Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d e39 tehoton/savuttaa/nykii/nakuttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nipafox
    Newbiemmer
    • Dec 2010
    • 25
    • Parikkala

    #16
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Vaihdettiinko se mikälie suodatin turbon vaihdon yhteydessä? Kenelläs täällä porsi turbo jo 20tkm jälkeen, kun sitä suodatinta ei vaihdettu.
    Ilmansuodatin? ja en oo ite vaihtanu. Edellinen omistaja(liike) kertoi. Ja huoltokirjassa merkintä.

    Comment

    • Night-Wind
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1534
      • 02

      #17
      Originally posted by Nipafox View Post
      Ilmansuodatin? ja en oo ite vaihtanu. Edellinen omistaja(liike) kertoi. Ja huoltokirjassa merkintä.
      Ei.

      En muista nyt nimeä, kumminkin semmonen mikä kerää itseenä töhnää ja tavaraa. Tässä tapauksessa voi olla, että vikapaikkoja on useampi. Itsellä herjasi joskus tuota fuel injectionia ja oli siirtopumpussa vika. Jätti tien päälle jne. Hienoa, jos autosi kumminkin käyttäytyy nyt paremmin. Eihän mikään ole kamalampaa kuin se, että nämä rupeaa pränkkäämään ja vikaa ei löydy.
      ex: BMW E38 735iA -97
      ex: MB W211 E200CDI -03
      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
      ex: BMW E39 528iA -96
      ex: MB W126 300SE -89
      ex: BMW E34 525iAT -95
      ex: BMW E36 316iA -91

      Comment

      • Nipafox
        Newbiemmer
        • Dec 2010
        • 25
        • Parikkala

        #18
        totta puhut. kiitos tästä kaikille.. pitää seurailla ja testailla miten käyttäytyy ja vaihtaa vielä railpaine anturi.

        Comment

        • janim110
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 79
          • Kangasala

          #19
          Originally posted by Night-Wind View Post
          Ei.

          En muista nyt nimeä, kumminkin semmonen mikä kerää itseenä töhnää ja tavaraa. Tässä tapauksessa voi olla, että vikapaikkoja on useampi. Itsellä herjasi joskus tuota fuel injectionia ja oli siirtopumpussa vika. Jätti tien päälle jne. Hienoa, jos autosi kumminkin käyttäytyy nyt paremmin. Eihän mikään ole kamalampaa kuin se, että nämä rupeaa pränkkäämään ja vikaa ei löydy.

          Huohottimen öljynerotin"separaattori"
          Tossa vaihto-ohjeet...
          e39 530dat-99

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #20
            Mikäli huohottimen suodattimen vaihto ei auta, niin tätä veikkaisin itse:

            Veikkaisin että jostain auton suuttimesta on mennyt venttiili sököksi. Tällöin kovemmassa kuormituksesta suutin ryösää ainetta palotilaan->railpaineet romahtaa->palotilassa liikaa naftaa joka palaa helevetin kuumana ja särkee varmasti jossain vaiheessa paikkoja. Itseltänihän meni neljännen sylinterin pakoventtiili tämmöisen seurauksena. Oireet olivat täysin samanlaiset kuin sinulla, joten varaudu mäntäpistiäisen visiittiin.

            Tutki nyt hyvä mies inpalla live-data DDE:ltä(status ja F5 löytyy suuttimien korjausarvot). Korjausarvot voivat olla hyvät tyhjäkäynnillä, mutta käyppäs vedättämässä pari kertaa, että kone rupeaa rynkyttämään. Eivät muuten ole enää sen jälkeen korjausarvot toleranssissa.

            Itse ottaisin nyt suuttimet irti ja veisin ne sellaiseen dieselpajaan tutkittavaksi mistä löytyy common-railin suuttimien testipenkki.
            Rikki olevan suuttimen näkee heti kun sen ottaa irti. Hyvin monesti vuotavan suuttimen kärki on kovan kuumuuden seurauksena mennyt sinertäväksi.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #21
              Originally posted by Nipafox View Post
              Noniin turboa tutkittu... ennen turboa olevalle säiliölle menevä letku ihan riekaleina. mikä sen säiliön tehtävä siinä edes on?
              Eikös tämä ole alipainesäiliö, eli varastoi alipainetta, jolla ohjataan Turbon VNT siipiä?

              Hyvä jos edes auttoi vähän vikaan. Tai sitte vaan sattui toimia nyt jostain syystä paremmin.
              Tosiaan INPA jostain esille ja kattomaan mitä arvoja kertoo, ja sitte kipinkapin pajalle jos on arvot metässä.
              Last edited by Bmw Dreamer; 16-11-2013, 22:09.
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • Nipafox
                Newbiemmer
                • Dec 2010
                • 25
                • Parikkala

                #22
                Originally posted by BreeZi View Post
                Mikäli huohottimen suodattimen vaihto ei auta, niin tätä veikkaisin itse:

                Veikkaisin että jostain auton suuttimesta on mennyt venttiili sököksi. Tällöin kovemmassa kuormituksesta suutin ryösää ainetta palotilaan->railpaineet romahtaa->palotilassa liikaa naftaa joka palaa helevetin kuumana ja särkee varmasti jossain vaiheessa paikkoja. Itseltänihän meni neljännen sylinterin pakoventtiili tämmöisen seurauksena. Oireet olivat täysin samanlaiset kuin sinulla, joten varaudu mäntäpistiäisen visiittiin.

                Tutki nyt hyvä mies inpalla live-data DDE:ltä(status ja F5 löytyy suuttimien korjausarvot). Korjausarvot voivat olla hyvät tyhjäkäynnillä, mutta käyppäs vedättämässä pari kertaa, että kone rupeaa rynkyttämään. Eivät muuten ole enää sen jälkeen korjausarvot toleranssissa.

                Itse ottaisin nyt suuttimet irti ja veisin ne sellaiseen dieselpajaan tutkittavaksi mistä löytyy common-railin suuttimien testipenkki.
                Rikki olevan suuttimen näkee heti kun sen ottaa irti. Hyvin monesti vuotavan suuttimen kärki on kovan kuumuuden seurauksena mennyt sinertäväksi.

                muuten kyllä inpan kaivaisin esille mutta kun en vaan saa toimimaan koko värkkiä. liekkö ongelma win 7? enää ei ole ongelmaa esiintynyt vaikka ajeltu rinkiä noin 50km. pientä nypytystä tyhjäkäynnillä.

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Eikös tämä ole alipainesäiliö, eli varastoi alipainetta, jolla ohjataan Turbon EGR siipiä?

                  Hyvä jos edes auttoi vähän vikaan. Tai sitte vaan sattui toimia nyt jostain syystä paremmin.
                  Tosiaan INPA jostain esille ja kattomaan mitä arvoja kertoo, ja sitte kipinkapin pajalle jos on arvot metässä.
                  Joo kyllähän tuo alipainesäiliö letkuineen ja solenoideineen on aika olennainen osa noiden VNT ahtimien toiminnan kannalta. Tuollakin puolella kaikki osat ovat varsin kulutustavaraa. Itse nuo kaikki alipaineletkut/ahtosolenoidin vaihtaneena huomasin miten haperoa nuo letkut voivat olla. Kannattaa vaihtaa tilalle merssun vastaavat. Ovat paljon paksuseinäsempiä, ja huomattavasti halvempia.
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • BreeZi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by Nipafox View Post
                    muuten kyllä inpan kaivaisin esille mutta kun en vaan saa toimimaan koko värkkiä. liekkö ongelma win 7? enää ei ole ongelmaa esiintynyt vaikka ajeltu rinkiä noin 50km. pientä nypytystä tyhjäkäynnillä.
                    Ajatko inpaa winxp yhteensopivuustilassa? Täältä voorumilta löytyy paljon juttua miten saa inpan toimimaan win7:ssa.
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    • Nipafox
                      Newbiemmer
                      • Dec 2010
                      • 25
                      • Parikkala

                      #25
                      Originally posted by BreeZi View Post
                      Ajatko inpaa winxp yhteensopivuustilassa? Täältä voorumilta löytyy paljon juttua miten saa inpan toimimaan win7:ssa.

                      Kaikkien ohjeiden mukaan on tehty. Myös venäläisen ja kiinalaisten. on yhteensopivuustilassa joo. Ja piuhaakin on tinailtu. Ei vaan löydä autoa ollenkaan.

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        #26
                        Originally posted by BreeZi View Post
                        Joo kyllähän tuo alipainesäiliö letkuineen ja solenoideineen on aika olennainen osa noiden VNT ahtimien toiminnan kannalta. Tuollakin puolella kaikki osat ovat varsin kulutustavaraa. Itse nuo kaikki alipaineletkut/ahtosolenoidin vaihtaneena huomasin miten haperoa nuo letkut voivat olla. Kannattaa vaihtaa tilalle merssun vastaavat. Ovat paljon paksuseinäsempiä, ja huomattavasti halvempia.
                        Mitähän soopaa mäkin taas kirjottanu, EGR siivet... piti ihan korjata kun nyt taas järissään luki tuon.
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2016
                          • Kangasala

                          #27
                          Kuka kirjoittaa mitäkin, minäkin yritän . Mikäli nuo suuttimien ohivuodot on mitattu sillä viallisella painesäätimellä, kannattaa ne mittaukset tehdä vielä uudestaan. Epäilen, että "kusi" ei ole mukissa ilman painetta
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • BMW_Harrastaja
                            BTCF Member
                            • Dec 2012
                            • 819
                            • Oulu area

                            #28
                            Originally posted by Nipafox View Post
                            Kaikkien ohjeiden mukaan on tehty. Myös venäläisen ja kiinalaisten. on yhteensopivuustilassa joo. Ja piuhaakin on tinailtu. Ei vaan löydä autoa ollenkaan.
                            Tarkistappa control panelin kautta, että on varmasti com-portti oikein konffattu.
                            BMW driver and owner since 2000.

                            Comment

                            • elreino
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2009
                              • 88
                              • s-joki

                              #29
                              Originally posted by Nipafox View Post
                              Noniin turboa tutkittu... ennen turboa olevalle säiliölle menevä letku ihan riekaleina. mikä sen säiliön tehtävä siinä edes on? Letku vaihdettu uuteen ja koeajolla käyty. Heti havaittavissa että pakoäänet koveni. Tai muuttui jotenkin? noh... ensimmäisellä kuormitus yrityksellä taas sama laulu kuin aina. Fuel injection system ja savu. V**tuuuu.....virrat pois ja takaisin päälle. Uusia yrityksiä. Hiekkatiellä kakkosella tyhjäkäynniltä kaasu pohjaan ja woot. Ei hyydy vaan jopa ruopi vähän. lisää yrityksiä ja kolmosella myös. Hyvin toimii. Ajelin muutaman kilsan ja ajattelin että ok hyvä.

                              Mutta. Miksi se sitten ensimmäisellä yrityksellä jatkoi temppuilua ja sitten loppui kuitenkin. Tuntuu että joku ongelma vielä on. Esim tyhjäkäynti rytkyttää hieman.

                              Kiitos taas. Kertokaa lisää hyviä vinkkejä.
                              ehkä se vnt siivistö oli vähän karstoittunut jumiin kuin ei ollut hetkeen päässyt liikkumaan

                              Comment

                              • Nipafox
                                Newbiemmer
                                • Dec 2010
                                • 25
                                • Parikkala

                                #30
                                juu eli inpa toimii nyt ja 6. suuttimessa korjaus arvot poikkeaa muista noin 8 yksikköö. uutta suutinta odotellessa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎