Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten jarrujen kuluneisuuden ilmaisimen johdot meneee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • songoku
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 70

    Miten jarrujen kuluneisuuden ilmaisimen johdot meneee

    Eli joku korjaaja on aikanaan irroitttanut etupään jarrupalojen ilmaisimen ja liittänyt johdot vain yhteen siinä muovimötikässä lokarissa.
    Auto ilmoittelee vähän vällillä jarrupalojen tarkistusta, mutta jarrut kunnossa ja takapään johdossa ei näyttäisi olevan vikaa.

    Kolvasin ne johdot yhteen kesällä lokarissa ja ongelma hävisi pitkäksi aikaa.
    Nyt on kuitenkin alkanut ilmoitella kuluneista jarrupaloista taas tiheään.

    Eli mitenkähän tuo johto etupäästä jatkuu kun se lokasuojasta jonnekkin häviää?
    Kun se johto ei tunnu pysyvän kosketuksissa maihin, niin mihin se johto menee että voisi tutkia sen kuntoa?
  • BMW_Harrastaja
    BTCF Member
    • Dec 2012
    • 819
    • Oulu area

    #2
    Oisko tästä apua:


    Attached Files
    Last edited by BMW_Harrastaja; 02-01-2014, 14:30.
    BMW driver and owner since 2000.

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #3
      Veikkaisin et vika yhä edelleen siinä tunnistinjohdossa, mulla kanssa tehty vastaava toimenpide ja välillä vittuilee. Helpointa ois vaan ostaa uus tunnistinjohto.
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #4
        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
        Veikkaisin et vika yhä edelleen siinä tunnistinjohdossa, mulla kanssa tehty vastaava toimenpide ja välillä vittuilee. Helpointa ois vaan ostaa uus tunnistinjohto.
        Justiin eilen tein eteen vähän jarruhuoltoa, niin paskaksihan se tunnistimenpää meni kun nyppäsin sen irti jarrupalasta. No vähän johtojen kuorintaa ja yhteenliittämistä+teippiä ja taas pelaa Uusi pitää hakea, kunhan muistan!
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by janke View Post
          Justiin eilen tein eteen vähän jarruhuoltoa, niin paskaksihan se tunnistimenpää meni kun nyppäsin sen irti jarrupalasta. No vähän johtojen kuorintaa ja yhteenliittämistä+teippiä ja taas pelaa Uusi pitää hakea, kunhan muistan!
          Jou Brother!

          Kyselin jossain välissä noita johtoja kun vittuili enemmänkin (jonkun edellisen omistajan jäljiltä jo), alko olee sellasia hintoja kun jostain kyselin et suosiolla surrasin/teippasin johdot yhteen, en muista juotinko... :think

          Kattelin motonetistä jokuhetki sitten noita johtoja, ei vaikuttanu kalliilta, aikasemmin kun kyselin niin hinta tais olla lähempänä 50e per anturi...
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8264
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Jou Brother!

            Kyselin jossain välissä noita johtoja kun vittuili enemmänkin (jonkun edellisen omistajan jäljiltä jo), alko olee sellasia hintoja kun jostain kyselin et suosiolla surrasin/teippasin johdot yhteen, en muista juotinko... :think

            Kattelin motonetistä jokuhetki sitten noita johtoja, ei vaikuttanu kalliilta, aikasemmin kun kyselin niin hinta tais olla lähempänä 50e per anturi...
            Ne ei tajunnu mitä anturia tarkotat ja kertonu tarvikemallin abs-anturin hinnan.. tuo jarrupalan "anturi" maksaa muutaman euron.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              Ne ei tajunnu mitä anturia tarkotat ja kertonu tarvikemallin abs-anturin hinnan.. tuo jarrupalan "anturi" maksaa muutaman euron.
              Ei kyl se oli ihan jarrupalan tunnistimista kyse... No, ei se ihan tainnu 50e maksaa, mut kuitenkin sen verran paljon, että en näkeny tarpeelliseksi ostaa siihen hintaan niitä tähän vanhaan miinaan, käytetään rahat vaikka niveliin mitkä on tärkeämpiä.
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • Slazha
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2284
                • Joensuu/Syvyys

                #8
                Motonetin sivuilta:

                Varoitinjohto BMW E39 eteen
                Sopivuudet:
                - E39 Varoitinjohto eteen


                Hinta:
                9,90€

                Edit: taakse saman hintanen eri numerolla
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                E36 318is class II, e30 turpo

                Comment

                • E.K.
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 494
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Ei kyl se oli ihan jarrupalan tunnistimista kyse... No, ei se ihan tainnu 50e maksaa, mut kuitenkin sen verran paljon, että en näkeny tarpeelliseksi ostaa siihen hintaan niitä tähän vanhaan miinaan, käytetään rahat vaikka niveliin mitkä on tärkeämpiä.
                  Jos ihan väärin en muista, nii ei tainnu kahta kymppiä marmorillakaan maksaa...
                  ... tosin ostin kuitenki schmiediltä ku olivat syksyllä tarjouksessa halvalla(enkä silti ole jaksanu taakse vaihtaa ku yhteen tinattuna on toiminu)

                  Comment

                  • huupi
                    BTCF Member
                    • Aug 2007
                    • 1189
                    • Tyrnävä

                    #10
                    Originally posted by Slazha View Post
                    Motonetin sivuilta:

                    Varoitinjohto BMW E39 eteen
                    Sopivuudet:
                    - E39 Varoitinjohto eteen


                    Hinta:
                    9,90€

                    Edit: taakse saman hintanen eri numerolla
                    E46:een hain vasta Motonetistä Nordic-merkkisen jarrupalan anturin. Hintaa 10,90€. Toimii, mutta harmillisesti 5cm liian lyhyt johto, joten ei saanut kiinnitettyä kunnolla kuin yhteen pidikkeeseen. Varmistus nippusiteillä. Miten lie E39:n kohdalla..?
                    I01 i3s 94

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1838
                      • Kotona/Poissa

                      #11
                      Originally posted by huupi View Post
                      E46:een hain vasta Motonetistä Nordic-merkkisen jarrupalan anturin. Hintaa 10,90€. Toimii, mutta harmillisesti 5cm liian lyhyt johto, joten ei saanut kiinnitettyä kunnolla kuin yhteen pidikkeeseen. Varmistus nippusiteillä. Miten lie E39:n kohdalla..?
                      E39:iin on juuri tuon vuoksi eteen ja taakse eri mittaiset johdot. Etuanturin saa helposti laitettua vahingossa taakse eikä asiaa välttämättä edes huomaa vääräksi, mutta taka-anturi ei yletäkkään mitenkään eteen.

                      Tuo virhe sattuu helposti, koska hiukan liian pitkän anturin johdon saa kyllä pujotettua siististi. Oikea anturi pitää laittaa juuri oikein jotta ylettäisi.

                      Hankalinta minusta tuossa anturin uusimisessa on saada se liitin irti niin ettei samalla vahingossa revi sitä johtoa poikki, kun saattaa joskus olla tiukassa siellä vastakappaleessa. Vaikka kuinka painaa niistä pidikekynsistä, ei silti lähde ihan helposti jos monta vuotta on saanut muhia.
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • Järppä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 1108
                        • Stadi, ladon takana.

                        #12
                        Originally posted by huupi View Post
                        E46:een hain vasta Motonetistä Nordic-merkkisen jarrupalan anturin. Hintaa 10,90€. Toimii, mutta harmillisesti 5cm liian lyhyt johto, joten ei saanut kiinnitettyä kunnolla kuin yhteen pidikkeeseen. Varmistus nippusiteillä. Miten lie E39:n kohdalla..?
                        Schmiedmannilta otin E46:seen johdot.
                        Etupää on hieman nafti, ensin näytti siltä ettei palalta ekaan kiinnike kohtaan täsmää kannakointi kumi eli piuha jäisi liian kireälle mutta hieman kannakkeen siirtelyä niin avot. Näyttää naftilta mutta on juuri oikean mittainen vaikka olis täydet käännetty ratista.
                        Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                        Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                        Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                        If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                        Top Gear review

                        Comment

                        • Slazha
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2284
                          • Joensuu/Syvyys

                          #13
                          Näyttipä olevan vielä farkkuun ja sedaniin eri numerolla johdot että pituus varmaan näissäkin eri
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          E36 318is class II, e30 turpo

                          Comment

                          • songoku
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 70

                            #14
                            vois ollakkin jos tietäis mitä nuo tarkoittaa..
                            se johto jota myydään motonetissä on varmaan tuosta kokonaan poissa.
                            Johonkinhan se johto sieltä lokasuojasta jatkaa matkaansa ja tietääkö kukaan mihin? onko jossain joku boksi joka sitten ilmoittaa jos kontakti katkeaa?

                            Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                            Oisko tästä apua:


                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #15
                              Originally posted by songoku View Post
                              vois ollakkin jos tietäis mitä nuo tarkoittaa..
                              se johto jota myydään motonetissä on varmaan tuosta kokonaan poissa.
                              Johonkinhan se johto sieltä lokasuojasta jatkaa matkaansa ja tietääkö kukaan mihin? onko jossain joku boksi joka sitten ilmoittaa jos kontakti katkeaa?
                              Kaaviossa tuo A2 on mittaristo. Etu ja takapään anturit on sarjassa ja kun kummatkin anturit on ehjiä, maadoittaa ne mittaristolle tulevan kontaktin ja valo sammuu.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎