Tein jarrut uusiksi mm. takajarruputket molemmat taakse kuparinikkelistä ja kaikki jarrukumiletkut 4kpl, mutta sitten aloitin jarrujen ilmaamisen luonnollisesti takapäästä ja satulasta tuli nesteet hyvin läpi ja kaverini kapiinissa sano aina paineen otettua ja sitten minä ilmaruuvin löysenettyä meni jarrupoljin hyvin lattiaan, ei siis ongelmia. Ongelma tuli/ilmeni kun etupään jarrutkin oli olleet auki niistä nestettä tuli vaan hiljalleen läpi muttei todellakaan kovalla paineella ja asiassa erikoisinta apumiehen ilmoitettua, että jarrupoljin ei mene lattiaan siten kuin takapäätä ilmatessa, kysymys kuuluu missä vika etupään ilmauksessa kun nestettä ei tule hyvin ja poljin ei mene lattiaan ilmaruuvin ollessa löysällä. Samassa havainossa myös uuden etujarrujen jarrukumiletkun pullistelu jarrua painettaessa on lähes olematonta ja takana huomaa hyvin kun jarrua painetaan se kumuletku todella näkyy hyvin kun jarrua painetaan. Niin auto E60 530D LCI 2008.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530D LCI Jarrujen ilmaamisessa tuli ihmeellistä ongelmaa
Collapse
X
-
Kysymys kuuluu että miksi olette menneet uusia putkia vetämään? Jos järjestelmä on ollut täysin tyhjö niin ei ole helppoa..sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
-
-
Siksi koska...
siksi uusin koska laskennallisesti bemarin rauta maalatut putket ruostuvat ja voivat näin sitten tietämättään aiheuttaa vaaratilanteen kun putki pamahtaa väärässä paikkaa. Olentäältä lukenut tosiaan jo E60 olevan ongelmia juuri tuossa takapäänputkissa. Onnsistuisko se nyt ilmaus paineilmaimulla?
Originally posted by suppari View PostKysymys kuuluu että miksi olette menneet uusia putkia vetämään? Jos järjestelmä on ollut täysin tyhjö niin ei ole helppoa..
Comment
-
-
Sitten seuraavaa...kivaa
Ei epäonni tähän näköjään loppunut, hain Motonetista aliapneen tekevän ilmauskannun joka liitetään paineilmaan...imemällä ja vuoroin perinteisellä tyylillä oikea etujarru ensimmäisenä alkoi otta pitoa ja mukaan tuli toinenkin puoli 3-tunnin rassailun jälkeen no , auto oli välillä käydessä josko auton abs-pumpun käynti olisi siitä riippuvainen ja poljin tuntui jo hyvältä en vielä nuolaissut onneksi....painoin auton käydessä jarrupoljinta kohtuullisesti kokeillakseni joustaako se ilmamaisesti.....no joustihan, se painaessano poljinta se meni lattiaan asti ja kyseisen homman tein useaan kertaan ja vika vaan toistui aina ja nyttenkin......tuli mieleeni olisko voinut pääsylinteri vahingoittua kun joka 4-päästä oli nesteet valuneet pois ja kun koko järjsestelmä oli ns. kuiva....eli onko nyt mennyt pääsylinterin kumit? tuleeko kellään mitään muuta vikaehdotusta mieleen ja onko tälläistä ongelmaa ollut?
Originally posted by BMW525Xda View PostAbs jarrut ilmaantuu hyvin satulasta päin "puhaltamalla" jarruneste ns. Ylöspäin jarrunestesäiliötä kohti. Sitten kun nestettä on puhallettu näin päin jonkin kerran suoritetaan normaali ilmaus perään.Last edited by 325E; 03-07-2014, 23:59.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View Postkun joka 4-päästä oli nesteet valuneet pois ja kun koko järjsestelmä oli ns. kuiva....
Tuohon ilmaukseen oikea tapa olisi ilmanpainetta (ja mahdollisesti samalla myös nestettä) jarrunestesäiliön korkkiin syöttävä systeemi. 1-1,5 bar.
Comment
-
-
En tiennyt tuot ohjetta..
En ole kuullutkaan tuollaisesta ohjeesta, mitä mieltä olet tuosta viasta jossa nyt jarrupoljin hiljaa menee pohjaan vaikka auto käy...onko pääsylinteri mennyt nyt rikki tuossa remontissa? ...
Originally posted by TJJ View PostEt sitten laittanut jarrupoljinta BMW:n ohjeen mukaisesti ennen remonttia? Ei olisi tullut nesteet pihalle. Poljinta pitää painaa hiukan pohjaan ja lukita se siihen, esim. laudanpätkä polkimen ja penkin etuosan väliin.
Tuohon ilmaukseen oikea tapa olisi ilmanpainetta (ja mahdollisesti samalla myös nestettä) jarrunestesäiliön korkkiin syöttävä systeemi. 1-1,5 bar.
Comment
-
-
Tiedä sitten miten muuten onnistuu, mutta itse tilasin briteistä (koska suomesta en löytänyt alle 1000 euron laitetta) painetoimisen vaihtajan. Olisikohan maksanut satkun verran. Tämä siis kytketään jarrunestesäiliöön ja pyttyyn pumpataan paine jne.
Tämän ja DIS:n kanssa ilmauksessa ei ollut mitään hankaluutta (minä jouduin vaihtamaan takapään putket...).
Kannattaa vielä tarkistaa, että olet käyttänyt oikeaa jarrunestettä. Pitää olla ainakin joissain malleissa matalaviskositeettista nestettä. Marmorilta saa oikeat nesteet ihan järkevään hintaan (ei ole kalliimpaa, mitä normi DOT4 varaosaliikkeissä).Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by bavaria:39 View PostKuulostaa siltä, että sulla on päässyt ilmaa ABS pumpulle ABS pumppua ei sitten saa ilmattua ilman testeriä.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Kyllä ihan e36:senkin abs yksiköstä löytyy ilmaustoiminto DISsä joka pyörittää pumppua ja värisyttää venttiileitä. Kyllä sinne on mahdollista ilmaa jäädä jos järjestelmä käy täysin tyhjänä.
E60 nyt tottakai pitää ilmata testerillä, sen nyt pitäisi olla selvä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Pahin mahdollinen "tein itse ja säästin" esimerkki. Vaihdatin jarrunesteet perän lukon asennuksen yhteydessä, kustannus 20 € + neste 9 €... Ei viitsinyt imupumppua Mätänetistä ostaa ja alkaa väsäämään.
No, toivottavasti tulee kuntoon.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostPahin mahdollinen "tein itse ja säästin" esimerkki. Vaihdatin jarrunesteet perän lukon asennuksen yhteydessä, kustannus 20 € + neste 9 €... Ei viitsinyt imupumppua Mätänetistä ostaa ja alkaa väsäämään.
No, toivottavasti tulee kuntoon.
olisko vedetty säiliö konehuoneesta rasvaruutalla tyhjäks ja kipattu pari purkkia tuoretta sinne seisomaan?
Ite en ainakaan vaihtais kellekkään (kuitilla) 20 eurolla jarrunesteitä. Renkaiden vaihto liikkeessä taitaa maksaa tuon hinnan keskimääräsesti ja tokkopa sillä rahalla vielä innostutaan paljon satulanpäästä kaksissa miehin / oikein työkaluin nesteitä vaihtelemaan.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View Post2desin Nesteputelit noin 4,5 e /kpl
olisko vedetty säiliö konehuoneesta rasvaruutalla tyhjäks ja kipattu pari purkkia tuoretta sinne seisomaan?
Ite en ainakaan vaihtais kellekkään (kuitilla) 20 eurolla jarrunesteitä. Renkaiden vaihto liikkeessä taitaa maksaa tuon hinnan keskimääräsesti ja tokkopa sillä rahalla vielä innostutaan paljon satulanpäästä kaksissa miehin / oikein työkaluin nesteitä vaihtelemaan.
Itse kun tekee niin ei se säästö välttämättä merkitse mutta ainakin konkreettisesti voi olla varma että homma tulee hoidettua kuten toivottavasti tässäkin tapauksessa.
Nyky merkkihuollot kun tuntuu olevan välillä vähän niin ja näin sen tietämyksen/ osaamisen saralla. Hyviäkin mukaan mahtuu ja jopa loistaviakin...W201 2,5D
W123 280ce
E21 316
ex-E60 530ia
ex-E53 4,4i
ex-E39 523i
ex-E34 520ia
ex-E21 318i
Comment
-
Comment