Löytyiskö kellään e39 530d korkeapainepumpun vaihto ohjeita. Yriti googlettaa ja täältä etsiä tietoa miten vaihdetaan. Kuopiossa ketään seppää joka tekisi kohtuullista korvausta vastaan?
korkeapainepumpun vaihto
Collapse
X
-
ihan ihmisen hommaa jos työkalut pysyy kädessä. imusarja flekti ja tuulitunneli ensiksi pois. Moottorin etuosassa pumpun kohdalla iso kuusiokolo (17) se auki ja sieltä paljastuu pumpun ruuvi (21mm tai 22mm) se löysälle ja pumpun takaa 3x 13mm mutteria irti (alin on aika hankalassa paikassa mutta pitäisi saada auki pikkuräikällä ja parilla jatkolla) sitten vain löysätä pumpun päässä oleva mutteri niin että se on kuitenkin kierteillä ja siihen hylsy päähän ja pikku lekalla napakoita iskuja hylsyyn niin pitäisi napsahtaa irti hampikkaasta. pumpun akselissa ei ole mitään kiilaa vaan pelkkä kartio ja ajotustahan ei tarvii laittaa kohalleen näissä. itellä oli eka kerralla aika tiukassa mutta ku naputti niin kyllä se sitten loksahti pois. tila lyödä moottorin etupäässä on tosi ahas ellei irrota syyläriä ym ja mainittakoon että vesiletkut pitää vielä irroittaa se muovinen ainakin joka on siinä pumpun yläpuolella koska muuten pumppu ei mahdu pois ja tuskin mahtuu edes avaamaan ruuveja.. Toivotaan että on jotain hyötyä vaikkka kohtuu sekavalta teksti näyttääOriginally posted by androoo View PostLöytyiskö kellään e39 530d korkeapainepumpun vaihto ohjeita. Yriti googlettaa ja täältä etsiä tietoa miten vaihdetaan. Kuopiossa ketään seppää joka tekisi kohtuullista korvausta vastaan?
ja pumpun akselin momentti oli muistaakseni 65 mutta itse pidin vain hihnapyörästä pihdeillä ja kiristin oman mielenrauhaan asti 
e39 530da -99
-
-
Täällä alkoi kans pumppu vuotaan mutta onko kukaan päässy pelkällä tiiviste rempalla? Johonki ducatoon oli vaihdeltu korkeapainepumpun tiivisteitä ja kuvista näky hyvin tyypillinen poikkinainen o-rengas. Kuiten muutaman satasen tuo pumppu ja tiivisteet muutaman euron
Comment
-
Kaks kertaa tuli kaverin kanssa irroteltua tuo korkeapainepumppu, kun ensimmäinen (Latviasta käytettynä tilaamani) pumppu osoittautui rikkinäiseksi, mutta Latvian poika lähetti onneks nopeesti uuden, taisiis uuden käytetyn
Erikoistyökalun kanssa tuo irrotus kävi kivasti, flekti ja flektin suoja meillä oli kyllä paikallaan koko remontin ajan. Muutenhan se tuossa jo kuvailtiinki aika hyvin mitä pitää irrotella, imusarja, ne muoviset vesiletkut, tai oikeestaan -putket, alipaineletkuja, polttoaineputkia.. Sinänsä aika helppo homma, mut isotöinen.
Tuli siinä samalla myös todettua, että noita pumpun paineensäätöventtiileitä on näissä 530 diisseleissä ainaki kahta eri sorttia, toisessa on pari pientä o-rengasta siinä varressa ja toisenmallisessa ei sit taas oo noita kahta pientä, vaan yks iso vaan siinä juuressa, ja siinä mallissa, jossa on iso o-rengas, on myös ihan pienenpieni sihti siinä naftantulossa. Mun vanhan pumpun säätimessä oli se kahden o-renkaan malli, ja sit pumpussa jonka sain oli tämä toinen. Liekkö joku uudempi malli sit, en tiiä. Mut kasatessa laitettii kaikki 3 o-rengasta, onpahan ainaki varman päälle sit
By the way, TIS:ssä on hyvät kuvalliset ohjeet tuohon pumpun irrotukseen.
Tuosta linkistä ku klikkaa to download, ja sieltä sit valkkaa hppump.pdf
Last edited by deezaye; 12-12-2013, 06:22.E53/M54B30 -04
E39/M57D30 -99
E34/M30B35 -88
E28/M10B18 -85
Comment
Comment