tosta ihan hauskaa lukemista, tosin artikkeli on jo vuodelta 2011, mutta kuitenkin: http://www.fiaregion1.com/en/fia_reg...al_with_it.htm
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mittaria ruuvattu?
Collapse
X
-
Ne autot on suosittuja tuontikohteita saksaan italiasta ym. missä on viimeinen huolto tekemättä ja ajettu huoltovälikin vähän pitkäksi. Helppo ruuvata 30-50tkm pois, ilman että jää mitään jälkiä mihinkään. Ainut omituisuus mikä jää, on se että 1-2v sisään ei ole tullut pahemmin kilometrejä, jos on sitten ruuvaamisen jälkeen käytetty huollossa ja laitettu leima.
Comment
-
-
Normaalikäytössä, noilla metreillä autosi pitäisi olla lähes uudenkuntoinen. Korkeintaan ratin nahka voi olla ihan vähän kiilloittunut paikotellen. Alusta pitäisi olla alkuperäinen ja tarrat pohjassa osissa paikoillaan.
Näin on omassa autossa ja metrejä siinä on 160tkm. Tavallaan ostin huonoilla kilometreillä, kun nyt alkaa mersun alusta pykimään. Edellinen omistaja myi oikeaan aikaan, kun alkaa tulemaan alustajumppaa.Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
-
Minähän se olin ko. autoa ottamassa pari vuotta sitten vaihdossa.
Heti kun hyppäsin autoon niin ratti, kuskin oven säätimet jne. hyppäsivät silmille.
Yhdessäkään tuomassani autossa ei ole ollut ratti likellekkään noin kulunut, siis pita oli liki kauttaaltaan kulunut puhki, enkä puhu kiillottumisesta.
Esim. 300 tkm ajetussa suomiautossa ratti on paremmassa kunnossa,
ja myös 400 tkm ajetussa ei ainakaan huonommassa.
Ja vaihdekepin nuppi oli automaatissa kulunut puhki. kuskin oven kytkimistä oli pinnoitteet raavittu pois.
Tokihan käyttjä vaikuttaa tuohon kulumiseen, kangaspenkeissä ei ollut huomauttamista ko. autossa mutta penkkisatsi maksaa halvimmillaan satasen joten...
Autosta löytyi valojen palamisesta infotainmentn joltain 400-500 tkm väliltä jos oikein muistan...
En väitä että autolla oli tuolloin noin paljon ajettu mutta takuuvarmasti oli enemmän kuin mitä tuolloin oli mittarissa (joku 125 tkm tjsp.)...
Edit: Huoltokirjassa oli siis tuolloin 3-4 leimaa, joista 3. oli suomessa n. 90 tkm kohdalla, 2. ekaa italiassa, pelkät, leimat, ei päivämäärää tai kilometrejä...
Kyllähän tuo epämääräisyys jo pistää ihmetyttämään...Last edited by MajorDrake; 14-08-2014, 21:52.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Italiaano on unohtanu täyttää huoltokirjan loppuun ennen auton myyntiä-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostNe autot on suosittuja tuontikohteita saksaan italiasta ym. missä on viimeinen huolto tekemättä ja ajettu huoltovälikin vähän pitkäksi. Helppo ruuvata 30-50tkm pois, ilman että jää mitään jälkiä mihinkään. Ainut omituisuus mikä jää, on se että 1-2v sisään ei ole tullut pahemmin kilometrejä, jos on sitten ruuvaamisen jälkeen käytetty huollossa ja laitettu leima.
Muutenkin olen jutellut noiden kauppiaiden kanssa Saksassa, ja hyvää juttuahan sieltä tulee..Lähes poikkeuksetta kaikki sanoo samaa; Suomalainen ostaa "aina" hyvän (lue vähän ajetun) ja halvalla ! Naamastakin näkee jo tuossavaiheessa että jep jep.
Kyllähän sen ruuvauksen pystyy toteamaan, mutta siinä pitää autoa vähän purkaa, saman verran kuin mitä ne ruuvaajatkin joutuvat tekemään.
Edit: Mutta ei pidä kyllä tätä meidän kaunista Suomen-maatakaan pitää sen erikoisempana, ihan samalla tavalla täällä merkkarienkin duunarit noita mittareita pyörittelee.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostJeep, tämän takia kannattaa aina välttää autoja jotka on tuotu Saksaan Italiasta..
Muutenkin olen jutellut noiden kauppiaiden kanssa Saksassa, ja hyvää juttuahan sieltä tulee..Lähes poikkeuksetta kaikki sanoo samaa; Suomalainen ostaa "aina" hyvän (lue vähän ajetun) ja halvalla ! Naamastakin näkee jo tuossavaiheessa että jep jep.
Kyllähän sen ruuvauksen pystyy toteamaan, mutta siinä pitää autoa vähän purkaa, saman verran kuin mitä ne ruuvaajatkin joutuvat tekemään.
Edit: Mutta ei pidä kyllä tätä meidän kaunista Suomen-maatakaan pitää sen erikoisempana, ihan samalla tavalla täällä merkkarienkin duunarit noita mittareita pyörittelee.
Aika kova väite että suomessa merkkiliikkeissä ruuvaillaan mittareita :think
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostAika kova väite että suomessa merkkiliikkeissä ruuvaillaan mittareita :think
Saadut hyödyt olisivat minimaaliset mahdollisiin vahinkoihin nähden ja 10-autoa kun ruuvaat niin 100% varmuudella ainakin yhdestä palat.
"Export" leiman saanut kolaroitu tai jonkun muun kummituksen auto toki lähdemaassa hyvinkin helposti kokee "kilometrivähennyksen".
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostAika kova väite että suomessa merkkiliikkeissä ruuvaillaan mittareita :thinkSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Ei kyllä tuollaisilla kilometreillä pitäisi olla minkäänlaisia kulumia auton sisustassa havaittavissa...
Meillä on n.250tkm ajettu ja ainut mistä näkyy on hieman kiillottunut ratti ja kuskin penkki.
Tämänkin saisi nahan hoitoaineella pois.
Toki läppäakselit mehii öljyä, mutta se on jo ominaisuus..
Eli voiko tästäkin sitten ruuvata 150tkm pois kun on näin hyvin säilynyt :thinkE61 530da LCI ex. E91 320da -06
Comment
-
Comment