Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akku tyhjä ja kontti ei aukea. Nyt ei käynnisty.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa1983
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 739
    • Pirkanmaa

    Akku tyhjä ja kontti ei aukea. Nyt ei käynnisty.

    Lähtökohta oli semmoinen että, akku tyhjä. Pois kontista ja lämpimään lataukseen. Akku täynnä ja tarkoitus laittaa takas konttiin. Olenko niin puusilmä että en löydä konepellin alta napoja mihin kaapelit vois tökätä. Sitten Sais sitä kautta virtaa, keskuslukon toimii ja kontin auki? Olen koittanut avaimella ja ei aukea. Myös sen napsahduksen yli mikä pitäisi kontin aukaista. Voiko jostain muusta pisteestä antaa virtaa, esim tupakin sytytin? Tai sitten jos niin yksinkertaisesti joku kertoo missä on kaapeleille paikat siellä pellin alla on.

    Sedan -98 523
    Last edited by Jamppa1983; 17-11-2013, 22:04. Reason: malli
    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

    M3 e90 & "M3" e30 turbo
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16364
    • Leppävirta

    #2
    Originally posted by Jamppa1983 View Post
    Lähtökohta oli semmoinen että, akku tyhjä. Pois kontista ja lämpimään lataukseen. Akku täynnä ja tarkoitus laittaa takas konttiin. Olenko niin puusilmä että en löydä konepellin alta napoja mihin kaapelit vois tökätä. Sitten Sais sitä kautta virtaa, keskuslukon toimii ja kontin auki? Olen koittanut avaimella ja ei aukea. Myös sen napsahduksen yli mikä pitäisi kontin aukaista. Voiko jostain muusta pisteestä antaa virtaa, esim tupakin sytytin? Tai sitten jos niin yksinkertaisesti joku kertoo missä on kaapeleille paikat siellä pellin alla on.
    MInkälainen moottori siellä konehuoneessa on?
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • BMW_Harrastaja
      BTCF Member
      • Dec 2012
      • 819
      • Oulu area

      #3
      Originally posted by Jamppa1983 View Post
      Lähtökohta oli semmoinen että, akku tyhjä. Pois kontista ja lämpimään lataukseen. Akku täynnä ja tarkoitus laittaa takas konttiin. Olenko niin puusilmä että en löydä konepellin alta napoja mihin kaapelit vois tökätä. Sitten Sais sitä kautta virtaa, keskuslukon toimii ja kontin auki? Olen koittanut avaimella ja ei aukea. Myös sen napsahduksen yli mikä pitäisi kontin aukaista. Voiko jostain muusta pisteestä antaa virtaa, esim tupakin sytytin? Tai sitten jos niin yksinkertaisesti joku kertoo missä on kaapeleille paikat siellä pellin alla on.
      Et sanonut millä koneella autosi on, mutta yleensä +-napa on muovitulpan alla moottorin päällä. Maata saa melkein mistä vaan, mutta virallinen paikka on oikean etuiskarin kohdalla.
      BMW driver and owner since 2000.

      Comment

      • Jamppa1983
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 739
        • Pirkanmaa

        #4
        Tuli puhelua väliin niin unohtui. Nyt editoitu ja 523 eli eikös Se ole 2,5l.
        Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

        M3 e90 & "M3" e30 turbo

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8264
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by Jamppa1983 View Post
          Tuli puhelua väliin niin unohtui. Nyt editoitu ja 523 eli eikös Se ole 2,5l.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1838
            • Kotona/Poissa

            #6
            Originally posted by Jamppa1983 View Post
            Lähtökohta oli semmoinen että, akku tyhjä. Pois kontista ja lämpimään lataukseen. Akku täynnä ja tarkoitus laittaa takas konttiin. Olenko niin puusilmä että en löydä konepellin alta napoja mihin kaapelit vois tökätä. Sitten Sais sitä kautta virtaa, keskuslukon toimii ja kontin auki? Olen koittanut avaimella ja ei aukea. Myös sen napsahduksen yli mikä pitäisi kontin aukaista. Voiko jostain muusta pisteestä antaa virtaa, esim tupakin sytytin? Tai sitten jos niin yksinkertaisesti joku kertoo missä on kaapeleille paikat siellä pellin alla on.

            Sedan -98 523
            Onko lukko rikki jos ei mekaanisesti aukea avaimella niin kuin kaikki muutkin E39 takakontin lukot? Toki saattaa olla nahkea jos ei juuri koskaan avainta ole tarjottu lukkopesään, mutta siinäkin tapauksessa aseöljy ja herkistely auttaa 99% tapauksista.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • Jamppa1983
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 739
              • Pirkanmaa

              #7
              No nyt sain kontin auki ja plus napakin löytyi kun osaa vaan katsoa.

              Uusi ongelma on Se että auto starttaa, mutta ei käynnisty. Yhdessä välissä kävi todella heikosti, kun sai käyntiin. Koskin kaasuun ja sammui. Pitää varmaan lukee vikakoodit ja katsoa mitä herjaa. Mittaristossa vilkkuu valot kun starttaa ja ei edes yritä. Onko joku ajonesto voinut mennä päälle? Oli myös apuvirralla ja silloin ei tainnut vilkkua, mutta ei kyllä käynnistynytkään.

              Lisätään vielä taustoja sen verran auto seissyt elokuusta pihassa ja ajettu siihen. Nyt sitten talvi alkoi lähestyä ja päätin ottaa sen ajoon. Mutta enpäs ottanutkaan, kun tuli mutkia matkaan.
              Last edited by Jamppa1983; 17-11-2013, 22:15.
              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

              M3 e90 & "M3" e30 turbo

              Comment

              • Jamppa1983
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 739
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by Havis View Post
                Onko lukko rikki jos ei mekaanisesti aukea avaimella niin kuin kaikki muutkin E39 takakontin lukot? Toki saattaa olla nahkea jos ei juuri koskaan avainta ole tarjottu lukkopesään, mutta siinäkin tapauksessa aseöljy ja herkistely auttaa 99% tapauksista.
                Tarvii nyt herkistellä kun saa ensin auton käymään. Kiitos vinkistä ja epäilen että ei oo paljon avainta tarjottu.
                Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                M3 e90 & "M3" e30 turbo

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Tässä pari kokeilun arvoista jippoa:

                  -Tutkaiseppas bensapaineet ja työnnä tankkiin tuoretta 98:sia. Nämä nykyajan bensat kun eivät kauaa säily.

                  -Tulpat kannattaa tutkia.

                  -Venttiilit voivat olla jumittunee=liimautuneet. pitkää starttausta muutaman kerran. Anna startin jäähtyä välillä.

                  -Vikakoodinlukuun ja ajoneston syncca kuntoon.
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • Jamppa1983
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 739
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Vika selvis, testasin toista avainta ja laakista käyntiin. Kiitos kuitenkin vinkeistä.
                    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                    M3 e90 & "M3" e30 turbo

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎