Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktiiviojaus ja starttaus Webaston käytön jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    Aktiiviojaus ja starttaus Webaston käytön jälkeen

    Potilas 535dA LCI,
    uusi akku ja uusi IBS kaapeli.

    Webastoa jos käyttää,
    startatessa aktiiviohjauksen "kalibrointi" hukkuu ja sytyttää valon tauluun.
    Ei kuitenkaan aiheuta vikakoodeja.

    Webaston kulutus akulta mitattuna hetken 17A,
    sen jälkeen tippuu aika äkkiä 12A ja hitaasti kohti 7-8A.
    IBS:n login mukaan missään vaiheessa akun vaihdon jälkeen
    ei varaus ollut käynyt alle 60%.

    Itse webastolta mitattuna virran kulutus oli 4A luokkaa.
    Päälle tietysti tulee sisäpuhaltimen ja auton sähköjärjestelmän kulutus
    joten tuo 7-8A lienee normaalia?


    Äkkiseltään näyttäisi että stratatessa webaston käytön jälkeen
    kun akku ei ole ihan täysin latingissa (ja webasto on vielä päällä),
    aktiiviohjauksen jännite startatessa tippuuu alle 9 v ja se aiheuttaa kalibroinnin häviämisen (ainakin vihreä palkki alkoi inpassa 9V:stä)...

    Onko ideoita mitä tehdä? Putsasin jo startin,
    solenoidia ei saanut auki joten sen kärki jäi putsaamatta,
    joten voihan se vika olla startissakin vaikka hyvin se pyörii...
    Tai sitten aktiiviohjauksen ecun virransyötössä on jotain häikkää?
    Klemme 30:stä tais virrat ottaa...

    Voisiko joku katsoa inpalla vastaasta vehkeestä aktiiviohjauksen
    jännitteen "notkahtamisen" kun auto startataan webaston käytön jälkeen,
    notkahtaako jännite lähellekkään 9 volttia?
    Last edited by MajorDrake; 01-04-2014, 18:28.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10037
    • KVLA

    #2
    Edit: Ei sittenkään mitään.Tuli vaan luetun tekstin väärin ymmärrys.
    Last edited by Heguli 31; 02-04-2014, 10:53.

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Asiaa sivuten: Eikö Weba ole mennyt vikatilaan (ohjainkortin lukitus) akkujännitteen pudotessa noin alas?
      Eipä sillä webastolla kiinnosta aktiiviohjauksen ohjaimen jännite
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10037
        • KVLA

        #4
        Luin vähän hätäisesti ja ymmärsin akkujännitteen putoavan noin alas...

        Comment

        • Retze
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 422
          • Keski-Suomi

          #5
          No ootko startin putsaamisen lisäks mitannu paljon se haukkaa virtaa startatessa?
          nyk. jalkapelillä
          ex BMW 320i

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by Retze View Post
            No ootko startin putsaamisen lisäks mitannu paljon se haukkaa virtaa startatessa?
            Yritin sitä mittailla siitä konehuoneen virranantopistokkeen vierestä josta kaapeli menee startille.
            Piikki oli jotain älytöntä, oliko 7xxA.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #7
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Yritin sitä mittailla siitä konehuoneen virranantopistokkeen vierestä josta kaapeli menee startille.
              Piikki oli jotain älytöntä, oliko 7xxA.
              Niin se tuppaa olemaan, aivan linjassa startin tehon kanssa.

              Comment

              • Retze
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 422
                • Keski-Suomi

                #8
                Tuntuu aika huikeelta tuo piikki. Jotenki mulla on semmonen kuva että tuo on aivan liikaa. Puolet tuosta tuntuisi normaalilta ja ehjältä.
                Muita mielipiteitä???
                nyk. jalkapelillä
                ex BMW 320i

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by Retze View Post
                  Tuntuu aika huikeelta tuo piikki. Jotenki mulla on semmonen kuva että tuo on aivan liikaa. Puolet tuosta tuntuisi normaalilta ja ehjältä.
                  Muita mielipiteitä???
                  Paha sanoa. Voisiko joku mitata 6-litraisesta dieselistä että mitä se piikki on?

                  Itsellä ei nyt ole samalla koneella olevia mutta häätynee mitata tuosta 40xd:stä...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Paha sanoa. Voisiko joku mitata 6-litraisesta dieselistä että mitä se piikki on?

                    Itsellä ei nyt ole samalla koneella olevia mutta häätynee mitata tuosta 40xd:stä...
                    Aika harvassa noi Cumminsin koneet näissä Bemareissa.

                    Mitä noita joskus on tullut pihtivirtamittarilla kurkittua, niin siinä 350-400 A ne on pyörineet. En sitten tiedä käytetyn mittarin reagointinopeudesta.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Aika harvassa noi Cumminsin koneet näissä Bemareissa.

                      Mitä noita joskus on tullut pihtivirtamittarilla kurkittua, niin siinä 350-400 A ne on pyörineet. En sitten tiedä käytetyn mittarin reagointinopeudesta.
                      Cummins ;-)

                      Eli se on sittenkin solenoidi/sen kärki. Harmi kun en saanut sitä auki, kannat vain korkkas.

                      Häätynee tilata uus startti ja kokeilla sillä, jääpä vanha varastoon jos olikin toimiva...

                      -Markus
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎