Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heikko lähtö kiihdytyksessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW E60
    Bimmer Rookie
    • Mar 2013
    • 49
    • kangasniemi

    Heikko lähtö kiihdytyksessä

    BMW E06 -04 530D

    Paikaltaan kun kaasun juntaa pohjaan auto lähtee tosi heikosti liikkeelle ja vasta vajaa 3000 kierrosten kohdalla repäisee kunnolla.
    Vedot tuntuu olevan tallella muuten. Egr kuulemma autosta tukitttu ja sen takia palaa moottorivalo. Vikakoodiks anto rgr liian suuri virtaus.

    Mistähän johtuis??? Kiitoksia etukäteen!!
    Last edited by BMW E60; 25-06-2014, 11:59.
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by BMW E60 View Post
    BMW E06 -04 530D

    Paikaltaan kun kaasun juntaa pohjaan auto lähtee hieman vaisusti liikkeelle ja vasta vajaa 3000 kierrosten kohdalla repäisee kunnolla.
    Vedot tuntuu olevan tallella muuten.

    Mistähän johtuis??? Kiitoksia etukäteen!!
    Onko vikakoodeja?
    Veikkaisin yhtenä mahdollisuutena tukkoista dpf:ää.

    - Antti -

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #3
      Pahoittelut OT:sta mutta jos nyt mietin asiaa, kysymystäsi ja kertomaasi....on melko vaikea kyllä mitään sanoa kuvaillun perusteella. Omani lähtee nimittäin aivan samoin, toki on mopoversio jo muutenkin sinun mallistasi ja X vielä lisäksi....

      Mitä "vaisu" tarkoittaa ja mihin sitä vertaat...aikaisempaan saman auton kiihtyvyyteen vai johonkin toiseen autoon ?

      Voisin veikata Ilmamassamittaria....

      Comment

      • joni88
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 308

        #4
        itselläni teki aikanaan alfaromeossa täysin samaa. egr tukossa...
        G11 740e

        Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

        Comment

        • Dabbler
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 102
          • Lpr

          #5
          Turbon solenoidi jumittaa tai ei toimi, johtuen eri syistä, tosin siltikin heräilee jo 2000 rpm:n tienoilla.

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            -04 eli M57N. Turbon ohjaus alipaineella, tarkista ettei yksikään alipaineletkuista ole irronut: KLIK. Seuraavaksi tuo alipaineventtiili (osa 1) syyniin.

            Alioainekello voi vuotaa (osa 3, halpa muoviosa), alipaineletkut voi vuotaa jne. Jokin muu alipainelaite voi vuotaa, esim. moottorin tukigummit räjähtäneet. Tutiseeko tyhjäkäynnillä?

            Tietysti turbon johdesiivet voi olla jumissa mutta ensin kohdistaisin epäilyn alipaineohjaukseen.

            Comment

            • hetfield
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2013
              • 330
              • pirkkala

              #7
              Originally posted by MNi View Post
              -04 eli M57N. Turbon ohjaus alipaineella, tarkista ettei yksikään alipaineletkuista ole irronut: KLIK. Seuraavaksi tuo alipaineventtiili (osa 1) syyniin.

              Alioainekello voi vuotaa (osa 3, halpa muoviosa), alipaineletkut voi vuotaa jne. Jokin muu alipainelaite voi vuotaa, esim. moottorin tukigummit räjähtäneet. Tutiseeko tyhjäkäynnillä?

              Tietysti turbon johdesiivet voi olla jumissa mutta ensin kohdistaisin epäilyn alipaineohjaukseen.
              Vähän samaa vikaa täälläkin, jos paikaltaan/pienestä vauhdista survaisee vähän syvemmälle niin 2-5sec ei tapahdu juuri mitään, ja sitten tapahtuu kaikki! Kevyemmällä kaasulla pääsee paljon ripeämmin liikkeelle.

              Joskus risteyksessä meinannut jäädä alle kun ei voimaa ole heti löytynytkään, ja sitten kun ahtoja rupeaa löytymään niin renkaista irtoaa pito, ja taas tippuu vedot pois
              Kaikki alipaineletkut vaihdettu, paitsi kumeille. Moottori värähtelee välillä käynnistyksen jälkeen vaikka suuttimet inpan mukaan ok. EGR putsattu, IMM vaihdettu, ei vikakoodeja.
              Kuinka herkästi noitten siipien pitäisi liikkua? Tuntui olevan aika paljon jousivoimaa vastassa.
              Pitääpä katsoa noi kumit ja tehdä joku painetesti koko systeemille.
              -M57N
              Last edited by hetfield; 19-06-2014, 09:36.
              - E65 730d 2003

              Comment

              • -Ilkka-
                Bimmer Rookie
                • Oct 2011
                • 73
                • Riihimäki

                #8
                Alipaineletkut syyniin. Itselläni oli letku irti jäänyt epähuomiossa imusarjan läppien poiston takia.
                Last edited by -Ilkka-; 05-11-2014, 11:09.

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  Jos kuskin puolen tukikumi on särki niin käy näin: KLIK.

                  Taskulampun kanssa tiirailu näyttää onko kumi sylkäissyt sisukset pellolle. Jos vain vuotaa, ei välttämättä näy muuta kuin alapuolelta purkamalla suojukset pois.

                  Säädin voi vikaantua kyllä, joskin on harvinaisempaa.

                  Comment

                  • BMW E60
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2013
                    • 49
                    • kangasniemi

                    #10
                    Originally posted by Anzafin View Post
                    Onko vikakoodeja?
                    Veikkaisin yhtenä mahdollisuutena tukkoista dpf:ää.

                    - Antti -

                    Mikä on dpf??

                    Comment

                    • buksin-1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 4592
                      • Keski-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by BMW E60;3354813[IMG
                      resource://skype_ff_extension-at-jetpack/skype_ff_extension/data/call_skype_logo.png[/IMG]3354813]Mikä on dpf??
                      Partikkelisuodatin, mutta jos sulla on vm 2004 ja putket ovat alaspäin, niin ei sitä ole.

                      Call
                      Send SMS
                      Add to Skype
                      You'll need Skype CreditFree via Skype
                      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                      SISUSTAT modaukset

                      Comment

                      • BMW E60
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2013
                        • 49
                        • kangasniemi

                        #12
                        Originally posted by buksin-1 View Post
                        Partikkelisuodatin, mutta jos sulla on vm 2004 ja putket ovat alaspäin, niin ei sitä ole.

                        Call
                        Send SMS
                        Add to Skype
                        You'll need Skype CreditFree via Skype


                        Juu ei mulla oo sitä siinä.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎