Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce1
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 26
    • Kaarina

    e39 530d

    Missä vika kun ratti täristää jarruttaessa, ja kevyellä jarrutuksella pienessä vauhdissa auto nylpyttää?? levyt, palat, satulat, reaktiotangot, raidetangot sis ja ulommat päät ja navat laakeroineen vaihdettu eteen... AUTTAKEE!!!
    Auto on e39 530 d manuaali -00 touring.
    Nykyinen e38 730iA
    Turbo projekti: Z3 1.9iS
    ex E39 530d touring man.
    ex E39 528i sedan man.
    ex E34 520i sedan man.
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    #2
    laakeri kiero? Jollainhan tais olla? Tai napa siis.
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #3
      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
      laakeri kiero? Jollainhan tais olla? Tai napa siis.
      Tai yksinkertaisesta pa*kaa navan ja levyn välissä, ei tarvi paljoa olla :think
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14509
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Jube View Post
        Tai yksinkertaisesta pa*kaa navan ja levyn välissä, ei tarvi paljoa olla :think
        Levyt ja laakerit vaihdettu... Kyllä vois olla aika epätodennäköistä että paskan takia tutisee.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          #5
          Originally posted by zener View Post
          Levyt ja laakerit vaihdettu... Kyllä vois olla aika epätodennäköistä että paskan takia tutisee.
          Tosiaan joo, navat/laakeritkin vaihdettu
          Pakko kai tuossa on levy jostain syystä vipata jos reaktiotangotkin vaihdettu :think
          Last edited by Jube; 17-01-2014, 18:46.
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            #6
            Voihan se olla levykin. Mutta muistan vaan kun joku etti tutinaa vaikka mistä, viimenään heittokellolla kattoi navat, ja yks oli kiero...

            Onko minkämerkkiset laakerit ja levyt?

            Ja jaruissa kaikki liut ok eikä mikään osa unohtunut, esim se rauta mikä pitää ulko-osan sylinteristä paikallaan?
            Last edited by Bmw Dreamer; 17-01-2014, 19:22.
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • Micce1
              Newbiemmer
              • Nov 2011
              • 26
              • Kaarina

              #7
              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
              Voihan se olla levykin. Mutta muistan vaan kun joku etti tutinaa vaikka mistä, viimenään heittokellolla kattoi navat, ja yks oli kiero...

              Onko minkämerkkiset laakerit ja levyt?

              Ja jaruissa kaikki liut ok eikä mikään osa unohtunut, esim se rauta mikä pitää ulko-osan sylinteristä paikallaan?
              Valitettavasti mötönetin tavaraa... persaukinen kun olen... liukupultit uudet ja rasvattu... ei likaa navan ja levyn välissä.. raudat paikoillaan.. kai ne levyt on kierot.... ja heittokellolla pitäis varmaan kahtella.. onkohan turun alueella kellään moista kotona? ei viittis mennä liikkeeseen... (sori myöhästynyt vastaus)
              Nykyinen e38 730iA
              Turbo projekti: Z3 1.9iS
              ex E39 530d touring man.
              ex E39 528i sedan man.
              ex E34 520i sedan man.

              Comment

              • baier4ever
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 560
                • Jurva

                #8
                Originally posted by Micce1 View Post
                Valitettavasti mötönetin tavaraa... persaukinen kun olen... liukupultit uudet ja rasvattu... ei likaa navan ja levyn välissä.. raudat paikoillaan.. kai ne levyt on kierot.... ja heittokellolla pitäis varmaan kahtella.. onkohan turun alueella kellään moista kotona? ei viittis mennä liikkeeseen... (sori myöhästynyt vastaus)
                Itse erehdyin myös hakemaan silloiseen E39 levyt ja palat mätänetistä, ja tutinat jatkui. Sitten vaihdettiin niveliä yms kunnes tilasin Zimmermanin levyt ja EBC palat eteen niin tutinat katosivat.
                Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
                Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

                Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
                ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
                E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #9
                  Originally posted by Micce1 View Post
                  Valitettavasti mötönetin tavaraa... persaukinen kun olen...
                  Ootko koskaan kuullu että köyhän ei kannata ostaa halpaa?

                  Se muuten pätee bmw+motonet yhdistelmässä sitten pilkulleen...
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • Vesa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 363
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                    Voihan se olla levykin. Mutta muistan vaan kun joku etti tutinaa vaikka mistä, viimenään heittokellolla kattoi navat, ja yks oli kiero...

                    Onko minkämerkkiset laakerit ja levyt?

                    Ja jaruissa kaikki liut ok eikä mikään osa unohtunut, esim se rauta mikä pitää ulko-osan sylinteristä paikallaan?
                    Minähän se olin. Kun kaikki mahdolliset hilut oli uusittu eteen, aloin mittailemaan napoja, jotka oli siis aiemmin jo uusittu (laatumerkki FAG). Ilmeni, että toinen navoista oli kiero. Ja se sitten kierouttaa jarrulevyt. Helvetillinen jarrutustärinä... Uutta napaa takuuseen ja tärinät oli historiaa.
                    Nykyiset:
                    BMW F11 535DA xDrive -15
                    Toyota Yaris Hybrid -20

                    Exiä noin 60 kpl...

                    Comment

                    • Surina
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 222
                      • Lohja

                      #11
                      Motonetin takapyöränlaakeri ei toiminut ollenkaan, ABS meni sekaisin. FAGilla ei ongelmaa.
                      x53

                      Comment

                      • Micce1
                        Newbiemmer
                        • Nov 2011
                        • 26
                        • Kaarina

                        #12
                        Sama homma... etu päässä piti vaihtaa kummatkin anturit laakerien vaihdon jälkeen.. uudet toimi taas... olikohan sattumaa että olivat tiensä päässä samaan aikaan... mene ja tiedä...
                        Nykyinen e38 730iA
                        Turbo projekti: Z3 1.9iS
                        ex E39 530d touring man.
                        ex E39 528i sedan man.
                        ex E34 520i sedan man.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎