Jo toistamiseen minun omistus aikana tämä sama setti. Mistä voi johtua? Akkukotelo on puolillan täynnä vettä, ja auto on täysin mykkä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 imee vedet
Collapse
X
-
Itselläni oli kanssa sama homma viime kesänä e60 kanssa. Vedä irti sieltä kotelon pohjassa olevista kumi tuteista vaikkapa toinen pois niin vesi pääsee juoksemaan alakautta pois. Näin itse tein, eikä ole sen jälkeen enään vedessä lillunnut. Itselläni vesi tuli siitä oikealla puolella olevasta tuuletus ritilästä jonka kumiläppä aukeaa ajon aikana. Todettu itse takaluukussa vesi sateella ajon aikana kun emäntä oli puikoissa.
-
-
Ei ollut akku loppu, huvikseen vaan kurkistelin minkälainen hässäkkä tuo ibs kaapeli on mikä vaihdettiin n puoli vuotta aiemmin. Silloin huomasin että kotelo puolillaan vettä, ja imin ne pois sieltä ja kuivailin paikat. Sitten joskus sateella taas näytti kostealta kotelo niin sanoin emännälle kun satoi että lähetään heittämään lenkki ja menen luukkuun katsomaan mistä vesi voisi tulla. Ja huomasin että ajossa ritilän kumit aukeaa, jonka tehtävänä on ns tuulettaa akku tilaa. Sieltä suihki vettä ainakin mulla, siinähän on pyörä kotelo takana. Ei ole enään vettä ollut kun sanoivat merkki huollossa että vedä yksi tai pari kumi tuttia pois sieltä, sanoivat vaan että voi tulla pölyä sinne mutta sinne ole mitään tullut.
Comment
-
-
Yleensä tuommoiset ritilät on läpivirtaustuuletusta varten. Eli kun puhallin pukkaa ilmaa sisälle, menee ilma ulos noiden ritilöiden kautta.
Puhaltimen pitäisi aiheuttaa auton sisälle ylipaine joka siis purkautuu ritilän kautta. Ylipaine estää myös omien pakokaasujen pääsyn sisälle ritilöiden kautta. Aika outoa jos tuolta imee ilmaa (ja vettä) sisälle.
Toki vettä voi tulla "vastavirtaankin" jos suoraan renkaasta pääsee heittämään ritilälle. Onko tuossa joku suunnitteluvirhe?
Pitääpä omastakin tarkistaa....
Käypä vielä kerran siellä kontissa ja katso onko puhaltimen nopeudella vaikutustaF11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Originally posted by N.u.t View PostHienoja vehkeitä nämä beeänweet
Kaverilla kylläkin kastuu akkukotelo, ja samanlainen ku sigun vehje. No eipä se oo sitä tutkinu, vaikka sanoin siitäF11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Herätelläänpäs vanhaa topiccia
Onko tähän löytynyt ratkaisua miten ongelmasta pääsisi eroon? Tänään huomasin että oma akku kylpi vedessä. Ensiapuun otin kumitulpat irti, mutta ei tuo ikuinen ratkaisu ole jos vesi tulee räppänästä ibs kaapelin päälleVikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
-
Minulla on aivan oma tarina tähän ongelmaan. E60 LCI akkukotelossa oli reippaasti vettä, aloin tutkimaan lopuksi kastelukannun kanssa tilannetta. Sieltähän se ongelma löytyi. Polttoaineen täyttökotelosta vesi lorisi norona vaahtomuovien kautta akkukoteloon. Eiku tutkimaan, miten tämä voi olla mahdollista. Polttoaineen täyttöputken juuressa on kumitiiviste, joka oli pellin alapuolella, eikä tietenkään mitään tiivistänyt. Pienellä ruipparilla, puutikulla ja nokkapihdeillä sain ähellettyä kumin oikeaan asenton yläpuolelle. Siliconia vielä väliin. Ei ole vettä näkynyt sen koommin kuuteen vuoteen. Kaikki ruuvit ja mutterit auton alustassa vaikuttivat koskemattomilta. En löytänyt tälle ihmeellisyydelle muuta selitystä kuin kumi oli asennettu jo tuotantolinjalla väärin. Sitä tukee myös se, että auto on aivan tuotantokauden alusta, jolloin virheitä on voinut sattua. Ota ja tiedä
Comment
-
-
Juu ei
Originally posted by amrojnuuti View PostOmaan ainakin tuli vedet sisään juuri tosta mainitusta akun yläpuolella olevasta räppänästä. Ei ollut ainakaan ihan täysin onnistuneesti paikallaan. En ole nyt hetkeen tarkastanut tilannetta. Moninaista puuhaa näissä on kyllä...M
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
Comment