Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 LCI lukuisat viat - syy selvillä -dtc fail, tire pressure loss, fog light failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mordai
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 85
    • Hki

    e60 LCI lukuisat viat - syy selvillä -dtc fail, tire pressure loss, fog light failure

    Tässäpä tarinaa pienestä ongelmasta joka aiheuttaa melkoisesti erilaisia vikailmoituksia ja herjoja. Syy löytyi ja tämä teille tiedoksi, joilla saman tyyppisiä ongelmia. Auto suomi e60 LCI 2010 jossa 80tkm.

    Sain muutamaan kertaan herjan iDriven kautta "left tai right rear fog light failure". Rupesin tutkimaan asiaa ja huomasin seuraavaa. Sumuvalojen ollessa pois, palaa niissä normaalisti kuitenkin kevyt valo, eli tuo silmä nk. eagle eyessä. Auton ollessa käynnissä ja sumuvalojen ollessa poissa, tuo valon keskiosa eli omaa elämäänsä ja vilkkui kevyesti. Aluksi tätä tapahtui ainoastaan vasemmalla ja epäilin että tuo poltin alkaa olemaan finaalissa.

    Viat alkoivat kasaantua kun lähdin pidemmälle reissulle. Rear fog light herjoja alkoi tulemaan molemmilta puolilta n. 10-30 min välein. Lisäksi jossain vaiheeessa vilkku antoi vikailmoituksen ja käyttäessä vilkutti nopeasti. Seuraavaksi tuli tire pressure loss ilmoitus alhaisesta rengaspaineesta. Ei muuta kuin huoltamolle ja painettahan oli renkaissa juuri niin paljon kuin sinne olin laittanut (kyllä, olin nollannut anturin täyttäessäni paineita). Herja ei poistunut vaikka yritin nollata paineet (confirm tire pressure). Olisikohan samalla reissulla tullut lisäksi DTC -vikailmoitus.

    Pienen etsimisen ja foorumeilla kahlailun jälkeen löysin jotain takavalojen liittimen sulamiseen liittyvää. Tänään kun tarkistin liittimet, oli molemmilta puolilta ruskean johdon kohdalta liittimet sulaneet.

    Tässä muutama kuva, mikäli linkit toimii:



    Tulen vaatimaan korjausta takuuseen. Ilmoittelen miten tässä käy.

    ///P
    Last edited by mordai; 02-03-2014, 12:55. Reason: Linkit...
    -Petsku-
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2318
    • Uusimaa

    #2
    Pisteet ja respektit sinulle kun jaksoit laittaa tämän vikakuvauksen ja ratkaisun tänne muiden ihmeteltäväksi. Tästäkin jutusta moni vielä hyötyy ja ilahtuu joskus Tällaista se olla pitää!

    Monet täällä kyllä kovasti kyselee apua, mutta ongelmien ratkettua innostus kirjoitteluun lopahtaakin nopeasti.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • mordai
      Bimmer Rookie
      • Dec 2008
      • 85
      • Hki

      #3
      Kiitokset! Ajattelin että kun ko. vika aiheuttaa niin lukuisia valoihin liittymättömiä vikailmoituksia, kannattaa tuo ainakin tarkistaa. Löysin itsekin vaivoin bmwforumilta tästä kirjoituksen.

      Originally posted by JKK View Post
      Pisteet ja respektit sinulle kun jaksoit laittaa tämän vikakuvauksen ja ratkaisun tänne muiden ihmeteltäväksi. Tästäkin jutusta moni vielä hyötyy ja ilahtuu joskus Tällaista se olla pitää!

      Monet täällä kyllä kovasti kyselee apua, mutta ongelmien ratkettua innostus kirjoitteluun lopahtaakin nopeasti.
      -Petsku-

      Comment

      • GuGi_
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 700
        • Vantaa city

        #4
        Jep, tuo takavalojen liittimien sulaminen ei oo mikään yksittäistapaus. Nim. yhden E60 ja yhden E46 liittimet korjannut sulamisen takia. Runsas takasumarin käyttö kasvatta vielä tätä riskiä. Niille kaikille umpion lamuille on yksi yhteinen todella onneton maadotus piste aivan hiuksen hienolla piuhalla. Kaikki lamput samaan aikaan käytössä meinaa ottaa vähän lämpöä. Ulkomaanfoorumilta kattelin joskus kun olivat 46:seen tehneet sinne umpion sisällä olevaan levyyn lisämaadotuksen vähän lieventämään kuormaa.
        "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

        F11 525d -11
        E60 M5 -05
        E12 530i -75
        E32 730i - 91
        Chevy Silverado 3500 -93
        R33 Skyline GTS-T -93

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #5
          Toi ongelmahan on ollut tiedossa jo pitkään ja siihen on BMW:ltäkin tullut jo kauan sitten korjattu versio takavalosta. Tässä korjatussa versiossa on lisämaadoituspiste jolloin toi liitin ei enää pääse sulamaan.

          Silloin kun liitin on sulanut on itse takavalo, liitin sekä pätkä johtoa uusittava.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • GuGi_
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 700
            • Vantaa city

            #6
            Originally posted by Robi View Post
            Toi ongelmahan on ollut tiedossa jo pitkään ja siihen on BMW:ltäkin tullut jo kauan sitten korjattu versio takavalosta. Tässä korjatussa versiossa on lisämaadoituspiste jolloin toi liitin ei enää pääse sulamaan.

            Silloin kun liitin on sulanut on itse takavalo, liitin sekä pätkä johtoa uusittava.
            Ei tarvii koko umpiota vaihtaa. Riittää kun vaihtaa sen "pohjan" johon liitin tulee kiinni.

            Tuolla osa nro.2


            Sitten vaan piuhat poikki ja uus liitinkuori ja pinnit ja paikalleen ni taas mennään. Onko E60:iin tullu jotain päivitettyä osaa tähän ongelmaan?
            "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

            F11 525d -11
            E60 M5 -05
            E12 530i -75
            E32 730i - 91
            Chevy Silverado 3500 -93
            R33 Skyline GTS-T -93

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17515
              • Turku

              #7
              Koskeeko tämä ongelma myös E61 korimallia?
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • GuGi_
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 700
                • Vantaa city

                #8
                Originally posted by Laku View Post
                Koskeeko tämä ongelma myös E61 korimallia?
                Ei mun tietääkseni. Sedanissa kun kaikki valot on samassa pakassa. Farkussa sumari ja pakki on kontissa = ei kuormita maadotusta niin kovasti. Farkkuun on saatu kyllä keksittyä omat murheet peräpään sähköjen kanssa
                "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                F11 525d -11
                E60 M5 -05
                E12 530i -75
                E32 730i - 91
                Chevy Silverado 3500 -93
                R33 Skyline GTS-T -93

                Comment

                • Mikiis
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2013
                  • 906
                  • Oulu

                  #9
                  Taitaa vaivata myös E91:ssä. Kaverille vaihdettiin takaluukkuun parkkia, niin oli tuo pohja jo vähän kärähtänyt. BMWhatilla kuittailtiin vikakoodit, niin silti kojetaulussa lampusta herja, vaikka kaikki lamput toimi:think myös tuo kärähtänyt lamppu.

                  Edit: En kyllä ole perehtynyt tuohon korimalliin mitenkään, mutta nämä kuvaukset passas vaan niin hyvin tuohon.
                  Last edited by Mikiis; 02-03-2014, 21:29.
                  F11 530d -11
                  E91 -06 320d
                  x2 Tuikut
                  Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #10
                    Ainakin E46 ja E39 sedan-mallien tyyppivika. Näissä voi tehdä ohituksen maakarvalle lisäämällä maapiuhaan hiukan pituutta ja laittamalla abikolla polttimolevyn maapeltiin, siinä on juuri abikolle sopiva nysä.

                    Esimerkki täällä: KLIK (paitsi tuo sähköteippi-pi**unkarvaviritys).

                    On kyllä erikoista ettei osata ottaa opiksi, vai onko se Saksassa niin että 5v/200tkm on absoluuttinen yläraja auton suunnitellulle kestolle...

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      #11
                      Ei oo yksin BMW:n ongelma. W204 mersuun vaihtelin sulaneet liittimet uusiin ja samalla noi polttimoiden pohjat. Aika paljon ollut mesessäkin tuota vaivaa.

                      Comment

                      • mordai
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2008
                        • 85
                        • Hki

                        #12
                        Päivitystä

                        Pieni statuspäivitys: Olin merkkiliikkeeseen yhteydessä tämän tiimoilta ja koska olen auton "toinen omistaja" ei minulla ole oikeutta vaatia korjausta takuuseen?!? Myös "autokaupan virhevastuu piilevistä vioista" on mennyt umpeen. Autostahan on takuu kyllä mennyt umpeen, mutta en ihan allekirjoita että neljä vuotta vanhasta autosta alkaa liittimet sulamaan. Haluan myös vähän perusteluja tuolle "toinen omistaja" -kommentille.
                        -Petsku-

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎