Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d puhaltaa kylmää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    530d puhaltaa kylmää

    Mikäs mahtaa olla kun joskus matka-ajossa alkaa puhaltamaan viileetä ilmaa hyttiin? Täytyy laittaa rullat ja säätimet melkein täysille, että saa lämmintä. Tuntuu, että auton uudelleen käynnistys korjaa vian väliaikaisesti. Muistaakseni tätä tehnyt joskus kauan aikaa ennenkin. Nesteiden määrä oli OK.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Originally posted by Night-Wind View Post
    Mikäs mahtaa olla kun joskus matka-ajossa alkaa puhaltamaan viileetä ilmaa hyttiin? Täytyy laittaa rullat ja säätimet melkein täysille, että saa lämmintä. Tuntuu, että auton uudelleen käynnistys korjaa vian väliaikaisesti. Muistaakseni tätä tehnyt joskus kauan aikaa ennenkin. Nesteiden määrä oli OK.
    Ihan ekana tulis mieleen se haistelija joka nuuhkii auton sisäilman lämpöä jos Kerran säätimet täysillä pelittää oikeen. Luulee että autossa esim 30c lämmintä ja säätää nöin ollen kylmälle.. Toki vesiventtiilit yms myös mutta jos ne jumii niin ei pitäs toimia kyllä täysilläkään... Puhan nokkaan vaan auto ja kattoa mitä lämpötilaa ne anturit näyttää...
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #3
      Onks paneelin ilmanottoaukko ja takaosan puhallin putsattu? Multa tuli kiva pölylöntti sieltä ja kyllä parani ilmastoinnin logiikka.

      Ihan imuroimalla se ritilikkö lähtee suurimmat ja pahimmat pois, ei o pakko paneelia alkaa irrottelee.
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #4
        Ja sinne ei sitten kannata mennä pölläyttämään ihan kauhean kovalla paineella.. Ei nuo puhaltimen laakerit ja komponentit tykkää jostain 7bar puhalluksesta. Ennemmin käy hakemassa kaupasta elektroniikkakäyttöön tarkoitettua paineilmaa.
        Törppö maksaa muutaman euron, ja sopii sitten vaikkapa tv:n ja tietsikan putsaukseen.
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14468
          • Oulu

          #5
          Jos jaksaa etupaneelin käyttää irti siitä ilmastoinnin boksista, niin ne saa ihan ilman puhallusta putsattua.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Night-Wind
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1534
            • 02

            #6
            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Ihan imuroimalla se ritilikkö lähtee suurimmat ja pahimmat pois, ei o pakko paneelia alkaa irrottelee.
            Mistä ritiliköstä nyt mahtaa oikein olla kysymys? :think
            ex: BMW E38 735iA -97
            ex: MB W211 E200CDI -03
            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
            ex: BMW E39 528iA -96
            ex: MB W126 300SE -89
            ex: BMW E34 525iAT -95
            ex: BMW E36 316iA -91

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              #7
              Originally posted by Night-Wind View Post
              Mistä ritiliköstä nyt mahtaa oikein olla kysymys? :think
              Siitä IHKA/IHKR, kumpi sinulla olikaan säätöpanelin vasemalla puolella olevan ritilikön takaa löytyy rupeli. Lämmin TAKE -kahvi tuossa konsolin mukitelineessä aiheuttaa myös toisinaan ongelmia sisälämpöihin :think
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by Night-Wind View Post
                Mistä ritiliköstä nyt mahtaa oikein olla kysymys? :think
                Selviääkö tästä?

                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • Night-Wind
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1534
                  • 02

                  #9
                  Juu tuli ne ritilät imuroitua, seurataan tilannetta. Oli kyllä aika pölyssä ne raot.

                  Eikös ne tuulettimet ole melkein siinä ritilässä kiinni? Mietein vaan että irtoaako sen mahdolliset pölyt imurilla ritilöiden läpi.
                  ex: BMW E38 735iA -97
                  ex: MB W211 E200CDI -03
                  ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                  ex: BMW E39 528iA -96
                  ex: MB W126 300SE -89
                  ex: BMW E34 525iAT -95
                  ex: BMW E36 316iA -91

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by Night-Wind View Post
                    Juu tuli ne ritilät imuroitua, seurataan tilannetta. Oli kyllä aika pölyssä ne raot.

                    Eikös ne tuulettimet ole melkein siinä ritilässä kiinni? Mietein vaan että irtoaako sen mahdolliset pölyt imurilla ritilöiden läpi.
                    Niin siis kuskin puolen ritilä on aito, repsikan puolen vaan hämäystä, symmetrian takia ilmeisesti. Ja tuuletin on muistaakseni lähellä repsikan reunaa, eli on tosta joku 15cm matkaa ritilästä tuulettimelle. Ite kun sen avasin, niin suurimmat pölyt, ja haittaavat pölyt on heti tuossa ritilän takana, jos se ropelli on vähä pölyssä, niin se ei haittaa.
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • deezaye
                      Bimmer Rookie
                      • May 2005
                      • 185
                      • Turenki Rock City

                      #11
                      Lainataan nyt tätäkin topikkia, jos jollain olisi haisua.. Itsellä siis samaa vaivaa, alkaa puhaltelee kylmää kabiiniin about 20-30 km:n ajon jälkeen, ja vähän sen jälkeen kun vika ilmenee, niin sähköflekti saa hepulit ja alkaa pyörimään vinhaa vauhtia. Tätä kun jokunen tovi kestää nii weba lähtee käyntiin, ja tilanne normalisoituu -> flekti rauhoittuu ja lämmintä alkaa taas puskemaan kabiiniin. Pitänee putsata toi ropeli kans, mut tuo flekti ihmetyttää, ihan ku joku kuumenis moottoritilassa liikaa. Lämpömittari näyttää koko ajan puoltaväliä, kunhan sinne ensin nousee muutaman kilsan ajon jälkeen, ja nesteet on OK..
                      E53/M54B30 -04
                      E39/M57D30 -99
                      E34/M30B35 -88
                      E28/M10B18 -85

                      Comment

                      • Night-Wind
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 1534
                        • 02

                        #12
                        En tiedä auttoiko se imurointi. Kyllä eilen rupesi taas puhaltamaan viileää. Mulla yleensä 20c noi paneelin lämmöt, täytyi nostaa 22c jotta sai lämmintä hyttiin. :think
                        ex: BMW E38 735iA -97
                        ex: MB W211 E200CDI -03
                        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                        ex: BMW E39 528iA -96
                        ex: MB W126 300SE -89
                        ex: BMW E34 525iAT -95
                        ex: BMW E36 316iA -91

                        Comment

                        • timppa811
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 856
                          • Pohojammaa

                          #13
                          Tuskin sitten ainakaan tuo tuulettimen tukkeentuminen syynä? Ite pidän normaalisti 21astetta säätimissä, mutta viimeviikolla kun rupesi puhaltamaan kylmää, niin piti nostaa aina 30asteeseen säätöä. Pitääpä koittaa imurilla avata kanavia.

                          Originally posted by Night-Wind View Post
                          En tiedä auttoiko se imurointi. Kyllä eilen rupesi taas puhaltamaan viileää. Mulla yleensä 20c noi paneelin lämmöt, täytyi nostaa 22c jotta sai lämmintä hyttiin. :think

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎