memebuy23buy

Vakuutusyhtiölle lunastukseen vai (foorumille) osiksi? e39 520D -01 lievä palovaurio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ihu412
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 263
    • Tampere/Rovaniemi

    #31
    Kyllä se vain tahtoo tuohon palovaurio autoon äkkiä upota 1000€ jos etutolpat uusit, tuulilasin vaihdatat ja ostat Suomesta konepellin ja sen maalautat + muut hilppeet. Pistä vain avk: lle menemään hyvillä mielin ja osta takaisin mikäli hinta ei nouse pilviin 😊

    Comment

    • Gedd
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 479
      • Tampere

      #32
      Originally posted by Maki1 View Post
      Avkllehhan jätetään tarjoukset oman mielen mukaan, ja korkein tarjous voittaa. Näinhän se pitäisi yleensä mennä. Hintaahan on aina niissä paljon, mutta n. puolella ne lähtee, tai allekkin. Ainahan se mahdollisuuskin on että siellä olisi jonkun tuttu töissä joka vinkkaa toiselle tutulleen helpohkoista projekteista.

      Ja sitten jos on hyvä yksilö tarjolla ja käyt illalla sulkemisaikaan katsomassa niin se on aamulla avatessa myyty, v*ttu että pisti joskus vihaksi toi noiden peli jobbareiden kanssa..

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by Maki1 View Post
        Avkllehhan jätetään tarjoukset oman mielen mukaan, ja korkein tarjous voittaa. Näinhän se pitäisi yleensä mennä.
        AVK:lla vain amatöörit tarjoaa ja varmistaa näin aina itsellensä korkeintaan keskinkertaiset kaupat ja samalla jäädään viikoiksi/kuukausiksi kiinni yhteen autoon.

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3128

          #34
          kun katselin noita kuvia autostasi, niin onko tuo valkea töhnä kuskin ovessa jauhesamuttimen ja sadeveden tekemää?

          Itse laittaisin kyllä tuon lunastukseen, ellei olisi aikaa korjata omaan käyttöön. Muilla korjaustyön teettäminen ei lyö tässä tapauksessa leiville. Johtosarja näyttää palaneen myös ja on mahdollista, että kun on tullut oikosulkuja, niin on sitten elektroniikkaakin pahimmassa tapauksessa mennyt rikki. Ts. päällepäin saattaa näyttää vauriot vähäisiltä mutta ei voi tietää mitä joutuu vaihtamaan ennenkuin tuo on kunnossa.
          Kulkineet/projektit:

          M2 F87
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • Gize
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 551
            • Tampere

            #35
            Originally posted by poke View Post
            kun katselin noita kuvia autostasi, niin onko tuo valkea töhnä kuskin ovessa jauhesamuttimen ja sadeveden tekemää?

            Itse laittaisin kyllä tuon lunastukseen, ellei olisi aikaa korjata omaan käyttöön. Muilla korjaustyön teettäminen ei lyö tässä tapauksessa leiville. Johtosarja näyttää palaneen myös ja on mahdollista, että kun on tullut oikosulkuja, niin on sitten elektroniikkaakin pahimmassa tapauksessa mennyt rikki. Ts. päällepäin saattaa näyttää vauriot vähäisiltä mutta ei voi tietää mitä joutuu vaihtamaan ennenkuin tuo on kunnossa.
            Sitähän se, eipä koko autossa korin osalta paljon muuta ollut kuin muistaakseni vänkärin takaovessa parkkipaikkalommoja, ja tosiaan saumoista alkanut kukkia. Ja etupuskimen alareunassa oli hiukan naarmuja. Kyl se kun jauhesammuttimen tyhjentää ja palokunta levittää sen vedellä niin karulta näyttää toki

            Hauskinta oli se että kun avasin ikkunat vielä ennen palokuntaa jotta tuo tuulettuisi käryiltään jos ei pahasti pala, niin hienosti meni kaukosäädöllä ikkunat kiinni vielä SAMALLA kun palokunta ampuu vettä niin pirusti kohti autoa Tuli mieleen se video jossa mersun valot vilkkuu vielä sen jälkeenkin kun pyöräkuormaajalla on vedetty päältä

            Originally posted by Hemi View Post
            AVK:lla vain amatöörit tarjoaa ja varmistaa näin aina itsellensä korkeintaan keskinkertaiset kaupat ja samalla jäädään viikoiksi/kuukausiksi kiinni yhteen autoon.
            Hemi, sinähän sanoit että korjaus on vain 200-300, osta pois :think Mutta älä tarjoa alta 1500 Paljollakos tuon korjauksen mulle tekisit?

            Mitä vielä avk:hon ohi aiheen tulee, niin yksi tuttu juuri kehui kuinka oli käynyt hakemassa erään auton alle tarjotun hinnan, juurikin em. tilanne puolet tarjottu josta hän nappas tarjousta alaspäin ja lunasti sen heti pois. Kyseinen hemmo ei tosin ole paras kaverini joten en tiedä paljonko "essonbaaria" tuossa jutussa on... Tietääkö Hemi kuinka paljon avk:lla vielä nykypäivänä saa vakiasiakkaat/tuttavat viilattua hinnasta tai lunastettua autot samaan (alimpaan tarjottuun) hintaan heti?
            Kulkineet:
            BMW 730dA -03
            BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
            BMW 323i -95
            Honda CBR600Fighter
            EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

            3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #36
              Originally posted by Gize View Post
              Mitä vielä avk:hon ohi aiheen tulee, niin yksi tuttu juuri kehui kuinka oli käynyt hakemassa erään auton alle tarjotun hinnan, juurikin em. tilanne puolet tarjottu josta hän nappas tarjousta alaspäin ja lunasti sen heti pois. Kyseinen hemmo ei tosin ole paras kaverini joten en tiedä paljonko "essonbaaria" tuossa jutussa on... Tietääkö Hemi kuinka paljon avk:lla vielä nykypäivänä saa vakiasiakkaat/tuttavat viilattua hinnasta tai lunastettua autot samaan (alimpaan tarjottuun) hintaan heti?
              Siis aina jos saat AVK:lta jotakin avoimella tarjouksella, tarkoittaa se sitä että olet automaattisesti maksanut ylihintaa.
              Eli silloin istut ainoana "pokerpöydässä" kuvapuolet ylöspäin, eli "tekijämiehet" ainakin tietävät mikä on se pohja jolla se lähtee joka tapauksessa.
              Jos se ei ammattimiehille kelpaa(he saavat sen +100€ sinun tarjous), niin tarkoittaa se sitä että olet maksanut silloin liikaa.
              Samalla tietenkin AVK:lla tiedetään mikä on pohja ja viikkopudotukset mitoitetaan sen mukaan (lattiaaikapaketti).
              Eli tarjous on ikäänkuin tuplakusetus itselleen, jolla saa ainoastaan viikkopudotuksen pienemmäksi ja muut tietävät millä "pelikädellä" on pohjat.
              Ne "vakiasiakkaat" tai "tuttavat" eivät ole koskaan saaneet enempää "viilatua" hinnasta kuin matti meikäläinenkään(eli 100% urbaanilegenda/mahdotonta), peli kulisseissa vain on nyt ja aina ollut hieman erilaista kuin avoimilla korteolla elaavilla ja aina ylihintaa maksavilla amatööritarjoajilla.
              Karrikoiden homma kuitenkin perustuu siihen "oikeaan hintaan" mitä mistäkin kannattaa maksaa, eli ammattimies tietää sen "oikean" ostohinnan muutaman satasen tarkkuudella, jolloin kiinnostuskin jotakin kohtaa syttyy vasta kun hinta on oikealla hehtaarilla.
              Sen jälkeen "hienosäädetään" viikkopudotuksien ja tiskillä annetun oman tarjouksen suhteen.
              Näin siinä tapauksessa että auto ei ole jo heti halliin tullessaan "oikean hintainen".

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #37
                Originally posted by Gize View Post
                Hemi, sinähän sanoit että korjaus on vain 200-300, osta pois :think Mutta älä tarjoa alta 1500 Paljollakos tuon korjauksen mulle tekisit?
                Siis se korjaus maksaa muutaman satasen jos/kun teet sen itse ja hommaat saman värisen konepeiton sitten kun sellainen sattuu kohdalle(jos se ei ole mahdollista, pistä lunariin, jos onnistuu, niin ottaisin rahat ja korjaisin ajokuntoon) .
                Minun korjaamana se ei enään ole kustannustehokasta(talkootyö kun ventovieraalle ei ole enään sallittua).
                Last edited by Hemi; 07-02-2014, 17:47.

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3128

                  #38
                  [QUOTE=Gize;3256959]Sitähän se, eipä koko autossa korin osalta paljon muuta ollut kuin muistaakseni vänkärin takaovessa parkkipaikkalommoja, ja tosiaan saumoista alkanut kukkia. Ja etupuskimen alareunassa oli hiukan naarmuja. Kyl se kun jauhesammuttimen tyhjentää ja palokunta levittää sen vedellä niin karulta näyttää toki

                  QUOTE]

                  sillä vaan kyselin, kun olen nähnyt tapauksia, jossa jauhesammuttimen ja veden seos on mukavasti "palanut" maalipintaan, eikä lähde siitä millään. Tai jos lähtee niin kiilto on ainakin mennyttä. Mitä kauemmin se ehtii siinä olla sen hankalammin irtoaa.
                  Kulkineet/projektit:

                  M2 F87
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • Fastpiksu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2010
                    • 1571
                    • Kajaani-Paltamo

                    #39
                    Se on tosi että sammuttimen jämät ainakin ruostuttaa hyvin ja hapettaa sähköliittimet pilalle tosi nopeasti. Joten tuskin maalipinnallekkaan hyvää tekee..
                    Chevrolet Express van
                    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                    E36 325i group F

                    Ex:
                    e34 525i
                    e34 525tds "superturbo"
                    e39 530d M-Sport

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3128

                      #40
                      mites tämän casen kanssa kävi?
                      Kulkineet/projektit:

                      M2 F87
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      • Gize
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 551
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by poke View Post
                        mites tämän casen kanssa kävi?
                        Sinnehän se lunariin meni, pahoittelen kun en ole tänne päivitellyt, työkiireet lähti taas puskemaan päälle, toki hyvä näin kun kevät tulee ajoissa!

                        Eilen katselin avk:n sivuja ja sinne se oli nyt ilmestynytkin, enpä ole ennen omaani siellä nähnyt vaikka paljon autoja käynyt katselemassa Onneksi ei tosin mikään oma kämmi tolpan ympäri josta sinne päädyttiin

                        Jos joku foorumilainen kuitenkin harkitsee kyseistä koslaa niin seuraavia huomioita voin antaa mitä ei vain katsomalla näe:

                        - Mainittu: "EI KÄYNNISTYETTY -> SÄHKÖT HUKASSA".
                        No ei varmasti ole, kaukosäätö, keskuslukko, ikkunat (myös kaukolla), peräkontti ainakin toimi joten ei ole hukassa. Käynnistää en kyllä kehdannut...Kuten mainittu ikkunoita suljin kakella kun palokunta pesi konehuonetta Vakuutusyhtiön kaveri kun soitteli tarkastuksen jälkeen niin sanoi irroittaneensa akunkengän (ja väitti että takavalot jäi palamaan joten otti irti), vaikka itse en tätä edes pimeällä huomannut. Kysyin piruuttani jäikö ajovalot tai parkitkin palamaan niin ei edes katsonut...Olisiko siis vain auringonvalo heijastellut led-takavaloista?

                        - Etuiskarit loppu (ainakin omasta mielestä), käytin kuitenkin leimalla noilla iskareilla ja jotkut huonot 41/22 tms. ulkomuistista lukemat tuli, ja läpi meni kirkkaasti Inssi tuumasi että kun on tonttisarja niin voi tulla huonoa lukemaa (käytin muuten noilla talvirenkailla) (Vuosi takaperin lukemat yli 70% samassa laitteessa ). No lukemat on lukemia joten jokainen saa päättää itse onko katsastuskunto vai mikä edellytys iskareille, itse tod. näk. vaihtaisin jos sen takaisin ostaisin, sen verran kovalla käytöllä on tuolla työmaallakin ollut.

                        - Etukoiranluut vaihtoon. Pikkuhomma, katsuri näistä totesi (motonetin takahuoneessa (tietysti) valmistetut ei kestänyt leimasta toiseen )

                        - Akku on melko loppu (Varta 100ah), voi sillä ajella ja starttaa iloisesti eikä jätä normikäytöllä mihinkään, mutta jos olis talvi ja pitäis JUURI HUOLLETTUA webaa käytellä se puoli tuntia niin vaihtaisin asap. Ps. mulla olis 95ah AGM myynnissä, tammikuussa ostettu, en tiedä mistä jäi yli

                        - Mitä ilmossakin avk:lla lukee niin sisältä likainen, kyllä, ja voi olla että jos siis oikeasti siistin auton (väri kuin alkuperäisissä penkeissä) haluaa saada niin saattaa vaatia vesipesuria (vai mikä sen nimi nyt oli). Työautona kun on ollut niin on varmasti täynnä kivipölyä, alle kuukausi takaperin imuroitu mutta tuo kivipöly kun ei meinaa helpolla lähteä...kun ei kuulemma keuhkoistakaan lähde millään kun on niin pientä hiukkasta

                        - Parkit ja lähivalot saa ostaa itse, oli pakko ottaa mukaan että sai tuon toisen koslan taas liikenteeseen (ja näkikin jotain) samaksi illaksi ja pääsi tyhjentämään auton työkaluista.

                        - Vararengasta ei ole, sielläkin kulki työkalupakki

                        - Ilmastoinnin sähköflekti on tod. näk. sökö, en kerennyt toteamaan varmaksi kun ajelen vain matka-ajoa jolloin kylmää piisaa. Kerran kuitenkin odottelin emäntää viime kesänä sillä hullulla helteellä (heinäkuussa?) abc:n pihassa kauan, ja huomasin että ilmastointi kävi hetken vain välillä, ja taas pois. Autossa kuitenkin oli valmiiksi viileää joten en lähtenyt sen enempää vikaa tutkimaan, koska en oikeastaan aja semmoisilla alueilla joissa ei liikuta eteenpäin. Viittaisi kuitenkin flektiin koska ei toimi kun ei ole ilmavirtaa konetta jäähdyttämään, eikös näissä ole se painekatkaisijakin ilmastoinnissa?

                        Muut virheet näkeekin sitten paikan päällä, huoltokirjakin löytyy (osin tosin minun täyttämä) jos se jollekin harrastajalle eteenpäin menee Miksiköhän muuten tuolla avk:lla lukee "mittarilukema viitteellinen", johtuuko juuri siitä että huoltokirjaa ei ole, ja miksi ne ei sitä pyytänyt?
                        Kulkineet:
                        BMW 730dA -03
                        BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                        BMW 323i -95
                        Honda CBR600Fighter
                        EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                        3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #42
                          Originally posted by Gize View Post
                          Miksiköhän muuten tuolla avk:lla lukee "mittarilukema viitteellinen", johtuuko juuri siitä että huoltokirjaa ei ole, ja miksi ne ei sitä pyytänyt?
                          Tuontiautoihin tulee usein ko.merkintä.

                          Comment

                          • Gize
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 551
                            • Tampere

                            #43
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Tuontiautoihin tulee usein ko.merkintä.
                            Hmm... Tämä on suomiauto :think
                            Kulkineet:
                            BMW 730dA -03
                            BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                            BMW 323i -95
                            Honda CBR600Fighter
                            EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                            3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              Originally posted by Gize View Post
                              Hmm... Tämä on suomiauto :think
                              Vanhempiin paperittomiin Suomiautoihin joskus myös.

                              Comment

                              • Gize
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 551
                                • Tampere

                                #45
                                Originally posted by Hemi View Post
                                Vanhempiin paperittomiin Suomiautoihin joskus myös.
                                Paperiton? Kaiken kyllä pitäisi olla kunnossa tuon koslan kanssa... :think Vanhahan tuo toki on
                                Kulkineet:
                                BMW 730dA -03
                                BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                                BMW 323i -95
                                Honda CBR600Fighter
                                EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                                3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                                Comment

                                Working...
                                X