530d vuotaa öljyt vedossa, ei käy kaikilla

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Teme ///M
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 91
    • Helsinki

    #1

    530d vuotaa öljyt vedossa, ei käy kaikilla

    sattuipa tuossa omassa romussani käymään niinkin hassusti, kuin eräänä iltana ajelin kotia kohden vähä reippaimmin kiihdytyksin, ja huomasin, että palanut öljy hieman haisi.

    ahtimesta pientä vihellystä ollut aina havaittavissa, mutta ei pitäis huohottaa näin paljoa normaali ajossa, auto ei vuoda ainakaan suurta määrää öljyä sillä ajaessa tasaisesti, mutta jos tekee reippaampia kiihdytyksiä, on se alkanut haisemaan öljylle, savuttamaan sitä, ja jopa sisälle tulee pöllyä.....

    avattuani konepellin, öljyä on n.4litraa pyörinyt ympäri konehuonetta, suurimmakseen, se on apukuskin puolella ja ahtimelle / downpipelle vuotanut, josta jäänyt lillumaan pohjapanssariin..

    autoon vaihdettiin huohotin, mutta oireilu ei loppunut, vaan sittemmin paikalla kaasuttaessa kaasun pohjaan ja nostamalla sen, auto joko sammuu, tai alkaa käymään vajailla pytyillä hetkellisesti. nosturilla autoa käyttäessä ja kaasutellessa ei äkillisesti löytynyt mitään öljyvuotoja ? vaan ne tulee ajaessa kiihdyttäessä..

    nätisti ajaessa ei oireita

    nyttemmin kun ajoin viimeistä kertaa pajalta kotiin, alkoi auto pätkiä reippaammissa kiihdytyksissä, välillä se jopa ei vastannut heti kaasuun, jonka jälkeen otti kaasun vastaan viivellä, ihan niinkuin se olisi jäänyt hetkellisesti päälle

    mitä kaikkea tässä nyt kannattaa lähteä miettimään ? autolla ajettu 340tkm, suomiauto ja näyttäs olevan huoltokirjakin..

    ahdin ?
    suuttimet ?
    männänrenkaat ?
    venttiilikopan tiiviste ?
    muut ?
    Last edited by Teme ///M; 19-01-2014, 22:04.
    e30 for ever (1JZ-GTE project)
    ex.10x e30, 316,318,318is,320,325,327...mtech2 turbo 325
    e34, 535, 540 turbo
    e28, 518,520
    e39 530da
    e21, 315
    e36, 328,
    318 cabriolet, M3 sedan individual, 320touring m3look, e36 sedan m50 turbo drift car, e36 m50 turbo
    e46 325 turbo touring, 320Ci, 330jz drifting
    e91 335d msport

    F21 m135i
    -Idiootit Connection-
  • Salppa
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 52
    • Suomi

    #2
    ahdin

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #3
      Mikäli vika paikallistuu ahtimeen niin tässä edullinen ahdin:
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • Teme ///M
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 91
        • Helsinki

        #4
        Taitanee olla omassani myöskin tuo ahtimen "vivusto" eli hukkaportin kello jumissa tai rikki tms koska ahtopaineet ovat 2.5bar

        Öljyä se varmasti työntää ahtimesta ja mahdollisesti venttiilikopan välistäkin, mitä nyt konehuone pesty ja ajettu koeajoa sen jälkeen..
        e30 for ever (1JZ-GTE project)
        ex.10x e30, 316,318,318is,320,325,327...mtech2 turbo 325
        e34, 535, 540 turbo
        e28, 518,520
        e39 530da
        e21, 315
        e36, 328,
        318 cabriolet, M3 sedan individual, 320touring m3look, e36 sedan m50 turbo drift car, e36 m50 turbo
        e46 325 turbo touring, 320Ci, 330jz drifting
        e91 335d msport

        F21 m135i
        -Idiootit Connection-

        Comment

        • Fastpiksu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2010
          • 1571
          • Kajaani-Paltamo

          #5
          Originally posted by Teme ///M View Post
          ...vaan sittemmin paikalla kaasuttaessa kaasun pohjaan ja nostamalla sen, auto joko sammuu, tai alkaa käymään vajailla pytyillä hetkellisesti...
          Katoppa suuttimien johtosarja.
          Mutta jos turbovikaa epäilet niin ei kannata hirveesti ajella, jos siellä on jo coolerissa litra öljyä ja se imasee ne palotilaan niin saattaa M57 ottaa vähän jenkaa eikä sammu edes avaimesta ja sulla näkyy vielä automaatti olevan niin ei sitten vaihteellakaan.
          Chevrolet Express van
          Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
          E36 325i group F

          Ex:
          e34 525i
          e34 525tds "superturbo"
          e39 530d M-Sport

          Comment

          • Cride80
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 141
            • vantaa

            #6
            Voisko olla huohotin jäässä/tukossa?
            Born to kill ants

            teki niin tai näin...aina väärinpäin
            Teen kaarien pokkaukset tarkemmin,varmemmin ja paremmin kuin muut. 0404160132
            BMW 740d
            Honda Legend 3.2 V6 "riisi"
            BMW 525 tds med holset.

            Comment

            • Teme ///M
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 91
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Fastpiksu View Post
              Katoppa suuttimien johtosarja.
              Mutta jos turbovikaa epäilet niin ei kannata hirveesti ajella, jos siellä on jo coolerissa litra öljyä ja se imasee ne palotilaan niin saattaa M57 ottaa vähän jenkaa eikä sammu edes avaimesta ja sulla näkyy vielä automaatti olevan niin ei sitten vaihteellakaan.
              vois tuon johtosarjan tutkailla, se kuitenkin oli siinä edessä, kun tuon huohottimen vaihdoin :think

              toi voi olla et on hörpännyt öljyä coolerista, koska jengaa se on vähän ottanut "piikkimäisesti" ja ei ole loppunut kaasun nostettua, uusi ahdin on tulossa, ja autolla ei ole ajettu kuin tuon huohottimen vaihdon jälkeen pikkulenkki jolloin oli noita oireita.

              pitänee käydä ahtoputkisto ja cooleri läpi ahtimen vaihdon yhteydessä
              e30 for ever (1JZ-GTE project)
              ex.10x e30, 316,318,318is,320,325,327...mtech2 turbo 325
              e34, 535, 540 turbo
              e28, 518,520
              e39 530da
              e21, 315
              e36, 328,
              318 cabriolet, M3 sedan individual, 320touring m3look, e36 sedan m50 turbo drift car, e36 m50 turbo
              e46 325 turbo touring, 320Ci, 330jz drifting
              e91 335d msport

              F21 m135i
              -Idiootit Connection-

              Comment

              • lurkki3
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 657
                • ylivieska

                #8
                liekkö itelläki ahdin vikaa ku kunnolla polkee nii välillä jää veto hieman päälle vaikka kaasun löysää...eli hörppiikö öljyä välijäähdyttimestä...ainakaan ei savuta sinistä!
                vai mistähän helvetistä tuo johtuu....
                Last edited by lurkki3; 25-01-2014, 12:38.
                E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                Bagged e32
                Ex E61 525d m-sport -06
                Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                Comment

                • Fastpiksu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2010
                  • 1571
                  • Kajaani-Paltamo

                  #9
                  Johtosarjavikaa on ollut näissä aika paljonkin, kokonaan uus johtosarja marmorilta tais olla n. 130e mutta niistä menee pelkät pinnit ja ne voi vaihtaa pelkästään.

                  Kyllä ehdottomasti coolerin ja ahtoputkien huolellinen pesu ja puhdistus jos yhtään epäilyttää, varsinkin turborikon jälkeen!!
                  Youtubeen "diesel run away" niin saa vähän osviittaa siitä miten moottori huutaa ittensä hengiltä jos pahin mahdollinen käy.
                  Chevrolet Express van
                  Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                  E36 325i group F

                  Ex:
                  e34 525i
                  e34 525tds "superturbo"
                  e39 530d M-Sport

                  Comment

                  • Teme ///M
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 91
                    • Helsinki

                    #10
                    voikohan tuon huohottimen jäätymisen aikana käydä niin, että se on pullauttanut venakopan tiivisteen ? ja eikös noissa oo jotain ton ösuodattimen jalan kanssa ollut vuotoja ? meinaan kun pesin konehuoneen rempan jälkeen, se oli lyönyt öljyt kuskinpuolelle konetta, mitä ei aikaisemmin ole tapahtunut näin isolla skaalalla.. ennen huohottimen vaihtoa tällä puolella oli pientä öljyä havaittavissa, nyt kuitenkin reippaammin, jopa niin runsaasti, ettei sitä voi paikantaa taas ilman pesua..

                    mietin voisiko se olla jompikumpi noista edellä mainituista, vai onko jotain jälkioireilua yms mitä on jäänyt ahtoputkiin, tms tms..
                    e30 for ever (1JZ-GTE project)
                    ex.10x e30, 316,318,318is,320,325,327...mtech2 turbo 325
                    e34, 535, 540 turbo
                    e28, 518,520
                    e39 530da
                    e21, 315
                    e36, 328,
                    318 cabriolet, M3 sedan individual, 320touring m3look, e36 sedan m50 turbo drift car, e36 m50 turbo
                    e46 325 turbo touring, 320Ci, 330jz drifting
                    e91 335d msport

                    F21 m135i
                    -Idiootit Connection-

                    Comment

                    • Hammerhood
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 102
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by Teme ///M View Post
                      voikohan tuon huohottimen jäätymisen aikana käydä niin, että se on pullauttanut venakopan tiivisteen ? ja eikös noissa oo jotain ton ösuodattimen jalan kanssa ollut vuotoja ? meinaan kun pesin konehuoneen rempan jälkeen, se oli lyönyt öljyt kuskinpuolelle konetta, mitä ei aikaisemmin ole tapahtunut näin isolla skaalalla.. ennen huohottimen vaihtoa tällä puolella oli pientä öljyä havaittavissa, nyt kuitenkin reippaammin, jopa niin runsaasti, ettei sitä voi paikantaa taas ilman pesua..

                      mietin voisiko se olla jompikumpi noista edellä mainituista, vai onko jotain jälkioireilua yms mitä on jäänyt ahtoputkiin, tms tms..
                      Voi myös olla että jos venttiilinkopasta vuotaa reilummin öljyä niin se flekti syytää sitä myös sinne oikealle puolelle lohkoakin ihan huolella. Näin omassa tapauksessani kävi.
                      Eli katsoppa onko sulla flektin siivet kuin öljyset

                      Comment

                      • lurkki3
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 657
                        • ylivieska

                        #12
                        itellä vuosi öljynsuodattimenjalka lohkon ja jalan välistä.sotki koko koneen pohjan ja vaihdelaatikonki ihan öljyyn ku ilmavirta sitä vielä levittää.suosittelen vaihtamaan samalla sen nestepuolen tiivisteenki siihen öljynsuodattimen jalkaan,itsellä rupesi keräämään öljyä jäähdytin nesteen sekaan aika paljonkin ja tietysti ekana oli kansivika mielessä mutta eihän näissä m57:ssa sitä ole ja pääsimpähän säikähdyksellä ja tiivisteiden vaihdolla siitäkin ongelmasta eroon.autolla oli ajettu sillon 325tkm ja ainakin se lohkon välinen tiiviste oli vaihdettu jo kertaalleen edellisen omistajan toimesta.
                        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                        Bagged e32
                        Ex E61 525d m-sport -06
                        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                        Comment

                        • Teme ///M
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2008
                          • 91
                          • Helsinki

                          #13
                          pitää katsastaa samalla toi ö suotimen jalka siis, ei ollut kyllä viskon lavat juurikaan öljyssä :think

                          millanens homma tohon on vaihtaa toi venakopan tiiviste

                          jos kävis vaikka huomenna hakemassa ja vaihtais..
                          e30 for ever (1JZ-GTE project)
                          ex.10x e30, 316,318,318is,320,325,327...mtech2 turbo 325
                          e34, 535, 540 turbo
                          e28, 518,520
                          e39 530da
                          e21, 315
                          e36, 328,
                          318 cabriolet, M3 sedan individual, 320touring m3look, e36 sedan m50 turbo drift car, e36 m50 turbo
                          e46 325 turbo touring, 320Ci, 330jz drifting
                          e91 335d msport

                          F21 m135i
                          -Idiootit Connection-

                          Comment

                          • lurkki3
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 657
                            • ylivieska

                            #14
                            suuttimien irrotus se kovin työ jos ovat kiinni niinku yleensä.muuten simppeli homma.
                            E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                            Bagged e32
                            Ex E61 525d m-sport -06
                            Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                            Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                            Comment

                            • siiiseli
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 38
                              • jyväskylä

                              #15
                              Nostetaas tätä hieman ku tuntu olevan lähimpänä oman romun vikaa. Kyseessä siis e39 525da vm.03. Kerrottakoon heti alkuun että imusarjan läpät on poistettu, egr on tulpattu, ahtopaine ja ilmamäärämittari pelaa, koodit ja livedata luettu, alipaineletkut vaihdettu ja lisätty myös alipainemittari alipaineletkuun ja nostaa täydet alipaineet. Ahtojen kanssahan ongelmia on ollu ja edelleenki välillä piikkaa sinne 2baarin tuntumaan, tämä nyt jokatapauksessa ahdin vika ja se menee vielä vaihtoon. Mutta isoin kummastus nyt, välillä siis ajossa jää kierrokset siihen 3 tonnin tuntumaan ja järkyttävä rötääminen ja pätkiminen, emännältähän tämä jopa kerran sammuki tuon rötäämisen takia, no mutta etenki paikallaan polkastessa jos rötääminen alkaa ni kaasuun vastaaminen loppuu siihen ja kone putoo käymään tyhjäkäyntiä ontuen ja kalisten vajaana, mikä tämän aiheuttaa? Onko tässä nyt öljynpaskaa muka ahtoputkissa mikä isoilla paineilla menee koneeseen ja aiheuttaa tämän vajaana käynnin? Hetken kaasua pohjassa pitäen tää kumminki alkaa taas kierrosta nostaa ja pelaa suunnilleen normaalisti:o

                              Comment

                              Working...
                              X