memebuy23buy

E61 530 da ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2979
    • Uusimaa

    #16
    Originally posted by Kissvesala View Post
    MicroPowerModule. Kontin pohjalla ja yleensä kastuu. Aiheuttaa monenlaisia pätkimisiä etenki viihdelaitteisiin ja auto ei aina hoksi mennä lepoon. Röökiaskin kokonen vaalean harmaa mötikkä missä lukee MPM
    Vähän surullinen, että menit vastaamaan kysyjälle. Jos kysyjä olisi viitsinyt 12 sekuntia näpytellä ja käyttä searchia olisi tuostakin modulista löytynyt juttua vaikka kuinka. Nyt taas käsitellään samoja asioita sata kertaa. Ei ihme, että välillä ei meinaa löytyä asiaa enää mistään

    Kysyjän autosta: koska virta on dyykannut startatessa, on EWS kättelyt voineet myös mennä sekaisin. Se selviää myös vikakodit lukemalla. Itse en saanut synkkausta tehtyä Inpalla, DIS:llä kyllä.
    Ja, huraa, KVG:llä löytyy tuostakin juttua...jos viitsii etsiä.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • Kölli78
      Newbiemmer
      • Apr 2014
      • 12
      • Joutseno

      #17
      Originally posted by jaki View Post
      Vähän surullinen, että menit vastaamaan kysyjälle. Jos kysyjä olisi viitsinyt 12 sekuntia näpytellä ja käyttä searchia olisi tuostakin modulista löytynyt juttua vaikka kuinka. Nyt taas käsitellään samoja asioita sata kertaa. Ei ihme, että välillä ei meinaa löytyä asiaa enää mistään

      Kysyjän autosta: koska virta on dyykannut startatessa, on EWS kättelyt voineet myös mennä sekaisin. Se selviää myös vikakodit lukemalla. Itse en saanut synkkausta tehtyä Inpalla, DIS:llä kyllä.
      Ja, huraa, KVG:llä löytyy tuostakin juttua...jos viitsii etsiä.

      Jep jep auto on huoltoaseman pihassa ei ollukko kännykkä käytössä ei toimi nää foorumit iha sillee ku pitäis noil älyttömillä puhelimilla,oon kyl kotona käyttäny tota searchia

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7551
        • Jyväshyvä

        #18
        Originally posted by jaki View Post
        Kysyjän autosta: koska virta on dyykannut startatessa, on EWS kättelyt voineet myös mennä sekaisin. Se selviää myös vikakodit lukemalla. Itse en saanut synkkausta tehtyä Inpalla, DIS:llä kyllä.
        Ja, huraa, KVG:llä löytyy tuostakin juttua...jos viitsii etsiä.
        Kyllä se inpallakin onnistuu...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2335
          • Uusimaa

          #19
          Lähtisin nyt kuitenkin ensiksi siitä ECU:n releestä. Meille tuotiin menneenä talvena kaksi E60:stä, joissa molemmissa oli nuo samat ongelmat ja vika ratkesi molemmissa uudella DDE:n releellä. Toinen näistä tapauksista oli täysin kaput, ja toinen lähti käyntiin vain +5 asteen yläpuolellla.

          Kummassakaan ei yksikään vikakoodi viitannut millään tavalla DDE:n releeseen, mutta niin vain korjaantuivat sen vaihdolla. Tyypillistä on, että ko. releen tapauksessa vikakoodeja pukkaa kyllä kaikkialta muualta, joka saattaa hankaloittaa vian paikallistamista juuri DDE:n releeseen. Se on halpa ja helppo vaihtaa, joten sen poissulkeminen on erittäin järkevää. Kyseessä on kuitenkin tunnettu tyyppivika varsinkin alkupään E60:sissä.
          BMW G30 545e M-Sport

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • Kölli78
            Newbiemmer
            • Apr 2014
            • 12
            • Joutseno

            #20
            Relehän se siellä oli rikki ja pakokaasun lämpötilaanturia vaihdettiin samalla

            Comment

            • peeämvee
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 283
              • Taivalkoski

              #21
              Tähän voisi vielä lisätä muille dde rele ongelmaisille et tarkistakaa palaako mittaristossa moottorin kuva kun virrat on päällä, jos ei niin dde ei saa herätettä ja auto ei käynnisty,starttaa kyllä.

              Comment

              • MGT
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 360
                • Mynämäki-

                #22
                Lainataas topiccia.

                Ois tuommoinen e61 530d vm. -08 joka ei tykkää käynnistyä.
                Akku oli heikko niin tuli siitä lähdettyä liikkeelle, mutta turhaa.
                Autossa pidetty Webasto päällä, mutta ei käynnisty.

                Huollot ovat kyllä ajallaan suoritettu, käväsi tuo naftasuodatin mieles et ois jäätynyt :think

                Toinen vaihtoehto on hehkut, kun näitä ilmeisesti aika pajon menny, mut eikös Webasto saa sit lämmitettyä tarpeeksi et saisi silti käymään ja ulkona tosiaan se -15 viiva -25


                Mitä yleisö ehdottaisi?

                Comment

                • protoni
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2008
                  • 1371
                  • Tampere

                  #23
                  Ehdottaisin tuota suodattimen jäätymistä jos näillä keleillä vikaantui.

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10117
                    • KVLA

                    #24
                    Ed.Akku onkin ilmeisesti uusittu...
                    Last edited by Heguli 31; 10-01-2016, 08:40.

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3144
                      • Tampere

                      #25
                      Jos akku vaihdettu, alkaisin epäillä järjestyksessä (M57N2 siis):

                      - konetilan e-boksin DDE:n rele kunnossa, lokaatio täältä: KLIK (ekana siksi että edullisin vaihtaa)
                      - startti, jos pyörittää hiukankin vaivalloisesti täyteen ladatulla akulla niin startti finaalissa --> railpaine ei nouse yli 300 bar --> DDE ei anna käynnistyslupaa
                      - hehkut + hehkunohjain + hehkun kaapeli, jos ei ole koskaan vaihdettu ensimmäistäkään hehkua niin hyvin mahdollista, pitäisi lukea vikakoodit. Rikkinäinen hehku voi hajottaa hehkun ohjaimen, samoin laturilta tuleva
                      - nokka-akselin tai kampiakselin asentotunnistimelta tuleva huono tai puuttuva signaali antaa kyllä startata mutta DDE ei anna käynnistyslupaa ennenkuin molemmat signaalit ovat ok. Nokka-akselin anturista yleensä jää vikakoodi, kampuran asentoanturilta ei välttämättä. Molempin liittimet syytä tarkistaa. Kampuran asentoanturia vaihtaessa vain alkuperäinen tuote.
                      - suuttimet vuotaa kylminä ohi tai männän päälle liikaa että railpainevaatimus täyttyisi --> mittaa ohivuodot suuttimilta
                      - railin paineanturi tai sen liitin tai johtosarja pätkii, olisi tosin pätkinyt jo lämpimälläkin säällä
                      - dieselsuodatin jäässä, aika epätodennäköistä jos on edes kerran vaihdettu mutta teoriassa mahdollista

                      Siirtopumppuahan näissä ei ole, EKP käsittääkseni tuottaa riittävän paineen korkeapainepumpulle. Jos vikakoodeista löytyy EKP:n vikoja niin sitten pitää tutkia.

                      Comment

                      Working...
                      X