Olikohan tuossa kampiakselin asento lukittu vauhtipyörän kehältä? Ei näyttäny kyllä kovin pahalta hommalta tuo. Ei tosin vaihtanu pulttia uuteen ja tuo vääntökään ei näyttäny ihan 400 Nm:ltä, mutta joku kinkkihän tuo olikin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
saa poistaa
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostKuinka paljon vuotaa, juotuuko lisäämään öljyä? Mulla vuotaa sieltä sun täältä, mutta ajattelin antaa olla. Öljynvaihtovälillä joutuu lisäämään puoli litraa niin pienempi vaiva kuin ruveta remontoimaan
Comment
-
-
Mulla itseasiassa viime maaliskuussa katsuri huomautti, että öljypohja on hieman öljyinen ja yhdessä sitä hieman ihmeteltiin. Ei tosin tullut täysin selväksi, mitä öljyä se oli, vai oliko vain vesipärskettä. Sanoin, että ei kyllä ole mielestäni vuotanut, eikä tiputa maahan tippoja lainkaan. En tiedä vaikuttiko jotenkin se, että kävin hieman reippaammilla kierroksilla ajelemassa just ennen katsastusta, että päästöt olis varmasti kohdallaan, mitä ne kyllä aina ovat olleetkin. Tuolloin epäilin, että saattaa vuotaa sinne suodatinjalan tiivisteestä, mikä mulla on vaihtolistalla. Vuoto vaan oli niin pientä, että en tehnyt asialle vielä mitään. Esim. jouluna öljyt vaihtaessa öljypohja oli ihan kuiva. Vaihdoin juuri 5W-40 diamondiin ja sillä ajattelin ajella jatkossa. Autolla on rullailtu kohta 150 tkm, mutta onhan noilla tiivisteillä ikää jo n. 13 vuotta kuitenkin.Last edited by Bomb5; 05-01-2014, 12:27.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
öljyt
öljynä käytän teboilin diamondia öljyä ei juuri syö vaihtovälillä (10tkm).miten teillä ääntää nostajat kylmästä startatessa?itsellä ei nakuta ihme kyllä yhtään vaikka mittarissa 454tkm ja autohan on e39 523iA.BMW e39 530dA-98
BMW e38 735iAL-97
EX:BMW e39 523iA-97
BMW e36 320ci-92
BMW e36 316i -92
BMW e36 325 -91 252hv 315nm
Honda civic TIC -89 220hv 230nm
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEikä tuo minulla öljypohjan vuodoltakaan näytä, tai voi siinäkin pientä vuotoa olla, mutta osa tulee selvästi tuolta akselin kohdalta.
Nyt on tiivisteen vaihto menossa, siinäpä on monenlaista hauskaa puuhastelua ennen kuin tiivisteeseen pääsee käsiksi...
Comment
-
-
Mulla vuoti 528 öljyä seuraavista paikoista:
Vanoksen letku, se siinä koneen edessä, prässätyt liitokset suolesta
Venttiilikopan tiiviste
Öljynsuodattimenjalan tiiviste
Etustefa
Öljypohjan tiiviste
Noista ehdin korjaamaan suodattimenjalan, venakopan ja vanoksen letkun ja öljyvuoto väheni puoleen. Etustefa ja/tai öljypohja hikoili vielä hieman.
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostMulla vuoti 528 öljyä seuraavista paikoista:
Vanoksen letku, se siinä koneen edessä, prässätyt liitokset suolesta
Venttiilikopan tiiviste
Öljynsuodattimenjalan tiiviste
Etustefa
Öljypohjan tiiviste
Noista ehdin korjaamaan suodattimenjalan, venakopan ja vanoksen letkun ja öljyvuoto väheni puoleen. Etustefa ja/tai öljypohja hikoili vielä hieman.
Eli konehuoneessa vallitsee aika erikoiset ilman virtaukset niin että tuo suodatinjalan levittämää öljyä löytyy vähän joka puolelta.
Se siis kannattaa vaihtaa AINA pelkästään ensin, pestä konehuone ja tsekata tilanne muutaman viikon kuluttua uudelleen.
Erityisesti moni öljypohjan tiivisteen vaihto jää lopulta tämän muistisäännön vuoksi tekemättä.
Pientä hikoiluahan saa toki olla, tiputusta ei.
Comment
-
Comment