Tarina:
Vein auton kaksi viikkoa sitten Laakkoselle avainmuistin ropelointiin. Halusin ykkösavaimesta turvalukituksen pois ja vilkut vilkahtamaan lukittaessa. Kakkosavaimeen halusin eri penkin/ratin/peilien asennot kuin ykköseen. Homma piti olla muutaman minuutin mittainen ja jäinkin odottamaan työn suoritusta.
-Odotin ensin sovitun ajan jälkeen puoli tuntia että auto saatiin halliin.
-Odotin 45 minuuttia kun testerin piuhat eivät ylettyneet siihen, mihin auto oli ajettu.
-Odotin 15 minuuttia sen jälkeen kun huoltopäällikkö keksi että laitetaan langaton yhteys.
-Odotin 15 minuuttia kun huoltajat lähtivät äkkiä kahville
-Odotin 15 minuuttia varsinaista ohjelmointia, jonka jälkeen turvalukitus poistui mutta ratti meni aina ovia avattaessa väärään asentoon (täysin sisään). Myöskään vilkkujen vilkahdus ei toiminut. Jokaisella ohjelmointikerralla huoltaja valikoi eri nappuloita ohjelmasta, ei vakuuttanut.
Tässä vaiheessa oli jo kiire, joten sovittiin että jatketaan kun huoltajat saavat lisäohjeistusta. Sovittiin uusi aika viikon päähän.
Viikon päästä 15 minuuttia ennen sovittua aikaa Laakkoselta soitettiin ja siirrettiin aika tälle maanantaille, koska eivät olleet saaneet lisäohjeita.
Vein auton aamulla huoltoon ja puoliltapäivin soitettiin: Vika löytyi. Se oli liian alhainen akkujännite.
Autossa on Webaston webcontrol, joka ilmoittaa jos akkujännite laskee alle 11,5 V eikä sellaista ilmoitusta ole kuulunut. Auto ei ole myöskään nikotellut koskaan käynnistettäessä, eikä Webaston toiminnassa ole ollut ongelmia. Kaikki sähkölaitteet pelaavat ongelmitta ainakin 10 asteen pakkasessa vaikka auto olisi ollut pari päivää koskematta.
Kysyin että paljonko se akkujännite sitten oli, niin eivät osanneet vastata. Ehdottivat että vaihtavat samalla uuden akun. Kieltäydyin.
Eihän siinä muuten mitään, mutta alkuperäinen lasku paisui 160 Euroon "vianselvittelyineen". Epäilen vahvasti, ettei ratti lähde liian alhaisella akkujännitteellä itsekseen säätymään, varsinkin jo se on jo valmiiksi oikeassa muistipaikassa.
Lähden kohta hakemaan autoa pois, otan yleismittarin matkaan. Paljonkohan sen akkujännitteen pitää olla kun auto ei ole käynnissä. Veikkaan että se on yli 12 V.
Tässä haisee vahvasti se, että huoltajien ohjelmointiopettellu yritetään maksattaa tuontiautoilijalla.
Vein auton kaksi viikkoa sitten Laakkoselle avainmuistin ropelointiin. Halusin ykkösavaimesta turvalukituksen pois ja vilkut vilkahtamaan lukittaessa. Kakkosavaimeen halusin eri penkin/ratin/peilien asennot kuin ykköseen. Homma piti olla muutaman minuutin mittainen ja jäinkin odottamaan työn suoritusta.
-Odotin ensin sovitun ajan jälkeen puoli tuntia että auto saatiin halliin.
-Odotin 45 minuuttia kun testerin piuhat eivät ylettyneet siihen, mihin auto oli ajettu.
-Odotin 15 minuuttia sen jälkeen kun huoltopäällikkö keksi että laitetaan langaton yhteys.
-Odotin 15 minuuttia kun huoltajat lähtivät äkkiä kahville
-Odotin 15 minuuttia varsinaista ohjelmointia, jonka jälkeen turvalukitus poistui mutta ratti meni aina ovia avattaessa väärään asentoon (täysin sisään). Myöskään vilkkujen vilkahdus ei toiminut. Jokaisella ohjelmointikerralla huoltaja valikoi eri nappuloita ohjelmasta, ei vakuuttanut.
Tässä vaiheessa oli jo kiire, joten sovittiin että jatketaan kun huoltajat saavat lisäohjeistusta. Sovittiin uusi aika viikon päähän.
Viikon päästä 15 minuuttia ennen sovittua aikaa Laakkoselta soitettiin ja siirrettiin aika tälle maanantaille, koska eivät olleet saaneet lisäohjeita.
Vein auton aamulla huoltoon ja puoliltapäivin soitettiin: Vika löytyi. Se oli liian alhainen akkujännite.
Autossa on Webaston webcontrol, joka ilmoittaa jos akkujännite laskee alle 11,5 V eikä sellaista ilmoitusta ole kuulunut. Auto ei ole myöskään nikotellut koskaan käynnistettäessä, eikä Webaston toiminnassa ole ollut ongelmia. Kaikki sähkölaitteet pelaavat ongelmitta ainakin 10 asteen pakkasessa vaikka auto olisi ollut pari päivää koskematta.
Kysyin että paljonko se akkujännite sitten oli, niin eivät osanneet vastata. Ehdottivat että vaihtavat samalla uuden akun. Kieltäydyin.
Eihän siinä muuten mitään, mutta alkuperäinen lasku paisui 160 Euroon "vianselvittelyineen". Epäilen vahvasti, ettei ratti lähde liian alhaisella akkujännitteellä itsekseen säätymään, varsinkin jo se on jo valmiiksi oikeassa muistipaikassa.
Lähden kohta hakemaan autoa pois, otan yleismittarin matkaan. Paljonkohan sen akkujännitteen pitää olla kun auto ei ole käynnissä. Veikkaan että se on yli 12 V.
Tässä haisee vahvasti se, että huoltajien ohjelmointiopettellu yritetään maksattaa tuontiautoilijalla.
Comment