Announcement

Collapse
No announcement yet.

korkeapainepumpun vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • androoo
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 3
    • kuopio

    korkeapainepumpun vaihto

    Löytyiskö kellään e39 530d korkeapainepumpun vaihto ohjeita. Yriti googlettaa ja täältä etsiä tietoa miten vaihdetaan. Kuopiossa ketään seppää joka tekisi kohtuullista korvausta vastaan?
  • Maamu
    Newbiemmer
    • Oct 2012
    • 18
    • ylivieska

    #2
    Originally posted by androoo View Post
    Löytyiskö kellään e39 530d korkeapainepumpun vaihto ohjeita. Yriti googlettaa ja täältä etsiä tietoa miten vaihdetaan. Kuopiossa ketään seppää joka tekisi kohtuullista korvausta vastaan?
    ihan ihmisen hommaa jos työkalut pysyy kädessä. imusarja flekti ja tuulitunneli ensiksi pois. Moottorin etuosassa pumpun kohdalla iso kuusiokolo (17) se auki ja sieltä paljastuu pumpun ruuvi (21mm tai 22mm) se löysälle ja pumpun takaa 3x 13mm mutteria irti (alin on aika hankalassa paikassa mutta pitäisi saada auki pikkuräikällä ja parilla jatkolla) sitten vain löysätä pumpun päässä oleva mutteri niin että se on kuitenkin kierteillä ja siihen hylsy päähän ja pikku lekalla napakoita iskuja hylsyyn niin pitäisi napsahtaa irti hampikkaasta. pumpun akselissa ei ole mitään kiilaa vaan pelkkä kartio ja ajotustahan ei tarvii laittaa kohalleen näissä. itellä oli eka kerralla aika tiukassa mutta ku naputti niin kyllä se sitten loksahti pois. tila lyödä moottorin etupäässä on tosi ahas ellei irrota syyläriä ym ja mainittakoon että vesiletkut pitää vielä irroittaa se muovinen ainakin joka on siinä pumpun yläpuolella koska muuten pumppu ei mahdu pois ja tuskin mahtuu edes avaamaan ruuveja.. Toivotaan että on jotain hyötyä vaikkka kohtuu sekavalta teksti näyttää ja pumpun akselin momentti oli muistaakseni 65 mutta itse pidin vain hihnapyörästä pihdeillä ja kiristin oman mielenrauhaan asti
    e39 530da -99

    Comment

    • Bimmerix
      Newbiemmer
      • Nov 2006
      • 5

      #4
      Täällä alkoi kans pumppu vuotaan mutta onko kukaan päässy pelkällä tiiviste rempalla? Johonki ducatoon oli vaihdeltu korkeapainepumpun tiivisteitä ja kuvista näky hyvin tyypillinen poikkinainen o-rengas. Kuiten muutaman satasen tuo pumppu ja tiivisteet muutaman euron

      Comment

      • deezaye
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 185
        • Turenki Rock City

        #5
        Kaks kertaa tuli kaverin kanssa irroteltua tuo korkeapainepumppu, kun ensimmäinen (Latviasta käytettynä tilaamani) pumppu osoittautui rikkinäiseksi, mutta Latvian poika lähetti onneks nopeesti uuden, taisiis uuden käytetyn

        Erikoistyökalun kanssa tuo irrotus kävi kivasti, flekti ja flektin suoja meillä oli kyllä paikallaan koko remontin ajan. Muutenhan se tuossa jo kuvailtiinki aika hyvin mitä pitää irrotella, imusarja, ne muoviset vesiletkut, tai oikeestaan -putket, alipaineletkuja, polttoaineputkia.. Sinänsä aika helppo homma, mut isotöinen.

        Tuli siinä samalla myös todettua, että noita pumpun paineensäätöventtiileitä on näissä 530 diisseleissä ainaki kahta eri sorttia, toisessa on pari pientä o-rengasta siinä varressa ja toisenmallisessa ei sit taas oo noita kahta pientä, vaan yks iso vaan siinä juuressa, ja siinä mallissa, jossa on iso o-rengas, on myös ihan pienenpieni sihti siinä naftantulossa. Mun vanhan pumpun säätimessä oli se kahden o-renkaan malli, ja sit pumpussa jonka sain oli tämä toinen. Liekkö joku uudempi malli sit, en tiiä. Mut kasatessa laitettii kaikki 3 o-rengasta, onpahan ainaki varman päälle sit

        By the way, TIS:ssä on hyvät kuvalliset ohjeet tuohon pumpun irrotukseen.

        Tuosta linkistä ku klikkaa to download, ja sieltä sit valkkaa hppump.pdf

        http://rapidshare.com/share/652A8C4F...0572D4C83B3F9D
        Last edited by deezaye; 12-12-2013, 06:22.
        E53/M54B30 -04
        E39/M57D30 -99
        E34/M30B35 -88
        E28/M10B18 -85

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎