aikaisemmin lähteny käyntii kyllä, mutta nyt yht äkkiä ku avainta kääntää niin ei tapahdu mitään prkl.. moottorin vikavalo on palanu mun aikana koko ajan .
530d ei lähe käyntii, nopeita ideoita vikaan ?
Collapse
X
-
-
Akkua lähtisin tutkimaan myös. Startti ei todennäköisesti saa virtaa tarpeeksi, joko akkujännite alhainen eikä jaksa pyörittää starttia. Voi olla että joku sähkölaite ei mene unitilaan --> tyhjentänyt akun. Salavalikosta voi vilkuilla mitä jännitettä sieltä näkyy. Täyteen ladattu akku pitäisi olla 12,65V tai yli, alle 12,00 volttia on tyhjä akku. 10,50V on yksi kenno paskana (jos on perinteinen). Tuolta voi katsoa lisää tietoa: KLIK.
Vaihtoehtoisesti pluskaapelin läpivienti takakontin pohjalla hapettunut --> laskee sopivasti jännitettä ettei startti jaksa pyöriä. Onko korjattu aktiolla?
Kannattaa myös tarkistaa että akun kaapelikengät on kunnolla kiinni, jos on käynyt esim. huollossa jossa on akku otettu irti eikä riittävästi kiristetty kiinnittäessä maanapaa.
Lisäksi startin päässä voi olla kaapeli löysällä, periaatteessa jokainen liitoskohta pitäisi avata.
Comment
-
Originally posted by MNi View PostAkkua lähtisin tutkimaan myös. Startti ei todennäköisesti saa virtaa tarpeeksi, joko akkujännite alhainen eikä jaksa pyörittää starttia. Voi olla että joku sähkölaite ei mene unitilaan --> tyhjentänyt akun. Salavalikosta voi vilkuilla mitä jännitettä sieltä näkyy. Täyteen ladattu akku pitäisi olla 12,65V tai yli, alle 12,00 volttiat on tyhjä akku. 10,50V on yksi kenno paskana (jos on perinteinen). Tuolta voi katsoa lisää tietoa: KLIK.
Vaihtoehtoisesti pluskaapelin läpivienti takakontin pohjalla hapettunut --> laskee sopivasti jännitettä ettei startti jaksa pyöriä. Onko korjattu aktiolla?
Kannattaa myös tarkistaa että akun kaapelikengät on kunnolla kiinni, jos on käynyt esim. huollossa jossa on akku otettu irti eikä riittävästi kiristetty kiinnittäessä maanapaa.
Lisäksi startin päässä voi olla kaapeli löysällä, periaatteessa jokainen liitoskohta pitäisi avata.
Akun navat katottii, laitettii toinen akku rinnalle, koitettiin antaa apuvirtaa- ei mitää tapahdu.. Virrat menee normaalisti ja sitä rataa mutta startti ei inahdakkaa. Aikasemmin eilen päivällä käynnisty ihan normaalisti mutta sitten kolmas käynnistys päivän aikana ni ei mitään tapahdu. Sen tajusin että hehkuvalo syttyy vain harvoin kun virrat kääntää onnille
Comment
-
Tyyppivika, startti rikkein!Originally posted by Savey View PostAkun navat katottii, laitettii toinen akku rinnalle, koitettiin antaa apuvirtaa- ei mitää tapahdu.. Virrat menee normaalisti ja sitä rataa mutta startti ei inahdakkaa. Aikasemmin eilen päivällä käynnisty ihan normaalisti mutta sitten kolmas käynnistys päivän aikana ni ei mitään tapahdu. Sen tajusin että hehkuvalo syttyy vain harvoin kun virrat kääntää onnille
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
Muista sitten koodata akku autoon jos tyyppi/koko vaihtuu. Tai kuitenkin vähintäänkin kertoa autolle, jotta uusi on asennettu.
JarppaBMW iX M60-23
exiä:
BMW i4M50 individual -23
BMW 545e -21
M550xd-12
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Comment
-
Akun vaihto "ilmoitetaan" autolle testerillä.Eli uusi akku ns. koodataan autoon.Onnistuu joissakin korjaamoissa,merkkarilla tai joltain foorumilaiseltakin helposti (ja vähän edullisemmin).Tarkennuksena vielä,että merkkiliike ei varsinaisesti koodaa sitä pelkkää akkua sinne autoon,vaan ajaa sinne uuden softan,jossa tuo akun tyyppi ja koko on ilmoitettu.Tätä ei suositella jos esim. moottorissa on ns. "virisofta".Silloin tulee ongelmia.Tälläisessä tapauksessa akku kannattaa koodauttaa jossain muualla ihan erikseen.Originally posted by Savey View PostEn edes tiedä mistä koneenlämmön näkee
Miten se akunvaihto ilmotetaa?
Tripin avulla pääsee "normaaliin" piilovalikkoon jotensakkin näin:
Laske summa valmistusnumeron 5 viimeisestä numerosta.
Pidä trippiä pohjassa niin kauan että tulee 01 -menu,
päästä irti ja painele samantien 19 menuun, jossa lukee lock on
odota hetki, tulee code siihen alapuolelle,
näpyttele tähän aiemmin laskemasi numero
sen jälkeen siirryt takaisin 01-menuun jos numero oli oikein.
Huom: 07-valikko josta näkee moottorin lämmöt
Menujen sisällä liikutaan trippiä lyhyesti painamalla.
Takaisin päämenuun pääsee pitämällä trippiä hetken pohjassa.Last edited by Heguli 31; 28-03-2014, 08:45.
Comment
-
kiitos tiedosta, pitää maanantaina vähän kysellä mitä ne tossa Korjaamolla teki akun vaihdon jälkeen, kun samalla yrittävät selvittää mitä moottorin vikaa herjaa.Originally posted by Heguli 31 View PostAkun vaihto "ilmoitetaan" autolle testerillä.Eli uusi akku ns. koodataan autoon.Onnistuu joissakin korjaamoissa,merkkarilla tai joltain foorumilaiseltakin helposti (ja vähän edullisemmin).Tarkennuksena vielä,että merkkiliike ei varsinaisesti koodaa sitä pelkkää akkua sinne autoon,vaan ajaa sinne uuden softan,jossa tuo akun tyyppi ja koko on ilmoitettu.Tätä ei suositella jos esim. moottorissa on ns. "virisofta".Silloin tulee ongelmia.Tälläisessä tapauksessa akku kannattaa koodauttaa jossain muualla ihan erikseen.
Tripin avulla pääsee "normaaliin" piilovalikkoon jotensakkin näin:
Laske summa valmistusnumeron 5 viimeisestä numerosta.
Pidä trippiä pohjassa niin kauan että tulee 01 -menu,
päästä irti ja painele samantien 19 menuun, jossa lukee lock on
odota hetki, tulee code siihen alapuolelle,
näpyttele tähän aiemmin laskemasi numero
sen jälkeen siirryt takaisin 01-menuun jos numero oli oikein.
Huom: 07-valikko josta näkee moottorin lämmöt
Menujen sisällä liikutaan trippiä lyhyesti painamalla.
Takaisin päämenuun pääsee pitämällä trippiä hetken pohjassa.
Comment
-
Ajat matka-ajoa vaikka motarilla, lämmöt laskee pikku hiljaa raja-arvon alle, DDE pistää sähköisen lisälämppärin päälle kunnes lämpö nousee, taas laskee lämmöt, lisälämppäri päälle, rinse & repeat.Originally posted by Heguli 31 View PostPerustuu mihin?
Periaatteessa laturin pitäisi tuottaa tarvittu energia mutta akkua siinäkin tarvitaan --> kuluttaa pikkuhiljaa akkua.
Comment
-
Sähköinen lisälämppäri on vain ilmapuolella, ei vedessä kuten vw:llä. Lisäksi se on PTC tyyppinen vastus, ei moottori niin pitkälle jäähdy että puhuttaisiin enää suurista ottotehoista tai että se yleensä laturin kyykyttäisi. Tuskin edes menee päälle.Originally posted by MNi View PostAjat matka-ajoa vaikka motarilla, lämmöt laskee pikku hiljaa raja-arvon alle, DDE pistää sähköisen lisälämppärin päälle kunnes lämpö nousee, taas laskee lämmöt, lisälämppäri päälle, rinse & repeat.
Periaatteessa laturin pitäisi tuottaa tarvittu energia mutta akkua siinäkin tarvitaan --> kuluttaa pikkuhiljaa akkua.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
Comment