Announcement

Collapse
No announcement yet.

523iA ei käynnisty.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokki
    BTCF Member
    • Feb 2013
    • 236
    • valtimo-sotkamo

    523iA ei käynnisty.

    Joo elikkäs kiskasin toisen auton persiiseen pemarilla ja keula ruttuun no siitä sit trailerilla halliin auto ja keulasta kaikki hilut pois flektiin asti ja auto ei käynnisty enää kuulostaa kun ois tulpat irti eikä edes yritä käyntiin.vikakoodit luettu eikä ollut mitään elikkäs osaako joku neuvvoa tai tietää mikä ois??
    BMW e39 530dA-98
    BMW e38 735iAL-97

    EX:BMW e39 523iA-97
    BMW e36 320ci-92
    BMW e36 316i -92
    BMW e36 325 -91 252hv 315nm
    Honda civic TIC -89 220hv 230nm
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1838
    • Kotona/Poissa

    #2
    Originally posted by dokki View Post
    Joo elikkäs kiskasin toisen auton persiiseen pemarilla ja keula ruttuun no siitä sit trailerilla halliin auto ja keulasta kaikki hilut pois flektiin asti ja auto ei käynnisty enää kuulostaa kun ois tulpat irti eikä edes yritä käyntiin.vikakoodit luettu eikä ollut mitään elikkäs osaako joku neuvvoa tai tietää mikä ois??
    Joissakin autoissa polttoainepumpun sähkön syötössä on varmuuskytkin, joka laukeaa kolauksesta. Ja se on kuitattava ennenkuin pumppu taas saa sähköä. Oisko joku semmoinen kyseessä tässä tapauksessa, en ole varma.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • dokki
      BTCF Member
      • Feb 2013
      • 236
      • valtimo-sotkamo

      #3
      .

      Autolla ajettiin kolarin jälkeen vielä kilometri ja seuraavana päivänäkin käynnisty kun halliin ajoin.
      BMW e39 530dA-98
      BMW e38 735iAL-97

      EX:BMW e39 523iA-97
      BMW e36 320ci-92
      BMW e36 316i -92
      BMW e36 325 -91 252hv 315nm
      Honda civic TIC -89 220hv 230nm

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Originally posted by dokki View Post
        Autolla ajettiin kolarin jälkeen vielä kilometri ja seuraavana päivänäkin käynnisty kun halliin ajoin.
        Seuraavana päivänä laitoit käyntiin, ajoit halliin ja sammutit, koko homma ~minuutissa? Nyt pyörii kuin tulpaton mopo? Venttiilit "liimautui" auki, apuvirtaa ja ahkeraa starttailua. Jossain vaiheessa tärähtää käyntiin.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Pamahtiko bagejä? kaapelipaukku?

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Pamahtiko bagejä? kaapelipaukku?
            Ei starttaisi lainkaan jos kaapeli olisi paukkunut.

            Comment

            • dokki
              BTCF Member
              • Feb 2013
              • 236
              • valtimo-sotkamo

              #7
              .

              Kyllä käynnistin ja heti ajoin halliin.ei lauennu bäkit.täytyy yrittää hangata käyntiin mutta miten ne nyt vuorokaudessa liimautuu kiinni?
              BMW e39 530dA-98
              BMW e38 735iAL-97

              EX:BMW e39 523iA-97
              BMW e36 320ci-92
              BMW e36 316i -92
              BMW e36 325 -91 252hv 315nm
              Honda civic TIC -89 220hv 230nm

              Comment

              • Tome
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 548
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by dokki View Post
                Kyllä käynnistin ja heti ajoin halliin.ei lauennu bäkit.täytyy yrittää hangata käyntiin mutta miten ne nyt vuorokaudessa liimautuu kiinni?
                99,9% varmuudella liimaventtiili. Sen tietää heti jos startatessa tuntuu kuin koneessa ei olis puristuksia. Vastaisuudessa kun auton kylmänä käynnistää niin pitää antaa käydä jonkin aikaa ennenkuin sammuttaa. Nämä alkutalven kelit tuntuu vielä korostavan tuota ilmiötä..

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14504
                  • Oulu

                  #9
                  Liimaventtiili on hieman harhaanjohtava termi. Käytännössä siis nostajat ylitäyttyy kun öljy ei ole niin notkeaa kuin kylmänä, jolloin venttiilit jää auki > tulpaton mopo.

                  Vaatii sitten pitkää uskoa ja paljon virtaa. Nimim. Yhden 523:en herättänyt ja usko oli koetuksella.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Ei starttaisi lainkaan jos kaapeli olisi paukkunut.
                    Ei pidä paikkaansa.
                    Eli varsinkin nämä e39:n paukut jää usein näin vanhemmiten "puolitiehen", jos autossa ei ole orggis akku ja kaapeli "jännissä" mutkalla.
                    Eli ei ammu kaapelinpäätä niiden muovisten lukituskynsien alle, jolloin usein jää ns."ohuet virrat" kun kaapelinpää ottaa juuri ja juuri kiinni kengänpuoleiseen "paukkuistukkaan".

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Originally posted by zener View Post
                      Liimaventtiili on hieman harhaanjohtava termi. Käytännössä siis nostajat ylitäyttyy kun öljy ei ole niin notkeaa kuin kylmänä, jolloin venttiilit jää auki > tulpaton mopo.

                      Vaatii sitten pitkää uskoa ja paljon virtaa. Nimim. Yhden 523:en herättänyt ja usko oli koetuksella.
                      Selityksiä on monia, mutta vaiva on sama samoin korjaus.

                      Miten nostaja voi täyttyä niin paljon, että työntää venttiilin auki ilman nokan apua? Onko se edes mahdollista, kuinka pitkä siitä pitää tulla?

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1838
                        • Kotona/Poissa

                        #12
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Selityksiä on monia, mutta vaiva on sama samoin korjaus.

                        Miten nostaja voi täyttyä niin paljon, että työntää venttiilin auki ilman nokan apua? Onko se edes mahdollista, kuinka pitkä siitä pitää tulla?
                        Ihan yhtä lailla 'liimaventtiili'-myytti on höpinää niin kauan kunnes joku tulee ja esittää puristuspainemittaustuloksen ongelman päällä ollessa, jossa useampi sylinteri on täysin ilman puristuspaineita. Että semmosta On paljon todennäköisempiäkin syitä sille ettei palamistapahtuma saa alkuaan kylmässä sylinterissä.
                        Last edited by Havis; 22-11-2013, 17:38.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by Havis View Post
                          Ihan yhtä lailla 'liimaventtiili'-myytti on höpinää niin kauan kunnes joku tulee ja esittää puristuspainemittaustuloksen ongelman päällä ollessa, jossa useampi sylinteri on täysin ilman puristuspaineita. Että semmosta
                          Joo ei mulla ole aavistustakaan mikä tuon tekee, mutta niin vain tapahtuu. Monta kertaa todennut saman jos kylmää konetta käyttää vain hetken ja jättää useaksi tunniksi seisomaan. Puristukset sieltä katoaa kun se pyörii kuin ilman tulppia. Tuskin sieltä tulpat irtoaa, että venttiilit on ainut syyllinen.

                          Comment

                          • dokki
                            BTCF Member
                            • Feb 2013
                            • 236
                            • valtimo-sotkamo

                            #14
                            e39

                            kiitoksia vinkeistä!käyntiinhän se pörähti ku vartin hankasi käymään
                            BMW e39 530dA-98
                            BMW e38 735iAL-97

                            EX:BMW e39 523iA-97
                            BMW e36 320ci-92
                            BMW e36 316i -92
                            BMW e36 325 -91 252hv 315nm
                            Honda civic TIC -89 220hv 230nm

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10080
                              • KVLA

                              #15
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Joo ei mulla ole aavistustakaan mikä tuon tekee, mutta niin vain tapahtuu. Monta kertaa todennut saman jos kylmää konetta käyttää vain hetken ja jättää useaksi tunniksi seisomaan. Puristukset sieltä katoaa kun se pyörii kuin ilman tulppia. Tuskin sieltä tulpat irtoaa, että venttiilit on ainut syyllinen.
                              Jotkut "moottoritietäjät" puhuu hydr.nostajien ylitäytöstä tuon ilmiön yhteydessä.Ja tämä estäisi venttiileitä sitten täysin sulkeutumasta. Kuinka se sitten olisi mahdollista?Joka tapauksessa puristuksiin tai paremminkin niiden katoamiseen tuo vapaasti pyöriminen selvästi viittaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎