Originally posted by Kojootti5
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Umpioiden hiominen/kiillotus
Collapse
X
-
Originally posted by pheno View PostToimiiko tämä lasiste umpioiden kanssa myös ?
Ja lasia ei hiota hiomapapereilla, vaan ceriumoksidilla.
Tuulilaseistakin saa tuolla kätevästi naarmuja pois, hurjimmat jopa hioneet "hiekkapuhalletun" tuulilasin kohtuu hyväksi tuolla mähnällä.
Mut hyvä esim jos pyyhkijä hangannu jälen, risa pyyhkijä esim tai karannu koko pyyhkijä osa ja varsi päässy hankaamaan lasiin, tuolla saa sellasen pois.
Originally posted by m.luukkonen View Postitse hain nyt kiillotuskoneen, paperia ja tahnaa.. vkl aikana vois kokeilla hioa ja kattoa mitä tapahtuu. Tosiaan tuota UV-suojausta en ajatellutkaan. Mitä ehdotatte? En itse ainakaan laita Laminia, ainakaan ei ole tarkoitus....Originally posted by Kojootti5 View PostHionta mataksi sinne 2000 asti ja sitten auto lakka päälle Kestää seuraavat 10 vuotta haalistumatta toisin kuin nämä kiillotetut versiot.
Lamin-X ite meinasin laittaa, koska esim quartzin (vai miten kirjoitetaankaan) kalvosta kuulema liimat jää samantien vastakappaleeseen, tässä tapauksessa umpioon kiinni, kun vähä lätkäsee kosketuksiin, ja mahdotonta korjata sen jälkeen, samoten jos kalvoja irroittaa/uusiii, niin lamin-x:stä kuulema jää vähiten mitään liimamähmää siihen.Last edited by Bmw Dreamer; 20-01-2014, 19:36.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostEi lasia tarvii lakata.
Ja lasia ei hiota hiomapapereilla, vaan ceriumoksidilla.
Tuulilaseistakin saa tuolla kätevästi naarmuja pois, hurjimmat jopa hioneet "hiekkapuhalletun" tuulilasin kohtuu hyväksi tuolla mähnällä.
Mut hyvä esim jos pyyhkijä hangannu jälen, risa pyyhkijä esim tai karannu koko pyyhkijä osa ja varsi päässy hankaamaan lasiin, tuolla saa sellasen pois.
Lamin-x (tai vastaavat kalvot jos jotkut jotain muuta suosii/kokee parempana) on kuitenkin helppo asentaa kotioloissa ja helppo vaihtaa jos tulee kovasti kiveniskemää. 2-komponenttilakkaa jos vedät, pitää olla jo vähä eri olosuhteet ja osaaminen, kuin "kalvotuksessa". Spraylakka on aivan perseestä näissä hommissa, siinä ampuu itteään jalkaan. On kokeiltu.
Lamin-X ite meinasin laittaa, koska esim quartzin (vai miten kirjoitetaankaan) kalvosta kuulema liimat jää samantien vastakappaleeseen, tässä tapauksessa umpioon kiinni, kun vähä lätkäsee kosketuksiin, ja mahdotonta korjata sen jälkeen, samoten jos kalvoja irroittaa/uusiii, niin lamin-x:stä kuulema jää vähiten mitään liimamähmää siihen.Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
Ex:
E39 525tds Sedan -99
E36 318iS Coupe -93
E60 530DA -04
Comment
-
-
Muutamat umpiot hioneena voin sanoa että hommaa sellainen ison rälläkän näköinen auton maalipintojen myllytykseen soveltuva laite. Löytyy paikallisista harakiriliikkeistä 30-40€ hintaan, jopa halvemmalla. Siihen sellainen suht kova hiontatyyny. Vesihiomapaperia 800 ja 2000. Maalipinnan myllytysainetta pullo, merkillä ei väliä itse käytän Prestan tuotteita.
Umpiot kannattaa ottaa irti jos viitsii, voi myös tehdä paikallaan. Irti siksi että umpion sisällä olevat lasit kannattaa siis PITÄÄ myös putsata. Niiden pintaan on vuosien aikana pinttynyt sellainen haalea kalvo mitä ei helposti huomaa. Valoista tulee kuin uudet kun nämä lasit putsaa myös. Ne ovat kiinni sellaisilla metallisilla kynsillä, helppo purkaa irti. Pyyhkiä voi millä vain, itse pyyhin bräckleanilla.
Niiden muovien myllytykseen. Hio ensin sillä 800 paperilla ja reilulla vedellä ne muovit aivan mataksi, on tärkekä hioa ne todellakin mataksi asti parhaan lopputuloksen saamiseksi. Sitten sillä 2000 sama homma ja lopuksi myllytys. Ensin pienet kierroksen koneeseen, vähän vettä sieneen ja peukalon pään kokoinen klöntti myllytyskamaa sienen keskelle. Pienet kierrokset siksi ettei roiskeet lentele pitkin seiniä ja autoa.
Sitten alat vaan kiillottamaan, ja vettä aina kun tuntuu että alkaa kuivumaan. Välillä myllykamaa ja vettä, niin se menee. Jos olet hionut hyvin ennen myllytystä, ei tarvitse kauaa kiillottaa. Älä käytä hionta-ainetta sisältäviä tahnoja, et tarvitse niitä. Jos viitsit putsata ne lasit, ja pyyhkiä varovasti myös heijastinpinnat jollain niin pehmeällä kankaalla kun vaan löydät, niin lopputulos on uskomattoman hyvä. Heijastinpintojen pyyhkimisessä älä käytä mitään aineita. Niin ja en ole mitään kalvoja laittanut eikä ole mitään muutoksia tapahtunut.Last edited by m5bimmeri; 22-01-2014, 07:48.Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
-
Mä komppaan Kojootti5 nimimerkkiä, hioo niistä muoveista naarmut huitsin kuikkaan ja joku 2k lakka päälle. On nopeeta ja kestää UV:ta. Vastaavan käsittelyn tein takaluukun haalistuneille umpioille -> mattaus + putsaus ja lakka päälle. Vot vot sie, kiiltää ku papin pelivehkeet.
Testasin oman kolmeysin umpioita kyllä myllyttääkin, mutta omasta mielestä oli ainakin todella v-mäistä koittaa pitää sitä irrallista umpiota kiinni samalla kun yritti myllytyskonetta tarjoilla sille. Makuasioita kaikki ja kukin tavallaan tietty.
Comment
-
-
Kiitoksia kaikille vinkeistä! Viikonlopun aikana hion umpiot, otanpa vaikka kuvat ennen - jälkeen tilanteesta! Tänään käyn ostamassa vielä sitä lakkaa ja katotaan millaset tuleeVolvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
Ex:
E39 525tds Sedan -99
E36 318iS Coupe -93
E60 530DA -04
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostMä komppaan Kojootti5 nimimerkkiä, hioo niistä muoveista naarmut huitsin kuikkaan ja joku 2k lakka päälle. On nopeeta ja kestää UV:ta. Vastaavan käsittelyn tein takaluukun haalistuneille umpioille -> mattaus + putsaus ja lakka päälle. Vot vot sie, kiiltää ku papin pelivehkeet.
Testasin oman kolmeysin umpioita kyllä myllyttääkin, mutta omasta mielestä oli ainakin todella v-mäistä koittaa pitää sitä irrallista umpiota kiinni samalla kun yritti myllytyskonetta tarjoilla sille. Makuasioita kaikki ja kukin tavallaan tietty.
Reunat teipillä vaa piiloon. Siitä hyvä toi epäkesko et voi helposti opetella tolla sitte maalipintaaki myllyttää, ei polta ihan heti maalipintaa.E46 316 -99
Ex:
E39 523iA -98
E46 316 -99
E46 318 -99
Comment
-
-
Originally posted by Madduli View Postjos normaalilla rälläkkämallin myllytyskoneella myllyttää niin tarvii varmaan irrotellakkin noi umpiot, ite vedin valot paikallaan tämmösseellä http://www.google.fi/search?q=cyclo+...XMKiMKGQk#i=10
Reunat teipillä vaa piiloon. Siitä hyvä toi epäkesko et voi helposti opetella tolla sitte maalipintaaki myllyttää, ei polta ihan heti maalipintaa.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEikös tuo ole törkeän hintaista? Olen laittanut ebaystä ostettuja halppiskalvoja, hyvin toimii eikä maksa montaa euroa metri.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Itse kokeilin turtlen lasinkirkastus pakettia omaan faceliftiin, oli aivan sameat edessä/takaluukussa. Käsittelyn jälkeen ero oli huomattava, takavaloista tuli kuin uudet ja etuvalotkin kirkastui. Aikaa meni noin 15-20 min per umpio ja ei ollut kallis tuo paketti, hurjat 15,90ef11 530xd m-sport -12
- ex e61 530xd m-sport, -06
- ex e39 530d, -00
- ex e30 320 touring
Comment
-
-
Originally posted by Bablo81 View Post
itselläni sen verran naarmuset ja löytyy kiveniskeymiä että en usko tuon tepsivän niin hyvin kuin vesihionnan.. mutta tiiäppä näistä sano huora häistäVolvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
Ex:
E39 525tds Sedan -99
E36 318iS Coupe -93
E60 530DA -04
Comment
-
-
Originally posted by Bablo81 View Post
Comment
-
Comment