Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D LCI Moottorin Dampperin vaihto/Laatu, Dampperin kiinnipito työkalu, Kuva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1228
    • LAHTI

    E60 530D LCI Moottorin Dampperin vaihto/Laatu, Dampperin kiinnipito työkalu, Kuva

    Mistä ostaa em E60 530D LCI vm-2008 Moottorin Hihnapyörä eli Dampperi on rikki kai kun tulee kuminkäryä konehuoneesta, soitin Motonettiin sieltä saa tilaamalla Gates merkkisen uuden Dampperi hihnapyörän hintaan 249€. Kysymys kuuluu tekeekö tuolla em. mitään ja käykö se LCI-malliin 2008:siin, jossakin joskus olin lukevinani, että näissä uudemmissa on joku vahvistettu malli ja onhan tuo kone jo 173kw...
    Last edited by 325E; 07-03-2014, 21:52.
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1329
    • Tornio

    #2
    Damper

    Originally posted by 325E View Post
    Mistä ostaa em E60 530D LCI vm-2008 Moottorin Hihnapyörä eli Dampperi on rikki kai kun tulee kuminkäryä konehuoneesta, soitin Motonettiin sieltä saa tilaamalla Gates merkkisen uuden Dampperi hihnapyörän hintaan 249€. Kysymys kuuluu tekeekö tuolla em. mitään ja käykö se LCI-malliin 2008:siin, jossakin joskus olin lukevinani, että näissä uudemmissa on joku vahvistettu malli ja onhan tuo kone jo 173kw...
    Osta ehdottomasti uusi päivitetty versio Dampperista. Tuota uutta versiota en ole löytänyt muuta kuin orggis versiona BMW:ltä. Joko marmorilta, KL varaosat ? tai tilaat Saksasta. Vaikuttaa huomattavasti jämäkämmältä versiolta tuo päivitetty malli. tässä pari kuvaa aiheesta postaus # 7 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=294574

    Ja muista ostaa 4 kpl uudet pultit Damperin kiinnitykseen
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • 325E
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1228
      • LAHTI

      #3
      Miten GATES Merkkinen Dampperi, sopivuus ja laatu

      Miten GATES Merkkinen Dampperi?
      Nyt on Motonetissä GATES Merkkinen Dampperi saatavilla 249€, onko se hyvä käyvä E60 530D LCI vm-2008 malliin...voiko joku viisaampi ottaa siitä selvää, kiitos.


      Originally posted by e46touring View Post
      Osta ehdottomasti uusi päivitetty versio Dampperista. Tuota uutta versiota en ole löytänyt muuta kuin orggis versiona BMW:ltä. Joko marmorilta, KL varaosat ? tai tilaat Saksasta. Vaikuttaa huomattavasti jämäkämmältä versiolta tuo päivitetty malli. tässä pari kuvaa aiheesta postaus # 7 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=294574

      Ja muista ostaa 4 kpl uudet pultit Damperin kiinnitykseen

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3144
        • Tampere

        #4
        Dampperisi ilmeisesti siis osa 1 täältä: KLIK eli 11238511371.

        Findpart.org kertoo vaihtoehdoiksi nämä: KLIK.

        Näin ollen Gatesin versio on TVD1050. Sitä löytyy esim. Prinz Autoteilelta hintaan 193€ + ~17€ postikulut: KLIK.

        e46touringia myötäillen, alkuperäinen lienee vahvistettua mallia.

        Joka tapauksessa tarvitset uudet pultit siihen eli 4 x KLIK eli noin 20€.

        Itse tilasin vajaat pari vuotta sitten juuri Prinz:ltä tuon TVD1050 E46 330d:hen, on se nyt ~45tkm pyörinyt sujuvasti.

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1329
          • Tornio

          #5
          Originally posted by 325E View Post
          Miten GATES Merkkinen Dampperi?
          Nyt on Motonetissä GATES Merkkinen Dampperi saatavilla 249€, onko se hyvä käyvä E60 530D LCI vm-2008 malliin...voiko joku viisaampi ottaa siitä selvää, kiitos.
          Viisaista en tiedä, mutta samaa "KURAA" nuo kaikki vanhan malliset Dampperit ovat.
          Kait se tuo GATES Mätänetin Dampperi aikansa kestää JOS uuden päivitys osan hinta hirvittää.
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #6
            Hae vaan se dampperi Motonetista. Case closed!
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1228
              • LAHTI

              #7
              Ehkä Gates?

              Ehkä kallistun tuohon Motonet GATES versioon, eli nyt hinta on suurin syy ellei joku tuo huomattavaa juttua muuttaa suunnitelmaani...oliko kiristys Dampperin pulteille...4Nm ja 60-astetta ja sitten vielä 60-astetta..onko oikein kiristys tieto? Eikö silti tuo Gates ole laatu-Dampperi vaikka vanhanmallinen ja ei vahvistettu....niin tulee mieleen onko tuo paremmuus vaan vanhaan verrattuna, että 5-apulaiteuran tilalle tulee 6-urainen versio ja jos vain tämä on ero ei se kai sitä vahvemmaksi tee. Kumminkin autossani on kaikki lisälaitteet vaan 5-uraisia ja tuleeko uudemmassa esim. F10:ssä lisälaitteet 6-uraisellla hihnalla..tälläistä vaan mietiskelin..onko kellään tuohon kommentoitavaa, kiitokset hyvistä vastauksista ja toki nyt on vielä aikaa ottaa hyviä neuvoja vastaan ennen maanantaita...

              Originally posted by e46touring View Post
              Viisaista en tiedä, mutta samaa "KURAA" nuo kaikki vanhan malliset Dampperit ovat.
              Kait se tuo GATES Mätänetin Dampperi aikansa kestää JOS uuden päivitys osan hinta hirvittää.

              Comment

              • Mikiis
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 906
                • Oulu

                #8
                Originally posted by 325E View Post
                Ehkä kallistun tuohon Motonet GATES versioon, eli nyt hinta on suurin syy ellei joku tuo huomattavaa juttua muuttaa suunnitelmaani...oliko kiristys Dampperin pulteille...4Nm ja 60-astetta ja sitten vielä 60-astetta..onko oikein kiristys tieto? Eikö silti tuo Gates ole laatu-Dampperi vaikka vanhanmallinen ja ei vahvistettu....niin tulee mieleen onko tuo paremmuus vaan vanhaan verrattuna, että 5-apulaiteuran tilalle tulee 6-urainen versio ja jos vain tämä on ero ei se kai sitä vahvemmaksi tee. Kumminkin autossani on kaikki lisälaitteet vaan 5-uraisia ja tuleeko uudemmassa esim. F10:ssä lisälaitteet 6-uraisellla hihnalla..tälläistä vaan mietiskelin..onko kellään tuohon kommentoitavaa, kiitokset hyvistä vastauksista ja toki nyt on vielä aikaa ottaa hyviä neuvoja vastaan ennen maanantaita...
                e46touring on kyllä hyvin kirjoittanu, tuosta päivitetystä osasta. Varmaan vois linkittää tänne sen, minä en muista nyt sitä mistä löytyy. Eli laitat nyt sen halvemman dampperin, jos ei raski parempaa laittaa. Jos Clavurion sanoo jotain, kannattee uskoa
                F11 530d -11
                E91 -06 320d
                x2 Tuikut
                Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1228
                  • LAHTI

                  #9
                  Johan tuli ajatuksia...Orginaali Dampperi?

                  Mihin hintaa tuota BMW Orginaalia Dampperia saisi?
                  Sen hintaa en ole edes kysynyt Lahdesta.

                  Voisko Clauriovon selventää Dampperien ero asiaa vielä, Kiitos.


                  Originally posted by Mikiis View Post
                  e46touring on kyllä hyvin kirjoittanu, tuosta päivitetystä osasta. Varmaan vois linkittää tänne sen, minä en muista nyt sitä mistä löytyy. Eli laitat nyt sen halvemman dampperin, jos ei raski parempaa laittaa. Jos Clavurion sanoo jotain, kannattee uskoa

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1329
                    • Tornio

                    #10
                    Originally posted by 325E View Post
                    Mihin hintaa tuota BMW Orginaalia Dampperia saisi?
                    Sen hintaa en ole edes kysynyt Lahdesta.

                    Voisko Clauriovon selventää Dampperien ero asiaa vielä, Kiitos.
                    Psta.
                    Siis mikä V...u tässä nyt se ongelma on ??

                    F10 ja N sarjan "paska" koneet ei liity tähän M57N koneen Damperiin mitenkään

                    Vahvistettu maksaa pultteineen n.400€
                    M57 eli E39, E38, E53 jne. jne. 185 hv. ja 193 hv. versiot = 5 urainen hihna
                    M57N ja M57N2 eli E53, E60, E61 E90 jne. jne. 218 hv. alkaen = 6 urainen hihna.

                    katso tuo linkkaamani kuvat kyllä luulisi silmällä vahvistetun hihnapyörän eron huomaavan.
                    MIKSI tehdas on VANHAAN markkinoilta poistuneeseen koneeseen teettänyt vahvistetun Damperin ?!?!

                    Mikiis tuossa aiemmin lienee se linkki (post. #2 )jota tarkoitit?
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1228
                      • LAHTI

                      #11
                      Tosiaan, puhut asiaa

                      Tosiaan nukuttuani yön yli, ja totuushan näyttäs vihdoin valkenevan, siis miksi laittaisin jo tiedettävän huonon vanhan mallisen Dampperin joka varmasti menee rikki, eli rahat menee hukkaan eli ns. oppirahoiksi. Taitaapi mieleni ja päätökseni muuttua...BMW Orginaalin Dampperin puoleen...ja käsitinkö myös oikein senkin , että tuohon autooni E60 530D LCI vm-2008 ns. N koneeseen ei voi laittaa nyt muuta kuin tuon orginaalin vahvistetun.


                      Originally posted by e46touring View Post
                      Psta.
                      Siis mikä V...u tässä nyt se ongelma on ??

                      F10 ja N sarjan "paska" koneet ei liity tähän M57N koneen Damperiin mitenkään

                      Vahvistettu maksaa pultteineen n.400€
                      M57 eli E39, E38, E53 jne. jne. 185 hv. ja 193 hv. versiot = 5 urainen hihna
                      M57N ja M57N2 eli E53, E60, E61 E90 jne. jne. 218 hv. alkaen = 6 urainen hihna.

                      katso tuo linkkaamani kuvat kyllä luulisi silmällä vahvistetun hihnapyörän eron huomaavan.
                      MIKSI tehdas on VANHAAN markkinoilta poistuneeseen koneeseen teettänyt vahvistetun Damperin ?!?!

                      Mikiis tuossa aiemmin lienee se linkki (post. #2 )jota tarkoitit?

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1329
                        • Tornio

                        #12
                        Originally posted by 325E View Post
                        Tosiaan nukuttuani yön yli, ja totuushan näyttäs vihdoin valkenevan, siis miksi laittaisin jo tiedettävän huonon vanhan mallisen Dampperin joka varmasti menee rikki, eli rahat menee hukkaan eli ns. oppirahoiksi. Taitaapi mieleni ja päätökseni muuttua...BMW Orginaalin Dampperin puoleen...ja käsitinkö myös oikein senkin , että tuohon autooni E60 530D LCI vm-2008 ns. N koneeseen ei voi laittaa nyt muuta kuin tuon orginaalin vahvistetun.
                        Et käsittänyt OIKEIN vieläkään noita koneiden tyyppi merkintöjä
                        Ole tyytyväinen ETTEI sinulla OLE N sarjan moottoria vaan M57N2 eli tuo
                        Damper 11 23 8 511 371 KÄY AINOASTAAN M57N ja M57N2 koneisiin.

                        lisää rautalankaa ??
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • 325E
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1228
                          • LAHTI

                          #13
                          Yritään vielä Kiitos

                          Kun olet asioista hyvin selvillä sano Suomeksi mitä teen sen Damperin suhteen ja poistetaan rajoite "raha"...eli onko paras vaihtoehto se BMW Orginaali päivitetty Dampperi?



                          Originally posted by e46touring View Post
                          Et käsittänyt OIKEIN vieläkään noita koneiden tyyppi merkintöjä
                          Ole tyytyväinen ETTEI sinulla OLE N sarjan moottoria vaan M57N2 eli tuo
                          Damper 11 23 8 511 371 KÄY AINOASTAAN M57N ja M57N2 koneisiin.

                          lisää rautalankaa ??

                          Comment

                          • 325E
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1228
                            • LAHTI

                            #14
                            Löysin tälläisen postauksen aiheesta..

                            bmw 11 23 8 511 371 vs. Febi
                            Quote:
                            Originally Posted by MNi View Post
                            M57N-koneen dampperi (samannäköinen kuin omaan E46:een vaihdettu eli 11238511371) tuossa: KLIK. Pöljältä tuntuu että olisi oma versionsa mutta olisiko kehämitassa eroa tjsp.

                            Pultit on ainakin samat RealOEM:stä katsoen eli 4 x 11232247932.

                            Pitäisi päästä mittailemaan vierekkäin jotta osaisi sanoa varmaksi.

                            Gates TVD1050 eli 11238511371 löytyy mitat: KLIK. Tosin vain ulkomitat, halkaisija 193 mm ja syvyys 73 mm.

                            E38-versiolle todetaan findpartissa lakonisesti: Damper of shifting jerks. KLIK.

                            M57-koulutusdokusta löytyy kuva E38 M57-moniurahihnakäytöstä: KLIK.
                            hämmennetään soppaa vielä lisää. M57 ja M57N koneissa värinän vaimentimissa HIHNOJEN osalta ero koska M57 5 urainen hihna apulaitteille ja M57N koneissa 6 urainen hihna.
                            Lisäksi tuossa M57N värinän vaimentimessa tullut päivitys BMW orggis osaan. Huomaatteko kuvasta erot. Vasen tarvike FEBI ja Oikea original BMW.
                            Nyt luulisi kestävän tuon päivitys osan.
                            Attached Thumbnails
                            Click image for larger version Name: M57N värinän vaimennin.jpg Views: 114 Size: 62.3 KB ID: 118016 Click image for larger version Name: M57N värinän vaimennin päivitys.
                            Last edited by 325E; 01-03-2014, 11:05.

                            Comment

                            • Mikiis
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2013
                              • 906
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by 325E View Post
                              bmw 11 23 8 511 371 vs. Febi
                              Quote:
                              Originally Posted by MNi View Post
                              M57N-koneen dampperi (samannäköinen kuin omaan E46:een vaihdettu eli 11238511371) tuossa: KLIK. Pöljältä tuntuu että olisi oma versionsa mutta olisiko kehämitassa eroa tjsp.

                              Pultit on ainakin samat RealOEM:stä katsoen eli 4 x 11232247932.

                              Pitäisi päästä mittailemaan vierekkäin jotta osaisi sanoa varmaksi.

                              Gates TVD1050 eli 11238511371 löytyy mitat: KLIK. Tosin vain ulkomitat, halkaisija 193 mm ja syvyys 73 mm.

                              E38-versiolle todetaan findpartissa lakonisesti: Damper of shifting jerks. KLIK.

                              M57-koulutusdokusta löytyy kuva E38 M57-moniurahihnakäytöstä: KLIK.
                              hämmennetään soppaa vielä lisää. M57 ja M57N koneissa värinän vaimentimissa HIHNOJEN osalta ero koska M57 5 urainen hihna apulaitteille ja M57N koneissa 6 urainen hihna.
                              Lisäksi tuossa M57N värinän vaimentimessa tullut päivitys BMW orggis osaan. Huomaatteko kuvasta erot. Vasen tarvike FEBI ja Oikea original BMW.
                              Nyt luulisi kestävän tuon päivitys osan.
                              Attached Thumbnails
                              Click image for larger version Name: M57N värinän vaimennin.jpg Views: 114 Size: 62.3 KB ID: 118016 Click image for larger version Name: M57N värinän vaimennin päivitys.
                              Siis tämähän on nyt tuosta postauksesta, mistä minä puhuin, ja jonka e46touring oli jo linkittänyt(mitä en huomannut) tähän threadiin.

                              Mulle ei mee jakeluun mitä sinä nyt haet

                              ELI joko ostat halvemman, joka ei ole yhtä vahva kuin, orggis päivitetty osa. Mutta varmaan tuolla halvemmallakin pärjää, josta sulle on jo aika monesti täällä sanottu:think
                              F11 530d -11
                              E91 -06 320d
                              x2 Tuikut
                              Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎