Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Etureaktiotangon hydraulipuslat ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tontze
    Bimmer Rookie
    • Mar 2014
    • 101
    • Tampere

    E60 Etureaktiotangon hydraulipuslat ?

    Moi !

    Sellainen simppeli kysymys, tuleeko uusien etureaktiotankojen mukana nuo otsikon mukaiset puslat ? E60 kyseessä.
    BMW E60 520ia 2009
    BMW R1200GS 2009
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10085
    • KVLA

    #2
    Noita on myynnissä sekä että.Eli jos meinaat ne jostain tilata,niin kannattaa asia varmistaa ennen tilausta.

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2328
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by tontze View Post
      Moi !

      Sellainen simppeli kysymys, tuleeko uusien etureaktiotankojen mukana nuo otsikon mukaiset puslat ? E60 kyseessä.
      Tilaa Autoteilemannilta tai ATP-autoteilelta originaalia vastaavat Febi-Bilsteinit. Tlee varmasti kunnon tavaraa oikeaan hintaan. Saat molemmille puolille tukivarret puslineen samalla hinnalla mitä yksi maksaa kotimaassa.

      Autoteilemann, 117, 67€/kpl

      ATP-Autoteile, 115,91€/kpl
      BMW G30 545e M-Sport

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • tontze
        Bimmer Rookie
        • Mar 2014
        • 101
        • Tampere

        #4
        Kiitokset vastauksista.

        Nuo hydraulipuslat siis oikeasti sijaitsee tuossa reaktiotangossa...

        Sain BMW huollosta vikadiagnoosin kolisevasta etupäästä että nuo puslat olisivat tyhjentyneet.

        Vein auton liikeeseen josta ostin sen hetki sitten ja vaihtoivat koko etureaktiotangot, hiljeni ehkä noin 20km ajaksi ja nyt kolisee taas entisen lailla ..

        Vikaa siis jossain muuallakin .. Mutta missä ?

        Vielä yksi tyhmä kysymys, korjaajaliikkeessä puhuivat jatkuvasti kallistuksenvakaajista, onko se sama kuin reaktiotanko ?

        -Tomi
        BMW E60 520ia 2009
        BMW R1200GS 2009

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2328
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by tontze View Post
          Vielä yksi tyhmä kysymys, korjaajaliikkeessä puhuivat jatkuvasti kallistuksenvakaajista, onko se sama kuin reaktiotanko ?
          -Tomi
          Kallistuksenvakaaja on aivan eri asia kuin reaktiotanko. Itseasiassa mulle tuli nyt täytenä yllätyksenä että reaktiotangon päässä oleva pusla on jonkinlainen hydrauliversio? Jokatapauksessa reaktiotanko on tässä kuvassa osa numero 11.

          Kallistuksenvakaaja on taas tässä kuvassa osa nro.1, jossa puslat (nro.3) saattaa joskus väljistyä ja alkaa pitämään ääntä. Todennäköisempi kolinan aiheuttaja on kuitenkin kallistuksenvakaajan yhdystangot (osa nro.8).

          Aika usein E60:ssä kolisee raidetangon ulommat nivelet, joita raskaskorinen auto tuppaa syömään nopeaan tahtiin. Parhaiten väljyyden toteat tarkistamalla nupit renkaat maassa. Tässä kuvassa osa numero 5.

          Veikkaan että se kolina tulee kallistuksenvakaajan yhdystangoista tai raidetangon nupeista.
          Last edited by JKK; 01-04-2014, 11:51.
          BMW G30 545e M-Sport

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • tontze
            Bimmer Rookie
            • Mar 2014
            • 101
            • Tampere

            #6
            Originally posted by JKK View Post
            Kallistuksenvakaaja on aivan eri asia kuin reaktiotanko. Itseasiassa mulle tuli nyt täytenä yllätyksenä että reaktiotangon päässä oleva pusla on jonkinlainen hydrauliversio? Jokatapauksessa reaktiotanko on tässä kuvassa osa numero 11.

            Kallistuksenvakaaja on taas tässä kuvassa osa nro.1, jossa puslat (nro.3) saattaa joskus väljistyä ja alkaa pitämään ääntä. Todennäköisempi kolinan aiheuttaja on kuitenkin kallistuksenvakaajan yhdystangot (osa nro.8).

            Aika usein E60:ssä kolisee raidetangon ulommat nivelet, joita raskaskorinen auto tuppaa syömään nopeaan tahtiin. Parhaiten väljyyden toteat tarkistamalla nupit renkaat maassa. Tässä kuvassa osa numero 5.

            Veikkaan että se kolina tulee kallistuksenvakaajan yhdystangoista tai raidetangon nupeista.
            Varsin tyhjentävä vastaus, kiitos tästä. Väljyyksiä ei pitäisi olla, kun auto on juuri katsastettu ?
            BMW E60 520ia 2009
            BMW R1200GS 2009

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10085
              • KVLA

              #7
              Originally posted by tontze View Post
              Nuo hydraulipuslat siis oikeasti sijaitsee tuossa reaktiotangossa
              Kyllä,sisäpään kiinnitys on öljytäytteisillä/vaimennetuilla kumipuslilla.

              Originally posted by tontze View Post
              Sain BMW huollosta vikadiagnoosin kolisevasta etupäästä että nuo puslat olisivat tyhjentyneet....
              Jos noista puslista tulee öljyt ulos,niin ei ne yleensä siinä vaiheessa välttämättä vielä kolise.Saattaa aiheuttaa kuitenkin "löystyttyään" lievää uraherkkyyttä.Voipi olla,että vaihdattivat varret turhaa jo tässä vaiheessa.No artisti maksaa...

              Originally posted by tontze View Post
              Vein auton liikeeseen josta ostin sen hetki sitten ja vaihtoivat koko etureaktiotangot, hiljeni ehkä noin 20km ajaksi ja nyt kolisee taas entisen lailla ..
              Äskeisen jatkoksi vielä.Kolinan aiheuttaja on ollut ilmeisesti nuo kallistuksen vakaajat,ei reaktiotangot.Ja todennäköisesti koiranluut niiden päistä.Kuten JKK jo kirjoittelikin.
              Last edited by Heguli 31; 01-04-2014, 13:35.

              Comment

              • tontze
                Bimmer Rookie
                • Mar 2014
                • 101
                • Tampere

                #8
                Sellainen vielä, tuntuu kolisevan pakkasella enemmän.

                Kolina kuuluu töyssyissä, rotvalleissa, montuissa yms. eikä ravistele jarrutuksissa, niinkuin joillakin on tehnyt. Ratti ei täristä eikä mitään sellaista.

                Mielestäni kyllä autoa joutuu ohjaamaan normaalia enemmän, ihan kuin hakisi hiukan...
                BMW E60 520ia 2009
                BMW R1200GS 2009

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2328
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by tontze View Post
                  Sellainen vielä, tuntuu kolisevan pakkasella enemmän.

                  Kolina kuuluu töyssyissä, rotvalleissa, montuissa yms. eikä ravistele jarrutuksissa, niinkuin joillakin on tehnyt. Ratti ei täristä eikä mitään sellaista.
                  Vaihda nyt vaan ensiksi ne kallistuksenvakaajan yhdystangot ja tarkista ne raidetangon nupit. Jos ei niistä löydy mitään, voi seuraavaksi alkaa epäilemään iskareiden yläpään laakerointia. Niillä on joskus taipumus äännellä kovemmin pakkasessa kuin lämpimällä - jos siis ovat jo tiensä päässä muutenkin.

                  Positiivista on se, että mikään noista ei ole kustannuksiltaan pahimmasta päästä...
                  BMW G30 545e M-Sport

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • karjalaine
                    Newbiemmer
                    • Aug 2013
                    • 1
                    • Juupajoki

                    #10
                    Lainaan tätä topikkia hieman.

                    Minulla e60 kolistaa apukuskinpuolelta edestä. Vaihdoin jo koiranluun. Katsastus mies sanoi että se on alatukivarsi kun kolistelee. Saako siihen puslia erikseen, vai onko syytä vaihtaa koko tukivarsi? Jos sitä alkaa vaihtamaan, niin vaihtaako samantien molemmille puolille ja onko jotain muuta mitä tässä remontissa kannattaisi uusia?:think

                    Comment

                    • Grapes
                      BTCF Member
                      • Jul 2008
                      • 606
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Originally posted by JKK View Post
                      Vaihda nyt vaan ensiksi ne kallistuksenvakaajan yhdystangot ja tarkista ne raidetangon nupit. Jos ei niistä löydy mitään, voi seuraavaksi alkaa epäilemään iskareiden yläpään laakerointia. Niillä on joskus taipumus äännellä kovemmin pakkasessa kuin lämpimällä - jos siis ovat jo tiensä päässä muutenkin.

                      Positiivista on se, että mikään noista ei ole kustannuksiltaan pahimmasta päästä...

                      Mulla oli juurikin samaa vikaa viime talvena, pakkasella kolisi etupää enemmän ja kolinat loppui kun vaihdettiin kallistuksenvakaajan yhdystangot.

                      Etupään kolinoista lisää tuosta

                      F11 M550d -13

                      ex:
                      E60 535d -08 405/800
                      E39 M5 -99
                      E60 530dA -03 302/660
                      E39 523iA -98
                      Lada 1600 -91
                      Ford Escort Sport -72

                      Comment

                      • tontze
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2014
                        • 101
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by karjalaine View Post
                        Lainaan tätä topikkia hieman.

                        Minulla e60 kolistaa apukuskinpuolelta edestä. Vaihdoin jo koiranluun. Katsastus mies sanoi että se on alatukivarsi kun kolistelee. Saako siihen puslia erikseen, vai onko syytä vaihtaa koko tukivarsi? Jos sitä alkaa vaihtamaan, niin vaihtaako samantien molemmille puolille ja onko jotain muuta mitä tässä remontissa kannattaisi uusia?:think
                        Mulla auto katsastettu kuukausi sitten, eikä katsastusmies löytänyt mitään vikaa, sekin hiukan ihmetyttää.
                        BMW E60 520ia 2009
                        BMW R1200GS 2009

                        Comment

                        • GuGi_
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 700
                          • Vantaa city

                          #13
                          Originally posted by tontze View Post
                          Mulla auto katsastettu kuukausi sitten, eikä katsastusmies löytänyt mitään vikaa, sekin hiukan ihmetyttää.
                          Moni katsuri ei pidä vielä väljyytenä sitä, minkä bemarikuski jo tuntee selvästi persiissä

                          Ja niinkuin tuolla jo edelliselläkin sivulla mainittiin, niin osa väljyyksistä tulee kunnolla esiin vain kun auto on renkaillaan. Ei välttämättä niin huomattavissa kun nosturilla roikotetaan renkaita ilmassa.
                          "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                          F11 525d -11
                          E60 M5 -05
                          E12 530i -75
                          E32 730i - 91
                          Chevy Silverado 3500 -93
                          R33 Skyline GTS-T -93

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2328
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by GuGi_ View Post
                            Moni katsuri ei pidä vielä väljyytenä sitä, minkä bemarikuski jo tuntee selvästi persiissä

                            Ja niinkuin tuolla jo edelliselläkin sivulla mainittiin, niin osa väljyyksistä tulee kunnolla esiin vain kun auto on renkaillaan. Ei välttämättä niin huomattavissa kun nosturilla roikotetaan renkaita ilmassa.
                            Tämä kannattaa oikeasti muistaa kun etsii väljyyksiä alustasta. Taannoin etsin entisestä W211-mersustani pitkään kolinan lähdettä etupäästä. Renkaat ilmassa kaikki oli täydellisen "tehdastiukkaa". Vasta kun pääsin tutkimaan kunnolla renkaat maassa, paljastui molemmat alapallot täysin väljiksi.
                            BMW G30 545e M-Sport

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10085
                              • KVLA

                              #15
                              Originally posted by karjalaine View Post
                              Lainaan tätä topikkia hieman.

                              Minulla e60 kolistaa apukuskinpuolelta edestä. Vaihdoin jo koiranluun. Katsastus mies sanoi että se on alatukivarsi kun kolistelee. Saako siihen puslia erikseen, vai onko syytä vaihtaa koko tukivarsi? Jos sitä alkaa vaihtamaan, niin vaihtaako samantien molemmille puolille ja onko jotain muuta mitä tässä remontissa kannattaisi uusia?:think
                              Vaihda vaan suosiolla se koko tukivarsi.Itse vaihtaisin kyllä samalla molemmille puolille.Se toinen puolikaan ei varmaan ole enää kaukana "vaihtoajasta".Pelkkiä puslia noihin ei kannata vaihdella.Ja sitteen vaan jotain laatukamaa.Ei niitä netin halvimpia.

                              Varmista nyt kuitenkin että kyse on tukivarresta,eikä reaktiotangosta (vaikka tukivarsiahan tuokin kyllä on).

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎