Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 puhaltaa vain kuumaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Art_Zi
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 170
    • Kemi

    #16
    Originally posted by Marduk View Post
    Lasille ja jaloille tulee lämmintä, vain keskisuulakkeista tulee kylmää. Vaihdoin kokeeksi tuon Anturin osanumero on 64 11 6920431, joka on siellä navin takana. Ei auttanut asiaan. Mitään vikakoodeja en ole lukenut. Täällä on vaihdeltu vesiventtiilejäkin ja ilmeisesti niissä ei ole ollut vikoja. Kokeillaampa akun kengän irroitusta.
    Saatko pakotettua kylmää jaloille/lasille? Onko automaatti-ilmastointi?
    Omassa pukkaa ilmastointi päällä ja automaatilla lasille lämmintä, jaloille haaleaa ja keskisuulakkeista kylmää. Sit pakottamassa lasille/jaloille puhallusta lujemmalla, ni niistäkin alkaa kylmää tulemaan. Ite oon aatellu, että toi on ominaisuus
    E61 525dA preLCI -2007
    VW Typ2 -1967
    Ex. E46 328ia touring

    Comment

    • Marduk
      Bimmer Rookie
      • May 2003
      • 129
      • -

      #17
      Originally posted by Art_Zi View Post
      Saatko pakotettua kylmää jaloille/lasille? Onko automaatti-ilmastointi?
      Omassa pukkaa ilmastointi päällä ja automaatilla lasille lämmintä, jaloille haaleaa ja keskisuulakkeista kylmää. Sit pakottamassa lasille/jaloille puhallusta lujemmalla, ni niistäkin alkaa kylmää tulemaan. Ite oon aatellu, että toi on ominaisuus
      Ei tule kylmää vaikka olisi vain lasille kaikki kylmä valittuna tai vain jaloille. Tarkennuksena vielä, että valikosta on valittu 4pykälää kylmää ja ilmastointi on päällä.

      Comment

      • A^A
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2168
        • Seinäjoki

        #18
        Samaa vaivaa tääläkin. Tuulilasi ja jalat tulee täysin kuumaa ilmaa, keskisuulakkeista tulee haaleata / lämmintä mutta sivusuulakkeista tulee vain kylmää.

        Vikakoodeissa vain interior temperature sensor fan.

        Mitään eroa ei ole onko tolla puoliautomaatilla vai pakotuksella..

        Vesiventtiili varmaan olis vaihtolistalla tässä tapauksessa?
        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

        Comment

        • ekaBMW
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 441
          • Oulu

          #19
          Eikös tuo ole tarkoituksella että kompuralla jäähdytetty kylmä tulee lähinnä keskeltä/sivulta?
          Ylös ei haluta puhaltaa jottei lasi huurru eikä halkea lämpömuutoksista.
          Alas ei haluta puhaltaa jottei tule flunssa ja jottei tule vedosta johtuvaa verenkiertohäiriötä jalkoihin.

          Mutta ei se tietenkään tarkoita että ylös ja alas puhallusta lämmitettäisiin kesähelteellä.

          Talvella taas huomaa hyvin että alkulämmittelyn jälkeen lähinnä vain jaloille puhalletaan kuumaa. Ylös puhallus on lähes kiinni.
          F11 530d xDrive 09/16
          Ex E60 530d xDrive A 10/08
          Ex E60 520dA 09/08 liisari
          Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
          Ex Opel Kadett 1.6 -89

          Comment

          • jykä
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 123
            • Pohojanmaa

            #20
            Jatketaanpa tähän ketjuun kun vähän samanlainen ongelma päällä.

            Potilas E61 523i LCI laajalla ilmastoinnilla. Vaihdoin kitisevän puhallinmoottorin ja etuvastuksen uusiin ja ne tulivatkin kuntoon. Remontin jälkeen ilmastointi puhaltaa kuumaa vain tuulilasille, jalkatilaan ja keskiventtiilestä ei mitään. Puhaltimen nopeussäätö toimii kuten pitääkin manuaalisesti säädettäessä. Automaatilla toimii myös, eli moottorin lämmittyä puhallusnopeus nousee kuten myös jos lämpötilasäätimistä laittaa lämpöä suuremmalle.

            Ilmastoinnille antaa 5 vikakoodia: 9C5C,9C5D,9C61,E706 ja E714

            Akku oli irti remontin ajan ja kokeilin myös resettiä ongelman huomattuani (miinus irti hetkeksi) mutta samat koodit nousee ylös.

            Jotenkin tuntuu softavialta? Eli IHKA jotenkin seonnut tuossa remontin aikana? INPA:lla en päässyt käsiksi tuohon moduliin ollenkaan, vaatinee jonkun muun ohjelman? Löytyisikö joltain oikea ohjelmisto Vaasa/Seinäjoki akselilla?
            Ex:325i,328i,523i,528iA,525dA
            Current: F11 520d M-sport

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by jykä View Post
              Jatketaanpa tähän ketjuun kun vähän samanlainen ongelma päällä.

              Potilas E61 523i LCI laajalla ilmastoinnilla. Vaihdoin kitisevän puhallinmoottorin ja etuvastuksen uusiin ja ne tulivatkin kuntoon. Remontin jälkeen ilmastointi puhaltaa kuumaa vain tuulilasille, jalkatilaan ja keskiventtiilestä ei mitään. Puhaltimen nopeussäätö toimii kuten pitääkin manuaalisesti säädettäessä. Automaatilla toimii myös, eli moottorin lämmittyä puhallusnopeus nousee kuten myös jos lämpötilasäätimistä laittaa lämpöä suuremmalle.

              Ilmastoinnille antaa 5 vikakoodia: 9C5C,9C5D,9C61,E706 ja E714

              Akku oli irti remontin ajan ja kokeilin myös resettiä ongelman huomattuani (miinus irti hetkeksi) mutta samat koodit nousee ylös.

              Jotenkin tuntuu softavialta? Eli IHKA jotenkin seonnut tuossa remontin aikana? INPA:lla en päässyt käsiksi tuohon moduliin ollenkaan, vaatinee jonkun muun ohjelman? Löytyisikö joltain oikea ohjelmisto Vaasa/Seinäjoki akselilla?
              Kyllä IHKA:an pääsee INPA:lla, jos vaan on toimiva versio. Toki ISTA:llakin voi vilkaista.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • jykä
                Bimmer Rookie
                • May 2003
                • 123
                • Pohojanmaa

                #22
                Täytyy katsoa jos löytyisi uudempi version Inpasta tai sitten suoraan Ista.

                Sain yhden vikakoodin (e714) katoamaan joka oli johtunut liian matalasta akun jännitteestä. Muut edelleen päällä.

                HTK12:lta varmaan saisi etänä apuja Istan kanssa koodailuun, jos/kun saan sen ensin koneelle toimintaan?

                Tarkoitus on ensin katsoa onko softabugi ja sen jälkeen seuraava steppi testata vaihtaa IHKA-controlleri. Liittimet ja sulakkeet on tsekattu joten itse paneli on melkein seuraavana listalla...
                Ex:325i,328i,523i,528iA,525dA
                Current: F11 520d M-sport

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by jykä View Post
                  Täytyy katsoa jos löytyisi uudempi version Inpasta tai sitten suoraan Ista.

                  Sain yhden vikakoodin (e714) katoamaan joka oli johtunut liian matalasta akun jännitteestä. Muut edelleen päällä.

                  HTK12:lta varmaan saisi etänä apuja Istan kanssa koodailuun, jos/kun saan sen ensin koneelle toimintaan?

                  Tarkoitus on ensin katsoa onko softabugi ja sen jälkeen seuraava steppi testata vaihtaa IHKA-controlleri. Liittimet ja sulakkeet on tsekattu joten itse paneli on melkein seuraavana listalla...
                  Mä olen myös etänä asennellut INPA/ISTA:a foorumilaisille. Toimiko kaikki pl. puhallin ennen remppaa? Rempan jälkeisissä ongelmissa usein on syynä joku liitin huonosti/irti tms.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • jykä
                    Bimmer Rookie
                    • May 2003
                    • 123
                    • Pohojanmaa

                    #24
                    OK, laitan vaikka privaa liittyen tuohon INPA/ISTA asennuksiin.

                    Ilmastoinnin säädöt toimivat kyllä ennen remppaa. Liittimet mitkä oli irti olen mennyt läpi ja ne kyllä pitäisi olla kiinni, voihan ne vielä kerran katsoa. Ihkan takana olevasta sinisestä liittimestä kyllä napsahti lukituspanta poikki mutta en nyt usko että sen puuttuminen vaikuttaa, liitin kyllä napsahtaa hyvin pohjaan asti ja pinnitkin ovat kunnossa.
                    Ex:325i,328i,523i,528iA,525dA
                    Current: F11 520d M-sport

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2200
                      • Vantaa

                      #25
                      Sanokaapas mikä omassa mättää? Puhaltaa haaleaa vaikka toive olisi kylmästä. Otin vesiventtiilin irti ja ei tuntunut jumivan. Kokelin myös pistämällä venttiilin letkut pihdeillä tukkoon. Ilmastoinnin pois kytkeminen ei juurikaan vaikuta mihinkään. Lämmönvaihtimien lämpötila ei tahdo tuosta ~30c pudota alas. Ylöspäin kyllä nousee jos ilmastoinnilta pyytää enemmän lämpöä. Ilmastoinnin kennon lämpötila oudoksutta myös, sekään ei tahdo laske alle tuon 26c. Konetilasta kädellä kokeiltuna ilmastoinnin kennolle menevistä putkista toinen on kuuma ja toinen haalea. DIS kertoo seuraavaa:
                      Last edited by VilleP; 09-06-2020, 18:01.
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        #26
                        Venttiili tukkeessa, tai kenno.
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • VilleP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2200
                          • Vantaa

                          #27
                          Mikä venttiili? Tosiaan ilmastoinnin kun laittaa päälle niin höyrystimen lämpötila vaan nousee. Pitäisi olla siellä 2-5c ilmeisesti. Ja tuo painekkin on liian alhainen.
                          F11 530xd LCI
                          S2 Avant

                          Comment

                          • VilleP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2200
                            • Vantaa

                            #28
                            Käytin Hertsikan laakkosella täyttöhuollossa ja alkoi kylmää puhkumaan. Järjestelmä oli lähes tyhjä.
                            F11 530xd LCI
                            S2 Avant

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎