Säädin tulossa kokeeksi, kiitos kissvesalalle. Vikakoodejakin kokeiltiin lukea, kiitos nikki73, ei vaan valitettavasti päästy autoon käsiksi, kävin sitten vielä toisessa koodinluvussa, sama vika yhä edelleen päällä 3F31 rail pressure sensor signal..., no kokeillaan huomenissa painesäätimen vaihtoa ja jatketaan tutkailua-
Announcement
Collapse
No announcement yet.
3F31 rail pressurensensor signal, 483D throttle actuator increased emissions
Collapse
X
-
Moi, oli jo välillä toivon kipinää, että josko pelais tolla laina säätimellä, mutta ei sama homma, sama vikakoodi. Kävin autolla ajamassa pienen lenkin hiukan isommilla kierroksilla ja tuntu kyllä todella hengettömältä, oon tosin viimeksi ajanu autolla joskus viime vuoden puolella (auto on rouvan käytössä), ahtoputketkin tuli jälleen kerran tsekattua. Paljonko rail paine pitäis olla vedossa kun autolla kiihdyttää, ei ainakaan ton kiinankoodaajan mukaan noussut juuri ollenkaan?
Comment
-
-
Originally posted by bemariajuri View PostMoi, oli jo välillä toivon kipinää, että josko pelais tolla laina säätimellä, mutta ei sama homma, sama vikakoodi. Kävin autolla ajamassa pienen lenkin hiukan isommilla kierroksilla ja tuntu kyllä todella hengettömältä, oon tosin viimeksi ajanu autolla joskus viime vuoden puolella (auto on rouvan käytössä), ahtoputketkin tuli jälleen kerran tsekattua. Paljonko rail paine pitäis olla vedossa kun autolla kiihdyttää, ei ainakaan ton kiinankoodaajan mukaan noussut juuri ollenkaan?
Edit. Tämä olikin näköjään jo tiedossaLast edited by böntti; 23-07-2014, 00:06.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Tuo toistuva vikakoodi on edelleen paineanturin signaalilinjan oikosulusta maihin. Jos nyt kuitenkin sen tutkisit vaikka yleismittarilla DDE:lle asti, ettei oikeasti ole jostain oikosessa, jäänyt vaikka jonnekin väliin lohkoa vasten. Samalla varmistaa, että anturille tuleva maadoitus ja DDE:ltä tuleva syöttöjännite ovat kunnossa. KLIK
Erillinen koodi sitten, jos rail-paine selvästi heittää tavoitearvosta ja sen aiheuttajia voi olla muutkin komponentit.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Imusarja irti, sulla on jäänyt johto kannen ja imusarjan väliin ja mennyt poikkisigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Moi, eilen oli viimeksi imusarja irti kun vaihdoin tuon laina paineen säätimen kokeeksi, koitin kyllä katella taas totakin mahdollisuutta, en ainakaan huomannu mitään. Pitää tänään iltapäivällä alottaa syvempi luotaus johtojen osalta, onhan ne niin ohuita, että täysin mahdollista toikin. Takavuosina eräässä isossa firmassa työskennellessäni oli käytössä teollisuusrobotteja, joiden johdot oli sen verta ohuita, et kun yritti peukalon ja keskisormen kynsien välissä kuoria eristettä pois, niin poikki meni. No onneksi tos germaanis edes vähän paksummat.Last edited by bemariajuri; 28-07-2014, 11:17.
Comment
-
-
Imusarja on tällä hetkellä irti ja samalla otin irti kissvesalan lainaaman määrän säätimen irti(saat sen ens vkolla takaisin, kiitoksia lainasta). Mittasin railin paineanturille tulevan kolmen johdon jännitteet autossa virrat kakkos asennossa (ei käynnissä, imusarja on tällä hetkellä irti) -> beige ja sinivakoinen 5.0V (maata vasten mitattuna)ja ruskeavihreä 12.1V (plussaa vasten mitattuna). Mitään johtoja ei oo jäänyt mihinkään väliin(johtonippuhan on aika paksu n.5-10mm), ei näkyviä vaurioita. Olisiko jollain vaasassa/lähialue ylimääräistä varmasti toimivaa railin paineanturia, että sais sen vian blokattua pois. Tai lisää ideoita mitä pitäs tehdä seuraavaksi, en oo saanu serkkua kiinni (on varmaan seinäjoella vauhtiajoissa), hänellä on broidin mukaan bmw:n ohjelma koneella, eli ahdinko jatkuu..., no tuli sentään pojan autosta hitsattua muutama tyyppivikapaikka täs välillä, kesälomareissu tosin jäi tekemättä e61:sen kiukuttelun takia.Last edited by bemariajuri; 28-07-2014, 11:16.
Comment
-
-
Ongelmat lisääntyy, vaihdoin polttoainesuodattimen, suodattimen sisään (viisaampien ohjeiden mukaan) dieseljärjestelmän puhditusaine, auto pitkän starttauksen jälkeen käyntiin. Kävi hetken, sammui, ajattelin että varmaan ilmaa järjestelmässä, starttasin useita kertoja, käy hetken ja sammuu. Huomasin että kun saa pidettyä kierrokset yli 1000rpm, jaksaa käydä, mutta heti jos päästää kaasun, sammuu ja vaatii pitkä startin että lähtee käyntiin. Koitin ottaa kaasuläpän johdon irti -> ei vaikutusta, otin rail pressure sensorin johdon irti -> ei vaikutusta. Aktiiviseksi vikakoodiksi jää yhä edelleen 3F31 (vanha vika ontuva käynti myös edelleen päällä, huomasin kun pidin kierrokset tasan 1500rpm). Olen mitannut DDE boksin sulakkeet, kaikki ovat ehjiä. Alkaa olla vähän huumori kateissa kun yhtä malmikasaa on rapiat kuukausi "korjattu", ei oo ollu ennemmin tämmöstä autoa, että kun korjaa, tulee lisää vikaa. Nyt ei autoa saa ajettua edes tallista pihalle tän vian takia. Olisko jollakulla ajatuksia?Last edited by bemariajuri; 28-07-2014, 11:12.
Comment
-
-
Originally posted by bemariajuri View PostOngelmat lisääntyy, vaihdoin polttoainesuodattimen, suodattimen sisään (viisaampien ohjeiden mukaan) dieseljärjestelmän puhditusaine, auto pitkän starttauksen jälkeen käyntiin. Kävi hetken, sammui, ajattelin että varmaan ilmaa järjestelmässä, starttasin useita kertoja, käy hetken ja sammuu. Huomasin että kun saa pidettyä kierrokset yli 1000rpm, jaksaa käydä, mutta heti jos päästää kaasun, sammuu ja vaatii pitkä startin että lähtee käyntiin. Koitin ottaa kaasuläpän johdon irti -> ei vaikutusta, otin rail pressure sensorin johdon irti -> ei vaikutusta. Aktiiviseksi vikakoodiksi jää yhä edelleen 3F31 (vanha vika ontuva käynti myös edelleen päällä, huomasin kun pidin kierrokset tasan 1500rpm). Olen mitannut DDE boksin sulakkeet, kaikki ovat ehjiä. Alkaa olla vähän huumori kateissa kun yhtä malmikasaa on rapiat kuukausi "korjattu", ei oo ollu ennemmin tämmöstä autoa, että kun korjaa, tulee lisää vikaa. Nyt ei autoa saa ajettua edes tallista pihalle tän vian takia. Olisko jollakulla ajatuksia?
Oikealla puolen tankissa 1kpl tyyppi vikaantuvaa mallia oleva siirtopumppu.
eli pyöriikö 60 sek virrat päälle tilanteessa siirtopumppu ja kehittääkö n.5 bar siirtopaineen korkeapainepumpulle ?
vikadiagnostiikkahan tämän kertoisi JOS sen joku voisi lukea
edit: Olisikohan sittenkin suutin remontti mennyt perseelleen ja paluuvuotoa liikaa.
mittaa paluuvuodot siirtopaineella virrat päällä tilanteessa tuleeko mitta kuppeihin kuinka nopeasti 20ml täyteen?__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Suuttimia ei rempattu (toki vaihdettiin o-renkaat ja kupariprikat), ainoastaan ajettiin Isokankaan dieselkorjaamolla penkissä -> arvot OK, kiinnitys kanteen tehtiin kyllä varovaisuutta noudattaen, momenttiin kiristäen, mikä ois siinä voinu mennä pieleen? Nyt on mitattu paineanturin johdot välillä anturi -> DDE, ei poikki/ei oikosulkua maihin. Totta vikadiagnostiikka kertoisi, jos saisi kiinni semmosen koodinlukijan joka pystyy tätä härveliä lukeen, ei vaan oo vielä tärpännyt, kolmella eri koodinlukijalla kokeiltu. Se ei mahdu mun järkeen, kun ennen imusarjan läppien poistoa, uusien hehkutulppien vaihtoa ja suuttimien testausta auto OLI TÄYSIN TOIMIVA ilman minkäänlaista vikaa. Siirtopumppua en pysty tolla kiinanlukijalla testaamaan, mut ihmetyttää miten se olis voinu hajota just tähän samaan saumaan?Last edited by bemariajuri; 28-07-2014, 16:12.
Comment
-
-
Originally posted by bemariajuri View PostSuuttimia ei rempattu (toki vaihdettiin o-renkaat ja kupariprikat), ainoastaan ajettiin Isokankaan dieselkorjaamolla penkissä -> arvot OK, kiinnitys kanteen tehtiin kyllä varovaisuutta noudattaen, momenttiin kiristäen, mikä ois siinä voinu mennä pieleen? Nyt on mitattu paineanturin johdot välillä anturi -> DDE, ei poikki/ei oikosulkua maihin. Totta vikadiagnostiikka kertoisi, jos saisi kiinni semmosen koodinlukijan joka pystyy tätä härveliä lukeen, ei vaan oo vielä tärpännyt, kolmella eri koodinlukijalla kokeiltu. Se ei mahdu mun järkeen, kun ennen imusarjan läppien poistoa, uusien hehkutulppien vaihtoa ja suuttimien testausta auto OLI TÄYSIN TOIMIVA ilman minkäänlaista vikaa. Siirtopumppua en pysty tolla kiinanlukijalla testaamaan, mut ihmetyttää miten se olis voinu hajota just tähän samaan saumaan?__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Siirtopumppu tsekattu eilen, toimii ok, paineista ei tosin tietoa. Mä en nyt oikein jaksa uskoa tohon suutinten ohivuotoon, auto toimi täysin normaalisti ennen suuttimien penkissä ajoa, et sitä en käsitä miten ne olis voinu ruveta vuotaan välillä testipenkki - kotitalli? Testattu Boschin penkissä EPS 200 raportti Leak testin tulokset (mittausaika 200 s, mittausarvo kuutiomilliä/H) suutin 1 (11.11), suutin 2 (15.45), suutin 3 (14.78), suutin 4 (11.55). Kaikki muutkin penkissä mitatut arvot ovat kirkkaasti vihreällä, muistan vielä kun hain suuttimia, asentaja joka oli testannut sanoi että aika harvoin menee näistä 4-cyl bemareista suuttimia. Testaus makso muiostaakseni 140€ ja halusin tolla tarkastuksella saada itselle tietoa että missä mennään, kun autolla olis tarkoitus ajella muutama vuosi, aivan samasta syystä vaihdoi varmuudeksi uudet hehkutulpat kun olivat hyvin esillä (vanhoissa hehkuissakaan ei siis ollut mitään vikaa) siis ennakoivaa huoltoa, kyl varnaan jotkut muutkin tekee tämmöstä? Otin eilen suuttimet irti, ei polttoainevuotoa välillä suuttimen pohjan kuparitiiviste - yläosan o-rengas (sen kyllä kokemukseni mukaan huomaa jos common railin pohjatiiviste vuotaa). Auto saatiin eilen "narraamalla" käymään tyhjäkäyntiä (kävi about 10 min, moottori onnahteli edelleen epämääräisin väliajoin kiinanlukijasta ja kellosta seurattuna, vikakoodi sama, kuten auton omalla tietokoneella(moottorivalo palaa yhä edelleen) lukeva incresed emissionkin), mutta heti kun laittoi vaihteen päälle (kyseessä siis automaatti) sammui. Huomenna serkkupoika tulossa läppärin/ohjelman (dis, toimii ainakin hänen omassa samanikäisessä e61) kanssa, toivottavasti tän lapinpolttajien tekeleen kummallisuudet alkais vähä selvitä, tänään en koskekaan koko autoon, meidän suhde on vähän kylmenny täs muutaman viikon jälkeen.Last edited by bemariajuri; 29-07-2014, 13:07.
Comment
-
-
BTW, menihän sinulla suuttimet samoille paikoille missä ne oli?
Jos ei, pitää koodata ne korjauskertoimet, vikaan se tuskin vaikuttaa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Jep, suuttimet merkattiin ennen irrotusta ja suuttimet laitettiin samoille paikoille takaisin.
EDIT: Ja kiitosta vaan kaikille jotka ovat antaneet vinkkejä ja neuvoja, niitä tässä nyt tarvitaan, ei oikein oma järki enää riitä. Asiallisia huomioita ja kommentteja, moni asia on vaan jo tsekattu ja tarkastettu useampaan kertaan, silti hyvä saada neuvoja, jos ja kun on itteltä jääny jotain huomioimatta, kaikkein paras jos löytyis kohtalotoveri jolla ollu vastaava vika ja saanut sen selvitettyä.
Ai joo railin paineanturin tilasin saksasta ja on tulon päällä, tosin tähän muutenkin sekavaan soppaan sopivasti myyjän antamalla DHL:n tracking numerolla ei yllättäen DHL:n paketin seurannasta löydy koko pakettia....Last edited by bemariajuri; 29-07-2014, 16:24.
Comment
-
Comment