Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 pre lci sport ratti + vaihdeläpyskät jälkiasennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PetriPT
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 290
    • Ylöjärvi

    #16
    Tämä projekti on jäissä toistaiseksi. Tilasin ulkomailta juuri tuollaisen M5 LCI ratin mutta postilaitos kämmäsi ja toimittivat paketin Englantiin... Kuukauden verran odotellut nyt selvyyttä siitä missä rattini mahtaa olla. Saa nähdä tuleeko koskaan perille.. :think
    now. 530D E61 2005
    ex. 325i A Touring 2004

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by PetriPT View Post
      Tilasin ulkomailta juuri tuollaisen M5 LCI ratin mutta postilaitos kämmäsi ja toimittivat paketin Englantiin...
      Off topic: Oletko varma, että posti kämmäsi? Tilasitko eBaysta?

      Olen vaan muutaman kerran (onneksi) huomannut, että toimitusosoitteessa maaksi onkin tullut UK ja se on pitänyt itse muuttaa. Ilmeisesti joku bugi jossain eBayn systeemissä ja se joskus ottaa tuon maan siitä eBaysta minne alunperin rekisteröityi.
      E39 528iA

      Comment

      • PetriPT
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 290
        • Ylöjärvi

        #18
        Vara/purkuosaliikkeestä Euroopasta. Kyllä tuon kuljettanut postilaitos on syyllinen, ovat sen tunnustaneetkin mutta eivät nyt tiedä missä paketti menee...
        now. 530D E61 2005
        ex. 325i A Touring 2004

        Comment

        • T_He
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 97
          • Nurmijärvi

          #19
          Originally posted by PetriPT View Post
          Nostellaanpas tätä ylös.
          Painiskelen auton osalta vähän eri probleemien kanssa tällä hetkellä, mutta väliajalla kyselisin miten Pre-LCI ja LCI sportratit eroavat fyysisesti toisistaan?

          Paljon puhutaan että LCI ratti pitää modata jotta sopii Pre-LCI ratin tilalle, mutta mitä tuo modaus tarkoittaa käytännössä?
          Joskus aikoinaan tein tällaiset step-by-step ohjeet tuon ratin modaamisesta:


          Hommasin tuolta samaiselta foorumilta Bruce nimiseltä hepulta johtosarjan ja uuden slipringin, jolla sai ratin vaihdevalitsimet toimimaan. Asennus oli nopea ja helppo plug-and-play -tyyppinen. Ei tarvittu koodailuja ja aikaa siihen meni muistaakseni vartista puoleen tuntiin. Ainakin tuolloin kaveri oli kuvannut koko homman videolle ja paketin mukana tuli DVD, jossa tuo ohjevideo oli.
          Nykyiset: BMW X5 E70 LCI ///M-sport | BMW 525dA xDrive F10 ///M sport

          Ex:
          BMW ///M6 "carbon edition" | BMW M5 E39
          BMW 535dA E61 M-sport "VOLL" | BMW 530iA E60 M5 look | BMW 530i E39 M-sport | BMW 520iA Touring E39 | BMW 528i E39 M-sport | BMW 750iA E38
          BMW 320iAx F30 ///M performance | BMW 320d E91 ///M-sport | BMW 330ciA E46 M-sport | BMW 330cdA E46 M-sport | BMW 316i E36 | BMW 316i E30 M3 look

          Comment

          • Kinner
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 99
            • jyväskylä

            #20
            saako 2005/11 sport rattia käymään 2008 lci:hin ja jos saatuisin löytämään lämmityksellisen ratin niin olisiko kova homma saada toimimaan?
            Last edited by Kinner; 03-09-2014, 11:16.
            käyttis e61 530Da Touring Lci -08
            ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
            PärräSuzuki gsx-r 750-00
            ex e39 523i sedan-97
            ex Kawasaki zzr600-93
            ex e34 525tdsa Touring-92
            ex e34 524td sedan-90
            ex e30 324tdic sedan-88

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #21
              Tuli itsekin modattua uudempi sport ratti käymään vanhempaan malliin. Muuten kohtuu helppo homma, mutta ohjainboksille tilan kaivertaminen puolan sisään oli aika työläs homma.

              Mietin rattia modatessa, että mikä tarkoitus on tapilla mikä uudempaan rattiin pitää tehdä? Slipringissä on itsessään tappi, mikä menee muovihahloon joka uuteen rattiin asennetaan. Mihin tätä ratissa olevaa tappia tarvitaan? Varovasti slipringiä heiluttelin enkä keksinyt tälle syytä.

              Tuossa vielä toimiva linkki ohjeisiin jos joku muu näitä askartelee https://5series.net/forums/diy-do-yo...t-27195/page2/
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎