Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 -04 Restraint System Fault

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MasaYards
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 93

    E61 -04 Restraint System Fault

    Elikkä bägin valo palaa, eikä sitä saa enää nollattua Inpalla / DISillä kuin hetkeksi kunnes taas herjaa ja katsastus lähestyy.Aikaisemmin saattoi pysyä 1-2pv poissa.

    Kun autoa pitää yön yli laturissa ja aamulla lähtiessä nollaa koodit pysyy valo poissa n. 5km matkan. Muulloin syttyy lähes välittömästi nollauksesta.

    Molemmat Inpa ja Dis herjaavat kuskinpuolen B-pilarin satelliittia. Inpa ei saa yhteyttä kyseiseen purkkiin ja DIS puhui muistaakseni jotain satelliitin de-aktivoinnista. Nyt ei ole tarkkoja vikakoodeja.

    Tähän mennessä vaihdettu akku, takaluukun johtosarjat, IBS-kaapeli sekä viimeisimpänä akun paukkukaapeli jossa vakaasti uskoin vian olevan mutta ei. Autossa oli myös akunpurkautumis ongelmaa ennen osien vaihtoa, nyt tuntuu korjaantuneen.

    Olisiko kellään ehdotuksia seuraavaksi ja tietääkö kukaan voiko paukkukaapelin jälkeinen virtajohto auton alla aiheuttaa moista jos on hapettunut? Sitä ei ole vielä tarkistettu, samoin kun DISsin opastamia B-pilarin satelliitin virran ym. mittauksia.
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Originally posted by MasaYards View Post
    Elikkä bägin valo palaa, eikä sitä saa enää nollattua Inpalla / DISillä kuin hetkeksi kunnes taas herjaa ja katsastus lähestyy.Aikaisemmin saattoi pysyä 1-2pv poissa.

    Kun autoa pitää yön yli laturissa ja aamulla lähtiessä nollaa koodit pysyy valo poissa n. 5km matkan. Muulloin syttyy lähes välittömästi nollauksesta.

    Molemmat Inpa ja Dis herjaavat kuskinpuolen B-pilarin satelliittia. Inpa ei saa yhteyttä kyseiseen purkkiin ja DIS puhui muistaakseni jotain satelliitin de-aktivoinnista. Nyt ei ole tarkkoja vikakoodeja.

    Tähän mennessä vaihdettu akku, takaluukun johtosarjat, IBS-kaapeli sekä viimeisimpänä akun paukkukaapeli jossa vakaasti uskoin vian olevan mutta ei. Autossa oli myös akunpurkautumis ongelmaa ennen osien vaihtoa, nyt tuntuu korjaantuneen.

    Olisiko kellään ehdotuksia seuraavaksi ja tietääkö kukaan voiko paukkukaapelin jälkeinen virtajohto auton alla aiheuttaa moista jos on hapettunut? Sitä ei ole vielä tarkistettu, samoin kun DISsin opastamia B-pilarin satelliitin virran ym. mittauksia.

    Voi aiheuttaa. Virran vähyyttähän se kummittelee...
    Eihän siellä ole semmosta koodia sattunu kummittelemaan ku spannugnå energireserve??
    Sgm modulin sisällä konkat jotka alkaa olla tien päässä... Toki se vika voi olla sielläki B satelliitissä. Näitä saa ebaystä muutamalla kympillä ja onnistuu koodata autoon passeliksi.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • MasaYards
      Bimmer Rookie
      • Oct 2003
      • 93

      #3
      Originally posted by Kissvesala View Post
      Voi aiheuttaa. Virran vähyyttähän se kummittelee...
      Eihän siellä ole semmosta koodia sattunu kummittelemaan ku spannugnå energireserve??
      Sgm modulin sisällä konkat jotka alkaa olla tien päässä... Toki se vika voi olla sielläki B satelliitissä. Näitä saa ebaystä muutamalla kympillä ja onnistuu koodata autoon passeliksi.
      Ei kuulosta tutulta koodilta, tosin DIS on lontoon kielinen. Sillä olen pääasiassa tutkinut autoa ja INPAlla, joka antaa vikakoodit Saksaksi, pelkästään nollaillut koodeja.

      Mietin vain että onko se auton alle jatkuva virtakaapeli mihinkään muuhun yhteydessä kuin starttiin ja laturiin, kun sitten siitä +navasta lähtee se toinen kaapeli peräkontin sulake boksiin. Vaihtaessani paukkukaapelia oli minulla virtalähde kiinni konetilan virtapisteessä ja silti nollautu kello ym. siksi mietin....

      Ennen IBS-kaapelin vaihtoa ei auto ladannut uutta akkua täyteen. Akkutesteri käski aina lataamaan akun ja testaamaan uudelleen. Vaihdon jälkeen akkutesteri näyttää akun olevan kunnossa. Ilmoitettu startti virta EN 850A ja testeri näyttää 900-930A.

      Paljonkohan startti imee virtaa käynnistäessä, kun mulla on pihtiamppeerimittari vain 400A asti ja siitä loppuu asteikko kesken startatessa. Pyörittää myös laiskasti. Voisiko vika olla siinäkin jos päästää maihin, tai sitten siinä lataus säätimessä?

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by MasaYards View Post
        Ei kuulosta tutulta koodilta, tosin DIS on lontoon kielinen. Sillä olen pääasiassa tutkinut autoa ja INPAlla, joka antaa vikakoodit Saksaksi, pelkästään nollaillut koodeja.

        Mietin vain että onko se auton alle jatkuva virtakaapeli mihinkään muuhun yhteydessä kuin starttiin ja laturiin, kun sitten siitä +navasta lähtee se toinen kaapeli peräkontin sulake boksiin. Vaihtaessani paukkukaapelia oli minulla virtalähde kiinni konetilan virtapisteessä ja silti nollautu kello ym. siksi mietin....

        Ennen IBS-kaapelin vaihtoa ei auto ladannut uutta akkua täyteen. Akkutesteri käski aina lataamaan akun ja testaamaan uudelleen. Vaihdon jälkeen akkutesteri näyttää akun olevan kunnossa. Ilmoitettu startti virta EN 850A ja testeri näyttää 900-930A.

        Paljonkohan startti imee virtaa käynnistäessä, kun mulla on pihtiamppeerimittari vain 400A asti ja siitä loppuu asteikko kesken startatessa. Pyörittää myös laiskasti. Voisiko vika olla siinäkin jos päästää maihin, tai sitten siinä lataus säätimessä?
        Olikos tämä bensa vai diesel? Itse tutkin noita startti virtoja ja sain apuja mlatvalalta. 400A mittari on vähän rajoilla riittääkö. Omassa N52 koneessa virta oli hieman yli 300A. Jos paljon yli 400A niin startissa on vikaa. Jännitteen notkahdus voi johtua ihan tuostakin. Tuo kyllä kannattaa mitata sellaisella mittarilla missä asteikko riittää.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • MasaYards
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 93

          #5
          Originally posted by markok View Post
          Olikos tämä bensa vai diesel? Itse tutkin noita startti virtoja ja sain apuja mlatvalalta. 400A mittari on vähän rajoilla riittääkö. Omassa N52 koneessa virta oli hieman yli 300A. Jos paljon yli 400A niin startissa on vikaa. Jännitteen notkahdus voi johtua ihan tuostakin. Tuo kyllä kannattaa mitata sellaisella mittarilla missä asteikko riittää.
          Joo tosiaan 530d malli ja startatessa loppuu 400A mittarin asteikko kesken. Mittari kun ilmoittaa yli virrasta niin sen jälkeen välähtää n.360A lukema, jonka jälkeen alkaa näyttää n. 70A lataus virtaa. Mittari on kyllä ihan kunnollinen n. 300€ maksava Metrix.

          Comment

          • MasaYards
            Bimmer Rookie
            • Oct 2003
            • 93

            #6
            Originally posted by Kissvesala View Post
            Voi aiheuttaa. Virran vähyyttähän se kummittelee...
            Eihän siellä ole semmosta koodia sattunu kummittelemaan ku spannugnå energireserve??
            Sgm modulin sisällä konkat jotka alkaa olla tien päässä... Toki se vika voi olla sielläki B satelliitissä. Näitä saa ebaystä muutamalla kympillä ja onnistuu koodata autoon passeliksi.
            Miten osaatko sanoa voiko vasemman ja oikean puolen satelliitit vaihtaa keskenään ja katsoa muuttuuko vika sitä myötä eri puolelle? Tai voiko satelliittia mitata jotenkin onko kunnossa?
            DIS muistaakseni antaa ohjeita vain virtasyötön tarkistamiseen satelliitille.

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              #7
              Originally posted by MasaYards View Post
              Miten osaatko sanoa voiko vasemman ja oikean puolen satelliitit vaihtaa keskenään ja katsoa muuttuuko vika sitä myötä eri puolelle? Tai voiko satelliittia mitata jotenkin onko kunnossa?
              DIS muistaakseni antaa ohjeita vain virtasyötön tarkistamiseen satelliitille.
              Ei pysty vaihtamaan. Erilaiset liittimet. Istalla ku pääsis joku sitä kurkkimaan. Vänkärin penkin johdoissaki voi olla vika.
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • MasaYards
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 93

                #8
                Tällaiset vikakoodit jää päälle nollauksen jälkeen. Koetin mitata tuota satelliitin suply voltagea yleismittarilla, mutta virtasyötön aktivoinnin jälkeen antaa jonkun virheen.
                Pitäisi ilmeisesti olla tuo oma MFK mittari vai?
                Attached Files
                Last edited by MasaYards; 11-08-2014, 12:25.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Toki sen purkin johdotuksen voi tutkia, jos jotain ilmeistä näkyy. Muutoin käytettyä purkkia tilalle ja koodausta perään.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • MasaYards
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2003
                    • 93

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Toki sen purkin johdotuksen voi tutkia, jos jotain ilmeistä näkyy. Muutoin käytettyä purkkia tilalle ja koodausta perään.
                    Tarkoitatko SGM boksia vai itse satelliittia?
                    Löytyiskö ketään Rovaniemen seudulta joka voisi tutkia/koodata tuota korvausta vastaan? Sercapilla kuulosti olevan kalenteri täynnä.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #11
                      Sateliittia tarkoitan, jos kerran diagnostiikka ei pysty edes kommunikoimaan kyseisen purkin kanssa. Torniosta ainakin löytyy koodari ("e46touring").
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎