Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57TUD30 moottorin vikakoodeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mvps
    Newbiemmer
    • Dec 2012
    • 20
    • Oulu

    M57TUD30 moottorin vikakoodeja

    Inpan kertomaa alla, osaakos kukaan sanoa mistä noi errorit johtuu? auton toiminnassa en huomaa mitään erikoista, mutta olisihan se hyvä tietää miksi nämä tulevat :think DPF poistettu + tehoja optimoitu...

    E R R O R M E M O R Y
    ---------------------------------------
    Date: 25.04.2014 08:17:48
    ECU: D50M57E0
    JobStatus: OKAY
    Variant: D50M57E0
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 4 error in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    483D 483D throttle valve actuator
    Error counter: 13
    Logistic counter: 40
    Error code: 48 3D 68 06 00 00 0D 28 A3 ED 00 76 05 00 00 66
    00 50 00 78 A8 8F 00 80 06 00 00 5D 00 4F 00 78
    -------------------------------------------------------------
    4298 4298 Lambda probe
    Error counter: 15
    Logistic counter: 40
    Error code: 42 98 78 06 00 00 0F 28 A3 EF 3A 87 56 4D 7D B9
    99 57 68 65 A8 67 86 8F C7 8C A2 E7 93 58 48 63
    -------------------------------------------------------------
    4587 4587 fuel filter -> tämä luultavasti johtuu kun ei ole orkkis filtteri
    Error counter: 9
    Logistic counter: 34
    Error code: 45 87 04 06 00 00 09 22 A3 F7 26 4A 29 1C 53 74
    89 5A 16 37 A8 26 19 8B 26 16 47 6B 83 5B 00 42
    -------------------------------------------------------------
    49E7 49E7 throttle valve actuator
    Error counter: 1
    Logistic counter: 24
    Error code: 49 E7 04 02 00 00 01 18 A5 E2 00 22 0B 9D 00 69
    00 44 00 06
    ================================================== ===========
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #2
    Originally posted by mvps View Post
    Inpan kertomaa alla, osaakos kukaan sanoa mistä noi errorit johtuu? auton toiminnassa en huomaa mitään erikoista, mutta olisihan se hyvä tietää miksi nämä tulevat :think DPF poistettu + tehoja optimoitu...

    E R R O R M E M O R Y
    ---------------------------------------
    Date: 25.04.2014 08:17:48
    ECU: D50M57E0
    JobStatus: OKAY
    Variant: D50M57E0
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 4 error in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    483D 483D throttle valve actuator
    Error counter: 13
    Logistic counter: 40
    Error code: 48 3D 68 06 00 00 0D 28 A3 ED 00 76 05 00 00 66
    00 50 00 78 A8 8F 00 80 06 00 00 5D 00 4F 00 78
    -------------------------------------------------------------
    4298 4298 Lambda probe
    Error counter: 15
    Logistic counter: 40
    Error code: 42 98 78 06 00 00 0F 28 A3 EF 3A 87 56 4D 7D B9
    99 57 68 65 A8 67 86 8F C7 8C A2 E7 93 58 48 63
    -------------------------------------------------------------
    4587 4587 fuel filter -> tämä luultavasti johtuu kun ei ole orkkis filtteri
    Error counter: 9
    Logistic counter: 34
    Error code: 45 87 04 06 00 00 09 22 A3 F7 26 4A 29 1C 53 74
    89 5A 16 37 A8 26 19 8B 26 16 47 6B 83 5B 00 42
    -------------------------------------------------------------
    49E7 49E7 throttle valve actuator
    Error counter: 1
    Logistic counter: 24
    Error code: 49 E7 04 02 00 00 01 18 A5 E2 00 22 0B 9D 00 69
    00 44 00 06
    ================================================== ===========
    Alustavat arvaukset.

    Kaasuläpän elektroniikka siellä kannen alla sotkenut itsensä Turbosta vuotavaan öljyyn sekä jumi tila EGR:stä tulleeseen NOKEEN ja siitä nuo vikakoodit = throttle valve actuator

    Lambdan säätöalue ilmeisesti vanhuuttaan/ohjelmasta johtuen sökö? ehkä?
    kurkkaa livedatatalla antaako uskottavia volttilukuja

    Pa suodattimen yhteydessä oleva lämmitys sökö?

    Eikö INPA:sta löydy vikakoodin teksti muodossa olevaa selitystä ??
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • mvps
      Newbiemmer
      • Dec 2012
      • 20
      • Oulu

      #3
      Originally posted by e46touring View Post
      Alustavat arvaukset.

      Kaasuläpän elektroniikka siellä kannen alla sotkenut itsensä Turbosta vuotavaan öljyyn sekä jumi tila EGR:stä tulleeseen NOKEEN ja siitä nuo vikakoodit = throttle valve actuator

      Lambdan säätöalue ilmeisesti vanhuuttaan/ohjelmasta johtuen sökö? ehkä?
      kurkkaa livedatatalla antaako uskottavia volttilukuja

      Pa suodattimen yhteydessä oleva lämmitys sökö?

      Eikö INPA:sta löydy vikakoodin teksti muodossa olevaa selitystä ??
      Tästä minun inpasta en saa parempia logeja ulos, luultavasti kaikki scriptit ei ihan nappiin ole asentunut. Kiitos vinkeistä, pitääpäs tsekata live datat. Voikos tuota kaasuläppää vielä puhdistaa & pelastaa vai meneekö uuden ostoon?

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Toki kaasuläppä ja samalla EGR-venttiili kannattaa putsata. Kaasuläppä tuskin kuitenkaan tuolla korjaantuu. Nyt kun DPF on poistettu, niin toimimaton kaasuläppä vaikuttaa ainoastaan siihen, että sammuttaessa moottori saattaa heilahtaa normaalia enemmän.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎