Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530d eri tehoversiot 218-231-234hp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2318
    • Uusimaa

    E60 530d eri tehoversiot 218-231-234hp

    Mikäs noissa eri versioissa olikaan suurin ero? Haen tässä vahvistusta pieneen keskusteluun... Eikös tuo 218hp ollut ainakin vanhoilla solenoidisuuttimilla? Mutta onko 231hp ja 235hp teknisesti samoja koneita?

    Päteekö samat erot myös E90-sarjalaisiin?
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by JKK View Post
    Mikäs noissa eri versioissa olikaan suurin ero? Haen tässä vahvistusta pieneen keskusteluun... Eikös tuo 218hp ollut ainakin vanhoilla solenoidisuuttimilla? Mutta onko 231hp ja 235hp teknisesti samoja koneita?

    Päteekö samat erot myös E90-sarjalaisiin?
    160 kW on vanhat suuttimet, konetyyppi M57/306D2,
    170kW on piezoilla.
    173kW:ssä on eri suuttimet kuin 170 kw, LCI:ssä on samat kuin 535d LCI:ssä.
    Peruskonetyyppi on sama M57N2/306D3 mutta varaosanumero on eri.
    Mm. kansi on sama,
    turbo on sama,
    korkeapainepumppu on sama.
    Eli hyvin lähellä on 170 ja 173 kW koneet toisiaan.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Kiree äMMä
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 309
      • Jyväskylä

      #3
      Onkos tietoa mitä eroja noissa piezosuuttimissa 170kW vrt. 173kW on...? Lähinnä miettien hyötyjä, onko mielekästä edes harkita suutinpäivitystä 170kW mallin 530d:een 173kW mallisen suuttimilla vrt. solenoidisuutinten vaihto 530d:een 535d:sta jossa dramaattinen ero. Kun LCI:n suuttimet on selkeästi siis mitoitettu riittämään 535d:n tehojen mukaisesti, niin onko nuo 170kW 530d:n suuttimet käytännössä samaa luokkaa?
      Last edited by Kiree äMMä; 02-04-2014, 10:45.

      Comment

      • juster
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 624

        #4
        170 kW. ja 173 kW. eroja on ainakin seuraavat.

        Painoa on keulasta pudotettu 173 kW. mallissa alumiinisella kampikammiolla. Hapetuskatalysaattori ja hiukkassuodatin ovat uudempaa versiota verrattuna 170 kW. versioon. Ja 173 kW. versiossa on myös efficientdynamics:in mukanaan tuomia päivityksiä moottorin apulaitteisiin. Moottorin jatkeena oleva automaatti on uudempaa sukupolvea.

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2318
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by juster View Post
          170 kW. ja 173 kW. eroja on ainakin seuraavat.

          Painoa on keulasta pudotettu 173 kW. mallissa alumiinisella kampikammiolla. Hapetuskatalysaattori ja hiukkassuodatin ovat uudempaa versiota verrattuna 170 kW. versioon. Ja 173 kW. versiossa on myös efficientdynamics:in mukanaan tuomia päivityksiä moottorin apulaitteisiin. Moottorin jatkeena oleva automaatti on uudempaa sukupolvea.
          Mitähän muutoksia laatikkoon tehtiin 173kW muutoksessa? Jotenkin on sellainen tuntuma, että näistä nykimis-/nyhtämisongelmista ei paljoakaan ole valitettu LCI 173kW -mallien tiimoilta?
          BMW G30 530e X-Drive

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #6
            Mutta x3 3.0d uudempi 160kw versio on kaikesta intoksesta huolimatta piezo suitsukkeilla...

            Edittiä sen verran että kyseessä siis kone *M57N2/306D3 mutta tehoa vaan 160kw
            Last edited by Kissvesala; 02-04-2014, 12:35.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • juster
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 624

              #7
              Alla olevassa linkissä on mitä parannuksia toimintaan on tullut uudemman vaihteiston myötä.

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #8
                Linkki ei toimi

                Tuohon ei pääse pitäs kirjautua voisko joku käydä kopioimassa sivun speksit...



                Originally posted by juster View Post
                alla olevassa linkissä on mitä parannuksia toimintaan on tullut uudemman vaihteiston myötä.

                http://www.zf.com/corporate/en/produ...smission.shtml

                Comment

                • Mikozu
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 256
                  • Tampere

                  #9
                  Eli voisiko siis 170kw koneen tilalle sopia myös 173kw versio suoraan, vai tarvitseeko apulaitteita tai suuttimia vaihtaa vanhasta? Ohjelmoinnintarvetta?
                  Tuli vanhalle koneelle täystuho ja tässä kartoittanut vaihtokoneiden hintoja
                  Last edited by Mikozu; 02-01-2017, 22:26.
                  Tesla Model 3 Performance -21
                  MB Sprinter -23

                  Comment

                  • mynni
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 159

                    #10
                    Originally posted by Mikozu View Post
                    Eli voisiko siis 170kw koneen tilalle sopia myös 173kw versio suoraan, vai tarvitseeko apulaitteita tai suuttimia vaihtaa vanhasta? Ohjelmoinnintarvetta?
                    Tuli vanhalle koneelle täystuho ja tässä kartoittanut vaihtokoneiden hintoja
                    menikö ketju poikki? mittarilukema?
                    ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
                    ex: e46 316 touring -02
                    ex: e39 523i -96
                    ex: e36 325i coupe avus edition -94
                    ex. e28 520i -85
                    ex. e21 316/2.0 -77

                    Comment

                    • Mikozu
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 256
                      • Tampere

                      #11
                      2. Pytystä kiertokangen laakeri tai yläpään neulalaakeri, 417tkm huoltokirjalla.
                      Tesla Model 3 Performance -21
                      MB Sprinter -23

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎