Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-sportti ratin purku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony0
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 172
    • Parkano

    M-sportti ratin purku

    Tarttis nuo kumitetut muoviosat maalata tuosta m-sportti ratista, niin miten tuon airbagin saa irti? Sen alla on varmaankin jotain ruuveja millä nuo muovit on kiinni?
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Juosi työnnetään ratin takaa klo 18 ylöspäin ja airbag lähtee. Loput kuudella torx20:llä.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Zamppa
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 291
      • Jyväskylä

      #3
      Riittää, kun tosiaan työntää tuon bagin irti johtojen varaan ja avaa kaksi alla näkyvää torxia sekä irrottaa nappien piuhat.

      Last edited by Zamppa; 22-03-2014, 15:33.

      Comment

      • Tony0
        Bimmer Rookie
        • Oct 2013
        • 172
        • Parkano

        #4
        Kiitoksia vinkeistä ja nyt on maalattu uusiksi kumimaalilla

        Comment

        • revote
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2013
          • 1886
          • Hollola

          #5
          Pitääkö akku olla irroitettuna vai uskaltaako mennä irroittamaan bagia ihan noin vain?
          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by revote View Post
            Pitääkö akku olla irroitettuna vai uskaltaako mennä irroittamaan bagia ihan noin vain?
            Ota vain avaimet pois ja odota, että auto nukahtaa, niin nopea ratin vaihto ei ehdi aiheuttaa vian toteamista.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • revote
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1886
              • Hollola

              #7
              Originally posted by buksin-1 View Post
              Ota vain avaimet pois ja odota, että auto nukahtaa, niin nopea ratin vaihto ei ehdi aiheuttaa vian toteamista.
              Ok eli pitää irroittaa kun aion maalata ratin
              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

              Comment

              • nappe74
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 2846
                • South Carelia

                #8
                Originally posted by buksin-1 View Post
                Juosi työnnetään ratin takaa klo 18 ylöspäin ja airbag lähtee. Loput kuudella torx20:llä.
                Itsellä muovikäikäleen vaihto esissä jossain vaiheessa koska kumipinta rikkoutunut...

                Mutta mikä/mistä pitää siis työntää...?? :think

                Pitääkö ratin keskiötä työntää alhaalta ns. omaan naamaan päin vai tuulilasia päin??
                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                ex-Bimmerit:
                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                E21 316 -80
                E91 330xdA M-Sport -06
                E53 X5 3.0iA Sport -04
                E91 335xiA M-Sport -08
                E60 530iA M-Sport -06
                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                E91 320d -06
                E39 530iAT M-Sport -01
                E36 328iA -96
                E39 528iA -96
                E36 325i -92

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by nappe74 View Post
                  Itsellä muovikäikäleen vaihto esissä jossain vaiheessa koska kumipinta rikkoutunut...

                  Mutta mikä/mistä pitää siis työntää...?? :think

                  Pitääkö ratin keskiötä työntää alhaalta ns. omaan naamaan päin vai tuulilasia päin??
                  Ratin takana klo 6.00 on reikä, josta alhaalta ylöspäin pystysuoraan hieman itseesipäin kallistat meiselillä työnnä jousi kunnes bägi pulpahtaa ulos.
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by nappe74 View Post
                    Itsellä muovikäikäleen vaihto esissä jossain vaiheessa koska kumipinta rikkoutunut...

                    Mutta mikä/mistä pitää siis työntää...?? :think

                    Pitääkö ratin keskiötä työntää alhaalta ns. omaan naamaan päin vai tuulilasia päin??
                    Sinulla on e9X, siinä ei tarvitse bagia irrottaa jos kuoret käyttää irti.
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • nappe74
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 2846
                      • South Carelia

                      #11
                      Originally posted by Cunttory View Post
                      Sinulla on e9X, siinä ei tarvitse bagia irrottaa jos kuoret käyttää irti.
                      Ääh... vasta nyt tajusin että tämä olikin E6x - topic !!

                      No mut offtopicina... lähteekö ne kuoret minun autosta ihan nyppäsemällä??
                      G30 530e xDrive A M-Sport -20

                      ex-Bimmerit:
                      F10 525dA xDrive M-Sport -13
                      E21 316 -80
                      E91 330xdA M-Sport -06
                      E53 X5 3.0iA Sport -04
                      E91 335xiA M-Sport -08
                      E60 530iA M-Sport -06
                      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                      E91 320d -06
                      E39 530iAT M-Sport -01
                      E36 328iA -96
                      E39 528iA -96
                      E36 325i -92

                      Comment

                      • Cunttory
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1772
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by nappe74 View Post
                        Ääh... vasta nyt tajusin että tämä olikin E6x - topic !!

                        No mut offtopicina... lähteekö ne kuoret minun autosta ihan nyppäsemällä??
                        Takana on torx ruuvit nappien kohdalla. Varovasti longistelemalla esim. verhousten irrotutyökalulla saa irrotettua kuoret.

                        Hilseileviä kuoria ei tarvitse uusia, hioo vaan ne kumit pois ja mattamustalla spraylla uusi pinta.
                        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                        Comment

                        • revote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2013
                          • 1886
                          • Hollola

                          #13
                          Purin ratin ja laitoin takaisin. Nyt airbag vähän liikkuu kun sitä painaa, kuuluuko sen liikkuakin kun en muista? Eli siis tyyliin kun painaa tööttia niin bagi liikkuu siinä mukana?
                          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎