memebuy23buy

Jarrupalojen kuluneisuus anturi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ota Musta Kiini
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 47
    • Joensuu

    Jarrupalojen kuluneisuus anturi

    Bemarin mittaristoon ilmaantui taas tuo valo kertomaan että palat olisi vaihdon tarpeessa, mutta paloja on jäljellä vaikka millä mitalla,
    eli onko tuo ilmaisin tehty niin että valo syttyy palamaan siinä vaiheessa kun vaihtoa voisi rueta harkitsemaan vai siinä vaiheessa kun palat on totaalisesti lopussa?
    Toinen merkille tullut asia, kun autossa on hiljaista, radio ja puhallin kiinni ja ajetaan taajama nopeutta on huomattavissa pientä hankaus ääntä aivan kuin jarrut laahaisi, ääni siis kuultavissa ainoastaan jos ratio on poissa ja tuuletin ei puhalla ja katoaa kovempaa ajaessa, ei siis mitään metallin rahinaa niin että palat olisi loppu. Voisiko tuo jarruilmaisin pitää sitä ääntä vai olisiko jarrut hieman jumissa??
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    #2
    Ei ne palat ole totaalisen loppu kun se syttyy. Eihän siinä olisi mitään ideaa ilmoittaa kun palat on jo loppu, kun kuulee sen jo äänestäkin. Montako milliä on vielä paloilla pintaa? Ota rengas pois niin näet heti onko kulunut anturiin asti jarrupalat. Antureita on kaksi, edessä vasemmalla ja takana oikealla. Kannattaa tarkistaa molemmat.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Ota Musta Kiini
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 47
      • Joensuu

      #3
      Tuo ääni vaan rupesi mietityttämään, kuuluu apukuskin takapyörältä, onhan se voinut vaikka jo tovin kuulua, harvemmin on autossa niin hiljaista että kuuluisi selvänä tuollaiset äänet. Voisiko sitten sen verran jarrut laahata tai voiko se anturi ottaa levyyn asti kiinni?

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10114
        • KVLA

        #4
        Originally posted by Ota Musta Kiini View Post
        voiko se anturi ottaa levyyn asti kiinni?
        Silloin kun palat alkaa loppumaan,niin tuo anturihan hankaa sinne levyyn ja kuluu"puhki".Anturin ollessa finaalissa (valo syttyy mittaristoon) on paloissa vielä vähän pintaa jäljellä.Kuten tuossa jo kirjoitettiin.Se muovinen anturi ei kyllä siellä ääntele.

        Nyt kauppaan ostamaan jarrupalat sekä tunnistinanturi ja sitten osat vaihtoon.

        Kannattaa samalla tutkia se käsijarrun kunto.Ettei se ääni kuuluisikin sieltä.Samalla nekin romut voisi vaihtaa.Ei maksa paljoa.

        Comment

        • Hunt
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 100
          • Finland

          #5
          Last edited by
          Last edited by Hunt; 05-01-2015, 18:14.

          Comment

          • pyorahullu
            Newbiemmer
            • Aug 2011
            • 20
            • loviisa

            #6
            E87 jarrupalojen varoitusvalo

            Hiiri oli purrut poikki takajarrun kuluneisuutta osoittavan anturin piuhan. Anturi vaihdettiin korjaamossa uuteen. MUTTA ei onnistuttu nollaamaan vikaa. Ts. punainen kuluneisuuden varoitusvalo palaa vaikka vikaa ei pitäisi olla. Kuulemma jonkinlainen tyyppivika ettei auton oma tietokone ymmärrä, että asia korjattu. Mitä tehdä???

            Comment

            • 523i
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 319
              • Iisalmi

              #7
              Originally posted by pyorahullu View Post
              Hiiri oli purrut poikki takajarrun kuluneisuutta osoittavan anturin piuhan. Anturi vaihdettiin korjaamossa uuteen. MUTTA ei onnistuttu nollaamaan vikaa. Ts. punainen kuluneisuuden varoitusvalo palaa vaikka vikaa ei pitäisi olla. Kuulemma jonkinlainen tyyppivika ettei auton oma tietokone ymmärrä, että asia korjattu. Mitä tehdä???
              Nehän pystyy ottamaan kokonaan pois käytöstä jos haluaa.

              Comment

              • MaxSound
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 255
                • Kajaani

                #8
                Pidäppä hetki virtoja päällä mutta älä käynnistä. Minulla kuittaantui etuanturivika kun virrat oli päällä ehkä 20-30sek, sitten merkkivalo sammui ja on pysynyt sammuksissa.

                Anturin piuhat yhdistämällä saa ohitettua, mutta pitäisi sen uudella anturilla toimia.
                E39 525DA Touring -01, 540tkm

                Comment

                • pyorahullu
                  Newbiemmer
                  • Aug 2011
                  • 20
                  • loviisa

                  #9
                  Originally posted by 523i View Post
                  Nehän pystyy ottamaan kokonaan pois käytöstä jos haluaa.
                  Anna vinkki

                  Comment

                  • pyorahullu
                    Newbiemmer
                    • Aug 2011
                    • 20
                    • loviisa

                    #10
                    Originally posted by MaxSound View Post

                    mutta pitäisi sen uudella anturilla toimia.
                    Näin teoriassa. Käytännössä kuitenkaan ei toimi.

                    Comment

                    • MaxSound
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2009
                      • 255
                      • Kajaani

                      #11
                      Auttoiko tuo virrat päällä-kuittaus?
                      E39 525DA Touring -01, 540tkm

                      Comment

                      • 523i
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 319
                        • Iisalmi

                        #12
                        Ainakin tuossa omassa on otettu joskus koko anturit pois. Joku muu varmaan tietää mitä johdolle pitää tehdä että auto ei valita anturin puuttumista? Sinänsä turha kun voi ne palat silloin tällöin silmin tarkastaa

                        Comment

                        • MaxSound
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2009
                          • 255
                          • Kajaani

                          #13
                          Jos anturi puuttuu, niin anturin johdot yhdistämällä valo kuittaantuu pois tuolla 20sek virtojen päällä pitämisellä.
                          E39 525DA Touring -01, 540tkm

                          Comment

                          • pyorahullu
                            Newbiemmer
                            • Aug 2011
                            • 20
                            • loviisa

                            #14
                            Originally posted by MaxSound View Post
                            Auttoiko tuo virrat päällä-kuittaus?
                            Toistaiseksi mikään ei ole auttanut. Huomioikaa, että auto oli korjaamolla, jossa on asialliset vikakoodi ym. resetointilaitteet. Eikä virheellisen valon kuittaus onnistunut sielläkään.

                            1. Anturi vaihdettu uuteen
                            2. Yritetty resetoida ammattikäyttöön suunnitellulla laitteistolla

                            Ei vaikutusta. HHeidän neuvonsa oli akku yön yli irti ja kokeilu.

                            Ei vaikutusta. Heidän diagnoosinsa oli. Joissakin tapauksissa auton oma tietokone ei tunnista, että anturi on vaihdettu ja kaikki kunnossa = TYYPPIVIKA

                            Comment

                            • MaxSound
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2009
                              • 255
                              • Kajaani

                              #15
                              Ei siihen nollaukseen tarvitse mitään ammattikäyttöön suunniteltuja laitteistoja

                              Jos se takapää on nyt OK, niin tarkista myös se eturenkaan kuluneisuusanturi+johdot ja vaihda anturi tarvittaessa uuteen.

                              Kokeilin googlaillakkin tuota ongelmaa, mutta kyllä se vika näyttäisi löytyneen kaikilla joko viallisesta anturista tai katkenneesta johdosta. Kun johdot ja anturit OK, niin nollaantuu tuon videon mukaan. https://www.youtube.com/watch?v=TIDVoQA1aHs
                              E39 525DA Touring -01, 540tkm

                              Comment

                              Working...
                              X