Announcement

Collapse
No announcement yet.

öljynvaihossa huomioitavaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • valsukki
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 61
    • Kouvola

    öljynvaihossa huomioitavaa?

    Mites tarviiks kun vaihtaa öljyjä niin sen pohjaropun tiiviste vaihtaa vai onks siel ees? Ja jos on niin minkälainen ja mites ton suodattimen kannentiiviste onko se vaidettava? Ja löytyykö motonetist? Auto on 520d e61 vm 07
  • Mikiis
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2013
    • 906
    • Oulu

    #2
    Originally posted by valsukki View Post
    Mites tarviiks kun vaihtaa öljyjä niin sen pohjaropun tiiviste vaihtaa vai onks siel ees? Ja jos on niin minkälainen ja mites ton suodattimen kannentiiviste onko se vaidettava? Ja löytyykö motonetist? Auto on 520d e61 vm 07
    Eikö ne pitäis tulla suotimien mukana, tai mulla tuli joista öljypropun kupariprikka hävis. Käänsin vanhan toisinpäin, ja on ölpät pysyny koneessa.
    F11 530d -11
    E91 -06 320d
    x2 Tuikut
    Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

    Comment

    • valsukki
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 61
      • Kouvola

      #3
      Originally posted by Mikiis View Post
      Eikö ne pitäis tulla suotimien mukana, tai mulla tuli joista öljypropun kupariprikka hävis. Käänsin vanhan toisinpäin, ja on ölpät pysyny koneessa.
      Joo niin voikii olla että tulee sudattimen mukaan, pitää kattoo ku hakee suodattimen

      Comment

      • Hakkapeliitta
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2014
        • 552
        • P-Sawo

        #4
        Originally posted by valsukki View Post
        Ja löytyykö motonetist? Auto on 520d e61 vm 07
        Minkä ihmeen takia kysyt tätä foorumilta etkä kato ite motonetin sivuilta?

        annetaan BMW-osaa

        Comment

        • jake2710
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 828

          #5
          Suosittelen myös vaihtamaan sen pohjapropun.

          edit. Tai jos ei ole ontto, niin ei sitten

          Comment

          • djs^
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 1177
            • Mikkeli

            #6
            öljyropun tiiviste tulee aina mukana, ainakin esim. fixukselta ostaessa. Ja tottakai se on vaihdettava. Toki voi olla, että vanhakin vielä tiivistää, mutta siinä samassa sen vaihtaminen käy näppärästi. Mikäli ei kuitenkaan mukana tullut, käyt hakemassa uuden. Luulisin, että selviät max. 5e!!
            EX :
            -E36 316
            -E36 325
            -E39 523
            -E39 530dA M-Sportx2
            -E60 525dA M-Sport x2
            -E60 545i Matte white
            -E53 x5
            -E91 3xx

            Comment

            • Janne S
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 437
              • Keminmaa

              #7
              Ostat tollasen öljytikun kautta imevän pumpun, niin ei tarvi värkätä pohjaroppujen kanssa. Myöskään ei tarvi tunkata autoa eikä maata auton alla, eri kätevä laite. Ajelee vaan öljyt lämpimäksi ennen vaihtoa, niin tulee juoksevampana paremmin ulos.
              ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

              Comment

              • Saarikoski
                R.I.P.
                • Feb 2005
                • 726
                • KOKKOLA

                #8
                Originally posted by Janne S View Post
                Ostat tollasen öljytikun kautta imevän pumpun, niin ei tarvi värkätä pohjaroppujen kanssa. Myöskään ei tarvi tunkata autoa eikä maata auton alla, eri kätevä laite. Ajelee vaan öljyt lämpimäksi ennen vaihtoa, niin tulee juoksevampana paremmin ulos.
                Ja pahinta sakkapaskaa ei jää öljynvaihdon yhteydessä koneeseen kuin joitain desejä..

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2979
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by Saarikoski View Post
                  Ja pahinta sakkapaskaa ei jää öljynvaihdon yhteydessä koneeseen kuin joitain desejä..
                  Vakka kone kone olisi lämmin, eli öljy hyvin juoksevaa, ihmeen pitkän sitä tuolta propun kautta saa valuttaa, kun hifistellen aihdan, jotta kaikki mahdolliset sakat jne tulee ulos. Tulppa laitetaan kiinni vasta, kun öljyä tulee vain tippa silloin tällöin. Ei ihan merkkihuollossa taideta niin kauaa odottaa.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5446
                    • S:t Karins

                    #10
                    Originally posted by Saarikoski View Post
                    Ja pahinta sakkapaskaa ei jää öljynvaihdon yhteydessä koneeseen kuin joitain desejä..
                    Tämän välttämiseksi kannaattaa moottori huuhdella halpisöljyllä. Tulee kaikki shaiba pois koneesta.
                    Ja eihän näissä nykykoneissa ole edes mitään öljytikkua...
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Janne S
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 437
                      • Keminmaa

                      #11
                      Originally posted by Saarikoski View Post
                      Ja pahinta sakkapaskaa ei jää öljynvaihdon yhteydessä koneeseen kuin joitain desejä..
                      Mulle on jäänyt vähän epäselväksi, mitä varten öljynsuodatin on olemassa. Ehkä voisit kertoa hieman sen tehtävästä.
                      ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7544
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Originally posted by Janne S View Post
                        Mulle on jäänyt vähän epäselväksi, mitä varten öljynsuodatin on olemassa. Ehkä voisit kertoa hieman sen tehtävästä.
                        Tiesit varmaan myös sen että öljynsuodattimelle on ohituskanava josta öljy kiertää mm. silloin kuin öljy on kylmää ja niin jäykkää että ei mene riittävästi suodattimesta läpi...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • exautisti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1267
                          • oulu

                          #13
                          Originally posted by Tommix View Post
                          Tämän välttämiseksi kannaattaa moottori huuhdella halpisöljyllä. Tulee kaikki shaiba pois koneesta.
                          Ja eihän näissä nykykoneissa ole edes mitään öljytikkua...
                          No jo on jutut....

                          Jos ne nyt suurinpiirten saa sieltä pois imu tai millä tahansa vaihto tyylillä,niin sillä desillä tai parilla ei ole ihan mitään tekemistä moottorin elinikään....

                          Ennemmin lyhentää vaihtoväliä hiukan,jos pelottaa että moottori kuluu puhki.
                          -99 punane passatti

                          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                          Tuikun softat
                          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                          www.mcars.fi

                          Kysy 041-5056506

                          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                          Comment

                          • Janne S
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 437
                            • Keminmaa

                            #14
                            Oisko kirjoitettu pilke silmäkulmassa, mut jokainen tyylillään. Itse vaihdan jatkossakin öljyt imemällä tikun kautta, sen verran pitää moottorin suunnittelijoihin luottaa että möhnät jää suodattimeen eikä öljypohjaan. Pittääkhän seuraavan öljynvaihdon yhteydessä kokeeksi puottaa pohja lattialle ja kattoa minkälaista köntsää sinne on pesiytynyt.
                            ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                            Comment

                            • Bullitt
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 2786
                              • Turku

                              #15
                              Kannattaako niitä öljyjä ruveta itse vaihtamaan ollenkaan, kun se ilmasuodattimen vaihtokin oli vissiin poikinut vain lisää ongelmia?

                              Siinä ajassa kun täällä vatvotaan sitä, että mikä on paras tapa vaihtaa öljyt, niin ne olisi jossain korjaamolla vaihdettu jo monta kertaa.

                              Tietty jos nurmikko kaipaa kipeästi lannoitetta, niin öljynvaihdostahan sitä jää kätevästi aina nurkkiin pyörimään.


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎