Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 (Lci) automaatti käyttäytyy oudosti.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    E60 (Lci) automaatti käyttäytyy oudosti.

    Eli...

    Tasakaasulla rauhallisesti paikalta lähtiessä D:llä (2:lla) vaihtaa kolmoselle hyvin, neloselle tuntuu että arpoo turbiinin lukituksen kanssa...ensin antaa luistaa 100-200rpm, aivan kuin pomppaisi vapaalle...sitten lyö lukkoon ja pudottaa 300-400rpm ja perstuntumalla aivan kuin meno nyykähtäisi hetkeksi...sitten mennään taas normaalisti. Loput vaihteet latoo nätisti ilman mitään huomioita.

    Sama toistuu samalla kaavalla jos vaihtaa manuaalisesti mutta S (sport+) ei mitään poikkeavaa vaihdoissa. Kovemmalla kiihdytyksellä ei millään moodilla huomautettavaa. Myös rivakamman lähdön jälkeen seuraavat pari rauhallista lähtöä sujuu nätein vaihdoin ilman em. Outoja tapahtumia.

    Pystyykö vaihteiston adaptiot nollaamaan ilman testeriä kuten vanhemmassa, virrat päälle ja kaasu pohjaan, virrat pois?

    Öljyä liian vähän ? (millainen puuha tarkistaa?)
    Last edited by BMW525Xda; 17-08-2014, 16:35.
  • Prison
    BTCF Member
    • Feb 2006
    • 633
    • Kankaanpää

    #2
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Eli...

    Tasakaasulla rauhallisesti paikalta lähtiessä D:llä (2:lla) vaihtaa kolmoselle hyvin, neloselle tuntuu että arpoo turbiinin lukituksen kanssa...ensin antaa luistaa 100-200rpm, aivan kuin pomppaisi vapaalle...sitten lyö lukkoon ja pudottaa 300-400rpm ja perstuntumalla aivan kuin meno nyykähtäisi hetkeksi...sitten mennään taas normaalisti. Loput vaihteet latoo nätisti ilman mitään huomioita.

    Sama toistuu samalla kaavalla jos vaihtaa manuaalisesti mutta S (sport+) ei mitään poikkeavaa vaihdoissa. Kovemmalla kiihdytyksellä ei millään moodilla huomautettavaa. Myös rivakamman lähdön jälkeen seuraavat pari rauhallista lähtöä sujuu nätein vaihdoin ilman em. Outoja tapahtumia.

    Pystyykö vaihteiston adaptiot nollaamaan ilman testeriä kuten vanhemmassa, virrat päälle ja kaasu pohjaan, virrat pois?

    Öljyä liian vähän ? (millainen puuha tarkistaa?)
    Adaptaatioiden nollaus inpalla tai istalla. Muistaakseni tuo kaasukikka vaan huijaa sitä lootaa että olet ajanu kaasu pohjassa pitkän matkaa -> erilaiset vaihdot :think
    Livedatan avulla varmaan näkis paremmin laatikon sieluelämää vaihteiden vaihtojen aikana

    Pari bemaria

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7533
      • Jyväshyvä

      #3
      Jos tökkää vapaalle kiihdytyksessä niin ei siinä adaptaatioiden nollaus auta,
      ja tuskin myöskään laatikköljyjen vaihto.

      Mekatroniikka ja/tai momenninmuunnin menee uusiksi...

      Tietysti vähäinen öljymääräkin voi tuota aiheuttaa joten sen tarkistuksella kannattaa aloittaa...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #4
        Juu ei nollaantunut tuolla kikalla, mutta muistin että tallissa on Carsofta joka ostetty aikanaan E39:ä varten. Sillä sai adaptiot nollattua ja aamulla näkee vaikuttiko.

        MD. Ei heitä varsinaiselle vapaavaihteelle vaan antaa luistaa vaihdon välissä hieman, enemmän tuntuu joltain venttiilivialta tai juurikin öljyn puutteelta kun korkeammilla kierroksilla vaihdot nättejä...?.

        Olikos niin että laatikon kyljessä on tsekkiproppu jota raottamalla tulisi hieman valua ulos...ja lisäys samaisesta propusta ?

        Pitää käydä AK:sta kysymässä mitä öljyä laittaneet 100tkm kohdalla kun vaihtaneet öljyt.
        Last edited by BMW525Xda; 17-08-2014, 20:51.

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          #5
          Onko auto softattu?

          Oletko kokeillut ajaa imm piuha irti?

          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Juu ei nollaantunut tuolla kikalla, mutta muistin että tallissa on Carsofta joka ostetty aikanaan E39:ä varten. Sillä sai adaptiot nollattua ja aamulla näkee vaikuttiko.

          MD. Ei heitä varsinaiselle vapaavaihteelle vaan antaa luistaa vaihdon välissä hieman, enemmän tuntuu joltain venttiilivialta tai juurikin öljyn puutteelta kun korkeammilla kierroksilla vaihdot nättejä...?.

          Olikos niin että laatikon kyljessä on tsekkiproppu jota raottamalla tulisi hieman valua ulos...ja lisäys samaisesta propusta ?

          Pitää käydä AK:sta kysymässä mitä öljyä laittaneet 100tkm kohdalla kun vaihtaneet öljyt.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #6
            Ei ole softattu, eikä softata...haluan tämän pitää täysin orkkiksena.
            Tuota imm juttua voisi kokeilla, kiitokset...ei tullut mieleen mutta kokeilen.

            Sen verran huomioita että nollauksen jälkeen vaihtaa melko herkästi ylämäessä pienemmälle, vaihdot ehkä hivenen normalisoituivat. Risteyksestä lähtiessä Vasemmalle käännöksen jälkeen vaihdot normaaleja ja oikealle hivenen huonoja, kuten aikaisemmin kerroin.

            Alkaa epäilys kyllä olla öljymäärän puutteessa....

            Comment

            • timotopi
              Bimmer Rookie
              • Nov 2013
              • 35
              • Jyväskylä

              #7
              Automaatti sekoilee

              Moi
              Mulla on viime lokakuussa haettu 525xda myös.
              Silloin oli ajettu 184tkm, teki jo silloin 2-3 vaihdossa sitä että kierrokset käy
              normaalia korkeammalla kuin muilla vaihteilla varmaan sen 300-500rmp.
              eli vedättää tai luistattaa ennen vaihtoa. Vaihdatin öljyt huuhtelemalla ja tietenkin pohja myös. Adaptiot on nollattu vaikka kuinkamonta kertaa ja vaikutus on puoli päivää, ehkä parempi. Käytin autoa Laakkosella jotta laittaisivat uuden softan tai uudelleen softaus. Katsoivat vaan sen ja sanoivat sen olevan viimeisin, joten eivät softanneet kiitos 152eur. Kesäkuun alussa tuli sitten tuo perkeleen hummaus välillä hummaa siinä 1200-2200rmp välillä tasakaasulla. Tuohon ei ole löytynyt apua. Luin noita vanhoja tekstejä ja porukka oli kovasti noiden solenoidien vaihdossa. Noinkohan kukaan toteutti??
              Menee hermot tähän laatikkoon.
              T.Timo

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #8
                Päivitetään.

                Nollasin vielä DME:n...vai oliko se DDE...DDR...Jokatapuksessa jompikumpi ja käsittääkseni moottorinohjausyksikön muisti ?

                Tämän päivän vaihdellut nätisti kääntyypä mihin suuntaan hyvänsä.
                Öljyt tarkistan kuitenkin viikonloppuna varmistukseksi.

                Sellaisen huomion muistin tämän oireilun alkamisesta että ajoittui melko tarkasti hetkeen jolloin kytkin ilmastoinnin pois käytöstä, taisi vaan osua samalle kuunkierrolle sattumalta...ei noilla varmaankaan yhteyttä ole ?

                Comment

                • Ceeray
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1400
                  • Kuopio

                  #9
                  ..Kuulostaa ikävältä että tuon uuden lootan kohdalla tapellaan samoista asioista kun 6 lovisen ZFn lootan kanssa..
                  Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7533
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Originally posted by Ceeray View Post
                    ..Kuulostaa ikävältä että tuon uuden lootan kohdalla tapellaan samoista asioista kun 6 lovisen ZFn lootan kanssa..
                    Eiköhän nyt ollut kyse E6x LCI:n 6 lovisesta lootasta...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      #11
                      Jahas jotenkin oli assosiaatio että puhuttiin uudemmista mutta olinpa onneksi väärässä..
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        #12
                        Tämä vika on 99% kohdistumassa öljymäärän vähyyteen, ajelin äsken 40km ja laatikko toimi vaihtelevasti. Ei kovin sivistyneitä vaihtoja mutta kohtuullisia ja juurikin näitä "luistoja" jonkin verran. Kävin Ahvenistolla ja ajoin siihen varikon katokseen auton hetkeksi, sitten se jyrkkä alastulo katoksesta auto hieman kallelleen ja liikkeelle....kaikki vaihdot nyt 20km olleet erinomaisen nättejä aikä yhtään mainittuja "temppuja" vaihdoissa.

                        Mitä öljyä haen ja lisään ?
                        Löytyykö ohjeita operaatioon ?

                        Last edited by BMW525Xda; 23-08-2014, 11:14.

                        Comment

                        • jake2710
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 828

                          #13
                          Originally posted by BMW525Xda View Post

                          Mitä öljyä haen ja lisään ?
                          Löytyykö ohjeita operaatioon ?

                          Vaikka ZF ja jollei löydy niin luokitukset täyttävä.
                          Google auttaa ohjeissa.

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #14
                            Originally posted by jake2710 View Post
                            Vaikka ZF ja jollei löydy niin luokitukset täyttävä.
                            Google auttaa ohjeissa.
                            Ko. Luokitusta tässä juuri tiedustelinkin, onko se ATF DIII vai mikä ?
                            Josko tarkan luokan saisi niin osuisi suoraan oikeaa öljyä purkki kainaloon vaikka mätänetistä...Eipä näköjään olekaan motonetissä...pitää hakea smiedmannilta maanantaina.
                            Last edited by BMW525Xda; 23-08-2014, 12:58.

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              #15
                              Vahvistan aloituksessa kerrottujen oireiden johtuvan vaihteistoöljyn vajauksesta. Mitä luultavimmin vajauksesta johtuen on jossain kohtaa imaissut ilmaa venttiilikoneistoon ja pumppuun josta johtuen alkoi luistattelemaan ja temppuilemaan.

                              Nyt mainitun Ahvenistolla tapahtuneen jyrkässä mäessä (nousukulma) "ilmaantumisen" jälkeen toiminut kuin ajatus 130km ilman yhtäkään vaihtomissiä tms temppuilua.

                              Maanantaina vien luultavasti Smiedmannille öljynlisäykseen jos saan pika-ajan.

                              Ilmeisesti AK:ssa jäänyt jo vajaaksi täytöltään kun em. oireita oli hyvin lievänä jo heti oston jälkeen mutta menivät silloin vielä itselläni "ominaisuuden" piiriin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎