Boschin testeristä ei näiden vikojen selvittämiseen ole mitään apua.
Oma veikkaus on, että vasemman takapyörän anturi rikki.
No joo tuota taka-anturia itsekkin olen epäillyt. Täytyy siis käydä Wetterillä tai jossain varmistamassa vika, mistä löytyy oikeat laitteet.
Ajossa;
BMW 523 Touring -99
Mercedes Benz W123 230 E -79
Uusilla onnellisilla omistajilla:
BMW E36 318is -94
Mercedes Benz W124 230 E -92
Mercedes Benz W124 200 D -90
Mercedes Benz W124 230 E -87
Mercedes Benz W124 200 D -88
Mercedes Benz W201 2.0 -89
No joo tuota taka-anturia itsekkin olen epäillyt. Täytyy siis käydä Wetterillä tai jossain varmistamassa vika, mistä löytyy oikeat laitteet.
Ei ne siellä wetterilläkään testerillä sitä vikaa pysty sulle sanomaan.. Toki vikakoodin voivat sanovat, mutta se nyt ei vielä kerro missä se vika on. Vika voi olla boxissa, anturissa, anturin johdotuksissa/liitoksissa, abs kehässä.. Yleismittarin dioditestillä pystyy testaamaan, että onko kaikki anturit ja niiden johdotukset kunnossa (ei sillä 10€ yleismittarilla). Jos nämä on kunnossa niin sitten epäilisin kyllä vahvasti boxia.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
No joo tuota taka-anturia itsekkin olen epäillyt. Täytyy siis käydä Wetterillä tai jossain varmistamassa vika, mistä löytyy oikeat laitteet.
Vasen taka: tai sitten abs ohjainlaitteesta on maadoituslinja poikki / katkoo, siis boksin sisältä; sillä jos tämä on poikki millään testerillä ei pääse kiinni boksiin, bosch testereillä yleensä pitäisi kuitenkin päästä.
Testerillä , jos pääsee kiinni, näkee kyllä sen onko anturin linja sähköisesti poikki vai (jos linjavikaa ei ole) eikö anturi tuota pulssia eli johdotuksen tai pulssikehän vian voi sulkea pois testerin avulla, sen sijaan itse anturi voi aiheuttaa kumman tahansa vian.
kun auto saavuttaa taajamanopeuden, niin selvästi rusauttaa jarruja ihan että vauhti hidastuu ja vain luistoneston valo syttyy ja jää palamaan? ABS-valo ei siis pala!! Rusauttaa jarruja kuin kerran per ajolenkki. Valo sammuu kun auton sammuttaa ja pysyy poies, kunnes taas taajamanopeus saavutetaan seuraavan kerran.
Tuommoista dataa saatu irti useammalla luvulla:
ABS -> 29/FF - Steering angle plausibility
LEW -> 09/01 - No CAN message (ASC)
LEW -> 01/01 - Terminal 30 defective ---> vanha koodi, ei tullut pitkilleen..
kun auto saavuttaa taajamanopeuden, niin selvästi rusauttaa jarruja ihan että vauhti hidastuu ja vain luistoneston valo syttyy ja jää palamaan? ABS-valo ei siis pala!! Rusauttaa jarruja kuin kerran per ajolenkki. Valo sammuu kun auton sammuttaa ja pysyy poies, kunnes taas taajamanopeus saavutetaan seuraavan kerran.
Tuommoista dataa saatu irti useammalla luvulla:
ABS -> 29/FF - Steering angle plausibility
LEW -> 09/01 - No CAN message (ASC)
LEW -> 01/01 - Terminal 30 defective ---> vanha koodi, ei tullut pitkilleen..
LEW -> 09/01 - No CAN message (ASC)
0E/81 - LWS-maximum exceeded
Ootkos antureilta tulee nopeustietoa tutkaillut? Esim. Testolla voisi näppärästi seurata antureilta tulevaa tietoa. Tietäisi, että tuleeko nykäisyn hetkellä minkäläistä nopeustietoa.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Ootkos antureilta tulee nopeustietoa tutkaillut? Esim. Testolla voisi näppärästi seurata antureilta tulevaa tietoa. Tietäisi, että tuleeko nykäisyn hetkellä minkäläistä nopeustietoa.
En ole tutkinutnut... ei ole semmoista softaa itsellä..
No nyt katottu inpalla ja kaikki abs-anturit antaa hyvää dataa... Herjaa steering angle sensoria edelleen. Kokeillan kalibroida jahka kerkiää. Kyseessä siis 9/1997 tehtaalta rullannut yksilö.
Tuolla ylempänä kertoilin tästä valojen palamisesta. Wetterillä viaksi saatiin vasen taka anturi. Se vaihettiin mutta vika on edelleen läsnä.. Mitähän sitä seuraavaksi kokeilis ?
Ajossa;
BMW 523 Touring -99
Mercedes Benz W123 230 E -79
Uusilla onnellisilla omistajilla:
BMW E36 318is -94
Mercedes Benz W124 230 E -92
Mercedes Benz W124 200 D -90
Mercedes Benz W124 230 E -87
Mercedes Benz W124 200 D -88
Mercedes Benz W201 2.0 -89
Tuolla ylempänä kertoilin tästä valojen palamisesta. Wetterillä viaksi saatiin vasen taka anturi. Se vaihettiin mutta vika on edelleen läsnä.. Mitähän sitä seuraavaksi kokeilis ?
Testeri varmaankin kertoi anturin virtapiirin olevan poikki. Tällöin anturin lisäksi jäävät mahdollisuuksiksi johdotus tai boksi, vm 99 kyseessä ollen todennäköisyydet 10% johdolle ja 90% boksille.
Jos vika olisi laakerissa tai anturin asento olisi väärä pulssin lukemiseen näkyisi se vikakoodista, joka on tällöin eri kuin anturin virtapiirin ollessa poikki.
Minulla syttyi ensin ABS+DSC. Sitten ABS on pysynyt poissa.
Koodeina:
88 Vorlade Pumpe.
92 Druck Sensor (Plausibilitaet Vorlade Pumpe).
INPAlla katsoin että pyörän nopeussensorit näyttää oikein.
Preload pumppu toimii akusta 12V:lla hyvin, mutta INPAlla ei meinaa activoitua tuo pumppu, kerran taisin saada käyntiin.
Mittasin preload pumpun johdot, mustaan tulee 12V kun pumppu ei ole aktiivinen ja se menee maahan kun aktivoin pumpun INPA:lla.
Punaiseen varmaan pitäisi tulla 12V mutta ei tuu mitään. Selviäisköhän ABS laatikon avaamisesta jos vetäis vain +12 pumpulle jostain muualta.
Mittasin paineanturit. Outoa oli että
liitin irti:
violet +5
blue +5
grey 0
Liitin kiinni:
violet +5
blue +variable n. 0.46-3.0V
grey 0
Kaikkialla sanotaan kuitenkin että grey pitäisi olla nimenomaan tuo signaali eikä sininen.
ABS yksiköltä kuulostaa?
Pystyy kuulemma ajamaan ilman ohjainyksikköä, ilman mitään avustimia tietenkin?
Edit:
Ostin uuden boksin ja koodasin sen autoon.
Olikin aika homma kun ZCS koodissa oli virheellinen SA numero ja DSC ei näkynyt NCS expertin coding listissä.
Nyt kaikki toimii ja mulla on juotettu vanha boxi joka pitäis nyt toimia, ainakin korjausta edeltäneet virhekoodit on tiedossa, sitä voisi käyttää testaukseen ja voin sen myydäkin jos toimii.
Boksi siis Bosch 5.7 DSC:llä.
Hei vaan asiantuntijoille... Miten nyt toimia kun autossani bmw e39 320i 170hv vm. 2002,niin...
-abs valo palaa ja luistonesto. Korjaamolla ei saatu yhteyttä abseihin.
-jos boksin vaihtaa niin mistä numerosarjan näkee kun ei tarraa paikallaan.?
-tilasin myös 4 anturia varmuuden vuoksi😁
-nopeusmittari toimii välillä ja vakkari... Toisinaan ei... Bensa ja kierrosmittari toimii.
Hei vaan asiantuntijoille... Miten nyt toimia kun autossani bmw e39 320i 170hv vm. 2002,niin...
-abs valo palaa ja luistonesto. Korjaamolla ei saatu yhteyttä abseihin.
-jos boksin vaihtaa niin mistä numerosarjan näkee kun ei tarraa paikallaan.?
-tilasin myös 4 anturia varmuuden vuoksi😁
-nopeusmittari toimii välillä ja vakkari... Toisinaan ei... Bensa ja kierrosmittari toimii.
1 päivää täällä ja harjoitellaan vasta käyttöä.
Millä testerillä koodit yritettiin lukea? Sopivan varaosanumeron löytyy esim. bmwfans.info sivulta kun laittaa sinne runkonumeron 7 viimeistä. mahddollisesti boksi vika, joka yleensä pystytään korjaamaan. Kannattaisi vielä käydä jonkun fuurumilaisen luona ja yrittää lukaista koodti INPA:lla. Ihan turhaan tilaset neljä anturia. Ei ne kaikki neljä ole rikki. Profiiliin kannattaa laittaa paikkakunta, niin täällä voi foorumilaiset sitten neuvoa keneltä siinä lähistöllä löytyy tarvittavat laitteet koodienlukemiseen.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment