Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pimeä iDrive ja SOS call failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MazterI
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 312
    • Jyväskylä

    Pimeä iDrive ja SOS call failure

    Morjesta päivää. Tänään töistä lähtiessä pistin auton parkkikselta normisti käyntiin. Ratin takana tuli service ilmoitus (auto nosturin päällä) ja sitä vähän ihmettelin kun ei huolto vielä lähene. Aloin sitten samalla raplata idrivesta että mikäs huolto siellä kolkuttaa, niin sepä ei ollutkaan käynnissä. Eli ihan pimeänä.

    Pari sekkaa myöhemmin syttyi sitten ratin taakse SOS symboli jonka yli oli viiva, ja se pieni kolmio ja huutomerkki tämän merkiksi.

    No, nyt ei toimi koko tuo iDrive hässäkkä, eli ei parkkitutkat, navit, bluetoothit ja pelit. Eikä tietty ratio. Nettiä ja foorumia on lueskeltu, ja kokeiltu resetoida iDrive, ei meinaa mitään (jos tämä yhen aseman malli powerin ja ejectin avulla resetoituu?). Kotosalla luin vikakoodit mutta ei mitään. Tuota auto nosturilla symboli ei tullut sen koomin, nyt kun pistää virrat päälle niin tulee vaan n. 5 sekan viiveellä tuo SOS error ja kolmio.

    Laitoin kokeeksi akun lataantumaan, ja kyllä sille näkyy sähkö maistuvan. Onko muilla ollut vastaavaa? Voiko johtua akun huonoudesta (taitaa olla originaali vuodelta 2008)? Onkohan iDrivelle jotain omaa sulaketta muualla kuin sen yksikön takana (radion valot tosin palaa)?

    Vähän ihmettää mistä lähtisi ropleemia etsimään, vai oliko tämä nyt viimeinen sykäys iDriven päivitykselle...

    Ja auto tosiaan E60 LCI 523iA -2008
    Last edited by MazterI; 22-08-2014, 20:20.
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Ota aluksi TCU/MULF pois päältä ja tarkista herääkö iDrive.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Aski
      Bimmer Rookie
      • Jan 2013
      • 93
      • Finland

      #3
      Mulla tulee tuo sos call failure muutaman kerran vuodessa. Tämä silloin, kun laittaa avainmokkulan paikoilleen (E61 LCI). Mitään muuta herjaa tai vikaa tähän ei liity. BT/radio/IDrive toimii normaalisti. Vikakoodin kun Inpalla kuittaa, niin taas saa vähän aikaa olla rauhassa.

      Comment

      • MazterI
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 312
        • Jyväskylä

        #4
        Kaivoin ton tcu:n esille ja otin alapään piuhat pois. Ei vaikutusta. Eikös ne yläpuolen vittumaiset liittimet oo muuta kuin antenneja vai pitäskö nekin irrotella? Oli vaan niin veemäiset liittimet että en muksua nukutellessa niitä saanu irti...

        No, iDrive on edelleen totaalikuollut. Ja sos failurea pukkaa. Ja tänä aamuna myös auto nosturille symbolia. Huoh.

        Comment

        • JP-76
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 1060
          • Kanta-Häme

          #5
          Originally posted by MazterI View Post
          Kaivoin ton tcu:n esille ja otin alapään piuhat pois. Ei vaikutusta. Eikös ne yläpuolen vittumaiset liittimet oo muuta kuin antenneja vai pitäskö nekin irrotella? Oli vaan niin veemäiset liittimet että en muksua nukutellessa niitä saanu irti...

          No, iDrive on edelleen totaalikuollut. Ja sos failurea pukkaa. Ja tänä aamuna myös auto nosturille symbolia. Huoh.
          Varmaan ihan helvetin tyhmä kysymys, muttaa ootko sulakkeet idivelle kattonut?

          Jos on ihan täysin virraton/ mykkä niin tulis itelle ensimmäisenä mieleen että on joku sulake palanut...
          Kalusto:
          BMW 550i xDrive -14
          BMW S1000R -17
          Toyota Proace -15

          Comment

          • MazterI
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 312
            • Jyväskylä

            #6
            Ei ollenkaan tyhmä. Olin kattovinani kaikki, patsi sitä iDriven takana olevaa en oo kattonu kun en oo ottanu koko murkulaa irti. Radion napiskoihin tulee valot, mutta muuten on kyllä pimeää.

            Onko muuten jollain kaikenkattavaa listaa mitkä kaikki sulakenumerot tohon vaikuttaa? Muistaakseno 77 ja 80 oli ainakin merkattu. Samoin katoin ne "radiosymbolilla" ja puhelimella merkatut.

            Pitää varmaan kurkata sieltä takaakin se iDrive sulake jos vaikka se ois mennynnä.

            Comment

            • Hunt
              Bimmer Rookie
              • Oct 2013
              • 100
              • Finland

              #7
              Edit: ei mit.
              Last edited by Hunt; 05-01-2015, 19:52.

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                #8
                Originally posted by MazterI View Post
                Ei ollenkaan tyhmä. Olin kattovinani kaikki, patsi sitä iDriven takana olevaa en oo kattonu kun en oo ottanu koko murkulaa irti. Radion napiskoihin tulee valot, mutta muuten on kyllä pimeää.

                Onko muuten jollain kaikenkattavaa listaa mitkä kaikki sulakenumerot tohon vaikuttaa? Muistaakseno 77 ja 80 oli ainakin merkattu. Samoin katoin ne "radiosymbolilla" ja puhelimella merkatut.

                Pitää varmaan kurkata sieltä takaakin se iDrive sulake jos vaikka se ois mennynnä.
                Jauhaako se pikku tuuletin siellä I-Driven takana, vaikka auton sammuttaa ja ottaa virrat pois? Jos näin, on I-Drive rikki.
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • MazterI
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 312
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Ei kuulu tuulettimen pöhinää.

                  Mutta vähän pelottaa että se yksikkö ois särki.

                  - akku testattu ja on ok
                  - ilman TCU:ta ei muutosta
                  - tsekkailin samalla vararenkaan alla olevat lodjut, ei kosteutta (en tiä voisko ees vaikuttaa)
                  - kaikki sulakkeet kontissa ja hanskalokerossa tarkastettu

                  Seuraavaksi vielä se näyttö pois ja siellä takana sen sulakkeen tsekkaus. Osaako joku sanoa mistä siellä pitäs tulla jännitettä ja miten jos sen mittais?

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by MazterI View Post
                    Ei kuulu tuulettimen pöhinää.

                    Mutta vähän pelottaa että se yksikkö ois särki.

                    - akku testattu ja on ok
                    - ilman TCU:ta ei muutosta
                    - tsekkailin samalla vararenkaan alla olevat lodjut, ei kosteutta (en tiä voisko ees vaikuttaa)
                    - kaikki sulakkeet kontissa ja hanskalokerossa tarkastettu

                    Seuraavaksi vielä se näyttö pois ja siellä takana sen sulakkeen tsekkaus. Osaako joku sanoa mistä siellä pitäs tulla jännitettä ja miten jos sen mittais?

                    20-sulake on CCC:n isossa liittimessä ei siis näytön takana.
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    • MazterI
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 312
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Ok tänks. Helpottaa etsintää kun tietää mistä etsii

                      Comment

                      • MazterI
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 312
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Dodii. Hiukan purkua ja kyllä liittimen sulake ehjä on ja sähköä tulee. Sen verran melua tuolla tallissa oli kun aamulla kuuntelin että flekti ei pyörisi, niin kyllähän se siellä pyörii koko ajan. Alkoi kuulua heti kun yläpuoleen muovilistan nyppäsi pois.

                        Flekti siis pyörii het kun avaa ovet ja vaikka nyppää avaimet pois ni jatkaa hyvän tivin. Muuta ei kyllä tapahdu, mutta flekti pyörii lujasti. Eli M-ASK II vaihtoon tai upgreidiä....

                        Onkos tähän halvin konsti vaan ostaa tommonen samanlainen käytetty vai miten porukat on toimineet? Vai onko sitten jo sama päivittää?

                        Buksin-1: löytyykös sulta tarvikkeistoa eri skenaarioihin

                        Comment

                        • Fabsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1754

                          #13
                          Originally posted by MazterI View Post
                          Dodii. Hiukan purkua ja kyllä liittimen sulake ehjä on ja sähköä tulee. Sen verran melua tuolla tallissa oli kun aamulla kuuntelin että flekti ei pyörisi, niin kyllähän se siellä pyörii koko ajan. Alkoi kuulua heti kun yläpuoleen muovilistan nyppäsi pois.

                          Flekti siis pyörii het kun avaa ovet ja vaikka nyppää avaimet pois ni jatkaa hyvän tivin. Muuta ei kyllä tapahdu, mutta flekti pyörii lujasti. Eli M-ASK II vaihtoon tai upgreidiä....

                          Onkos tähän halvin konsti vaan ostaa tommonen samanlainen käytetty vai miten porukat on toimineet? Vai onko sitten jo sama päivittää?

                          Buksin-1: löytyykös sulta tarvikkeistoa eri skenaarioihin
                          Näin vähän arvelinkin. Vaihtoehdot: LCI CCC jostain tai suoraan CIC (kovalevyllinen malli) jos pelimerkit riittää. Buksinilta kyselet hintaa noille!
                          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                          e30 318i -88

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Fabsu View Post
                            Näin vähän arvelinkin. Vaihtoehdot: LCI CCC jostain tai suoraan CIC (kovalevyllinen malli) jos pelimerkit riittää. Buksinilta kyselet hintaa noille!
                            Halvimmalla pääset kun vaihdat sen CCC-yksikön itse, Ebaysta löytyy. Ei ole rakettitiedettä, riittää että ruuvimeisseli pysyy kädessä. Vaatii toki koodauksen, jos et osaa itse niin osaaja löytyy lähes jokaiselta paikkakunnalta, noin kahvirahoilla.

                            CIC-setti (laite + näyttö + ohjain) maksaa parhaimmillaan alle 700e, paikalleen laittoon mene pari tuntia, sisältää parin piuhan kolvauksen ja liitinten pinnijärjestyksen muutoksen sekä ohjauspylpyrän reiän viilauksen. Koodaus kuten edellä. Tilatessa pitää varmistaa myyjältä että laitteessa on kaikki FSC-koodit valmiiksi aktivoituna, lisäksi tarvitsee alle 100e maksavan can-filtterin. Scriptiaktivoitua laitetta ei pidä MISSÄÄN NIMESSÄ hyväksyä, karttapäivitykset eivät onnistu ilman kovaa säätöä, näitä laitteita on Suomessa enemmänkin asenneltu . Onneksi olkoon kaikille jotka ovat maksaneet skriptiaktivoidun CIC:n retrofitistä ~1400e, 2014 kartat rokka parin vuoden päästä. Jos aihe kiinnostaa enemmän, avaa uusi topic niin kerron tarkemmin miten CIC retrofitataan. PS.valittaako retrofitattu CIC olemattomista huolloista? Eipä mitään, mittariston koodauksella (3 minuuttia) homma korjaantuu... PPS. Kannattaako laitta CIC:tä kun NBT on tarjolla?
                            Last edited by böntti; 24-08-2014, 08:58.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • MazterI
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 312
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Jos tommosen LCI CCC yksikön onnistun jostain kaivamaan, ni onko niissä eroja? Kun sen koodata joutuu kuitenkin, niin pitääkö niissä pitää huoli että niissä olisi eri asioita aktivoitu tms?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎