Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d No start & ruikuli rail-paine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Akti Fati
    Newbiemmer
    • Nov 2010
    • 7
    • Helsinki

    #16
    No niin. Mittailut tehty. Saldona yks hukattu paluuletkun kiinnitysklipsi ja kaks vuotavaa ruuttaa.

    Menikö tuo nyt kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti, kun parilla ~10sek startilla tuli kahteen ruiskuun melkein tuo 20ml ja muut on ihan kuivia, ei tullu pihaustakaan neljään muuhun. Normaalia?
    Attached Files

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #17
      Selvä peli! 2- ja 6-suuttimet vaihtokunnossa.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Akti Fati
        Newbiemmer
        • Nov 2010
        • 7
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Clavurion View Post
        Selvä peli! 2- ja 6-suuttimet vaihtokunnossa.
        Mahtaakohan tuo lähteä vielä starttipilotilla käyntiin, saati sitten kulkea 10km tallille?

        Pitääkö hehkut ottaa pois yhtälöstä pilottia käyttäessä?

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #19
          Originally posted by Akti Fati View Post
          Mahtaakohan tuo lähteä vielä starttipilotilla käyntiin, saati sitten kulkea 10km tallille?

          Pitääkö hehkut ottaa pois yhtälöstä pilottia käyttäessä?
          Todennäköisesti lähtee starttipilotilla käyntiin, hätätilassa voi vaikka jarrukliineriäkin kokeilla. Imuletku ennen EGR:ää irti ja käynnistäessä pieniä suhauksia imusarjaan. Se motti kannattaakin saada ensin kunnolla lämpimäksi, kun suuttimia ryhtyy irrottamaan.

          Jos kylmästä joutuu starttaamaan, niin kannattaakin ensin toviksi aktivoida hehkut (virrat päälle), niin palotilat hieman lämpiävät.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Simppaa
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 49
            • Hyvinkää

            #20
            Sama probleema! RATKAISTU

            RATKAISTU! Oma ongelma, ei topicin aloittajan.

            Korkeapainepumpun paineregulaattorin o-renkas kaput! Uusi setti KL-varaosista 7euroa ( F00N000071 ) . En keksinyt isolle pyöreälle paperi?-tiivisteelle paikkaa, ilmeisesti menee johonkin muuhun malliin. Katso kuvat.
            Muistakaa puhtaus.
            En aloita uutta topikkia, koska oireet ihan samat. Kyseessä -02 530d ~280tkm

            1. Auto aloitti oireilun sillä, että piti startata noin sekunnin-kaksi pidempään kuin normaalisti.
            2. Suuttimien paluuvuodot katsottu nopeasti ja vitonen vuoti reilusti, se vaihtoon. Huom. Ei ollut kuvan ylihintaista letkua&purkkia tuolloin..
            3. Samat oireet, mutta käynnistyy kuitenkin, paitsi muutaman päivän päästä ei enään (helposti siis). EDIT: Ei siis missään vaiheessa palautunut normaaliksi, eli muutama kierros ja käyntiin!
            4. Juuri ostettu uusi akku ja apuvirralla pyörii startti todella kovaa -> käyntiin.
            5. Sitten ei meinaa käynnistyä enää apuvirrallakaan, saa sahata kunnolla, mutta käynnistyy lopulta kuitenkin.
            6. Eilen ei käynnistynyt sitten enään ollenkaan, kun uusi vuotomittaus piti tehdä! Mikään suutin ei kuitenkaan vuoda mahdottomasti, ohuista letkuista ei montaa tippaa tullut irroittaessa. (Kuva ohessa) Starttausta tuli varmaankin sen parin minuutin ajan yhteensä.. 6-pytyn suutin on vaihdettu n. 50tkm sitten ja on aikalailla tasan uuden suuttimen kanssa.

            Pre-supply pressure 3.9 bar virrat päällä.

            Missään vaiheessa auto ei käynyt huonosti ja tehot oli tallessa, KUNHAN auton sai käymään ja käydessä kaasupohjassa railipaineet muistaakseni 1353bar .

            Jos koko KP-pumppu olisi kaput, eikö se aiheuttaisi ongelmia myös käyntiin/tehoihin? Tietenkin minullakin kävi mielessä ne säätimen o-renkaat.. Voin vielä käydä katsomassa railipaineet startin aikana.

            EDIT2: Railipaine startatessa Vain 51bar! Clavu kirjoitti aikaisemmin, että noin alhaiset paineet viittaisivat paineensäätimen o-renkaisiin? Tutkaillaan, jos löytyisi jostain hyllystä tänään..
            Attached Files
            Last edited by Simppaa; 01-01-2014, 03:25. Reason: Ongelma ratkaistu!!
            e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

            Comment

            • epikki
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 99
              • JKL

              #21
              Originally posted by Simppaa View Post
              En aloita uutta topikkia, koska oireet ihan samat. Kyseessä -02 530d ~280tkm

              1. Auto aloitti oireilun sillä, että piti startata noin sekunnin-kaksi pidempään kuin normaalisti.
              2. Suuttimien paluuvuodot katsottu nopeasti ja vitonen vuoti reilusti, se vaihtoon. Huom. Ei ollut kuvan ylihintaista letkua&purkkia tuolloin..
              3. Samat oireet, mutta käynnistyy kuitenkin, paitsi muutaman päivän päästä ei enään (helposti siis). EDIT: Ei siis missään vaiheessa palautunut normaaliksi, eli muutama kierros ja käyntiin!
              4. Juuri ostettu uusi akku ja apuvirralla pyörii startti todella kovaa -> käyntiin.
              5. Sitten ei meinaa käynnistyä enää apuvirrallakaan, saa sahata kunnolla, mutta käynnistyy lopulta kuitenkin.
              6. Eilen ei käynnistynyt sitten enään ollenkaan, kun uusi vuotomittaus piti tehdä! Mikään suutin ei kuitenkaan vuoda mahdottomasti, ohuista letkuista ei montaa tippaa tullut irroittaessa. (Kuva ohessa) Starttausta tuli varmaankin sen parin minuutin ajan yhteensä.. 6-pytyn suutin on vaihdettu n. 50tkm sitten ja on aikalailla tasan uuden suuttimen kanssa.

              Pre-supply pressure 3.9 bar virrat päällä.

              Missään vaiheessa auto ei käynyt huonosti ja tehot oli tallessa, KUNHAN auton sai käymään ja käydessä kaasupohjassa railipaineet muistaakseni 1353bar .

              Jos koko KP-pumppu olisi kaput, eikö se aiheuttaisi ongelmia myös käyntiin/tehoihin? Tietenkin minullakin kävi mielessä ne säätimen o-renkaat.. Voin vielä käydä katsomassa railipaineet startin aikana.

              EDIT2: Railipaine startatessa Vain 51bar! Clavu kirjoitti aikaisemmin, että noin alhaiset paineet viittaisivat paineensäätimen o-renkaisiin? Tutkaillaan, jos löytyisi jostain hyllystä tänään..
              Itsellä oireilee täysin vastaavasti 530d tällä hetkellä. Startti aika on ollut normaalia pidempi tässä kapineessa useamman vuoden mutta aina lähtenyt kuitenkin käyntiin. Nyt viime aikoina pari kertaa meinannut jättää kaupan pihaan mutta viimeisillä voimillaan lähtenyt käyntiin kunnes eilen päätti 30min weballa lämmittämisen jälkeen ettei lähde käyntiin. Yhteensä varmaan 6x sain pitkään sahuutettua mutta ei edes luvannut.

              Aiemmin tsekkailtiin inpalla koodeja ja täysin vastaavat koodit tuli. Eli raili paine hetkellisesti liian alhainen käynnistäessä.

              Huomenna tarkoitus tsekata inpalla uudestaan ja jos samat viat esiintyy niin olisi o-renkaan vaihto-operaatio tehtävä. Onko paha homma? Pystyykö vaihtamaan perustyökaluilla "parkkipaikalla". Eli pientä ohjetta jos saisi vaihtoon
              F11 530xd M-Sport -11
              ex. Skoda Superb aka koronakosla
              ex. F31 320xd M-Sport -14
              ex. A4 B8 3.0TDI Quattro
              ex. E61 535d M-Sport -07vm
              ex. E39 530d M-Sport, E30 ritsa

              Comment

              • ///Joonas
                Bimmer Rookie
                • Feb 2013
                • 187
                • Göteborg

                #22
                Ajattelin lainata tätä threadiä kysyäkseni tuosta ohivuotojen mittauksesta.
                Tänään mittailin tuossa parkkipaikalla tutun autosta arvoja kun sama vika kun aloittajan autossa. Tosiaan 6 sylinterin suutin nappasi nopeasti tuon lähelle 30ml.
                Muut suuttimet pysyivät aika tyhjinä. Puolitoista minuuttia yhteensä starttailin nois 20sekunnin jaksoissa pieniä taukoja välissä pitäen.
                Miettisin vain, että meniköhän tässä joku pieleen kun muut tosiaan eivät nostaneet ruiskuihin oikeastaan oleenkaan dieseliä. Tosiaan Inpan mukaan rail paine vähän päälle 100, joka estää käynnistymisen ilman starttipilottia.(tästä vikakoodi) Olisiko mittaus onnistunut paremmin jos auton olisi laittanut pariksi minuutiksi tyhjäkäynnille?
                Last edited by ///Joonas; 14-12-2018, 13:38.
                .

                Comment

                • -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

                  #23


                  Käynnissähän se pitäs olla...

                  Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #24
                    Juu, käynnissä se moottori pitää olla paluuvuotomittauksessa. Toki tuon näkymän perusteella 6-suutin vuotaa joka tapauksessa liikaa.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • ///Joonas
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2013
                      • 187
                      • Göteborg

                      #25
                      Kiitoksia vastauksista, taas oppi uutta
                      Kysyn nyt samalla, ettei mene tämä viesti ihan vain kiittelyksi. Olisiko jollain tietoa mistä voisi nähdä pää paineanturin ja korkapainepumpun tiivisteiden osanumeroita? Realoemissa tosiaan ei löydy kuin kokonaisten osien numeroita. Soittamalla KL varaosaan yms selviäisi. Soitinkin itseasiassa heille eillen noita tilatakseni, mutta vähän epäilen tuleeko sieltä oikeat tivarit.

                      Tosiaan niin kuin tässä threadissä aijemmin oli joku vaihtanut tämän setin tuohon paineanturiin: (sanoivat KL varaosista, että ei kävis )

                      Bosch numero: F00N000071
                      Autossa tosiaan sama kone m57b30, mutta vain 3-sarjalaisessa.
                      (330d, neliveto, facelift, 184hp, vm.2003)

                      Edit:
                      Tosiaan tänään mitattu 2min tyhjäkäynnillä arvot
                      -6 meni reippaasti yli jotain 60ml.
                      -1,2,5 noin 5-10ml
                      -3,4 ei oikeastaan yhtään, joka vähän jäi ihmetyttämään onko normaalia
                      Kaikki muut täten ainakin menevät arvoihin paitsi 6.
                      Last edited by ///Joonas; 15-12-2018, 15:33.
                      .

                      Comment

                      • MOH85
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2009
                        • 241
                        • Rauma

                        #26
                        Originally posted by ///Joonas View Post
                        Kiitoksia vastauksista, taas oppi uutta
                        Kysyn nyt samalla, ettei mene tämä viesti ihan vain kiittelyksi. Olisiko jollain tietoa mistä voisi nähdä pää paineanturin ja korkapainepumpun tiivisteiden osanumeroita? Realoemissa tosiaan ei löydy kuin kokonaisten osien numeroita. Soittamalla KL varaosaan yms selviäisi. Soitinkin itseasiassa heille eillen noita tilatakseni, mutta vähän epäilen tuleeko sieltä oikeat tivarit.

                        Tosiaan niin kuin tässä threadissä aijemmin oli joku vaihtanut tämän setin tuohon paineanturiin: (sanoivat KL varaosista, että ei kävis )

                        Bosch numero: F00N000071
                        Autossa tosiaan sama kone m57b30, mutta vain 3-sarjalaisessa.
                        (330d, neliveto, facelift, 184hp, vm.2003)

                        Edit:
                        Tosiaan tänään mitattu 2min tyhjäkäynnillä arvot
                        -6 meni reippaasti yli jotain 60ml.
                        -1,2,5 noin 5-10ml
                        -3,4 ei oikeastaan yhtään, joka vähän jäi ihmetyttämään onko normaalia
                        Kaikki muut täten ainakin menevät arvoihin paitsi 6.

                        Tää sarja meni ainakin e39 530d:hen sen KP pumpun määränsäätimeen/paineventtiiliin:
                        O-rengas, tukirengas ja painesäätimen tiiviste.

                        Bosch:
                        * F 00V D38 011
                        * F 00V D38 009
                        * F 00R 0P1 466



                        (



                        )
                        e39 530dA 1999.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎