Ilmansuodatin? ja en oo ite vaihtanu. Edellinen omistaja(liike) kertoi. Ja huoltokirjassa merkintä.
Ei.
En muista nyt nimeä, kumminkin semmonen mikä kerää itseenä töhnää ja tavaraa. Tässä tapauksessa voi olla, että vikapaikkoja on useampi. Itsellä herjasi joskus tuota fuel injectionia ja oli siirtopumpussa vika. Jätti tien päälle jne. Hienoa, jos autosi kumminkin käyttäytyy nyt paremmin. Eihän mikään ole kamalampaa kuin se, että nämä rupeaa pränkkäämään ja vikaa ei löydy.
ex: BMW E38 735iA -97 ex: MB W211 E200CDI -03 ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99 ex: BMW E39 528iA -96 ex: MB W126 300SE -89 ex: BMW E34 525iAT -95 ex: BMW E36 316iA -91
En muista nyt nimeä, kumminkin semmonen mikä kerää itseenä töhnää ja tavaraa. Tässä tapauksessa voi olla, että vikapaikkoja on useampi. Itsellä herjasi joskus tuota fuel injectionia ja oli siirtopumpussa vika. Jätti tien päälle jne. Hienoa, jos autosi kumminkin käyttäytyy nyt paremmin. Eihän mikään ole kamalampaa kuin se, että nämä rupeaa pränkkäämään ja vikaa ei löydy.
Mikäli huohottimen suodattimen vaihto ei auta, niin tätä veikkaisin itse:
Veikkaisin että jostain auton suuttimesta on mennyt venttiili sököksi. Tällöin kovemmassa kuormituksesta suutin ryösää ainetta palotilaan->railpaineet romahtaa->palotilassa liikaa naftaa joka palaa helevetin kuumana ja särkee varmasti jossain vaiheessa paikkoja. Itseltänihän meni neljännen sylinterin pakoventtiili tämmöisen seurauksena. Oireet olivat täysin samanlaiset kuin sinulla, joten varaudu mäntäpistiäisen visiittiin.
Tutki nyt hyvä mies inpalla live-data DDE:ltä(status ja F5 löytyy suuttimien korjausarvot). Korjausarvot voivat olla hyvät tyhjäkäynnillä, mutta käyppäs vedättämässä pari kertaa, että kone rupeaa rynkyttämään. Eivät muuten ole enää sen jälkeen korjausarvot toleranssissa.
Itse ottaisin nyt suuttimet irti ja veisin ne sellaiseen dieselpajaan tutkittavaksi mistä löytyy common-railin suuttimien testipenkki.
Rikki olevan suuttimen näkee heti kun sen ottaa irti. Hyvin monesti vuotavan suuttimen kärki on kovan kuumuuden seurauksena mennyt sinertäväksi.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Noniin turboa tutkittu... ennen turboa olevalle säiliölle menevä letku ihan riekaleina. mikä sen säiliön tehtävä siinä edes on?
Eikös tämä ole alipainesäiliö, eli varastoi alipainetta, jolla ohjataan Turbon VNT siipiä?
Hyvä jos edes auttoi vähän vikaan. Tai sitte vaan sattui toimia nyt jostain syystä paremmin.
Tosiaan INPA jostain esille ja kattomaan mitä arvoja kertoo, ja sitte kipinkapin pajalle jos on arvot metässä.
Mikäli huohottimen suodattimen vaihto ei auta, niin tätä veikkaisin itse:
Veikkaisin että jostain auton suuttimesta on mennyt venttiili sököksi. Tällöin kovemmassa kuormituksesta suutin ryösää ainetta palotilaan->railpaineet romahtaa->palotilassa liikaa naftaa joka palaa helevetin kuumana ja särkee varmasti jossain vaiheessa paikkoja. Itseltänihän meni neljännen sylinterin pakoventtiili tämmöisen seurauksena. Oireet olivat täysin samanlaiset kuin sinulla, joten varaudu mäntäpistiäisen visiittiin.
Tutki nyt hyvä mies inpalla live-data DDE:ltä(status ja F5 löytyy suuttimien korjausarvot). Korjausarvot voivat olla hyvät tyhjäkäynnillä, mutta käyppäs vedättämässä pari kertaa, että kone rupeaa rynkyttämään. Eivät muuten ole enää sen jälkeen korjausarvot toleranssissa.
Itse ottaisin nyt suuttimet irti ja veisin ne sellaiseen dieselpajaan tutkittavaksi mistä löytyy common-railin suuttimien testipenkki.
Rikki olevan suuttimen näkee heti kun sen ottaa irti. Hyvin monesti vuotavan suuttimen kärki on kovan kuumuuden seurauksena mennyt sinertäväksi.
muuten kyllä inpan kaivaisin esille mutta kun en vaan saa toimimaan koko värkkiä. liekkö ongelma win 7? enää ei ole ongelmaa esiintynyt vaikka ajeltu rinkiä noin 50km. pientä nypytystä tyhjäkäynnillä.
Eikös tämä ole alipainesäiliö, eli varastoi alipainetta, jolla ohjataan Turbon EGR siipiä?
Hyvä jos edes auttoi vähän vikaan. Tai sitte vaan sattui toimia nyt jostain syystä paremmin.
Tosiaan INPA jostain esille ja kattomaan mitä arvoja kertoo, ja sitte kipinkapin pajalle jos on arvot metässä.
Joo kyllähän tuo alipainesäiliö letkuineen ja solenoideineen on aika olennainen osa noiden VNT ahtimien toiminnan kannalta. Tuollakin puolella kaikki osat ovat varsin kulutustavaraa. Itse nuo kaikki alipaineletkut/ahtosolenoidin vaihtaneena huomasin miten haperoa nuo letkut voivat olla. Kannattaa vaihtaa tilalle merssun vastaavat. Ovat paljon paksuseinäsempiä, ja huomattavasti halvempia.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
muuten kyllä inpan kaivaisin esille mutta kun en vaan saa toimimaan koko värkkiä. liekkö ongelma win 7? enää ei ole ongelmaa esiintynyt vaikka ajeltu rinkiä noin 50km. pientä nypytystä tyhjäkäynnillä.
Ajatko inpaa winxp yhteensopivuustilassa? Täältä voorumilta löytyy paljon juttua miten saa inpan toimimaan win7:ssa.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Ajatko inpaa winxp yhteensopivuustilassa? Täältä voorumilta löytyy paljon juttua miten saa inpan toimimaan win7:ssa.
Kaikkien ohjeiden mukaan on tehty. Myös venäläisen ja kiinalaisten. on yhteensopivuustilassa joo. Ja piuhaakin on tinailtu. Ei vaan löydä autoa ollenkaan.
Joo kyllähän tuo alipainesäiliö letkuineen ja solenoideineen on aika olennainen osa noiden VNT ahtimien toiminnan kannalta. Tuollakin puolella kaikki osat ovat varsin kulutustavaraa. Itse nuo kaikki alipaineletkut/ahtosolenoidin vaihtaneena huomasin miten haperoa nuo letkut voivat olla. Kannattaa vaihtaa tilalle merssun vastaavat. Ovat paljon paksuseinäsempiä, ja huomattavasti halvempia.
Mitähän soopaa mäkin taas kirjottanu, EGR siivet... piti ihan korjata kun nyt taas järissään luki tuon.
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Kuka kirjoittaa mitäkin, minäkin yritän . Mikäli nuo suuttimien ohivuodot on mitattu sillä viallisella painesäätimellä, kannattaa ne mittaukset tehdä vielä uudestaan. Epäilen, että "kusi" ei ole mukissa ilman painetta
Kaikkien ohjeiden mukaan on tehty. Myös venäläisen ja kiinalaisten. on yhteensopivuustilassa joo. Ja piuhaakin on tinailtu. Ei vaan löydä autoa ollenkaan.
Tarkistappa control panelin kautta, että on varmasti com-portti oikein konffattu.
Noniin turboa tutkittu... ennen turboa olevalle säiliölle menevä letku ihan riekaleina. mikä sen säiliön tehtävä siinä edes on? Letku vaihdettu uuteen ja koeajolla käyty. Heti havaittavissa että pakoäänet koveni. Tai muuttui jotenkin? noh... ensimmäisellä kuormitus yrityksellä taas sama laulu kuin aina. Fuel injection system ja savu. V**tuuuu.....virrat pois ja takaisin päälle. Uusia yrityksiä. Hiekkatiellä kakkosella tyhjäkäynniltä kaasu pohjaan ja woot. Ei hyydy vaan jopa ruopi vähän. lisää yrityksiä ja kolmosella myös. Hyvin toimii. Ajelin muutaman kilsan ja ajattelin että ok hyvä.
Mutta. Miksi se sitten ensimmäisellä yrityksellä jatkoi temppuilua ja sitten loppui kuitenkin. Tuntuu että joku ongelma vielä on. Esim tyhjäkäynti rytkyttää hieman.
Kiitos taas. Kertokaa lisää hyviä vinkkejä.
ehkä se vnt siivistö oli vähän karstoittunut jumiin kuin ei ollut hetkeen päässyt liikkumaan
Comment