Joo elikkäs ongelmana olisi ohjauksen jäykkyys.
Auto on 2000vm 530d manuaali farkku
autoon laitettu alustasarja jonka jälkeen ilmeisesti ongelmat alkanee...
luulin aluksi että ohjauksen jäykkyyden syynä olisi etuiskareiden yläpään laakerointi mutta vkl tutkimuksien ja useamman kasauskerran jälkeen tulin siihen tulokseen että vika ei ole niissä..yläpää kääntyy normaalisti....mutta huomasin sen jälkeen kun auton laski pyörilleen ja käänteli rattia niin yli puolen välin jälkeen kääntäminen tuntui jäykemmältä ihankuin jokin laittaisi vastaan. pyysin kaveria kääntelemää rattia ja vilkuilin iskaria sun muita sieltä pyöränkotelosta samalla ja huomasin että yläpää kääntyy mukana niinkuin pitääkin mutta iskari laittoi vastaan. pitkän mietinnän tuloksena muistan että koiranluut oli aika jäykät laitella paikoilleen iskarin varteen ja sitä seuratessa pyöriä käännellessä huomasin että se ilmeisesti laittaa vastaan kun renkaita yrittää kääntää linkkuun...se ei pyöri sulavasti iskarin kanssa vaan ns.jarruttaa ja vaikeuttaa iskarin kääntymistä....
Voisiko olla tai onko noihin olemassa lyhyempiä koiranluita kuten e46 kun alustasarjan laittaa vai liekkö jonkin muu pielessä tuossa kallistuksenvakaajassa? vaikuttaisi että tuo koiranluu on liian pitkä ja vääntää tuota kallistuksenvakaajaa väärin?
ehkä hankalasti selitetty mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan ja osaa neuvoa tai kertoa millä ongelman saisi ratkaistua
Auto on 2000vm 530d manuaali farkku
autoon laitettu alustasarja jonka jälkeen ilmeisesti ongelmat alkanee...
luulin aluksi että ohjauksen jäykkyyden syynä olisi etuiskareiden yläpään laakerointi mutta vkl tutkimuksien ja useamman kasauskerran jälkeen tulin siihen tulokseen että vika ei ole niissä..yläpää kääntyy normaalisti....mutta huomasin sen jälkeen kun auton laski pyörilleen ja käänteli rattia niin yli puolen välin jälkeen kääntäminen tuntui jäykemmältä ihankuin jokin laittaisi vastaan. pyysin kaveria kääntelemää rattia ja vilkuilin iskaria sun muita sieltä pyöränkotelosta samalla ja huomasin että yläpää kääntyy mukana niinkuin pitääkin mutta iskari laittoi vastaan. pitkän mietinnän tuloksena muistan että koiranluut oli aika jäykät laitella paikoilleen iskarin varteen ja sitä seuratessa pyöriä käännellessä huomasin että se ilmeisesti laittaa vastaan kun renkaita yrittää kääntää linkkuun...se ei pyöri sulavasti iskarin kanssa vaan ns.jarruttaa ja vaikeuttaa iskarin kääntymistä....
Voisiko olla tai onko noihin olemassa lyhyempiä koiranluita kuten e46 kun alustasarjan laittaa vai liekkö jonkin muu pielessä tuossa kallistuksenvakaajassa? vaikuttaisi että tuo koiranluu on liian pitkä ja vääntää tuota kallistuksenvakaajaa väärin?
ehkä hankalasti selitetty mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan ja osaa neuvoa tai kertoa millä ongelman saisi ratkaistua
![Smile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Comment