e39 525tds ~200hv\+400nm -98
    e30 318i m40 turbo -89 ex
    e39 523iA -97
    e34 535i -88 ex
    e36 325i -92 ex
    e30 318 -87 ex
    e34 518i turbo -89 ex


    sigpic
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by bemmuisti View Post
    eli oireet alkoi alakierroksilla tehottomuudella
    nykyisin kierros alue on tasainen mutta todella laiska... Kulutuskin kasvanyt paljon. 0-100 noin 30 sec

    moottori käy hyvin ja suhteellisen tasaisesti, mutta on MOPO!

    vaimon Renault clio 1.4 on paljon tehokkaampi tällä hetkellä


    vikakoodeja ei ole...

    koneeseen vaihettu:
    -Puolan ja tulpan väliset tangot
    -tulpat
    -venttiilikannen tiiivisteet
    -nokka ja kampiakselien anturit

    tarkastettu:
    -öljyn huohotin
    -letkut\putket (vuodot)
    -käyty sähkö liittimet läpi
    -katti tarkastettu

    alkaa jo ideat loppumaan :(

    auto nyt seissyt leimattuna jo 2kk kun alkoi kyllästyttää ja meinasin polttaa jo koko auton..

    nyt yritetään uusin voimin saada auto kuntoon..
    Puristuspaineet mitattu ja vanosin toiminta testattu?
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    Finmodi.oy@gmail.com

    Comment

    • bemmuisti
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 24
      • nummi-pusula

      #3
      Miten saa parhaiten testattua tuon vanoksen?
      e39 525tds ~200hv\+400nm -98
      e30 318i m40 turbo -89 ex
      e39 523iA -97
      e34 535i -88 ex
      e36 325i -92 ex
      e30 318 -87 ex
      e34 518i turbo -89 ex


      sigpic

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10084
        • KVLA

        #4
        Originally posted by BreeZi View Post
        Puristuspaineet mitattu ja vanosin toiminta testattu?
        Moneenko M52 moottoriin olet törmännyt,jossa on huonot puristukset?Siis kuten kysyjän autossa,jossa moottori muuten kuitenkin toimii "normaalisti".Ihan vaan mielenkiinnosta kysäisen.

        Kysyjälle: Laittelitko jotain "Motonet-antureita" moottoriin,vai OEM?Miten katti tsekattu?Eihän vaan sisuskalut ole irronneet ja tukinneet vaimentimen.
        Last edited by Heguli 31; 06-11-2013, 10:40.

        Comment

        • bemmuisti
          Newbiemmer
          • Mar 2013
          • 24
          • nummi-pusula

          #5
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Moneenko M52 moottoriin olet törmännyt,jossa on huonot puristukset?Siis kuten kysyjän autossa,jossa moottori muuten kuitenkin toimii "normaalisti".Ihan vaan mielenkiinnosta kysäisen.

          Kysyjälle: Laittelitko jotain "Motonet-antureita" moottoriin,vai OEM?Miten katti tsekattu?Eihän vaan sisuskalut ole irronneet ja tukinneet vaimentimen.



          ostin anturit Merteililtä, eli pitäisi olla alkuperäistä vastaavat.
          poikkasin putken ennen kattia ja baanalle

          ei vaikutusta :( tosin makeat äänet


          ja joo siis en itse usko puristuspaineissa olevan häikkää, kun kumminki kone käynnistyy ja käy normaalisti ja tasaisesti... vaan tehot puuttuu täysin...

          oon miettinyt itsekseni, että voiko bensan paineet olla alhaiset? (paineen säätimessä vika)
          eikö sen voi mitata painemittrilla siitä suutinsillan päästä?

          Edit.
          itse asiassa muistin juuri, että nokka-akselin tunnistin on mallia motonet. oisko ollut että ei saanut heti sitä merteililtä niin hain sen motonetistä kun oli hyllyssä
          onneksi säästin alkuperäisen, koska ei ollut muutoksia käyntiin silloin kun sen vaihdoin... silloin yritin saada sitä alavääntöä parannettua. eli auto toimi paremmin silloin kuin nyt.
          pitää vaihtaa alkuperäinen takaisin ja katsoa toimiiko paremmin.

          kampiakselin tunnistin on merteililtä!
          Last edited by bemmuisti; 06-11-2013, 11:35. Reason: lisätty
          e39 525tds ~200hv\+400nm -98
          e30 318i m40 turbo -89 ex
          e39 523iA -97
          e34 535i -88 ex
          e36 325i -92 ex
          e30 318 -87 ex
          e34 518i turbo -89 ex


          sigpic

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10084
            • KVLA

            #6
            Originally posted by bemmuisti View Post
            ostin anturit Merteililtä, eli pitäisi olla alkuperäistä vastaavat.
            poikkasin putken ennen kattia ja baanalle

            ei vaikutusta :( tosin makeat äänet


            ja joo siis en itse usko puristuspaineissa olevan häikkää, kun kumminki kone käynnistyy ja käy normaalisti ja tasaisesti... vaan tehot puuttuu täysin...

            oon miettinyt itsekseni, että voiko bensan paineet olla alhaiset? (paineen säätimessä vika)
            eikö sen voi mitata painemittrilla siitä suutinsillan päästä?

            Edit.
            itse asiassa muistin juuri, että nokka-akselin tunnistin on mallia motonet. oisko ollut että ei saanut heti sitä merteililtä niin hain sen motonetistä kun oli hyllyssä
            onneksi säästin alkuperäisen, koska ei ollut muutoksia käyntiin silloin kun sen vaihdoin... silloin yritin saada sitä alavääntöä parannettua. eli auto toimi paremmin silloin kuin nyt.
            pitää vaihtaa alkuperäinen takaisin ja katsoa toimiiko paremmin.

            kampiakselin tunnistin on merteililtä!
            Ei tuo Merteil ole tae alkuperäisyydestä.Niillä näkyy olevan myynnissä mm. Febin antureita.OEM on varmaan kuitenkin Siemens tai Bosch...

            Comment

            • bemmuisti
              Newbiemmer
              • Mar 2013
              • 24
              • nummi-pusula

              #7
              Nonnii..
              eli vaihdoin ton nokan tunnistimen eikä auttanut ollenkaan... Huomasin kun luin vikakoodit, että hajotin toisen lambda anturin aikasemmin ku olin niitä irrottamassa\vaihtamassa

              koodit.
              -precat oxyngen sensor heater, cyl 1-3
              -camshaft sensor

              ja eiku ostamaan lisää osia.. Ainaki lambda anturi... mutta vika ei ole lambdassa koska auto oli mopo jo ennenkuin aloin irroitella lamdaa... Muistelisin että aikasemmin tullut vikakoodi 41 mikä on toi camshaft sensor olen vain aikasemmin katsonut väärästä listasta että Se ois ilmastoinnin kompurasta... Eli vika vois olla kuitenkin nokka-akselin anturi...
              ostan ensin kumminki lambdan ja katon katooko nokan vikakoofi samalla...
              e39 525tds ~200hv\+400nm -98
              e30 318i m40 turbo -89 ex
              e39 523iA -97
              e34 535i -88 ex
              e36 325i -92 ex
              e30 318 -87 ex
              e34 518i turbo -89 ex


              sigpic

              Comment

              • bemmuisti
                Newbiemmer
                • Mar 2013
                • 24
                • nummi-pusula

                #8
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Ei tuo Merteil ole tae alkuperäisyydestä.Niillä näkyy olevan myynnissä mm. Febin antureita.OEM on varmaan kuitenkin Siemens tai Bosch...
                matmorilta aion seuraavaksi hakea... Ja on halpaa...
                onko kokemuksia Schmiedmann myyvistä osista??
                e39 525tds ~200hv\+400nm -98
                e30 318i m40 turbo -89 ex
                e39 523iA -97
                e34 535i -88 ex
                e36 325i -92 ex
                e30 318 -87 ex
                e34 518i turbo -89 ex


                sigpic

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10084
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by bemmuisti View Post
                  ostan ensin kumminki lambdan ja katon katooko nokan vikakoofi samalla...
                  Sama pätee pääsääntöisesti näihinkin.Vain OEM osa tai täysin vastaavalla numerolla oleva saman merkkinen (ilman Bmw logoa).Foorumilta lötyy reilusti tarinaa tarvikeanturien sekä tarvikelabdojen toiminnasta.Joillain toiminut.Joillain ei.Yleensä ei.

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by bemmuisti View Post
                    Nonnii..
                    eli vaihdoin ton nokan tunnistimen eikä auttanut ollenkaan... Huomasin kun luin vikakoodit, että hajotin toisen lambda anturin aikasemmin ku olin niitä irrottamassa\vaihtamassa

                    koodit.
                    -precat oxyngen sensor heater, cyl 1-3
                    -camshaft sensor

                    ja eiku ostamaan lisää osia.. Ainaki lambda anturi... mutta vika ei ole lambdassa koska auto oli mopo jo ennenkuin aloin irroitella lamdaa... Muistelisin että aikasemmin tullut vikakoodi 41 mikä on toi camshaft sensor olen vain aikasemmin katsonut väärästä listasta että Se ois ilmastoinnin kompurasta... Eli vika vois olla kuitenkin nokka-akselin anturi...
                    ostan ensin kumminki lambdan ja katon katooko nokan vikakoofi samalla...
                    En tiedä oletko jo testannut ottaa imm:n piuhan irti ja kokeillut käydä paanalla? Onko sinulla mahdollista katsoa Inpalla auton arvoja livenä?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • dumppi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 4351
                      • sotkamo

                      #11
                      Itsellä tuo harrasteauto antanut jo vuosia vikakoodia lambdojen esilämmitysvaiheista eikä mitään vaikutusta mihinkään.
                      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                      e36 325i coupé R.I.P
                      e30 316 2d
                      e36 318is coupé
                      e36 323i 4d ac schnitzer replica


                      Käyttis: e39 523i 4d
                      Originally posted by rizzo
                      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                      |Sotkamo Connection|

                      Comment

                      • bemmuisti
                        Newbiemmer
                        • Mar 2013
                        • 24
                        • nummi-pusula

                        #12
                        Originally posted by janke View Post
                        En tiedä oletko jo testannut ottaa imm:n piuhan irti ja kokeillut käydä paanalla? Onko sinulla mahdollista katsoa Inpalla auton arvoja livenä?
                        olen kokeillu ottaa imm:n piuhan irti ja koeajanut, eikä muutoksia. En oikein tiedä mitä kaikkee tarvii hommaa et saa katottuu livedataa... Saatika Osaanko käyttää niitä :think
                        e39 525tds ~200hv\+400nm -98
                        e30 318i m40 turbo -89 ex
                        e39 523iA -97
                        e34 535i -88 ex
                        e36 325i -92 ex
                        e30 318 -87 ex
                        e34 518i turbo -89 ex


                        sigpic

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by bemmuisti View Post
                          olen kokeillu ottaa imm:n piuhan irti ja koeajanut, eikä muutoksia. En oikein tiedä mitä kaikkee tarvii hommaa et saa katottuu livedataa... Saatika Osaanko käyttää niitä :think
                          Niin vähän arvelinkin

                          Ota yhteyttä johkin Helsinkiläiseen foorumilaiseen, joka osaa tulkita inpaa!? Vaikeaa on arvailla syitä näi foorumilla, joten kysäisemään vain reippaasti apuja lähistöltä.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • bemmuisti
                            Newbiemmer
                            • Mar 2013
                            • 24
                            • nummi-pusula

                            #14
                            Originally posted by janke View Post
                            Niin vähän arvelinkin

                            Ota yhteyttä johkin Helsinkiläiseen foorumilaiseen, joka osaa tulkita inpaa!? Vaikeaa on arvailla syitä näi foorumilla, joten kysäisemään vain reippaasti apuja lähistöltä.
                            heh... hyvä ku huomautit helsinginstä... pitääki paikkakunta muuttaa nykyseks
                            eli jos joku nummi-pusulan tai lähistöltä osaa ottaa kantaa tohon pommiin nii saa laittaa viestiä
                            e39 525tds ~200hv\+400nm -98
                            e30 318i m40 turbo -89 ex
                            e39 523iA -97
                            e34 535i -88 ex
                            e36 325i -92 ex
                            e30 318 -87 ex
                            e34 518i turbo -89 ex


                            sigpic

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              #15
                              Sellaiset tuli mieleen, että onko kaasuvaijeri ja sen kuori kunnolla kiinni kaasuläpällä? Entä onko luistoneston läppä ennen kaasuläppää auki? Tuosta jälkimmäisestä pitäisi kylläkin jäädä vikakoodi, jos olisi jumiutunut esimerkiksi rispaantuneen vaijerin vuoksi.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎