Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Peräkoukun valopistoke (Valot toimii erikoisesti)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofu
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 515
    • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

    #16
    Originally posted by e46touring View Post
    Käytä 13 nap. pistoke auki. Eli nuo 3 kpl M5 ruuvit pois tuosta pistoke rungosta ja KAIKKI osat toisistaan irti. Pistokkeen takaa löytyy vielä yhdet kontakti pinnit. ts. olisiko ne "hapettuneet" ??
    AHM Modulin voi testata diagnostiikalla toimivat valot kytkettynä.
    Pitääpäs ottaa auki ja tarkistaa.
    F01 730d -13

    Comment

    • Tofu
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 515
      • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

      #17
      Otin äsken tuon pistokkeen auki.

      Aika hyvältä näytti ainakin nuo liittimet/koskettimet, mitä näissä kuvissa on:






      Kun tuonne pistokkeelle tulee tuo johtonippu, niin minne sen toinen pää menee?

      Jos mittailisi yleismittarilla, että kaikki johdot on ehjiä.
      F01 730d -13

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1327
        • Tornio

        #18
        Originally posted by Tofu View Post
        Otin äsken tuon pistokkeen auki.

        Aika hyvältä näytti ainakin nuo liittimet/koskettimet, mitä näissä kuvissa on:






        Kun tuonne pistokkeelle tulee tuo johtonippu, niin minne sen toinen pää menee?

        Jos mittailisi yleismittarilla, että kaikki johdot on ehjiä.
        mitä on tuo kirkasliemi tuossa pistokekuvassa ?
        vettä?
        Kontakti spray?

        johdot menee sinne AHM modulille ja ruskeat maadoitusjohdot runkoon akun luona olevaan maadoituspisteeseen.
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • Tofu
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 515
          • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

          #19
          Originally posted by e46touring View Post
          mitä on tuo kirkasliemi tuossa pistokekuvassa ?
          vettä?
          Kontakti spray?

          johdot menee sinne AHM modulille ja ruskeat maadoitusjohdot runkoon akun luona olevaan maadoituspisteeseen.
          Se on tuota wurthin kontakti sprayta. Justiin suihkin, ennenku kuvan otin. Siksi noin kirkkaana kuvassa.

          Eli Tuosta Oikenpuolen liittimestä menee johdot tuohon oikeanpuoleiseen liittimeen ( http://aijaa.com/WD4UkT )

          Mutta pinnien määrä on eri noissa liittimissä??


          E:

          Kokeiln yleismittarilla mitata noita. Eli kokeilin siten, että laitoin punaisen johdon akun plussalle. Sitten kokeilin mustan johdon laitaa pistokkeen napaan nro. 3, niin mittari näytti jotain reilu 12V ja samoin silloin kun laitoin mustan johdon napaan nro. 13. Mutta sitten kun kokeilin laittaa mustan johdon napaan nro. 11, niin silloin ei mittari antanut tuota +12V ??

          Alla olevan kytkentäkaavion mukaan nro 3, 13 ja 11 olisi maahan meneviä.

          Last edited by Tofu; 11-11-2014, 20:54.
          F01 730d -13

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7538
            • Jyväshyvä

            #20
            Olen itsekin mittaillut joskus noita koukun nastoja asennuksen jälkeen,
            ei niitä oikein tahdo saada mitattua,
            ilmeisesti ainakaan jälkiasennetut moduuli ei anna
            jännitettä kaikkiin nastoihin jos se ei tunnista että kärry on perässä...

            F-korisissa mm. takaparkkitutkan tilalle tulee koukun kuva kun
            pistoke on kytketty, e-korisista ei taida tulla...

            Nuo minun asentamat tosin ovat olleet can-väyläisiä jälkiasennuspurkkeja,
            mutta kyllä se auto on diagnostiikassa näyttänyt jos on ottanut jälkiasennus purkin irti eli koodautuu jotenkin itsekseen autoon? Ainakin E61 pre-lci:ssä tuli tällainen tilanne vastaan...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Tofu
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 515
              • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

              #21
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Olen itsekin mittaillut joskus noita koukun nastoja asennuksen jälkeen,
              ei niitä oikein tahdo saada mitattua,
              ilmeisesti ainakaan jälkiasennetut moduuli ei anna
              jännitettä kaikkiin nastoihin jos se ei tunnista että kärry on perässä...

              F-korisissa mm. takaparkkitutkan tilalle tulee koukun kuva kun
              pistoke on kytketty, e-korisista ei taida tulla...

              Nuo minun asentamat tosin ovat olleet can-väyläisiä jälkiasennuspurkkeja,
              mutta kyllä se auto on diagnostiikassa näyttänyt jos on ottanut jälkiasennus purkin irti eli koodautuu jotenkin itsekseen autoon? Ainakin E61 pre-lci:ssä tuli tällainen tilanne vastaan...
              Mutta eikös aattelis, että jokaiseen Maa nastaan tulee se maa. On kärry perässä tai ei? :think


              Mittasin tosiaan yleismittarilla siten, että laitoin toisen mittapään miinusnapaan akulla ja kävin nuo kolme nastaa läpi. Valittuna mittarissa oli piippari, eli jos virtapiiri on ehjä kuuluu piippaus. Kahdesta navasta kuului piippaus mutta tosiaan tuo yksi (nasta 11) ei sanonut mitään? Ohjataanko tuota maata jotenkin tuon moduulin kautta?
              Last edited by Tofu; 12-11-2014, 16:17.
              F01 730d -13

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1327
                • Tornio

                #22
                Originally posted by Tofu View Post
                Mutta eikös aattelis, että jokaiseen Maa nastaan tulee se maa. On kärry perässä tai ei? :think


                Mittasin tosiaan yleismittarilla siten, että laitoin toisen mittapään miinusnapaan akulla ja kävin nuo kolme nastaa läpi. Valittuna mittarissa oli piippari, eli jos virtapiiri on ehjä kuuluu piippaus. Kahdesta navasta kuului piippaus mutta tosiaan tuo yksi (nasta 11) ei sanonut mitään? Ohjataanko tuota maata jotenkin tuon moduulin kautta?
                kärrynpistokkeessa 11 napa on BMW omassa AHM moduli systeemissä tyhjä. Maadoitukset ainoastaan 3 ja 13 nap. onko autosi uudempi kuin 09/2005 VALMISTETTU ??
                JOS on 09/2005>>> valmistettu niin kurkkaa hanskalokeron takaa sulake taulusta F20 /20A sulake onko ehjä?
                testaa kärrynpistokkeesta JOKA IKINEN pinni 21W hehkulampulla toimiiko ja kytke testilampun maadoitus joko 3 tai 13 pinnistä.
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • Tofu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 515
                  • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                  #23
                  Originally posted by e46touring View Post
                  kärrynpistokkeessa 11 napa on BMW omassa AHM moduli systeemissä tyhjä. Maadoitukset ainoastaan 3 ja 13 nap. onko autosi uudempi kuin 09/2005 VALMISTETTU ??
                  JOS on 09/2005>>> valmistettu niin kurkkaa hanskalokeron takaa sulake taulusta F20 /20A sulake onko ehjä?
                  testaa kärrynpistokkeesta JOKA IKINEN pinni 21W hehkulampulla toimiiko ja kytke testilampun maadoitus joko 3 tai 13 pinnistä.
                  Auto tais olla 11/06

                  Pitää huomenissa testailla tuolla polttimolla. Tarviiko auto olla käynnissä, vai riittääkö että virrat 2 asennossa ja sitten testiä vaan?
                  F01 730d -13

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7538
                    • Jyväshyvä

                    #24
                    Originally posted by Tofu View Post
                    Auto tais olla 11/06

                    Pitää huomenissa testailla tuolla polttimolla. Tarviiko auto olla käynnissä, vai riittääkö että virrat 2 asennossa ja sitten testiä vaan?
                    Valotkytkin pitää sitten olla päällä (oikeassa laidassa), A-asennossa ei tule välttämättä parkeille virtaa jos päivän valossa testaa...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎