Pakosarjan vaihdon jälkeen turbo alkoi temppuilemaan - vikakoodi tulee säätimeltä. Käytännössä turbo toimii normaalisti aina ajon aluksi ja hetken päästä väännöt häviää. Viheltelee myös aika voimakkaasti. Kannattaako metsästää säädintä vai laittaa koko kampe kiertoon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 525 da -04/-05 turbon säädin vai turbo rikki?
Collapse
X
-
Oliko tässä nyt säätö sähköllä vai alipaineella?-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Minähän se tuosta koodit luin alkuviikosta.
Turbon säätimeen se koodi viittasi,
eikä RG:n testi mennyt läpi.
<mutu alkaa>
Epäilen että kun pakosarja oli ollut halki ja se vaihdettiin,
ja pari päivän jälkeen kun otettiin oikein rivakka lähtö,
ahdot noisivat isommaksi kuin aiemmin olivat nousseet
vuotavalla pakosarjalla -> siivet menivät sellaiseen asentoon
missä ne ei aiemmin käyneet -> jumissa.
Ja kun ahdin jäähtyy, irtoaa siivet ja sen takia toimii kylmänä jonkin aikaa kunnes taas polkaisee...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Onhan näissä näemmä ollut hajonneita säätimiä - jonka voi vaihtaa: KLIK.
Onko ääni tämmöinen: KLIK?
Ohjaimen juotoksissa lämpöongelmaa: KLIK ja
"It is possible that the VNT motor/control unit is failing when it gets warm. This exact fault (warm only) happens quite a lot on Fords and four cylinder Jaguar diesels. Can't say I've have know it on BMW sixes but worth thinking about. The units are made by mostly by Hella and as an upgrade they changed the solder they use from 150 degrees centigrade solder to 300 degrees."
Hassu juttu että ~200€ pintaan löytyy ebay.de:stä "BMW 525d turbolader steuergerät reparatur" vaihto-ohjaimia... :think
Comment
-
-
Onko autoa lastutettu? Meinaan itse etsin ohjelmoidusta e60 530d:stä vikaa ihan vitutukseen asti kun voimaa oli varmaan 20 hevosvoimaa. Heitti vikakoodia pelkästään turbon sähköservosta mutta vika ei ollut siinä vaan pakoputken vastapainetta mittaavasta anturista mikä DPF:fää varten siellä on. Letku irtikin näyttin reilun baarin ylipaineita ja vikatilan raja on 0.85bar. Kulostaa kyl toki säätimeltä jos se jää napsumaan joksikin aikaa mutta kannattaa myös tutkailla millaisia vastapaineita se anturi näyttää kun näköjään lastutetussa se ei välttämättä vikakoodia jätä koko anturista vaan mittaa siltikin painetta tavallaan "piilossa"sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostOnhan näissä näemmä ollut hajonneita säätimiä - jonka voi vaihtaa: KLIK.
Onko ääni tämmöinen: KLIK?
Ohjaimen juotoksissa lämpöongelmaa: KLIK ja
"It is possible that the VNT motor/control unit is failing when it gets warm. This exact fault (warm only) happens quite a lot on Fords and four cylinder Jaguar diesels. Can't say I've have know it on BMW sixes but worth thinking about. The units are made by mostly by Hella and as an upgrade they changed the solder they use from 150 degrees centigrade solder to 300 degrees."
Hassu juttu että ~200€ pintaan löytyy ebay.de:stä "BMW 525d turbolader steuergerät reparatur" vaihto-ohjaimia... :think
Jotenkin tuntuu epätodennäköiseltä, että säädin olisi tullut tiensä päähän sattumalta pakosarjan vaihdon yhteydessä - toki mahdollista. Tietty turbon toiminta on muuttunut (juuttunut) uuden pakosarjan myötä. Haikeaksi vetää...E61 525da -05
Comment
-
-
Originally posted by bmwbmw View PostOnko autoa lastutettu? Meinaan itse etsin ohjelmoidusta e60 530d:stä vikaa ihan vitutukseen asti kun voimaa oli varmaan 20 hevosvoimaa. Heitti vikakoodia pelkästään turbon sähköservosta mutta vika ei ollut siinä vaan pakoputken vastapainetta mittaavasta anturista mikä DPF:fää varten siellä on. Letku irtikin näyttin reilun baarin ylipaineita ja vikatilan raja on 0.85bar. Kulostaa kyl toki säätimeltä jos se jää napsumaan joksikin aikaa mutta kannattaa myös tutkailla millaisia vastapaineita se anturi näyttää kun näköjään lastutetussa se ei välttämättä vikakoodia jätä koko anturista vaan mittaa siltikin painetta tavallaan "piilossa"E61 525da -05
Comment
-
-
.
Jos säädin naksuttaa, kun virrat pannaan päälle, ei ahtimen siivet pääse riittävästi auki.
Jos säädin naksuttaa kun virrat pannaan pois, niin siivet ei pääse riittävän kiinni.
Säädin rikki, vaihdettu, ahtimeen soveltumaton, väärässä asennossa, vivusto takertelee, siivikko rikki.
Säätimessä on "kytkin", joka päästää irti, jos vivusto ei pääse säätimen haluamaan asentoon, siitä se ääni kuuluu.
Kymmenkunta naksausta yrittää, sitten luovuttaa ja pitäisi antaa vikakoodin.
Säätimen toimintaa voi ohjelmasta rajoittaakkin, mutta oikean vian varmistaminen varmaan ahtimen irroituksen vaatii.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by Kahvinaamari View PostM550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Kannattee ennen uuden säätimen hankintaa varmistaa että siivet liikkuu kevyesti eikä vika ole ahtimen puolella.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
Comment