Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten jarrujen kuluneisuuden ilmaisimen johdot meneee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • songoku
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 70

    #16
    Eli johdot tekee vain lenkin mittaristolle?
    Siitä kontaktin katkeamisestahan jää tuo ilmoitus päälle, vaikka kontakti palautuisikin, jos ei nollaa sitä pitämällä virtoja päällä.
    Niin kai se johdotus johonkin muuhunkin on yhteydessä kuin vain mittarin valoon?

    No eipä vika taida johdossa sitten kuitenkaan olla, kun välillä ilmoitus tulee vähäksi aikaa ja häviää itsestään. Ja välillä ilmoitus häviää kun valot laittaa päälle. Yleensä pitää kyllä nollata pitämällä virtoja päällä.

    Autossa ei kyllä ole mitään muuta sähköhäikkää, mutta tuo vaikuttaisi kyllä joltain mihin oma ymmärrys ei riitä. Se etupään johtojen kolvaus vain aluksi tuntui auttaneen, niin luulin sitä kontaktia huonoksi, mutta nyt talvella ilmoituksia taas tulee.

    Originally posted by Supa View Post
    Kaaviossa tuo A2 on mittaristo. Etu ja takapään anturit on sarjassa ja kun kummatkin anturit on ehjiä, maadoittaa ne mittaristolle tulevan kontaktin ja valo sammuu.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #17
      Originally posted by songoku View Post
      Eli johdot tekee vain lenkin mittaristolle?
      Siitä kontaktin katkeamisestahan jää tuo ilmoitus päälle, vaikka kontakti palautuisikin, jos ei nollaa sitä pitämällä virtoja päällä.
      Niin kai se johdotus johonkin muuhunkin on yhteydessä kuin vain mittarin valoon?

      No eipä vika taida johdossa sitten kuitenkaan olla, kun välillä ilmoitus tulee vähäksi aikaa ja häviää itsestään. Ja välillä ilmoitus häviää kun valot laittaa päälle. Yleensä pitää kyllä nollata pitämällä virtoja päällä.

      Autossa ei kyllä ole mitään muuta sähköhäikkää, mutta tuo vaikuttaisi kyllä joltain mihin oma ymmärrys ei riitä. Se etupään johtojen kolvaus vain aluksi tuntui auttaneen, niin luulin sitä kontaktia huonoksi, mutta nyt talvella ilmoituksia taas tulee.
      Ei mene muualle kuin mittaristolle. Jossain on katkos. Voit mitata vaikka taka-anturin liittimestä että toinen nasta menee maihin. Sitten kun olet laittanut taakse ehjän anturin (tai oikosulun), pitäisi etuanturin toinen nasta mennä maihin taka-anturin kautta. Jos se on OK niin sitten jää jäljelle mitata etuanturin toisen nastan ja mittariston väli.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • songoku
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 70

        #18
        No kai se on uskottava että se on vain virtapiiri mittaristolle.
        Räpläsin takana anturin liitintä vielä ja nyt on mennyt ainakin puoli päivää ilman ilmoituksia.

        Täällä foorumilla on vain ollut puhetta että jos se jarrupalojen valo alkaa palaa niin se ei sammu, ennen kuin käyttää virtoja päällä 30-60 sek käynnistämättä autoa. Vaikka vika olisi poistunut. Niin onko tämä nyt miten?
        Ite oon ainakin saanut valon pois tuolla tavalla, ja jos vain ajelee ilman tuota toimenpidettä niin valo palaa aina.

        Mutta jos piuhat kiertää vain mittarin kautta niin valonhan pitäisi syttyä ja sammua samantien kun kosketusta on tai ei ole..

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8264
          • Järvikylä (Nakkila)

          #19
          Originally posted by songoku View Post

          Mutta jos piuhat kiertää vain mittarin kautta niin valonhan pitäisi syttyä ja sammua samantien kun kosketusta on tai ei ole..
          Ei. Mittaristo on käytännössä tietokone ja pinni johon antureiden johto tulee on inputti ja cpu tekee tiedolla sitten mitä ohjelma käskee.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎