Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eibach pro kit jouset + Bilstein B8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • U. Turhapuro
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1161

    Eibach pro kit jouset + Bilstein B8

    Onko kokemuksia otsikon yhdistelmästä E39 bemariin?

    Tarkoituksena hakea ajettavuudeltaan hyvä alusta vanhan tilalle, joka ei myöskään olisi liian matala.
  • Tenojono
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 1753
    • Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by U. Turhapuro View Post
    Onko kokemuksia otsikon yhdistelmästä E39 bemariin?

    Tarkoituksena hakea ajettavuudeltaan hyvä alusta vanhan tilalle, joka ei myöskään olisi liian matala.
    Miksi ei bilstein b12 prokit?
    Osa haukkui tällä foorumilla bilsteinin kestävyyttä
    Ja osa vannoo sachs iskareitten nimeen.
    Tiedä sitten...
    Työmatkat: E46 preface 323 4d
    Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
    Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

    Comment

    • Macke
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1134
      • Porvoo

      #3
      Mulla on tollanen B12 prokitti ja sopii normi ajoon vallan mainiosti. Ei liian kova eikä liian löysä, mutta jos tollasella norsulla pitäis rataa kurvata niin sit sais varmaan olla jotain jämympää alla.

      Yhtään tota 40mm enempää en keulaa tosta omasta käyttiksestä ainakaan madaltaisi kun tuon tuntuis rappaavan kiinni nykyiselläkin aika helposti. Ainakin siis täällä maalla metsän keskellä, ja kyllä ne urbaanit vauhtihidasteetkin välillä aiheuttaa perseen keventämistä jakkarasta...

      Comment

      • U. Turhapuro
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1161

        #4
        Originally posted by Tenojono View Post
        Miksi ei bilstein b12 prokit?
        Osa haukkui tällä foorumilla bilsteinin kestävyyttä
        Ja osa vannoo sachs iskareitten nimeen.
        Tiedä sitten...
        Mikä ero b8 vs. b12?

        Tuli tälläisestä alustasta tutulta kauppiaalta tarjous aseveli hintaan ja alkaa olla alkuperäisellä alustalla 160tkm ajettu, niin pitäs jossakin välissä joka tapauksessa vaihtaa

        Comment

        • Tenojono
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 1753
          • Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by U. Turhapuro View Post
          Mikä ero b8 vs. b12?

          Tuli tälläisestä alustasta tutulta kauppiaalta tarjous aseveli hintaan ja alkaa olla alkuperäisellä alustalla 160tkm ajettu, niin pitäs jossakin välissä joka tapauksessa vaihtaa
          Myykö se sun tuttus mullekkin?

          Ei kait tuossa sarjassa muuta ole kuin eri iskarit. Mutua tosin
          Työmatkat: E46 preface 323 4d
          Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
          Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

          Comment

          • Bomb5
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 726
            • Kivijärvi

            #6
            Ei varmaa tietoa, mutta jostain luin, että B12 olisi aavistuksen matalempi kuin erikseen ostetut Pro kit + B8:t.
            E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

            Comment

            • Ace-81
              Bimmer Rookie
              • May 2003
              • 65
              • Paimio

              #7
              Mulla on 530d noi b8 iskarit edessä orkkis m-sport jousilla ja b6 takana,ilmeisesti ilmajousitettuun ei saa b8 taakse?
              Mutta en ainakaan pysty suosittelemaan tota b8,tiedä sitten toisilla jousilla miten käyttäytyisi mut nyt ainakin todella kova,ei sovellu mielestäni perheautoon ollenkaan.
              Voi olla että jossain vaiheessa menee alusta vaihtoon, vaikka ei ole kun reilun 2 tuhatta kerennyt olemaan paikallaan.
              E61 535d 410hp 789nm

              Comment

              • Kojootti5
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 107
                • Seinäjoki

                #8
                B8 on lyhyemmällä varrella kuin b6, joten voi olla että m-sport korkeudessa b8 on liian pitkänä ja tästä syystä saattaa olla jäykkä. Toki jotku ajaa d2/bc-racing/kw/yms alustalla moittimatta jäykkyttää joten kuljettajan perseestäkin pajon kiinni

                Mun uskoakseni B12 on sama iskari kuin b8. b12 on vain paketti jossa on jousisarja mukana.

                Comment

                • Messier
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 624
                  • Savo

                  #9
                  E46:dessa pro kit + b8 oli vallan mainio setti.
                  Paitsi että, eka talvena tuli takaiskareista öljyt ulos varrentiivisteen välistä.

                  Kesäautoon voisin harkita.
                  Talviajoon en toista kertaa kokeile.
                  G05 X5 45e
                  KM9 ///M1000XR

                  Ex:
                  F10 ///M5
                  K49 S1000XR
                  E90 ///M3
                  E46 ///M3

                  Comment

                  • Macke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1134
                    • Porvoo

                    #10
                    Mulla ollu alusta alla toissakesästä, eli toista talvea mennään ja mehut on pysyneet nätisti sisällä. Kilsoja nyt ei ole tullu kuin sen 30tkm, joten ei tuota siivua minkäänlaiseksi endurance testaamiseks voi vielä kehua.

                    Comment

                    • O.K.
                      Moderator
                      • Nov 2003
                      • 4854
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by Kojootti5 View Post
                      B8 on lyhyemmällä varrella kuin b6, joten voi olla että m-sport korkeudessa b8 on liian pitkänä ja tästä syystä saattaa olla jäykkä. Toki jotku ajaa d2/bc-racing/kw/yms alustalla moittimatta jäykkyttää joten kuljettajan perseestäkin pajon kiinni

                      Mun uskoakseni B12 on sama iskari kuin b8. b12 on vain paketti jossa on jousisarja mukana.
                      Mun mielestä sporttialustalle Bilstein tarjoaa tuota B8:aa. Mulla 30mm Eibachit edessä (oiskohan sit toi Pro-Kit) ja B8 + takana B6 (ei saa lyhyellä varrella olevaa B8:aa) ja ilmajouset sporttialustan korkeudessa. Kesällä hyvä ajaa ja ei ole vielä liian kova. Pakkasella aluksi aamuisin kivireen oloinen, mutta pehmenee pienen ajon jälkeen. Pari vuotta nyt olleet alla ja kokonaisuutena olen kumminkin tuohon tyytyväisempi kuin alkuperäiseen sporttialustaan.
                      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                      E34 525i

                      Comment

                      • U. Turhapuro
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1161

                        #12
                        Originally posted by Tenojono View Post
                        Myykö se sun tuttus mullekkin?

                        Ei kait tuossa sarjassa muuta ole kuin eri iskarit. Mutua tosin

                        Eivät taida harrastaa postimyyntiä.

                        Laita privaa, niin voin toki laittaa yhteystiedot.

                        Taidan todennäköisesti laittaa paketin tilaukseen ja kevaammällä auton alle.

                        Comment

                        • Krister
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2003
                          • 227
                          • PK-seutu

                          #13
                          Kenelläkään kokemusta tuosta Bilsten B12 setistä E39:ssä?
                          Supra MKIV 6spd lhd
                          W212 E350CDI

                          Ex: E39 530d

                          Comment

                          • U. Turhapuro
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1161

                            #14
                            Tuli laitettua Eibach B12 sportline sarja auton alle muutama päivä sitten ja tehtyä nelipyöräsuuntaus. Sarjassa on Bilsteinin B8 iskarit + Eibach jouset.

                            Alkuperäisestä auto madaltui selvästi, mutta ei nyt tullut mitenkään super matala.

                            Maantiellä ja tasaisella todella hyvä ajaa, ohjautuu todella hyvin ja menee yksittäisistä heitoista todella nätisti.

                            Taajamanopeuksissa jos on paljon epätasaisuuksia, niin huomaan sen, että autossa on alustasarja, eli jäykkyys tuntuu ehkä liiankin selvästi, kun vertaa vakioon.

                            Kaikenkaikkiaan muutaman päivän ajaneena tyytyväinen valintaan!
                            Last edited by U. Turhapuro; 12-05-2014, 20:27. Reason: Alustan malli oikeaksi

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3517
                              • Raisio

                              #15
                              Käytitkö hoviasentaja Karjalaista
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎