Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brake pad service nollaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 545Pilot
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 46
    • Espoo

    Brake pad service nollaus

    Katsastuksessa katseltiin altapäin, että sissemmät jarrupalat edessä näyttää olevan aika loppu ja kannattais vaihtaa vaikka service laskuri näyttää edelleen 25tkm vaihtoon etupaloille... No hain schmiedmannilta uudet palat ja anturin johdot ja vaihdoin kaikkiin kulmiin, mutta en saa jarrupalojen laskuria nollittua takaisin lähtöarvoon.

    Olen ennekin nollinut jarrunesteen ja raitisilmasuotimen huollot, mutta jarrupalojen kohdalla en onnistunut. Mahtaisiko johtua siitä, ettei huolto varoitus ole vielä aktivoitunut? Se siis näyttää tällä hetkellä jarrupalojen vaihtoon 25tmk ja takapaloille 30tkm.

    Pääsen resetointi vaiheessa siihen, että näytössä lukee "RESET?", tämän jälkeen kun pitää tripmittarin nappia pohjassa, niin kilometrit 25000 muttuu ------. Se ei tosin jää tuohon vaan palaa takaisin samaan arvoon 25tkm. En tiedä mikä arvo tuohon pitäisi tulla palojen vaihdon jälkeen ja miten sen saa muutettua takaisin maksimi arvoon. Tietääkö joku mitä tuossa pitäis olla palojen vaihdon jälkeen ja miten sen saa vaihtumaan tuossa valikossa?

    Kaikki on siis vaihdettu. Palat ja anturit.

    Auto on 05/2005 E61
  • nupaha
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 275
    • Pohojanmaa

    #2
    Originally posted by 545Pilot View Post
    Katsastuksessa katseltiin altapäin, että sissemmät jarrupalat edessä näyttää olevan aika loppu ja kannattais vaihtaa vaikka service laskuri näyttää edelleen 25tkm vaihtoon etupaloille... No hain schmiedmannilta uudet palat ja anturin johdot ja vaihdoin kaikkiin kulmiin, mutta en saa jarrupalojen laskuria nollittua takaisin lähtöarvoon.

    Olen ennekin nollinut jarrunesteen ja raitisilmasuotimen huollot, mutta jarrupalojen kohdalla en onnistunut. Mahtaisiko johtua siitä, ettei huolto varoitus ole vielä aktivoitunut? Se siis näyttää tällä hetkellä jarrupalojen vaihtoon 25tmk ja takapaloille 30tkm.

    Pääsen resetointi vaiheessa siihen, että näytössä lukee "RESET?", tämän jälkeen kun pitää tripmittarin nappia pohjassa, niin kilometrit 25000 muttuu ------. Se ei tosin jää tuohon vaan palaa takaisin samaan arvoon 25tkm. En tiedä mikä arvo tuohon pitäisi tulla palojen vaihdon jälkeen ja miten sen saa muutettua takaisin maksimi arvoon. Tietääkö joku mitä tuossa pitäis olla palojen vaihdon jälkeen ja miten sen saa vaihtumaan tuossa valikossa?

    Kaikki on siis vaihdettu. Palat ja anturit.

    Auto on 05/2005 E61
    Moro!
    Painin itse saman asian kanssa joskus. Linkissä lisää:

    työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
    kauppakassina Audi A3 sedan
    kesäkissana Jaguar XKR

    Comment

    • Hakkapeliitta
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2014
      • 552
      • P-Sawo

      #3
      Brittifoorumilta luin että muillakin oli vastaavia ongelmia. Eivät olleet välittäneet vaan ajelleet menemään. Noin 10tkm oli jo taulussa paistanut 25 000km eikä vähentynyt. Alkaako se vähenemään tuosta 25 000km:stä sitten kun levyt/palat alkaa kulumaan tarpeeksi...:think

      annetaan BMW-osaa

      Comment

      • 545Pilot
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 46
        • Espoo

        #4
        Mietin tuota samaa, että antaa antureiden olla ja kyllä ne kilometrit sitten alkaa jossain vaiheessa putoamaan, kun anturin alkaa kulumaan. Britti palstoilla luki myös ettei nollaus onnistu ellei molemmat anturit ole vaihdettu ja kunnossa. Pitää vielä tsekat ettei liittimen pinnit ole taipunut asennuksessa, kuten tuolla oli jossain tapauksessa ollut.

        Ao. sivulla oli hyvä kuvaus miten anturi toimii:



        - Less than 5 ohms indicates a sensor with remaining service life
        - A reading of about 470 ohms indicates a partially worn sensor and requires replacement.
        - A reading of open circuit (infinity) indicates a worn out sensor requires replacement.

        Koska anturin virtapiiri kuluessaan viimeisessä vaiheessa katkeaa niin mietin, että saiskohan tuon nollauksen toimimaan paremmin niin, että ottaa anturin irti ja auto käyntiin, jolloin kilometrit pitäisi mennä nolliin. Vastaa tilannetta, kun anturi on kulunut loppuun.

        Tämän jälkeen uusi anturi takaisin kiinni ja resetointi ohjeen mukaan. Tuntuu ettei tuo resetoidu, jos anturi ei ole kulunut loppuun asti.

        Pitää testailla vähän lisää kunhan kerkee.

        Comment

        • 545Pilot
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 46
          • Espoo

          #5
          Nyt toimii

          Huomasin tuolta Brittien keskustelusta, että oven auki jättämisellä on jokin merkitys.

          Anonymous
          This definitely worked on my 2005 BMW E61 - initially reset the system only to get -15000 miles with the message returning on the iDrive. Then I re-read the instructions and noticed that the doors need to be shut (!). I opened the driver's door, switched the iginition on as instructed, then shut the door, followed through the reset process and it worked.
          So, lesson learned - follow the instructions (smile)

          - Jätä kuskin ovi auki (Minulla oli aikaisemmin aina ovi kiinni)
          - Avain virtalukkoon ja virrat päälle
          - ovi kiinni
          - Resetointi, samoin kuten ennenkin

          Resetoinnin jälkeen huolto meni punaiselle ja kilometrit näytti -15000

          Tämän jälkeen tein resetoinnin uudestaan, jolloin se resetoi oikein ja kilometrit on nyt 40000 etupaloille.

          Resetointi voisi onnistua eka kierroksella, jos tekisi kuten edellisessä postissa ehdotin "anturi irti ja auto käyntiin, niin service menee punaiselle ja sen jälkeen resetointi"....

          Toivottavasti tästä on apuja muille...

          Comment

          • Hakkapeliitta
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 552
            • P-Sawo

            #6
            Olen melko varma että on apua!

            annetaan BMW-osaa

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              #7
              Itekkin painin tän kanssa. Ajoin sit bosch car serviceen, eikä pyytäneet mitään nollaamisesta. Lähinnä nauroivat kun kerroin asian jotakuinkin näin " Käytin auton karlalla kun oli menny jarrupalojen vaihto 900km yli, nyt se näyttää et on menny 15000km yli".
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              • nappe74
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 2846
                • South Carelia

                #8
                Originally posted by 545Pilot View Post
                Huomasin tuolta Brittien keskustelusta, että oven auki jättämisellä on jokin merkitys.

                Anonymous
                This definitely worked on my 2005 BMW E61 - initially reset the system only to get -15000 miles with the message returning on the iDrive. Then I re-read the instructions and noticed that the doors need to be shut (!). I opened the driver's door, switched the iginition on as instructed, then shut the door, followed through the reset process and it worked.
                So, lesson learned - follow the instructions (smile)

                - Jätä kuskin ovi auki (Minulla oli aikaisemmin aina ovi kiinni)
                - Avain virtalukkoon ja virrat päälle
                - ovi kiinni
                - Resetointi, samoin kuten ennenkin

                Resetoinnin jälkeen huolto meni punaiselle ja kilometrit näytti -15000

                Tämän jälkeen tein resetoinnin uudestaan, jolloin se resetoi oikein ja kilometrit on nyt 40000 etupaloille.

                Resetointi voisi onnistua eka kierroksella, jos tekisi kuten edellisessä postissa ehdotin "anturi irti ja auto käyntiin, niin service menee punaiselle ja sen jälkeen resetointi"....

                Toivottavasti tästä on apuja muille...
                Tämä toimi minulla kun vaihdoin eteen levyt ja palat...

                Laskuri oli punaisella eli -15000km, palat oli niin loppu että anturikin oli rikkoutunut... Vaihdon jälkeen eka nollausyritys ei onnistunut mutta uudestaan heti perään ja nyt "ajoaikaa" 40tkm !!
                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                ex-Bimmerit:
                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                E21 316 -80
                E91 330xdA M-Sport -06
                E53 X5 3.0iA Sport -04
                E91 335xiA M-Sport -08
                E60 530iA M-Sport -06
                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                E91 320d -06
                E39 530iAT M-Sport -01
                E36 328iA -96
                E39 528iA -96
                E36 325i -92

                Comment

                • Mikiis
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2013
                  • 906
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by nappe74 View Post
                  Tämä toimi minulla kun vaihdoin eteen levyt ja palat...

                  Laskuri oli punaisella eli -15000km, palat oli niin loppu että anturikin oli rikkoutunut... Vaihdon jälkeen eka nollausyritys ei onnistunut mutta uudestaan heti perään ja nyt "ajoaikaa" 40tkm !!
                  Ehjällä vai rikkinäisellä anturilla? Vai vanhalla ehjällä?
                  F11 530d -11
                  E91 -06 320d
                  x2 Tuikut
                  Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                  Comment

                  • nappe74
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 2846
                    • South Carelia

                    #10
                    Originally posted by nappe74 View Post
                    Tämä toimi minulla kun vaihdoin eteen levyt ja palat...

                    Laskuri oli punaisella eli -15000km, palat oli niin loppu että anturikin oli rikkoutunut... Vaihdon jälkeen eka nollausyritys ei onnistunut mutta uudestaan heti perään ja nyt "ajoaikaa" 40tkm !!
                    Originally posted by Mikiis View Post
                    Ehjällä vai rikkinäisellä anturilla? Vai vanhalla ehjällä?
                    Uudella ehjällä.

                    Vanhalla ehjällä olisi käsittääkseni tullut sama lopputulos, rikkinäisellä tuskin... :think
                    G30 530e xDrive A M-Sport -20

                    ex-Bimmerit:
                    F10 525dA xDrive M-Sport -13
                    E21 316 -80
                    E91 330xdA M-Sport -06
                    E53 X5 3.0iA Sport -04
                    E91 335xiA M-Sport -08
                    E60 530iA M-Sport -06
                    E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                    E91 320d -06
                    E39 530iAT M-Sport -01
                    E36 328iA -96
                    E39 528iA -96
                    E36 325i -92

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #11
                      Kannattaa myös muistaa että on vaihtoehto vanha "ehjä". Anturi on pilalla kun se kuluu edes hieman.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎