523i -97 melkein kaikki tehot poissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1844
    • Kotona/Poissa

    #31
    Originally posted by atte.o View Post
    Myös käsin kokeilemalla kuinka katti lämpeää. Ehyeen kattiin et ajolämpöisenä pysty koskemaan, tyhjään kyllä.
    Kuka uhraa kätensä kokeiluun, huijattava joku hölmö naapuri asialle?

    Siis kyllähän jo normaali pakoputkistokin on varsinkin alkupäästä niin kuuma että siinä polttaa nahkansa, joten käden pitäisi erottaa useiden satojen asteiden lämpötila eroja, ja käytettävä esim hitsaushanskaa tms.

    Varmasti lämpöeroillakin jotain saisi selville, mutta mittaustapaa kannattaa harkita toisenkin kerran.
    Last edited by Havis; 26-11-2013, 07:07.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • Tome
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 548
      • Joensuu

      #32
      Eikös kysyjä ollut katkaissut putken ennen kattia eikä ollut vaikutusta? Kammen ja nokan anturit marmorilta niin eiköhän se siitä

      Comment

      • jamoc8
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 277
        • Oulu

        #33
        Porata reikiä, tiedä sitten saisiko ne sitten kierteytettyä ja pultilla tukittua reijät, jos teho ei alkaisikaan lisääntymään. Eli itellä aikanaan ei helissy/ kolissu, meni vain tukkoon noin 320 tkm kohdalla.

        Originally posted by janke View Post
        Onko muita keinoja kun sahata katti alas ja repiä pelti yläpuolelta auki:think
        ---- Bee äm dapl juu ----

        Comment

        • bemmuisti
          Newbiemmer
          • Mar 2013
          • 24
          • nummi-pusula

          #34
          Originally posted by Tome View Post
          Eikös kysyjä ollut katkaissut putken ennen kattia eikä ollut vaikutusta? Kammen ja nokan anturit marmorilta niin eiköhän se siitä
          juuh nimen omaan putken poikkasin ennen kattia ja lähin baanalle periaattessa ilman putkistoa. joten semmoseen lopputulokseen pääsin, kun ei ollut vedolla mitään eroa niin putkisto on kunnossa...

          huomenna käyn hakee uuden nokan anturin... Ilmottelen sit lisää
          e39 525tds ~200hv\+400nm -98
          e30 318i m40 turbo -89 ex
          e39 523iA -97
          e34 535i -88 ex
          e36 325i -92 ex
          e30 318 -87 ex
          e34 518i turbo -89 ex


          sigpic

          Comment

          • bemmuisti
            Newbiemmer
            • Mar 2013
            • 24
            • nummi-pusula

            #35
            nonniii....!

            kohta alkaa bensan valelu penkeille!!!!!!!!!!!!!!!!

            olin vaihtamassa uutta nokan anturia ja purin vanoksen solenoidia edestä pois. eiköhän se ollut tiukalla ja aloin vääntää vähän kovemmalla voimalla....
            lopputulos oli, että vanoksen kuori halkesi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            ja nyt on ISO tatti ottas!!!!!

            mut lähti solenoidi irti


            eli jos jollain on ylimääräsenä/purkuautosta kyseinen osa niin olisi kiva saada käytettynä, ettei tarvitse uutena ostaa

            eli auto on 523i vm-97
            e39 525tds ~200hv\+400nm -98
            e30 318i m40 turbo -89 ex
            e39 523iA -97
            e34 535i -88 ex
            e36 325i -92 ex
            e30 318 -87 ex
            e34 518i turbo -89 ex


            sigpic

            Comment

            • bemmuisti
              Newbiemmer
              • Mar 2013
              • 24
              • nummi-pusula

              #36
              nyt tuli ostettua ehjä vanos...

              jos sen sais paikoilleen viikonlopun aikana ja testattua toimiiko....

              näytti muuten vanoksen kuoressa olleen halkeamia ennestään. se koppa halkesi vanoksen öljykanavien kohdalta ja osaksi halkemat oli paljon tummempia niinkuin olisi öljy päässyt aikaisemmin halkeamiin... varsinkin kanavien välit oli tummia...

              oisko voinu olla, että vanoksen öljykanavat ovaat vuotaneet. eikä öljy ole mennyt kunnolla sinne minne olisi pitänyt oikeeseen aikaan...saattoi vika löytyä vahingossa
              e39 525tds ~200hv\+400nm -98
              e30 318i m40 turbo -89 ex
              e39 523iA -97
              e34 535i -88 ex
              e36 325i -92 ex
              e30 318 -87 ex
              e34 518i turbo -89 ex


              sigpic

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6778
                • PK-seutu

                #37
                En tiedä saitko tämän siis jo varmistettua, mutta omaan M52 528i:n vaihdon nokan asentotunnistimen pari viikkoa sitten. Ensin hain Motonetistä kiireessä Delphi-merkkisen. Kyselyistä huolimatta ei kuulemma ollut muuta tarjolla ja "kyllä tää on ihan hyvä ja tekee tääkin valmistaja orkkisosia... muminaa... ainakin.. jotain.. lambdoja.. johonkin... ehkä". Delphi kiinni koneeseen ja ei mitään vaikutusta. Camsaft censor vikakoodi edelleen, suuttimien naputusta ja tehoja kateissa. No toisaalta hakemaan sitten Siemensin anturi (VDO:n laatikossa) hyllystä ja johan rokkaa.

                Luulis ettei tuollainen anturi voi kovin vaikea olla tehdä, mutta niin vain tarvikeosilla se on ihan arpapeliä toimiiko uutenakaan...
                S65, S85, H1, N63TU, IB1

                Comment

                • bemmuisti
                  Newbiemmer
                  • Mar 2013
                  • 24
                  • nummi-pusula

                  #38
                  Originally posted by pyroz View Post
                  En tiedä saitko tämän siis jo varmistettua, mutta omaan M52 528i:n vaihdon nokan asentotunnistimen pari viikkoa sitten. Ensin hain Motonetistä kiireessä Delphi-merkkisen. Kyselyistä huolimatta ei kuulemma ollut muuta tarjolla ja "kyllä tää on ihan hyvä ja tekee tääkin valmistaja orkkisosia... muminaa... ainakin.. jotain.. lambdoja.. johonkin... ehkä". Delphi kiinni koneeseen ja ei mitään vaikutusta. Camsaft censor vikakoodi edelleen, suuttimien naputusta ja tehoja kateissa. No toisaalta hakemaan sitten Siemensin anturi (VDO:n laatikossa) hyllystä ja johan rokkaa.

                  Luulis ettei tuollainen anturi voi kovin vaikea olla tehdä, mutta niin vain tarvikeosilla se on ihan arpapeliä toimiiko uutenakaan...

                  eli kävin hakee schmiedmannistä ns. Alkuperäisen nokan tunnistimen... Eikä muutosta... Nyt uus nokantunnistin ja ehjä vanos kotelo kiinni... Ja on mopo.... Tarkastan Viel varmuuden vuoks 5. Kertaa imuvuodot... Ku on niin ihme vika.... :(
                  e39 525tds ~200hv\+400nm -98
                  e30 318i m40 turbo -89 ex
                  e39 523iA -97
                  e34 535i -88 ex
                  e36 325i -92 ex
                  e30 318 -87 ex
                  e34 518i turbo -89 ex


                  sigpic

                  Comment

                  • Tome
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 548
                    • Joensuu

                    #39
                    ai smiidiltä minkä? tarvike mutta oem-laatua niinkö? Kenen valmistama anturi? Mitään muuta anturia en laittais kuin aidon alkuperäisen ja varmasti toimii. Nuillakin smiidin tarvikepaskoilla voi heittää vesilintua..

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3665
                      • seinäjoki

                      #40
                      Originally posted by Tome View Post
                      ai smiidiltä minkä? tarvike mutta oem-laatua niinkö? Kenen valmistama anturi? Mitään muuta anturia en laittais kuin aidon alkuperäisen ja varmasti toimii. Nuillakin smiidin tarvikepaskoilla voi heittää vesilintua..
                      Joo... Schmiedmann ei ole kyllä "alkuperäistä" tunnistinta nähnytkään:think
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • MGUarto
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2012
                        • 192
                        • Vantaa-Nissas

                        #41
                        Originally posted by bemmuisti View Post
                        eli kävin hakee schmiedmannistä ns. Alkuperäisen nokan tunnistimen... Eikä muutosta... Nyt uus nokantunnistin ja ehjä vanos kotelo kiinni... Ja on mopo.... Tarkastan Viel varmuuden vuoks 5. Kertaa imuvuodot... Ku on niin ihme vika.... :(
                        Se on "alkuperäinen" ei alkuperäinen. Itekkin kävin tosta Konalasta hakemass heiltä "alkuperäisen" palautin n. 30min jälkeen, kun ei tuottanu haluamaa tulosta. Kävin sieltä vieresä Autokeskukselta hakemassa uuden alkuperäisen ja johan rokkas. Siihen loppuivat myös omat kaupankäynnit Schmiedmannilla.

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6778
                          • PK-seutu

                          #42
                          Originally posted by MGUarto View Post
                          Se on "alkuperäinen" ei alkuperäinen. Itekkin kävin tosta Konalasta hakemass heiltä "alkuperäisen" palautin n. 30min jälkeen, kun ei tuottanu haluamaa tulosta. Kävin sieltä vieresä Autokeskukselta hakemassa uuden alkuperäisen ja johan rokkas. Siihen loppuivat myös omat kaupankäynnit Schmiedmannilla.
                          Schmiedmann tarjoaa kahta eri versiota, "tarvike" ja "alkuperäinen". Kumpaa kokeilit?
                          S65, S85, H1, N63TU, IB1

                          Comment

                          • Tome
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 548
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by pyroz View Post
                            Schmiedmann tarjoaa kahta eri versiota, "tarvike" ja "alkuperäinen". Kumpaa kokeilit?
                            No ei ainakaan nettisivut tarjoa kuin tuon "tuote on tarvike, mutta oe-laatua" Saavat he varmaan alkuperäisenkin tilaamalla jos erikseen pyytää. Mahtaa vaan hinta olla sitten sama kuin marmorilla.

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1998
                              • Tampere

                              #44
                              Originally posted by Tome View Post
                              No ei ainakaan nettisivut tarjoa kuin tuon "tuote on tarvike, mutta oe-laatua" Saavat he varmaan alkuperäisenkin tilaamalla jos erikseen pyytää. Mahtaa vaan hinta olla sitten sama kuin marmorilla.
                              Täytyy kyllä sanoa, että on siinä markkinointimies pistänyt parastaan. Kuulostaa ainakin hyvältä: "tarvike, mutta oe-laatu". Mitähän eroa näillä sitten on? Eli on tarvikkeita ja vähän parempia tarvikkeita ja sitten on marmorikamaa.

                              Comment

                              • bemmuisti
                                Newbiemmer
                                • Mar 2013
                                • 24
                                • nummi-pusula

                                #45
                                Originally posted by pyroz View Post
                                Schmiedmann tarjoaa kahta eri versiota, "tarvike" ja "alkuperäinen". Kumpaa kokeilit?
                                eli Joo kahta eri vaihtoehtoa sieltä saa ja ostin tuon alkuperäisen... Siinä on bmw logo jne jne.. Ei siitä enempään ns alkuperäistä saa... Samaa tavaraa kun marmorilla...

                                koitin tänään vielä etsii imu vuotoja, eikä mitään löytyny... Tosin valittaa vikakoodeissa vieläki nokan anturia...
                                e39 525tds ~200hv\+400nm -98
                                e30 318i m40 turbo -89 ex
                                e39 523iA -97
                                e34 535i -88 ex
                                e36 325i -92 ex
                                e30 318 -87 ex
                                e34 518i turbo -89 ex


                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X