Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D LCI Jarrujen ilmaamisessa tuli ihmeellistä ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #31
    Kyllä se vaan noissa dieseleissä ja muissa missä alipainepumppu, voi painua aika pitkällekkin kun tehostin tekee kokoajan lisää painetta. Hydrauliyksikössä on tätä varten varoventtiili joka päästää ylimääräiset paineet lävitse.
    Eli ihan normaalia. Toki jos polvin kopsahtaa lattiaan saman tien niin eriasia.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • enins
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2009
      • 513
      • Rauma

      #32
      Originally posted by Supa View Post
      Kyllä se vaan noissa dieseleissä ja muissa missä alipainepumppu, voi painua aika pitkällekkin kun tehostin tekee kokoajan lisää painetta. Hydrauliyksikössä on tätä varten varoventtiili joka päästää ylimääräiset paineet lävitse.
      Eli ihan normaalia. Toki jos polvin kopsahtaa lattiaan saman tien niin eriasia.
      No, minulla on tässä kärryssä yhden kerran painunut poljin lattiaan sitä pitkään painaessani (liikennevaloissa). Tämä johtui puhkiruostuneesta takapään jarruputkesta (kuskin penkin alta, 90° taivutuksesta).

      En kyllä millään usko, että olisi normaalia, jos poljin painuisi vaikka kuinka pitkään painettaisi pohjaan. Tätä väittämää olen nyt testaillut eri poljinvoimalla useasti, eikä poljin kyllä painu yhtään mihinkään siitä, mihin se painalluksen alussa jää.
      => Korjatkaa jarrunne.
      Autokalusto: 320d f30

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1227
        • LAHTI

        #33
        olen samaa mieltä...

        Olen samaa mieltä ei pidä painua...joku silloin laskee paineet mutta mikä?



        Originally posted by enins View Post
        No, minulla on tässä kärryssä yhden kerran painunut poljin lattiaan sitä pitkään painaessani (liikennevaloissa). Tämä johtui puhkiruostuneesta takapään jarruputkesta (kuskin penkin alta, 90° taivutuksesta).

        En kyllä millään usko, että olisi normaalia, jos poljin painuisi vaikka kuinka pitkään painettaisi pohjaan. Tätä väittämää olen nyt testaillut eri poljinvoimalla useasti, eikä poljin kyllä painu yhtään mihinkään siitä, mihin se painalluksen alussa jää.
        => Korjatkaa jarrunne.

        Comment

        • Hebbu ///M3
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1627
          • Dallas

          #34
          Miksi se ei auto sammuksissa painu, kun alipainepumppu on pois pelistä jos siellä mekaanista vikaa on?
          Sotkamo Connection

          Comment

          • enins
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2009
            • 513
            • Rauma

            #35
            Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
            Miksi se ei auto sammuksissa painu, kun alipainepumppu on pois pelistä jos siellä mekaanista vikaa on?
            Koska et taatusta paina poljinta niin kovaa, että saisit saman paineen jarrupiiriin aikaiseksi, kuin tehostimen mukana ollessa.
            Autokalusto: 320d f30

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #36
              Originally posted by enins View Post
              No, minulla on tässä kärryssä yhden kerran painunut poljin lattiaan sitä pitkään painaessani (liikennevaloissa). Tämä johtui puhkiruostuneesta takapään jarruputkesta (kuskin penkin alta, 90° taivutuksesta).

              En kyllä millään usko, että olisi normaalia, jos poljin painuisi vaikka kuinka pitkään painettaisi pohjaan. Tätä väittämää olen nyt testaillut eri poljinvoimalla useasti, eikä poljin kyllä painu yhtään mihinkään siitä, mihin se painalluksen alussa jää.
              => Korjatkaa jarrunne.
              Kyllä se vaan on normaalia.. Parhaiten huomaa kun ei paina voimalla, vaan pikkuhiljaa.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • atte.o
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2009
                • 894
                • haukipudas

                #37
                Originally posted by 325E View Post
                Olen samaa mieltä ei pidä painua...joku silloin laskee paineet mutta mikä?
                Olettako saaneet jarrut ilmattua ? Itellä kävi kerran ,että laitoin jarruputket väärin päin abs pumppuun ja aiheutti kys.ongelmaa.
                E61 M-sport

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  #38
                  Mikä on oikea pääsylinteri autooni

                  Mikä on oikea pääsylinteri autooni...E60 530D LCI 2008
                  sain orginaalin numeron 34 33 6 786 586 ja onko alkumalleissa joka ei ole LCI malli sama pääsylinteri netistä löysin TRW PMN214 mallin 59€ joka kävisi ja silti löytyy sivustoja jossa LCI mallissa pääsyliinteri muuttuu..onko tietoa?



                  Originally posted by atte.o View Post
                  Olettako saaneet jarrut ilmattua ? Itellä kävi kerran ,että laitoin jarruputket väärin päin abs pumppuun ja aiheutti kys.ongelmaa.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    #39
                    34336786586 on oikea.

                    Sama näkyy olevan kaikissa malleissa...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #40
                      Miten on tuo...TRW

                      Mikä malli on tuo löytämäni TRW PMN214 malli se muka kävisi kaikkiin...


                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      34336786586 on oikea.

                      Sama näkyy olevan kaikissa malleissa...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎