Sellainen simppeli kysymys, tuleeko uusien etureaktiotankojen mukana nuo otsikon mukaiset puslat ? E60 kyseessä.
Tilaa Autoteilemannilta tai ATP-autoteilelta originaalia vastaavat Febi-Bilsteinit. Tlee varmasti kunnon tavaraa oikeaan hintaan. Saat molemmille puolille tukivarret puslineen samalla hinnalla mitä yksi maksaa kotimaassa.
Nuo hydraulipuslat siis oikeasti sijaitsee tuossa reaktiotangossa...
Sain BMW huollosta vikadiagnoosin kolisevasta etupäästä että nuo puslat olisivat tyhjentyneet.
Vein auton liikeeseen josta ostin sen hetki sitten ja vaihtoivat koko etureaktiotangot, hiljeni ehkä noin 20km ajaksi ja nyt kolisee taas entisen lailla ..
Vikaa siis jossain muuallakin .. Mutta missä ?
Vielä yksi tyhmä kysymys, korjaajaliikkeessä puhuivat jatkuvasti kallistuksenvakaajista, onko se sama kuin reaktiotanko ?
Vielä yksi tyhmä kysymys, korjaajaliikkeessä puhuivat jatkuvasti kallistuksenvakaajista, onko se sama kuin reaktiotanko ?
-Tomi
Kallistuksenvakaaja on aivan eri asia kuin reaktiotanko. Itseasiassa mulle tuli nyt täytenä yllätyksenä että reaktiotangon päässä oleva pusla on jonkinlainen hydrauliversio? Jokatapauksessa reaktiotanko on tässä kuvassa osa numero 11.
Kallistuksenvakaaja on taas tässä kuvassa osa nro.1, jossa puslat (nro.3) saattaa joskus väljistyä ja alkaa pitämään ääntä. Todennäköisempi kolinan aiheuttaja on kuitenkin kallistuksenvakaajan yhdystangot (osa nro.8).
Aika usein E60:ssä kolisee raidetangon ulommat nivelet, joita raskaskorinen auto tuppaa syömään nopeaan tahtiin. Parhaiten väljyyden toteat tarkistamalla nupit renkaat maassa. Tässä kuvassa osa numero 5.
Veikkaan että se kolina tulee kallistuksenvakaajan yhdystangoista tai raidetangon nupeista.
Kallistuksenvakaaja on aivan eri asia kuin reaktiotanko. Itseasiassa mulle tuli nyt täytenä yllätyksenä että reaktiotangon päässä oleva pusla on jonkinlainen hydrauliversio? Jokatapauksessa reaktiotanko on tässä kuvassa osa numero 11.
Kallistuksenvakaaja on taas tässä kuvassa osa nro.1, jossa puslat (nro.3) saattaa joskus väljistyä ja alkaa pitämään ääntä. Todennäköisempi kolinan aiheuttaja on kuitenkin kallistuksenvakaajan yhdystangot (osa nro.8).
Aika usein E60:ssä kolisee raidetangon ulommat nivelet, joita raskaskorinen auto tuppaa syömään nopeaan tahtiin. Parhaiten väljyyden toteat tarkistamalla nupit renkaat maassa. Tässä kuvassa osa numero 5.
Veikkaan että se kolina tulee kallistuksenvakaajan yhdystangoista tai raidetangon nupeista.
Varsin tyhjentävä vastaus, kiitos tästä. Väljyyksiä ei pitäisi olla, kun auto on juuri katsastettu ?
Sain BMW huollosta vikadiagnoosin kolisevasta etupäästä että nuo puslat olisivat tyhjentyneet....
Jos noista puslista tulee öljyt ulos,niin ei ne yleensä siinä vaiheessa välttämättä vielä kolise.Saattaa aiheuttaa kuitenkin "löystyttyään" lievää uraherkkyyttä.Voipi olla,että vaihdattivat varret turhaa jo tässä vaiheessa.No artisti maksaa...
Vein auton liikeeseen josta ostin sen hetki sitten ja vaihtoivat koko etureaktiotangot, hiljeni ehkä noin 20km ajaksi ja nyt kolisee taas entisen lailla ..
Äskeisen jatkoksi vielä.Kolinan aiheuttaja on ollut ilmeisesti nuo kallistuksen vakaajat,ei reaktiotangot.Ja todennäköisesti koiranluut niiden päistä.Kuten JKK jo kirjoittelikin.
Sellainen vielä, tuntuu kolisevan pakkasella enemmän.
Kolina kuuluu töyssyissä, rotvalleissa, montuissa yms. eikä ravistele jarrutuksissa, niinkuin joillakin on tehnyt. Ratti ei täristä eikä mitään sellaista.
Mielestäni kyllä autoa joutuu ohjaamaan normaalia enemmän, ihan kuin hakisi hiukan...
Sellainen vielä, tuntuu kolisevan pakkasella enemmän.
Kolina kuuluu töyssyissä, rotvalleissa, montuissa yms. eikä ravistele jarrutuksissa, niinkuin joillakin on tehnyt. Ratti ei täristä eikä mitään sellaista.
Vaihda nyt vaan ensiksi ne kallistuksenvakaajan yhdystangot ja tarkista ne raidetangon nupit. Jos ei niistä löydy mitään, voi seuraavaksi alkaa epäilemään iskareiden yläpään laakerointia. Niillä on joskus taipumus äännellä kovemmin pakkasessa kuin lämpimällä - jos siis ovat jo tiensä päässä muutenkin.
Positiivista on se, että mikään noista ei ole kustannuksiltaan pahimmasta päästä...
Minulla e60 kolistaa apukuskinpuolelta edestä. Vaihdoin jo koiranluun. Katsastus mies sanoi että se on alatukivarsi kun kolistelee. Saako siihen puslia erikseen, vai onko syytä vaihtaa koko tukivarsi? Jos sitä alkaa vaihtamaan, niin vaihtaako samantien molemmille puolille ja onko jotain muuta mitä tässä remontissa kannattaisi uusia?:think
Vaihda nyt vaan ensiksi ne kallistuksenvakaajan yhdystangot ja tarkista ne raidetangon nupit. Jos ei niistä löydy mitään, voi seuraavaksi alkaa epäilemään iskareiden yläpään laakerointia. Niillä on joskus taipumus äännellä kovemmin pakkasessa kuin lämpimällä - jos siis ovat jo tiensä päässä muutenkin.
Positiivista on se, että mikään noista ei ole kustannuksiltaan pahimmasta päästä...
Mulla oli juurikin samaa vikaa viime talvena, pakkasella kolisi etupää enemmän ja kolinat loppui kun vaihdettiin kallistuksenvakaajan yhdystangot.
Minulla e60 kolistaa apukuskinpuolelta edestä. Vaihdoin jo koiranluun. Katsastus mies sanoi että se on alatukivarsi kun kolistelee. Saako siihen puslia erikseen, vai onko syytä vaihtaa koko tukivarsi? Jos sitä alkaa vaihtamaan, niin vaihtaako samantien molemmille puolille ja onko jotain muuta mitä tässä remontissa kannattaisi uusia?:think
Mulla auto katsastettu kuukausi sitten, eikä katsastusmies löytänyt mitään vikaa, sekin hiukan ihmetyttää.
Mulla auto katsastettu kuukausi sitten, eikä katsastusmies löytänyt mitään vikaa, sekin hiukan ihmetyttää.
Moni katsuri ei pidä vielä väljyytenä sitä, minkä bemarikuski jo tuntee selvästi persiissä
Ja niinkuin tuolla jo edelliselläkin sivulla mainittiin, niin osa väljyyksistä tulee kunnolla esiin vain kun auto on renkaillaan. Ei välttämättä niin huomattavissa kun nosturilla roikotetaan renkaita ilmassa.
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
Moni katsuri ei pidä vielä väljyytenä sitä, minkä bemarikuski jo tuntee selvästi persiissä
Ja niinkuin tuolla jo edelliselläkin sivulla mainittiin, niin osa väljyyksistä tulee kunnolla esiin vain kun auto on renkaillaan. Ei välttämättä niin huomattavissa kun nosturilla roikotetaan renkaita ilmassa.
Tämä kannattaa oikeasti muistaa kun etsii väljyyksiä alustasta. Taannoin etsin entisestä W211-mersustani pitkään kolinan lähdettä etupäästä. Renkaat ilmassa kaikki oli täydellisen "tehdastiukkaa". Vasta kun pääsin tutkimaan kunnolla renkaat maassa, paljastui molemmat alapallot täysin väljiksi.
Minulla e60 kolistaa apukuskinpuolelta edestä. Vaihdoin jo koiranluun. Katsastus mies sanoi että se on alatukivarsi kun kolistelee. Saako siihen puslia erikseen, vai onko syytä vaihtaa koko tukivarsi? Jos sitä alkaa vaihtamaan, niin vaihtaako samantien molemmille puolille ja onko jotain muuta mitä tässä remontissa kannattaisi uusia?:think
Vaihda vaan suosiolla se koko tukivarsi.Itse vaihtaisin kyllä samalla molemmille puolille.Se toinen puolikaan ei varmaan ole enää kaukana "vaihtoajasta".Pelkkiä puslia noihin ei kannata vaihdella.Ja sitteen vaan jotain laatukamaa.Ei niitä netin halvimpia.
Varmista nyt kuitenkin että kyse on tukivarresta,eikä reaktiotangosta (vaikka tukivarsiahan tuokin kyllä on).
Comment