Eli auto E60 aktiivi ohjauksella, hammastangossa väljyyttä kolisee. Osaisiko joku kertoa voiko tuon hammastangon tilalle laittaa servotronic tai ihan normi hammastangon? Tai löytyykö suomesta hammastanko/ohjausvaihde korjaajaa? Aktiivitanko järkyttävän hintainen verrattuna vaikka servoon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 hammastanko kysymys
Collapse
X
-
Sen verran kerkesin tänään vilkaisemaan itse, että kuskin puolen hammastangon suojakumista kun työntää ylös/eteen on klapia jonkun verran n.3mm ja kolisee heiluttaissa. Vänkärin puolella ei kyseistä klapia ollut. Molemmat puolet oli päälle päin kuivat, kumia en kerennyt irroittaa. Ilmeisesti voisi olla ehdottamasi sisempipää?
Comment
-
-
Haitarikumia irti ja tsekkaamaan osanum. 4 pallonivel: http://www.realoem.com/bmw/showparts...22&hg=32&fg=25
Samalla saat tsekattua sen hammastangon mahdollisen välyksen.
Comment
-
-
Eli tänään vaihdoin kuskin puolelle raidetangon kokonaisuudessa ja kirin hammastangon mikä lie oikelta nimeltään. Kolina vaimentui huomattavasti kirimisellä. Nyt kuuluu enämmän ehkä klonksahtelu/muljahtelu ajaissa ja edelleen vasen puoli. Kuuluuku teiltä mitään ääntä silloinkun, auto sammuksissa ja rattia edestakaisin? Jotenkin tuntuu että ääni ei kuuluisi nyt enää hammastangosta, mutta kun paikallaan heiluttelee rattia niin jostain kuuluu. Ja ajossa muljahtelu/klonksahtelu (ei tunnu ratissa) oisko iskari/yläpää....Last edited by Putkijokari; 30-05-2014, 22:45.
Comment
-
-
Kyllä taas koettelee prkl Etupään väljää rupesin etsimään. Paikansin sen raidetangon sisäpäähän tai siitä vielä syvemmälle. No ajattelin että sisäpään pallo väljä, onhan sillä menty jo yli 160tkm. Eikun kauppaan hakemaan täydelliset tangot.. Sitten auton alle ja huomasin samantien suojakumin irroitettuani että eihän tässä oo mitään moitteen sijaa, aivan priima pallo. No vaihdetaan ny kun tuli ostettua. Vertasin uutta lemförderiä orginelliin 13v/160tkm rullattuun. Vanha pallo ihan yhtä tiukasti kupissaan kun uudessakin. No rasvasin sitten hammastangon ja tiukkasin taikamutteri ehkä 10 minuuttia ja sillä säädöllä ei takertele yhtään, enempää en sitten viitsinyt vääntää. Aivan kun tuo hammastangon ropaus ois aavistuksen auttanu mutta väljää on edelleen. Enempää en tällä kertaa tutkinu mutta onko nyt näin että tasan kolmessa paikassa vika voi olla, hammastanko ja rattiakselissa kaksiko? niveltä?
On tämä taas surkuhupasaa jälleen. Jos vika paikantuu nyt sitten hammastankoon niin pitäiskö piruuttaan kasata uus hammastanko originel 13 vuotta vanhoilla raidetangoilla kun ei niissä ollut pienintäkään välystä vieläTyökalut M47 dampperin vaihtoon
INPA ISTA
Comment
-
-
Originally posted by enins View PostTyökalut M47 dampperin vaihtoon
INPA ISTA
Comment
-
-
Originally posted by Ccccc View PostHyödyllistä tietoa, kiitos. Millä kilometreillä sun hammastanko oli valmis remonttiin? Oliko väljä kuskinpuolella ylös alas suunnassa?
Kilometrejä oli niellyt oireiden alkaessa noin 350 tkm.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
Comment