memebuy23buy

E61 kaukosäädin- ja takaluukkuongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samii-
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 679
    • Klaukkala

    #31
    Originally posted by 500sarjalainen View Post
    Mystiseksi menee.

    Istuin hetkeksi autoon vara-avain virtalukossa. Hyppäsin pois ja kas kummaa molemmat kaukosäätimet alkoi toimimaan kuin taikaiskusta.

    Voisiko tuo vahvistin alkaa oireilemaan loppua tuolla tavoin? Tällä samalla tavalla teki kerran ennen tuota johtosarjan korjausta mutta silloin alkoi toimimaan muutamalla napin painalluksella.

    Oisko käyny niin että kun menit liittimiä räplää että oli ollu huonosti kiinni ja kun laitoit virrat päälle virtalukosta niin vahvistin rupes tunnistaa avaimet. :think

    Comment

    • 500sarjalainen
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 136
      • Seinäjoki

      #32
      En usko kun painelin kaukosäätimen painikkeita samalla kun räpläsin niitä johtoja / liittimiä ja silloin ei tapahtunut mitään.
      Ei tuos tunnu olevan mitään logiikkaa milloin toimii ja milloin ei.
      Kaken patteristakaan tuskin on kyse kun molemmat kaket joko toimii tai ei.

      Comment

      • Telehell
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2016
        • 330
        • Joensuu

        #33
        Eikös tuo vahvarin kiinnitysruuvi näytä aika hapokkaalta tuossa kuvassa? Eikös nämä maadoita itsensä noiden ruuvien kautta... kokeile putsata?
        Mitsubishi Outlander PHEV
        Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
        Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
        Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
        Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
        Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
        Ex: Nissan Primera P11 -01
        Ex: Nissan Sunny -94

        Comment

        • Samii-
          BTCF Member
          • Nov 2006
          • 679
          • Klaukkala

          #34
          Originally posted by Telehell View Post
          Eikös tuo vahvarin kiinnitysruuvi näytä aika hapokkaalta tuossa kuvassa? Eikös nämä maadoita itsensä noiden ruuvien kautta... kokeile putsata?
          Kattelin just samaa että on sielä jotain kosteutta ollu joskus.

          Comment

          • 500sarjalainen
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 136
            • Seinäjoki

            #35
            OK, luulin että se on pelkkää kiinnitystä varten. Pitääpä koittaa tuokin.
            EDIT.
            No nyt on avattu ja puhdistettu nuo maadoituksen kontaktipinnat.

            Jännästi ainoastaan tuo antennin ympäristö oli aivan täysin hapettunut kun muualla piirissä ei ollut mitään merkkiä kosteudesta.
            Muutamilla kokeiluilla näyttäisi korjaantuneen. Jos vielä vikaantuu niin pitää sitten hommata uus vahvistin.
            Last edited by 500sarjalainen; 17-04-2016, 16:33.

            Comment

            • 500sarjalainen
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 136
              • Seinäjoki

              #36
              Eipä tuo taas kauaa toiminut. Lueskelin muitakin topicceja aiheesta ja kohtalotovereita tuntuu olevan melko paljon. Osalla tulee kuntoon johtosarjan korjauksella ja osalla antennivahvistimen vaihdolla. Osalla taas ei kumpikaan noista auta. Itse kokeilen seuraavaksi tuota uutta antennivahvistinta.

              Comment

              • 500sarjalainen
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 136
                • Seinäjoki

                #37
                Homma rokkas tasan 2 kuukautta uudella antennivahvistimella kunnes taas eilen lakkas kaukosäädin toimimasta.
                En ole vielä jaksanut avata tuota takalippaa mutta eiköhän siellä taas kosteutta ole vaikka vedin ihan kunnolla tiivistesilikonia siihen luukun saumoihin
                Jos nyt haen vielä kerran uuden vahvarin niin millä tuo kannattaisi käsitellä että kestäisi jatkossa vähän pidempään??

                Comment

                • koma
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2013
                  • 55
                  • Juupajoki/Tampere

                  #38
                  Originally posted by 500sarjalainen View Post
                  Homma rokkas tasan 2 kuukautta uudella antennivahvistimella kunnes taas eilen lakkas kaukosäädin toimimasta.
                  En ole vielä jaksanut avata tuota takalippaa mutta eiköhän siellä taas kosteutta ole vaikka vedin ihan kunnolla tiivistesilikonia siihen luukun saumoihin
                  Jos nyt haen vielä kerran uuden vahvarin niin millä tuo kannattaisi käsitellä että kestäisi jatkossa vähän pidempään??
                  Avaat sen uuden antennivahvistimen ja suojaat sen piirilevyn suojalakalla esim tällä https://m.verkkokauppa.com/fi/produc...ojalakka-220ml

                  Comment

                  • Telehell
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2016
                    • 330
                    • Joensuu

                    #39
                    Käytin omaa antennivahvaria autosähköliikkeessä. Eivät löytäneet siitä vikaa eikä merkkejä hapettumisesta. Ei siis toimi radio kunnolla edelleenkään eikä toimi kake.

                    En tiedä sitten onko kaukosäätimistä kummastakin voinut mennä akut. Onko kellään tiedossa antennivahvistimen lattaliittimeen tulevien johtojen voltteja?
                    Last edited by Telehell; 03-08-2016, 21:00.
                    Mitsubishi Outlander PHEV
                    Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                    Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                    Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                    Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                    Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                    Ex: Nissan Primera P11 -01
                    Ex: Nissan Sunny -94

                    Comment

                    • koma
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2013
                      • 55
                      • Juupajoki/Tampere

                      #40
                      Originally posted by Telehell View Post
                      Käytin omaa antennivahvaria autosähköliikkeessä. Eivät löytäneet siitä vikaa eikä merkkejä hapettumisesta. Ei siis toimi radio kunnolla edelleenkään eikä toimi kake.

                      En tiedä sitten onko kaukosäätimistä kummastakin voinut mennä akut. Onko kellään tiedossa antennivahvistimen lattaliittimeen tulevien johtojen voltteja?
                      Pin1 12v,pin2 5v ja pin3 12v.Jos kaikki jännitteet tulee,maadoitus on kunnossa ja kake toimii vain lipan vierestä niin vahvistin todennäköisesti rikki.Jos kake ei toimi lipan läheltäkään niin voi olla avaimessakin vikaa.

                      Comment

                      • Telehell
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2016
                        • 330
                        • Joensuu

                        #41
                        Ok, kiitos vahvistuksesta. Juuri samat voltit tulee minullakin, eli voi sulkea johtosarjan vian pois (tästä on jo kertaalleen nuo korjattu). Vähän vaan pakkaa hämmensi, kun ei tuo autosähköliike löytänyt vikaa tuosta vahvistimesta. Maadoituksen olen mitannut ja se toimii. Pitänee ruveta etsimään uutta vahvistinta...
                        Mitsubishi Outlander PHEV
                        Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                        Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                        Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                        Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                        Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                        Ex: Nissan Primera P11 -01
                        Ex: Nissan Sunny -94

                        Comment

                        • alumiini
                          BTCF Member
                          • Oct 2006
                          • 165
                          • Lempäälä

                          #42
                          E61 kaukolukituksen vianetsintää

                          Originally posted by koma View Post
                          Pin1 12v,pin2 5v ja pin3 12v.Jos kaikki jännitteet tulee,maadoitus on kunnossa ja kake toimii vain lipan vierestä niin vahvistin todennäköisesti rikki.Jos kake ei toimi lipan läheltäkään niin voi olla avaimessakin vikaa.
                          Vahvistin silmämääräisesti kunnossa eli ei hapettumia.
                          Nuo pinnien jännitteet pin1 13V pin2 4,85V pin3 0,2V.
                          Onkohan kyseessä johtovika?
                          Pääseekö takakajarin takaa testaan
                          kontaktin/saranavian?

                          Pin 3 lepotilassa 0,2 ja aktiivisena 12,3, joten toimii
                          Last edited by alumiini; 15-07-2018, 19:33.
                          Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                          BMW FOREVER

                          Comment

                          • alumiini
                            BTCF Member
                            • Oct 2006
                            • 165
                            • Lempäälä

                            #43
                            Hain evä antennin vaikutus

                            Mitä vaikutusta pitäisi olla

                            Tuon kaukkarin toimintaan ja minkä pinnien välillä pitäisi olla kytkös?
                            Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                            BMW FOREVER

                            Comment

                            • alumiini
                              BTCF Member
                              • Oct 2006
                              • 165
                              • Lempäälä

                              #44
                              E61 kaukolukituksen vianetsintää

                              Eli e61 -08 LCI- mallin potilas.
                              Kaukkarit lopettaneet toimintansa n. Vuosi sitten. Palasi hetkellisesti takaisin jäädäkseen lopullisesti toimimatta.
                              Autoon on ajan saatossa schmiedemannlla vaihdettu johtosarjat.
                              Boxi purettu auki ja ei näkyviä hapettumia. Muutenkin musta suojaboxi siistin kuiva vähän pölyä.
                              Mustaan lattaliittimeen tulevien kolmen johdon virrat ok 12v,5v,12v
                              Maadoitus, joka kulkee kiinnitys vaarnojen kautta tarkastettu ja yhteys on akulle asti.
                              Avaimia ei varmaan voi koodata, kun ovat mallia startti-nappi (ei comfort acess)
                              Peräluukun sulakkeet tarkastettu ja 59 (5A) vaihdettu varmuuden vuoksi.

                              Mistä seuraavaksi lähteen etsiin ongelmaa, kun ei viitsisi 350€ maksaa boxista ihan vaan varmuuden vuoksi?
                              Olisko kellään toimivaa boxia, jolla testata?

                              Takalasin napin johto oli poikki, joka kolvattu kuntoon. Mittarilla nappia painettaessa virrat nousee 8v, muuta ei kuitenkaan aukea eli nappi vaihtoon?

                              Onko päteviä neuvoja viisaammilla?

                              Niin sellainen vielä, että kun menee kovalla avaimella sisään ja tökkää avaimen "virtalukkoon" niin muistipenkit lähtee hakeen jotain ikivanhoja asetuksia
                              Last edited by alumiini; 16-07-2018, 15:41. Reason: Lisätieto
                              Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                              BMW FOREVER

                              Comment

                              • alumiini
                                BTCF Member
                                • Oct 2006
                                • 165
                                • Lempäälä

                                #45
                                E61 kaukolukituksen vianetsintää avaimen koodaus

                                Avainta ei kuulemma voi koodata.
                                Tällaisen ohjeen löysin asiaan
                                E60 Discussion - Initialising the key fob - My e60 came with 2 remote fobs, and one doesn't work. I've driven with the non-working one for about 5 hours, so it should have charged enough to control the car now. I've tried initialising it numerous times however, and can't seem to get it to work because the door lock...


                                Tosi ei vaikutusta tässä tapauksessa.
                                Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                                BMW FOREVER

                                Comment

                                Working...
                                X