Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D LCI Moottorin Dampperin vaihto/Laatu, Dampperin kiinnipito työkalu, Kuva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • edva
    replied
    Täytyy soittaa tuonne bemariosiin ja kysyä miks myyvät vanhaa mallia ainakin kuvan perusteella. Tuo koneessa oleva febin vaimennin on uutta vahvistettua mallia, mutta mikä perkele siinä on kun ei osata tehdä tuotakaan kunnolla? Ihan sekundaa tulee sieltä täältä kun autoonsa koittaa ettiä osia esim. termarit.

    Jos joku liike olis lyöny tän dampperin asiakkaan autoon, josta se sit hajottaa kampiakselin tiivisteen niin kuka laittaa käden taskuun?

    Edit: Kävin hakemassa Motonetistä uuden Febin dampperin takuuseen ja se näyttäis pyörivän ihan hyvin. Ei maksanu kun 45min vaivaa ja vitutusta, mut tuli kuntoon.
    Last edited by edva; 07-02-2021, 19:02.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    vahvistettu värinänvaimennin

    Originally posted by edva View Post
    Uskaltaako tuolla Febin rullalla ajella ollenkaan?

    Onko Corteco sama osa kuin Continental? bemariosat.fi myy ainakin OE-laatusena Corteco/Continental.

    https://bemariosat.fi/fi/moottorin-o...-m57s2-oe.html
    No enpä ajelisi tuommoisella vispilä vaimentimella.
    Ei ainakan KUVA ole vahvistetusta mallista.
    ks liite kuvaa.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • edva
    replied
    Uskaltaako tuolla Febin rullalla ajella ollenkaan?

    Onko Corteco sama osa kuin Continental? bemariosat.fi myy ainakin OE-laatusena Corteco/Continental.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by edva View Post
    Kiristelin Febin dampperin koneeseen ja näyttäis et se ois vähän epäkesko. Ihan keskimmäinen osa pöyrii tasaseen ja hihnakin ainakin melkein, mut keskeltä heittää aika huolella. Vienkö takasin Motonettiin ja hommaan Gatesin tai orkkiksen tilalle?
    Hommaa Corteco.

    Leave a comment:


  • edva
    replied
    Kiristelin Febin dampperin koneeseen ja näyttäis et se ois vähän epäkesko. Ihan keskimmäinen osa pöyrii tasaseen ja hihnakin ainakin melkein, mut keskeltä heittää aika huolella. Vienkö takasin Motonettiin ja hommaan Gatesin tai orkkiksen tilalle?

    Hidastettu video keissistä:

    Leave a comment:


  • edva
    replied
    Tuossa selkeet ohjeet remppaan mm. koneen lukitus 6mm kuusiokoloavaimella:

    Leave a comment:


  • permanent
    replied
    Originally posted by pertsa View Post
    Dampperin vaihdon jälkeen alkoi tuntua pientä värinää ohjaamoontyhjäkäynnillä. Voiko tuossa hommassa mennä joku pieleen, että tälläistä aiheuttaisi?
    Onko värinä jatkunut tai vaimentunut, kone pysyny kunnossa?

    Leave a comment:


  • Juhnukka
    replied
    Juu

    Näin ajattelinkin 4 pulttisella kiinnityksellä tuo on

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Juhnukka View Post
    Mites tuossa uuden dampperin kiristyksessä olette tulkinneet tuon tis ohjeen? 40 newtonia 60 ja 60 astetta eli käännetäänkö suoraan 40 nm ja 120 astetta vai venytetäänkö tuossa pultit ja menisi näin: kiristys 40 nm kiristys 60 astetta löysäys ja 60 astetta?

    Mites tuosta saisi parhaiten pidettyä kiinni kun kiristää? Saako laatikon tarkastusaukosta pidettyä hammaskehää vastaan, se varmaan kestäisi?
    Ilmeisesti siinä on useampi pultti ja siksi ne kiristetään kolmessa vaiheessa, ensin kaikki 40 nm, sitten kaikki 60 astetta ja vielä lopuksi kaikki 60 astetta.

    Sieltä startin kehältä noita on pidelty.
    Last edited by alpine3; 07-07-2020, 23:07.

    Leave a comment:


  • Juhnukka
    replied
    Mites tuossa uuden dampperin kiristyksessä olette tulkinneet tuon tis ohjeen? 40 newtonia 60 ja 60 astetta eli käännetäänkö suoraan 40 nm ja 120 astetta vai venytetäänkö tuossa pultit ja menisi näin: kiristys 40 nm kiristys 60 astetta löysäys ja 60 astetta?

    Mites tuosta saisi parhaiten pidettyä kiinni kun kiristää? Saako laatikon tarkastusaukosta pidettyä hammaskehää vastaan, se varmaan kestäisi?

    Leave a comment:


  • Miroshima
    replied
    Originally posted by levis69 View Post
    Minä pyöräytin konetta puristustahtia vasten ja rivakalla nykäisyllä lähti kaikki pultit aika helposti auki... Jos ei lähde niin varmaan laitettava se lukitus tappi lohkoon joka lukitsee vetolevyn?
    Ite en vääntäisi tuota vasten kovassa olevia ruuveja auki. Voi saada vahinkoa aikaan lohkossa tai kampurassa. Tarkotettu vain jakopään kohdistamista varten

    Kampuran lukitsemiseen on ihan oma työkalunsa, jonka varmasti pystyy soveltaan itekin.

    Leave a comment:


  • teemu.k
    replied
    Originally posted by permanent View Post
    Ok kiitos tiedosta, kumpaa mallia, pulteilla vai ilman?
    Pulttimallinen.

    Leave a comment:


  • permanent
    replied
    Originally posted by teemu.k View Post
    Tuo autonvaraosat24 febi on vahvistettua mallia. Eilen tuli dampperi postiin
    Ok kiitos tiedosta, kumpaa mallia, pulteilla vai ilman?

    Leave a comment:


  • teemu.k
    replied
    Tuo autonvaraosat24 febi on vahvistettua mallia. Eilen tuli dampperi postiin

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by permanent View Post
    Onko tämä vahvistettu malli vai vahvistamaton? Viittaa numeroon 33602 joka edellisen postauksen perusteella vahvistettu, mutta kuva näyttää vahvistamattomalta.




    Edit samantien:

    Näitä Febin malleja näyttää olevan kahdella numerolla, kumpikohan on vahvistettu?

    33602:


    27340:
    https://www.autonvaraosat24.fi/febi-bilstein/1883846
    Kuvien perusteella ovat vanhoja. Mahtavatko kuvat kuitenkaan olla ajan tasalla? Toisessa satsissa tulee myös pultit samassa.

    Esim tässä yhdet kuvat febin pyörästä jonka perusteella se on uutta mallia. Aiemmin ketjussa joku taisi olla myös todennut että myös tarvikepyörät ovat uudempaa mallia.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎