BMW 520D vm 2006 käy tyhjäkäyntiä niin kylmänä kuin lämpimänä vähän väliä ontuen ja melkein sammuu. Antaa vikakoodit 3F31 rai pressure sensor signal ja 483D throttle actuator increased emission. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Missähän vika?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
3F31 rail pressurensensor signal, 483D throttle actuator increased emissions
Collapse
X
-
"3F31" Ekkana kokeile puhdistaa se railipaine anturin liitin cleanerillä. Jos ei siitä apuja ole, niin sitten anturi vaihtoon..
"483D" Onko ahtoputket kunnossa, eihän ole vuotoja missään? Kaasu läppään vittaa, että voi olla sekin rikki. Jos löytyy DIS/Rheingold, niin sillä voi testata läpän toimintaa..
Viisaammat korjatkoon jos meni diagnoosi perseelleen.:think
PS: Jos sulla on DPF paikollaan, niin nuo vikakoodit estää polttotapahtuman että kohta on sekin tukossa!..Last edited by Jartsu83; 19-07-2014, 00:10.E61 525dA -05
-
-
Sorry oli hieman puutteelliset tiedot, eli imusarjasta poistettiin läpät ja samassa yhteydessä suuttimet testattiin diesel korjaamolla. Myös välijäähdytin ja ahtoputket puhdistettiin. Vikakoodeja oli remontin jälkeen useampia, tällä hetkellä aktiiviseksi jää 3F31 rail pressure sensor signal (halppis kiinalaisella vikakoodinlukijalla luettuna) ja auton ajotietokoneeseen moottorivalo ja teksti increased emission.
3F31 koodia ei saa nollattua/poistettua, railpaineet tyhjäkäynnillä n.400bar, annettu ja pyydetty arvo heittää jotain 0.3-0.6. Auto käy muuten ok, mutta käynti onnahtaa välillä about sekunniksi (voi tehdä sen pari kolmekin kertaa minuutissa, mutta epäsäännöllisin väliajoin) ja kuuluu naksaus vähän kuin koerkeapuristeisessa bensakoneessa alhaisesta oktaaniluvusta johtuva nakutus, mutta tämä ei siis nakuta jatkuvasti vaan naksahtaa vain kerran. Jotenkin tuntuu että aivan kuin polttoaineen määrä ei olisi oikea. Olen puhdistellut/kiristellyt pinnit suuttimista, rail paine anturista ja kaikista muista mistä on ollut irti. Autolla on ajettu pieni koelenkki ja ainakaan perstuntumalla isommilla kierroksilla ei tota onnahtavaa käyntiä ei huomaa ja vetää ihan ok.
Oon soittanut useaan bmw korjaamoon pohjanmaan alueella, ei vastausta, ystävällisesti on kyllä autettu ja ne vinkit mitä oon saanu on jo kokeiltu. Ihmeellistähän tässä on että vika tuli tän remontin jälkeen, ennen remonttia auto kävi/käyttäytyi normaalisti, eikä ollut mitään vikakoodeja. Autolla ei oikein uskalla ajaa ja pitäs pian lähteä lomareissulle. Pystyiskö joku auttaa jos ois ollu samoja oireita? Oon hakenu netin kautta erilaisilla hauilla mutta selkeää vastausta probleemaan en oo löytänyt tai viestiketjut loppuvat kesken. Olisko pohjanmaa/etelä-pohjanmaa alueella jollain semmosta vikakoodinlukijaa jolla sais paremmin selville mikä tota himmeliä riepoo?
Soittaakin voi 0400-440329,
ja jos jollain olis vaikka käytettykin, varmasti toimiva rail paine anturi että vois kokeeksi vaihtaa onko vika pelkästään siinäLast edited by bemariajuri; 19-07-2014, 13:13.
Comment
-
-
Tuskin on anturivika, mutta määränsäädin kp-pumpussa tekee tuota ontuvaa käyntiä. Suutin kun kusee tekee toisinaan samaa. Tuliko nyt kaikki varmasti oikein kiinni, lähinnä nuo suuttimet ja oliko niissä jotain ongelmaa kun piti oikein testata??Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Suuttimet testattiin samalla kun oli hyvin tilaa ruuvata ja samalla tuli vaihdettua uudet hehkutulpat (näissä kummassakaan ei ollut vikaa aiemmin). Tuleeko määränsäätimestä mitään vikakoodia jos on paremmat testerit? Mitä muita oireita? Tiedän että esim. viallinen suutin voi aiheuttaa vastaavaa. Tosta et tuliko kaikki kiinni (enkä ottanu kommenttia vinoiluna), rapiat 20v ruuvaillu, mutta toki virheitä voi aina sattua. Kaikki mitä pysty laittaa momenttiin myös laitettiin. Imuvuotoja testailtu bräkleenillä, ei löytyny. Pitää lukea määränsäädin juttuja netistä,jos löytyy, kiitoksia vinkistä. Muutenkin kaikki apu tarpeen, pitäs saada tuo kioski pian liikkeelle.
Comment
-
-
Jonkun suuttimen liitos jää vuotamaan eikä saavuta tavoiteltua rail -painetta. Oliko suuttimet oikein irti ja testattiin? Ja kasattiin uusilla kuparitiivisteillä takaisin?E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Jos rail-paineanturista on suora vikakoodi, niin jotain vikaa siinä anturissa tai johdotuksessa anturin ja DDE:n välillä täytyy olla. Varmistetaan nyt vielä, että anturi on siinä jakotukin etupäässä (ei takapäässä, kuten vanhemmissa). Takapäässä on painesäädin.
Tuon koodilukijan luotettavuus on tietysti vielä hieman kyseenalainen.
Vikaantunut kaasuläppä on kohtuu yleinen ongelma, mutta ei aiheuta käyntihäiriöitä, ainoastaan DPF:n regenerointi ei toimi ja sammutuksessa heilahtaa hieman enemmän.
Originally posted by bemariajuri View PostImuvuotoja testailtu bräkleenillä, ei löytyny.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Jep anturi etupäässä, kolme johtoa, etenkin keskimmäistä (signaali) on tullut ronkittua vian esiintymisen jälkeen, muttei oo löytynyt mitään, toi kaasuläpän koodi poistettu eikä oo nyt ainakaan päällä, mutta rail pressure sensor signal pysyy. Joo ja sorry, pieni ajatuskatkos tuosta bräkleenillä testaamisesta, ylipaine eri asia kun alipaine, epätoivo vaan iskee joskus kun aikansa itsekseen pui probleemaa...,
suuttimet oli paikallisessa diesel huollossa penkissä, uudet kuparitiivisteet, uudet o-renkaat, tiivistepinnat putsattu kannesta, kiristetty momenttiin, suutinputkissa eikä ylivuotoletkuissa näy vuotoja, en ainakaan ymmärrä mikä olisi niiden suhteen voinut mennä mönkään. Toi määräsäädin vika vois olla kyllä varteenotettava vaihtoehto, tosin oon senkin liittimen pinnit kiristellyt.Last edited by bemariajuri; 19-07-2014, 17:29.
Comment
-
-
Sellainen huomio vian suhteen tuli tehtyä eilen illalla, että vikakoodin lukijalla datassa näkyi railpaineen notkahdus n.10-20 bar samalla hetkellä kun käynti onnahtaa, mutta esimerkiksi kierrosluku ei muutu ainakaan koodin lukijassa, auton oma kierroslukumittari kyllä heilahtaa, eilen kävi varmaan 5min tyhjäkäyntiä ihan ok, mutta sitten tuli pari kolme onnahdusta alle minuutin sisällä, sitten epäsäännöllisin välein. Oon yrittänyt saada kiinni tästä vaasasta itseäni viisaampaa koodinlukijaa, joita tossa forumin listassa on mutta ei oo vielä tärpännyt, yksi oli lopettanut koodinluvut, yksi saksassa ja muita en ole saanut kiinni. En oikein uskalla lähteä ajamaan mihinkään kauemmas kun vähän pelottaa toi terävä naksaus jos se johtuu polttoaineesta, ettei mee veivi solmuun/pala mäntään reikää. Koitin eilen käynnissä ollessa liikutella suuttimien, painesäätimen ja tunnistimen johtoja/liittimiä, muttei mitään oleellista tapahtunut. Kun/jos ongelma selviää taytyy laittaa tänne selvitys jos auttais jotain muutakin jolla vastaava ongelma, ulkolaisissa ketjuissa ainakin monesti probleeman ratkaisu ei selviä.
Comment
-
-
Mää voisin tuon paineensäätimen antaa vaikka testiin jos haluat poissulkea vian siitä.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Loistava homma, kiitoksia, yhteystiedot tässä:Timo Nukala, Kytösavuntie 3, 65300 Vaasa, p.0400-440329, posti tai matkahuolto, rahti tietty mun piikkiin. Tos lukenu juttuja, että jotkut koittanu näitä forten liemiä, mutten tiedä saako niitä täältäpäin. Nyt kun miettiny tuota vikaa, niin tuntuu siltä että moottorin terävä naksausääni olisi hiukan pehmentynyt ensimmäisestä käynnistyksestä, yritän tänään vielä ehtiä ottaa säätimen irti ja viedä tutulle ultraäänipesuun. Mutta siis toistaiseksi on vika yhä edelleen päällä.
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View PostJos Jykä saa anturin huomisaamuksi 10ksi 100km päähän niin voin pudottaa tuon vaasaan ohikulkiessaVikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View Postvoin mää sen sieltä poimia, mihin aikaan ja mistä haen?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
Comment